Czy mogę zezłomować stary towar?

Data: 2010-09-02 22:16:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy mogę zezłomować stary towar?
Witam,

kiedyś prowadziłem sklep z duperelkami dla pryszczersów. Porażka totalna
i klapa finansowa, ale nie w tym rzecz. Sklep się zamknął i od lat
przepycham przez remanent skrzynkę z koszulkami i sweterkami. Czy mogę
to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku (obecnie
wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza starym
towarem)? Albo np. sprzedać komuś za 1zł za całą skrzynkę? Ew. za 1zł od
sztuki?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-02 22:45:50
Autor: Tomek
Dnia 02-09-2010 o 22:16:45 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>  napisał(a):

[...]

Sprzedać do ciucholandu za 1zł + VAT?

--
Tomek

Data: 2010-09-02 23:43:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  A na allegro nie wystawisz?
  Nie będzie dyskusji o "cenie rykowej" (sama się ustali w licytacji)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-03 08:09:16
Autor: Andrzej Kłos
Czy mogę zezłomować stary towar?
Gotfryd Smolik news pisze:
  A na allegro nie wystawisz?
  Nie będzie dyskusji o "cenie rynkowej" (sama się ustali w licytacji)

i ktoś mu zapłaci te 3,20 + VAT przez PzA i będzie musiał kupić kasę fiskalną; całego towaru nie sprzeda do 31.12 i będzie musiał przez serwis przeprogramować kasę na 23%; eh, dobrze przynajmniej, że jest tylko "jedno okienko"

andy_nek

Data: 2010-09-03 08:59:19
Autor: Liwiusz
Czy mogę zezłomować stary towar?

eh, dobrze przynajmniej, że jest
tylko "jedno okienko"

   Przynajmniej można się szybko wyrejestrować z tego burdelu.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-03 11:39:58
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2010-09-03 08:09, Andrzej Kłos pisze:
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2010-09-03 12:00:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-03 11:39, Daniel Stalica pisze:
Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

A świstak zwalnia z Kasi Fiszkalnej?

I jak mam wystawić? Każdą koszulkę osobno czy ,,skrzynka koszulek
różnych rozmiarów''?

I czemu na świstaku? za 1zł to mogę sprzedać np. koledze.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-03 13:25:23
Autor: Daniel Stalica
[...]

Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę z Allegro).
Według mojej wiedzy (a z nią bywa różnie jeśli chodzi o podatki) możesz sprzedać jako skrzynkę, z wyszczególnionymi pojedynczymi elementami.

Na świstaku z tego samego powodu co na Allegro, gdyż cena zostanie ustalona w drodze licytacji i nie będzie wątpliwości dla US, że towar został sprzedany poniżej wartości rynkowej.

Data: 2010-09-03 13:29:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-03 13:25, Daniel Stalica pisze:
Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę z
Allegro).

A czemu PzA wymusza kasę? Myślałem, że limit jest limit i tyle.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-04 18:08:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

W dniu 2010-09-03 13:25, Daniel Stalica pisze:
Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę
z Allegro).

A czemu PzA wymusza kasę?

  Nie w tę stronę. Nie zwalnia z kasy.

Myślałem, że limit jest limit i tyle.

  Limit z pułapką - mając 2x limit ze sprzedażą *w całości* łapiącą się
na zwolnienie masz zwolnienie.
  Mając 1,001 x limit i jedną sprzedaż niezwolnioną masz problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-04 20:03:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy mogę zezłomować stary towar?
 Limit z pułapką - mając 2x limit ze sprzedażą *w całości* łapiącą się
na zwolnienie masz zwolnienie.
 Mając 1,001 x limit i jedną sprzedaż niezwolnioną masz problem.

Możesz to napisać bardziej po polsku? O ile wiem, to jest limit ileśtam
tysięcy sprzedaży cywilom, która nie generuje kasy. Wyjątkiem są płyty
CD i jakieś tam duperele inne jubilerskie, ale koszulki chyba nie
generują kasy, prawda?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-09 21:16:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

 Limit z pułapką - mając 2x limit ze sprzedażą *w całości* łapiącą się
na zwolnienie masz zwolnienie.
 Mając 1,001 x limit i jedną sprzedaż niezwolnioną masz problem.

Możesz to napisać bardziej po polsku?

  A juści.

