Czy mogę ponieść koszty strony przeciwn ej w kolegium?

Data: 2013-12-28 15:37:05
Autor: Netx
Czy mogę ponieść koszty strony przeciwn ej w kolegium?
W 2012 roku podniesiono mi 5-krotnie podadek gruntowy od mieszkania w bloku (mieszkanie w Warszawa/Ochota). Napisałem wtedy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Dopiero pod koniec stycznia 2014 mam wyznaczony termin. Chodzi mi o taką sprawę: załóżmy że wykażę że Operat Szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę gminy jest przestarzały (bądź w inny sposób zły). Gmina zrobi nowy operat i wygra sprawę w Samorządowym Kolegium Odwoławczym. Czy po przegranej przeze mnie sprawie Kolegium może obciążyć mnie kosztami prowadzenia sprawy poniesionymi przez gminę w tym kosztem sporządzenia przez gminę nowego operatu lub innymi kosztami prowadzenia sprawy w kolegium? Mam zamiar ewentualnie poprosić prawnika o pomoc ale chcę poznać Wasze zdanie co do możliwości obciążenia mnie kosztami przez to kolegium.

Data: 2013-12-29 11:18:54
Autor: Netx
Czy mogę ponieść koszty strony przec iwnej w kolegium?
Nikt nic? Bo chodzi o to że opłaca mi się przeciągać sprawę w tym Samorządowym Kolegium Odwoławczym - do rozsztrzygnięcia płacę podatek gruntowy w starej, niższej wielkości. Jednak będę wolał zrezygnować z przeciągania sprawy jeśli potem mogę zostać obciążony kosztami poniesionymi w sprawie przez stronę przeciwną.
Może moje pytanie jest naiwne albo banalne - nie jestem prawnikiem. Zanim pójdę do prawnika wolałbym znać odpowiedź na to o co pytam.

Czy mogę ponieść koszty strony przeciwn ej w kolegium?