Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatrudn ic?

Data: 2011-07-09 16:50:14
Autor: Pendrive
Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatrudn ic?
Witam!
Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi i niepotrzebny co miesieczny stres, czy ktoś w ogole kiedys zaskarzyl te przepisy - to jest na chlopski rozum niekonstytucyjne - przecież każdy inny normalny człowiek płaci zus procentowy, a przedsiebiorca bezwzgledu na to czy zarobi czy nie placi od z gory okreslonej stawki, a jak nie zarobi tyle to dla jego dobra zmusza sie go do ubezpieczenia i wysyla do niego komornika by sciagnal na skladki dla niego, toz to jest czysty bandytyzm i gnojenie czlowikea, na szczescie obecnie jestem w duzo lepszej sytuacji ale w zelszym roku byłem na etapie ujawnianie dla zus swojego majatlku by ten przekazal sprawe do poborcy podatkowego.

Chcialbym wiec zostac zatrudniony z najnizsza krajowa powiedzmy na pol etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

P.

Data: 2011-07-09 16:52:07
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-09 16:50, Pendrive pisze:
[...]

i niepotrzebny co miesieczny stres, czy ktoĹ› w ogole kiedys zaskarzyl te
przepisy - to jest na chlopski rozum niekonstytucyjne - przecieĹĽ kaĹĽdy
[...]

uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

Data: 2011-07-09 17:07:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-09 16:52, Pendrive pisze:
uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory
chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic
do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

To czego marudzisz?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 23:44:15
Autor: tomek
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Dnia 2011-07-09, o godz. 17:07:56
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych
> wyrzucic do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyci±gn±ć 3000zł/mc.

Tomek

Data: 2011-07-10 11:18:34
Autor: Pendrive
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyci±gn±ć 3000zł/mc.

skoro chcesz sie tradycyjnie przypierdolic to przeczytaj watek ze zrozumieniem,
obecnie jak pisalem nie mam takiego problemu, ale rok temu mialem, bo zajmowalem sie rozbudowa programu,
majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie zadluzac zeby placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla
wlasnego dobra zmuszony.

Data: 2011-07-10 13:55:30
Autor: tomek
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Dnia 2011-07-10, o godz. 11:18:34
"Pendrive" <spamuj@onet.pl> napisał(a):

> [...]

majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie
zadluzac zeby placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla

Cieszę się że teraz masz 1200zł a nie 500zł i wskutek lepszego
odżywiania wraca ci równowaga hormonalna, ale co to ma wspólnego z
podatkami?

Tomek

Data: 2011-07-10 14:21:34
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 13:55, tomek pisze:
[...]

zebys sie nie zdziwil

Data: 2011-07-09 17:12:31
Autor: SDD
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Użytkownik "Pendrive" <Pendrive@domena.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iv9puk$o2d$2inews.gazeta.pl...

Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Uzupelniajac - we wlasnej spolce z o.o. mozesz tez sie zatrudnic np. na umowe zlecenie np. 200 zl m-c, a reszte kasy zarabiac na umowy o dzielo :)
To sie moze oplacic, choc tak naprawde dopiero przy dobrych wynikach w sprzedazy :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-09 15:23:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote:

[...]

[...]

Przy czym za księgowo¶ć i obsługę prawn± (notariusz, czy co tam) zapewne
zapłaci więcej niż za ten ZUS.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 17:28:41
Autor: SDD
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnj1gsjc.iba.proteuspl-test.org...

Przy czym za księgowo¶ć i obsługę prawn± (notariusz, czy co tam) zapewne
zapłaci więcej niż za ten ZUS.

Wiec mowie - to sie oplaci przy specyficznych rodzajach dzialalnosci i duzych obrotach.
Kiedy nie tylko optymalizacja ZUS-u, ale i podatkowa odegra role (18 czy 19% PIT z DG vs 9% z autorskiej UoD) a wysokie autorskie umowy o dzielo opra sie zarzutom okradania spolki badz fiskusa (np. uslugi grafiki komputerowej, programistyczne i inne, gdzi etworzy sie dziela o sporej wartosci rynkowej).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-09 17:06:43
Autor: SDD
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Użytkownik "Pendrive" <Pendrive@domena.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iv9pr4$o2d$1inews.gazeta.pl...
Witam!
Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.

Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi

Jakie ponad 3 tys?
Spoleczne - a to jest najbardziej "dotkliwe" - placi sie od 2 tys. z groszami: 2015,40 bodajze, co nie jest kolosalna roznica w zestawieniu z 1386. Jest mniej, ale nie sa to skale kosmiczne. W zdrowotnym jest roznica - bo w dzialalnosci podstawa to *prawie* 3 tys, a z najnizszego etatu 1100 z groszami.

etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

Skoro podwojne zdrowotne to nie problem, to raczej o 600 pare zlotych roznicy podstaw wymiaru nie ma co kopii kruszyc - tym bardziej, ze obsluga spolki z o.o. znacznei wiecej kosztuje :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-10 11:15:35
Autor: Pendrive
[...]

problem zaczyna sie kiedy jest okres przestoju i do 2 sie nie dojdzie. Zus powinien byc procentowy z pewnymi widelkami (gornymi).

Skoro podwojne zdrowotne to nie problem, to raczej o 600 pare zlotych roznicy podstaw wymiaru nie ma co kopii kruszyc - tym bardziej, ze obsluga spolki z o.o. znacznei wiecej kosztuje :)

zdrowotne jest w wiekszosci odliczalne
P.

Data: 2011-07-10 11:26:23
Autor: Pendrive
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.

nie jest, i niestety w gre nie wchodzi zalozenie dla tego celu, bo wtedy strace mozliwosc stosowania stawki vatu 8 %

Jakie ponad 3 tys?

skrot myslowy

Data: 2011-07-10 13:42:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Hello Pendrive,

Sunday, July 10, 2011, 11:26:23 AM, you wrote:

Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.
nie jest, i niestety w gre nie wchodzi zalozenie dla tego celu, bo wtedy
strace mozliwosc stosowania stawki vatu 8 %

Nie bij - wytłumacz. Sk±d taka stawka przy informatyce i dlaczego ma to
zwi±zek z rodzajem działalno¶ci?

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-10 14:19:58
Autor: Pendrive
[...]

przychod ze sprzedazy licencji na program wytworzony przez siebie.
Dystrybutor placi juz 23%. Gdyby spolka sprzedawala, tez by musiala placic 23%, nawet gdyby to byla spolka cywilna i jedna z osob w tej spolce bylby autor programu.

Mam interpretacje indywidualna tak na marginesie, a 15% rosnicy w vacie, gdy stosuje sie ceny brutto i to w dodatku niskie robi kolosalna roznice przy wiekszym dochodzie.

P.

Data: 2011-07-09 17:07:19
Autor: Liwiusz
[...]

Jeśli tą firmą jest działalność gospodarcza, to nie, ponieważ sam ze sobą umowy o pracę nie zawrzesz. Ale jeśli "własną firmą" będzie np. spółka z o.o., to powinno się dać.

[...]

A liczyłeś ile na tym zaoszczędzisz? Bez zdrowotnego, ZUS po stronie pracownika i pracodawcy od 1386zł wynosi 446zł. A ZUS bez zdrowotnego w działalności to 597zł, czyli niewiele więcej. A dochodzi papierologia i jeszcze koszty nieodliczalnej części zdrowotnego.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 11:46:13
Autor: Pendrive
[...]

zawsze to mniej. Po prostu chorym mi sie wydaje to co mnie rok temu spotkalo.
Czyli najlepiej sie gdzies na pol tetau z najnizsza pensja zatrudnic by miec spokoj i nie przeplacac.

Data: 2011-07-10 12:06:24
Autor: Pendrive
[...]

orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy ktos zaskarzyl te przepisy ?

(rozbieznosc pomiedzy najnizsza placa minimalna a zmuszaniem do placenia zusu od duzo wiekszej kwoty bez wzgledu na zarobek u przedsiebiorcow)

Data: 2011-07-10 22:14:17
Autor: WĹ‚odzimierz Wojtiuk
Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatrudnic?
Pendrive wrote:
(ciap)
orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy
ktos zaskarzyl te przepisy ?

ROTFL

--
WĹ‚odek

Data: 2011-07-09 23:08:05
Autor: cef
Pendrive wrote:

Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na
zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie
ludzi i niepotrzebny co miesieczny stres, czy ktoĹ› w ogole kiedys
[...]