O ile wiem, to jest limit ileśtam
tysięcy sprzedaży cywilom, która nie generuje kasy.

  Owszem.
  Ale skąd miałem wziąć założenie, że pierwotne pytanie dotyczyło podatnika
który nie sięga tego limitu?
  Założ, że dla - jak to określiłeś - "cywili" masz 60 000 zł sprzedaży.
  W całości zwolnionej z obowiązku kasowego.

  I po manipulacjach w rozporządzeniu o zwolnieniu (przez lat kilka)
doszło do takiego stanu, że w stanie jak wyżej jedna sprzedaż
niezwolniona stanowi problem.
  Sensu w tym nie ma, ale co zrobić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-09 21:29:18
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

No bo napisałem:

Czy mogę to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku
(obecnie wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza
starym towarem)?

Jeśli to nie jednoznaczne, to przepraszam, gdzieś pewnie znów zgubiłem
jakiś niuans kurcze.

 Założ, że dla - jak to określiłeś - "cywili" masz 60 000 zł sprzedaży.
 W całości zwolnionej z obowiązku kasowego.

No na to nie wpadłem, bo miałem cały czas na uwadze SWOJE pytanie o
kogoś, kto już nie handluje, tylko przepycha złom przez remanenty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-09 21:31:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
> [...]

No na to nie wpadłem, bo miałem cały czas na uwadze SWOJE pytanie o
kogoś, kto już nie handluje, tylko przepycha złom przez remanenty.

Zapomniałem dopisać: Czyli co, skoro mam 0 sprzedaży dla cywili, to mogę
opchnąć tę bawełnę na aukcji, nawet z ułatwiaczami płaceniowymi i za
dowolną cenę, jaka się wylicytuje i zapomnieć o remanentach?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-09 21:43:53
Autor: 'Tom N'
Przemysław Adam Śmiejek w <news:i6bcmp$tjd$3news.onet.pl>:

> [...]

opchnąć tę bawełnę na aukcji, nawet z ułatwiaczami płaceniowymi i za
dowolną cenę, jaka się wylicytuje i zapomnieć o remanentach?

Nie możesz zapomnieć. Masz sporządzić remanent "zerowy".

I OIDP to już to miałeś tłumaczone w kontekście tej Twojej MK RP i kilka
razy wcześniej też

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-09 21:36:43
Autor: 'Tom N'
Przemysław Adam Śmiejek w <news:i6bcij$tjd$2news.onet.pl>:

Czy mogę to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku
(obecnie wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza
starym towarem)?

A jaka jest różnica pomiędzy spisem z natury *z tymi samymi pozycjami* od
spisu bez pozycji? Poza zmianą daty?

/Remament/ ma być i tyle

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-04 20:40:03
Autor: Kviat
Czy mogę zezłomować stary towar?
Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę
z Allegro).

A czemu PzA wymusza kasę?

Nie w tę stronę. Nie zwalnia z kasy.

Ani nie wymusza.
PzA spełnia warunki zwolnienia: "zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła"

Z PzA nie można wypłacić gotówki, można wypłacić tylko na konto bankowe. Warunek pośrednictwa banku jest więc spełniony.
Ewidencję można prowadzić samodzielnie albo korzystać z tej, którą Allegro przesyła na koniec miesiąca. Tam jest zestawienie wpłat od klientów i wypłat z PzA na konto bankowe.
Nigdzie nie jest powiedziane, że do jednej (konkretnej) transakcji musi być jedna wpłata na konto bankowe (jedna wypłata z PzA na konto może dotyczyć jednej lub wielu transakcji sprzedaży) i bez problemu (prowadząc wspomnianą wyżej ewidencję) można wskazać konkretne dostawy dla konkretnej zapłaty.

Na grupie o allegro zagorzali przeciwnicy PzA wskazują właśnie jako koronny argument (przeciwko PzA) konieczność posiadania kasy fiskalnej. Ale nie potrafią tego poprzeć konkretami.

Ale gdzie ta pułapka związana z PzA?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-04 23:02:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Kviat,

Saturday, September 4, 2010, 8:40:03 PM, you wrote:

Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę
z Allegro).
A czemu PzA wymusza kasę?
Nie w tę stronę. Nie zwalnia z kasy.
Ani nie wymusza.

