Czy można samego siebie formalnie zatr udnic?

Data: 2011-07-09 17:07:19
Autor: Liwiusz
Czy można samego siebie formalnie zatr udnic?
W dniu 2011-07-09 16:50, Pendrive pisze:
Witam!
Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Jeśli tą firmą jest działalność gospodarcza, to nie, ponieważ sam ze sobą umowy o pracę nie zawrzesz. Ale jeśli "własną firmą" będzie np. spółka z o.o., to powinno się dać.

Chcialbym wiec zostac zatrudniony z najnizsza krajowa powiedzmy na pol
etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym
ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

A liczyłeś ile na tym zaoszczędzisz? Bez zdrowotnego, ZUS po stronie pracownika i pracodawcy od 1386zł wynosi 446zł. A ZUS bez zdrowotnego w działalności to 597zł, czyli niewiele więcej. A dochodzi papierologia i jeszcze koszty nieodliczalnej części zdrowotnego.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 11:46:13
Autor: Pendrive
[...]

zawsze to mniej. Po prostu chorym mi sie wydaje to co mnie rok temu spotkalo.
Czyli najlepiej sie gdzies na pol tetau z najnizsza pensja zatrudnic by miec spokoj i nie przeplacac.

Data: 2011-07-10 12:06:24
Autor: Pendrive
[...]

orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy ktos zaskarzyl te przepisy ?

(rozbieznosc pomiedzy najnizsza placa minimalna a zmuszaniem do placenia zusu od duzo wiekszej kwoty bez wzgledu na zarobek u przedsiebiorcow)

Data: 2011-07-10 22:14:17
Autor: WÅ‚odzimierz Wojtiuk
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Pendrive wrote:
(ciap)
orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy
ktos zaskarzyl te przepisy ?

ROTFL

--
WÅ‚odek

Czy można samego siebie formalnie zatr udnic?