A jakbyś nagle zaczął zarobiać więcej,
to już byś chciał, żeby był malutki ryczałt?

Data: 2011-07-10 11:13:01
Autor: Pendrive
Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatrudnic?
A jakbyś nagle zaczął zarobiać więcej,
to już byś chciał, żeby był malutki ryczałt?

polecam czetac ze zrozumieniem, obecnie nie mam z tym problemu, ale mialem rok temu,
chcialbym by bylo procentowe z pewnym ograniczeniem. Ile osob by wtedy pootwoeralo firmy i placilo legalnie podatki ..

Data: 2011-07-10 12:15:51
Autor: cef
Pendrive wrote:

A jakbyś nagle zaczął zarobiać więcej,
to już byś chciał, żeby był malutki ryczałt?

polecam czetac ze zrozumieniem, obecnie nie mam z tym problemu, ale
mialem rok temu,

Było by też miło, gdybyś umiał wyrazić prezycyjnie to,
 co masz do przekazania.

Data: 2011-07-10 12:29:39
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 12:15, cef pisze:
Pendrive wrote:

[...]

(...)

"(...)  na szczescie obecnie jestem w duzo lepszej sytuacji ale w zelszym roku byĹ‚em na etapie ujawnianie dla zus swojego majatlku by ten przekazal sprawe do poborcy podatkowego."

czego z tych dwóch zdań nie zrozumiałeś?

Data: 2011-07-10 12:33:56
Autor: cef
Pendrive wrote:

czego z tych dwóch zdań nie zrozumiałeś?

Ale ja się do tych akurat fragmentów nie odnosiłem.
Nie interesuje mnie Twoja sytuacja wczoraj czy jutro, tylko konkretny pomysł
oskładkowania przedsiębiorców proporcjonalnie do dochodu.

Data: 2011-07-10 12:36:43
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 12:33, cef pisze:
Pendrive wrote:

[...]

tak wiec moj pomysl jest by dzialalo to jak na umowie zlecenie, z jednak jakąś odgórną granicą. Było by to uczciwe, bezstresowe i moge sie zalozyc ze mnostwo osob by pootwieralo firmy.

Data: 2011-07-10 13:19:05
Autor: cef
Pendrive wrote:

[...]

Ale skarb państwa byłby raczej stratny.
Ludzie liczyć potrafią.

Data: 2011-07-10 14:17:36
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 13:19, cef pisze:
Pendrive wrote:

[...]

dlaczego mialby byc straetny, ile osob utrzymuje DG majac straty na zusie, ile osob nie otwiera DG ze wzgledu na z gory okreslony zus ?
Po co ludzie zawieszaja DG i czesto w okresie zawieszenia na lewo ja prowadza?

P.

Data: 2011-07-10 14:33:02
Autor: cef
Pendrive wrote:

[...]

Dlaczego byłby stratny? Odrobina przewidywania.
Gdyby zrobić tak jak Ty proponujesz, to wszyscy by pozakładali DG -
jak nie ma dochodu, to nic nie kosztuje -
i zaczęli "topić" prywatne wydatki w tych działalnościach, odliczać VAT itd
Potrafisz oszacować zmiany w budżecie przy możliwej dużej skali tego zjawiska?

Data: 2011-07-10 15:02:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 14:33, cef pisze:
Pendrive wrote:

[...]

Teoretycznie każdy etatowiec może tak robić za około 40zł/miesięcznie, nie jest to jednak chyba masowe zjawisko.

Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności gospodarczej.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 15:10:37
Autor: Pendrive
Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatr udnic?

Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za
nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności gospodarczej.

to tez fajne. W moim przypadku dostaje kase za nic nie robienie, watpie bym kiedykolwiek z tego zrezygnowal na rzecz mikroskopijnej emerytury dlatego tez uwazam za bezsens w moim przypadku odkladanie na nia.

P.

Data: 2011-07-10 15:22:53
Autor: cef
Liwiusz wrote:

[...]

MoĹĽe i masz  racjÄ™. Nie jest teraz masowe to i moĹĽe by nie byĹ‚o zmian,
ale teraz przynajmniej kasę zasilają Ci co nie mają dochodu, a są oskładkowani
od jakiejś stałej kwoty. Nie wiem jaka
jest tego skala, ale obawiam siÄ™, ĹĽe gdyby nieznaczÄ…ca,
to by juz dawno dopuszczono taką możliwość.

Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za
nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności
gospodarczej.

A co dla tych, ktĂłrzy siÄ™ nie ubezpieczÄ… nigdzie?
JakieĹ› obozy?

Data: 2011-07-10 15:31:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 15:22, cef pisze:

[...]

???

A teraz sÄ… jakieĹ› obozy dla tych, co siÄ™ nigdzie nie ubezpieczajÄ…?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 15:43:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 15:39, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Co "ale przedsiębiorcy"? W czym oni gorsi od - dajmy na to - gospodyń domowych, że za brak ubezpieczenia chcesz ich karać... Syberią??? ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 16:17:50
Autor: cef
Liwiusz wrote:

[...]

Po prostu teraz są zmuszani do ubezpieczeń, a jak nie będzie obowiązku,
to liczba takich osób bez źródeł utrzymania pewnie wzrośnie.
Niepotrzebnie mieszasz do tego gospodynie domowe - jeśli się utrzymują teraz,
to dadzą radę później. Ja myślę raczej o tych, którzy teraz nie wypracowują nic,
i na starość dostaną zapomogę z ZUS, ale to zwsze coś - może pozwoli przeżyć.
Jak nie będzie nic, to jak przewidujesz?

PS
Wiem, ĹĽe ZUS i tak padnie....

Data: 2011-07-10 21:02:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 16:17, cef pisze:
Niepotrzebnie mieszasz do tego gospodynie domowe - jeśli się utrzymują
teraz,
to dadzą radę później.

I tak samo przedsiębiorcy.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 22:14:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.07.2011 21:02, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-07-10 16:17, cef pisze:
Niepotrzebnie mieszasz do tego gospodynie domowe - jeśli się utrzymują
teraz,
to dadzą radę później.

I tak samo przedsiębiorcy.

Nie tak samo. Gospodynie domowe nie mają dochodu własnego więc utrzymują
się z dochodów męża więc mają składki płacone od dochodów męża więc jak
męża zabraknie mogą mieć płacone renty/emerytury. Jeżeli jakiś
przedsiębiorca będzie zarabiał, a nie ubezpieczał się, to za chwilę
zostanie z problemem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-10 15:43:21
Autor: Pendrive
Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatr udnic?

A co dla tych, ktĂłrzy siÄ™ nie ubezpieczÄ… nigdzie?

a co za problem skladke zdrowotna zostawic ? Oczywiscie jedna bo nastepnym debilizmem jest liczenie skladki z kazdego tytulu.

Data: 2011-07-10 16:05:52
Autor: SDD
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?

Użytkownik "Pendrive" <Pendrive@domena.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivcaag$7ab$1inews.gazeta.pl...

a co za problem skladke zdrowotna zostawic ? Oczywiscie jedna bo nastepnym debilizmem jest liczenie skladki z kazdego tytulu.

Piszac o obozach mieli na mysli raczej obozy dla nie majacych za co sie samodzielnei utrzymac staruszkow, a nie dla tych, ktorzy nie maja uprawnien do panstwowej opieki zdrowotnej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-10 16:13:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 16:05, SDD pisze:
[...]

Socjali¶ci zawsze mieli "dobre" pomysły. Jak kto¶ nie jest na państwowym żołdzie, to od razu by go do łagrów dali.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 18:32:19
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 10.07.2011 16:13, Liwiusz pisze:
Socjali¶ci zawsze mieli "dobre" pomysły. Jak kto¶ nie jest na państwowym
żołdzie, to od razu by go do łagrów dali.

No wła¶nie. przecie metoda Korwina: Wyrżn±ć albo zostawić na ulicy,
niech zdechn±, jest o wiele bardziej humanitarna.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-10 21:03:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-10 18:32, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

Z Korwinem ma to niewiele wspólnego, może lepiej napisać "metoda Przemysława co się nie zna, ale krytykuje"?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-10 22:12:29
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 10.07.2011 21:03, Liwiusz pisze:
Z Korwinem ma to niewiele wspólnego, może lepiej napisać "metoda
Przemysława co się nie zna, ale krytykuje"?