Nie ucz Gotfryda podatków, bo się strasznie ośmieszasz.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-09-05 00:01:13
Autor: Kviat
[...]

Odezwał się przeciwnik PzA :)
Nie rób z Gotfryda nieomylnego świętego bo się strasznie ośmieszasz. Sektę sobie załóż czy coś... Dorośli dyskutują i nie zawsze przyjmują bezkrytycznie wszystko co przeczytają na newsach.

Przyjmij do wiadomości, że z całym szacunkiem dla wiedzy Gotfryda, w przeciwieństwie do ciebie, mogę (i potrafię) mieć własne zdanie na jakiś temat.
Gotfryd nie potrzebuje adwokata i jeżeli uzna za stosowne, to wyprowadzi mnie z błędu w merytorycznej dyskusji bez ideologicznego zacietrzewienia i bez twojej pomocy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-05 12:05:36
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, September 5, 2010, 12:01:13 AM, you wrote:

[...]

Odezwał się klakier Allegro.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-09-05 12:50:09
Autor: Tomek
Dnia 05-09-2010 o 12:05:36 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl>  napisał(a):

[...]

Panowie, może się pobiczujecie na pręgierzu

--
Tomek

Data: 2010-09-05 12:59:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Tomek,

Sunday, September 5, 2010, 12:50:09 PM, you wrote:

[...]

Zazwyczaj biczujemy się na alt.pl.allegro ale to nie ja tu przylazłem
na hasło "PzA" - ja tu jestem "od zawsze" :)

--
Best regards,

Data: 2010-09-05 13:32:37
Autor: Kviat
Czy mogę zezłomować stary towar?
Panowie, może się pobiczujecie na pręgierzu

Zazwyczaj biczujemy się na alt.pl.allegro ale to nie ja tu przylazłem
na hasło "PzA" - ja tu jestem "od zawsze" :)

"My się biczujemy"?
Ja tego tak nie odbieram :)
Ale tobie się nie dziwię, skoro twoje argumenty kończą się na "obśmieszasz się" i "ja tu jestem od zawsze". Są bardzo prekonywujące.
Nic dziwnego, że dla ciebie dyskusja to katorga.

Potrafisz mnie przekonać bez wycieczek osobistych? Samodzielnie?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-05 20:15:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Kviat,

Sunday, September 5, 2010, 1:32:37 PM, you wrote:

[...]

Potrafisz mnie przekonać bez wycieczek osobistych? Samodzielnie?

Izby skarbowe nie podają jednolitej interpretacji i są zarówno
interpretacje "legalizujące" PzA jak i nie uznające pośrednictwa PzA
dla zwolnienie z kasy. A ty chcesz tu uzyskać jednoznaczne i wiążące
stanowisko tutaj?

Prezentujesz nam stanowisko "prawników" (znając poziom informatołów w
Allegro obawiam się, że cudzysłów jest konieczny) Allegro. A ja od
samego początku twierdzę, że dopóki nie będzie jednolitego stanowiska
resortu finansów, to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.
Zapis rozpoerządzenia jest dla znanych mi urzędników jasny i oczywisty
- jest zamknięty katalog sposobów zapłaty uprawniający do korzystania
ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

Ja, dla tak gównianego obrotu, jaki miałem na Allegro kasy fiskalnej
instalować nie zamierzam - zrezygnowałem ze sprzedaży na Allegro w
ogóle. I każdego, który zapyta o PzA i kasę fiskalną będę namawiał do
uzyskania wiążącej interpretacji od "swojej" izby skarbowej. Na
papierze, ze wszelkimi pieczątkami. I choćby tych "pozytywnych"
interpretacji było 10, to dopóki istnieje choć jedna "negatywna" -
będę to zalecał.

--
Best regards,

Data: 2010-09-05 21:25:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy mogę zezłomować stary towar?
to ze zwykłej ostrożności radzę omijać PzA z daleka
jeśli korzysta się ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

Po raz kolejny pytam: Co ma PzA do zwolnienia? Czemu ono ma niby je
kasować? Zwolnienie dotyczy tylko płatności gotówką?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-06 09:33:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Przemysław,

Sunday, September 5, 2010, 9:25:12 PM, you wrote:

[...]

Tak trudno poczytać rozporządzenie? Zwolnienie dotyczy wplaty
przelewem bankowym, pocztą lub przez kasę spółdzielczą. PzA nie jest
wymienione na tej liście. Nie jest bankiem, pocztą ani kasą
spółdzielczą.