Jakie więc rozwi±zanie proponujesz?

Data: 2011-07-10 17:36:05
Autor: Borys Pogoreło
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Dnia Sun, 10 Jul 2011 11:13:01 +0200, Pendrive napisał(a):

A jakby¶ nagle zacz±ł zarobiać więcej,
to już by¶ chciał, żeby był malutki ryczałt?

polecam czetac ze zrozumieniem, obecnie nie mam z tym problemu, ale mialem rok temu,

 Czyli ze ¶piewem na ustach zapłacisz np. 2000zł ZUS-u, gdy zaczniesz
lepiej zarabiać?

chcialbym by bylo procentowe z pewnym ograniczeniem. Ile osob by wtedy pootwoeralo firmy i placilo legalnie podatki ..

 Na razie mog± otworzyć i płacić ulgowy ZUS przez dwa lata.
Niewystarczaj±ca zachęta? Policz sobie od jakiej kwoty "na etacie"
zapłaciłby¶ porównywalne składki.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-10 22:12:12
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
Borys Pogoreło wrote:
(ciap)

Na razie mog± otworzyć i płacić ulgowy ZUS przez dwa lata.

Ulgowy ma pewne powazne wady - np. nie daje suprawnień do zasiłku.

--
Włodek

Data: 2011-07-11 00:29:11
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 10 Jul 2011 22:12:12 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

Na razie mog± otworzyć i płacić ulgowy ZUS przez dwa lata.

Ulgowy ma pewne powazne wady - np. nie daje suprawnień do zasiłku.

 To prawda, podobnie utrudnia przej¶cie na własn± działalno¶ć z etatu,
gdzie robi się to samo i ma już jakie¶ do¶wiadczenie (co jednak nie dziwi,
bo to by była niezła furtka). Ale mimo wszystko jest to spore ułatwienie i
po tym czasie powinno już się na tyle rozkręcić biznes, by ZUS nie był
jakim¶ strasznym obci±żeniem.

 Ciekawe co by było, gdyby te dwa "ulgowe" lata zamienili na dwa
"proporcjonalne" lata. Pewnie płacz typu "Zacz±łem w końcu lepiej zarabiać,
a okradaj± mnie z pieniędzy!" ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-11 07:32:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-11 00:29, Borys Pogoreło pisze:
  Ciekawe co by było, gdyby te dwa "ulgowe" lata zamienili na dwa
"proporcjonalne" lata. Pewnie płacz typu "Zacz±łem w końcu lepiej zarabiać,
a okradaj± mnie z pieniędzy!"

Jakby nie kombinować, to obydwa rozwi±zania s± złe. Bo co to znaczy, że "po tym czasie powinno już się na tyle rozkręcić biznes, by ZUS nie był
jakim¶ strasznym obci±żeniem"??? Jest jaki¶ obowi±zek zarabiania dużo? Zawsze w takich sytuacjach podaję przykład mojej znajomej, która robiła ręcznie wykonywane pocztówki. Przestała, bo - jak stwierdziła - pracowała tylko na państwo.

Argument (o konieczno¶ci zarabiania dużo przy DG) może jeszcze jako¶ by się bronił, gdyby była zasada, że jak zarabiasz mało, to nie musisz rejestrować DG. Ale nie, wystarczy jedna transakcja na 10zł, ba - nie trzeba nawet żadnej transakcji - aby państwo uznało, że jemu ten "tysi±czek" jednak się należy.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-11 10:34:39
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-10 17:36, Borys Pogoreło pisze:
[...]

juz lepiej zarabiam, pisalem , sytuacja miala miejsce rok temu, teraz sobie pomyslalem o tym bo gdybym nie mial umow a opieral sie na sprzedazy na allegro to mialbym powazny problem.

I jak juz pisałem,procentowo, ale z gornym ograniczeniem.

Data: 2011-07-11 12:16:21
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 11 Jul 2011 10:34:39 +0200, Pendrive napisał(a):

[...]

 Je¶li górne ograniczenie byłoby na wysoko¶ci obecnej składki, to ja jestem
za. Ale nasi wybrańcy przy okazji wszelkich zmian lubi± zmieniać w górę
(jak w przypadku zdrowotnego).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Czy moĹĽna samego siebie formalnie zatrudn ic?