--
Best regards,

Data: 2010-09-06 09:47:06
Autor: Michal Jankowski
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> writes:

[...]

Czy elementem PzA nie jest przelew bankowy?

  MJ

Data: 2010-09-06 10:26:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Michal,

Monday, September 6, 2010, 9:47:06 AM, you wrote:

[...]

A jak przyjmę gotówką i wpłacę sobie na konto? "A może poszli do
lasu?"

Nie po to minister tworzył zamknięty katalog, żeby dawać możliwość
obejścia. Powtórzę: znani mi osobiście urzędnicy skarbowi uznali PzA
za metodę zapłaty wyłączającą zwolnienie z kasy. Na tej podstawie
zrezygnowałem z handlu na Allegro. Bo to nie klakierzy czy "prawnicy"
Allegro będą się przed kontrolą z urzedu skarbowego tłumaczyć tylko
ja. I to ja w razie czego będe musiał udowadniać, że nie jestem
wielbłądem.

--
Best regards,

Data: 2010-09-06 04:38:01
Autor: Kviat
On 6 Wrz, 10:26, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

> Czy elementem PzA nie jest przelew bankowy?

A jak przyjmę gotówką i wpłacę sobie na konto? "A może poszli do
lasu?"

Środki z PzA są wypłacane przelewem bankowym albo (o ile pamiętam, bo
nie stosuję) przekazem pocztowym.
Oba warunki ustawowe są spełnione.

W przypadku braku obowiązku kasy fiskalnej stanowisko Allegro i Izby
Skarbowej akurat jest zbieżne, co nie znaczy, że Allegro zawsze ma
rację.
Ja patrzę krytycznie zarówno na posty na grupach jak i na to co
Allegro pisze na swoich stronach.

I o tym również pisałem na grupie allegro.
Allegro na swojej stronie pomyliło pojęcia (może celowo ze względów
marketingowych, jednak wprowadzają w błąd i sieją niepotrzebny zamęt):
http://www.motoallegro.pl/help_item.php?tid=457&item=2349&zoom=Y
"wpłata przez Płacę z Allegro najpierw automatycznie trafia na konto
Sprzedającego w PzA, z którego w wybranym momencie może on ją
przekazać na własne konto bankowe. Środkami, które wpłynęły na konto w
Płacę z Allegro, Sprzedający może swobodnie dysponować."
w zestawieniu z:
"Odnotowanie wpłaty na koncie w Płacę z Allegro jest równoznaczne z
jej otrzymaniem przez Sprzedającego. Z tą chwilą po stronie
Sprzedającego powstaje obowiązek podatkowy w podatku VAT, który
zobowiązuje go do wystawienia faktury. "

W tym przypadku napisanie "swobodnie dysponować" jest nadużyciem.
Można swobodnie zdecydowań o momencie przelewu, a nie swobodnie
dysponować środkami, co ściśle wiąże się z momentem obowiązku
podatkowego.
W trakcie dyskusji ktoś zapodał link:
http://www.jara-law.pl/index.php?module=site&controller=site&artId=243&lang=pl
w którym czytamy:
"Zgodnie z art. 11 ustawy o PIT przychodami są co do zasady otrzymane
lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze
i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i
innych nieodpłatnych świadczeń. Definicja ta pokrywa się z definicją
przychodów w art. 12 ustawy o CIT."
"Zgodnie ze stanowiskiem przyjętym w nauce prawa podatkowego
i prawa zobowiązań, za wartość pieniężną uważa się takie aktywa/
instrumenty finansowe, które nie są pieniądzem, ale mogą służyć do
regulowania zobowiązań."

Środkami z PzA nie można regulować zobowiązań.
Stąd prosty wniosek, że środki zgromadzone na PzA nie są wartością
pieniężną i Allegro myli się pisząc, że (jeszcze raz zacytuję):
[...]

Moim zdaniem obowiązek podatkowy następuje z chwilą (w uproszczeniu):
1) wydania towaru (sprzedaży) nie zależnie od terminu zapłaty
albo
2) otrzymania wpłaty _na_konto_bankowe_ przed wydaniem towaru
(tzw.zaliczka).
Sam fakt, że klient zapłacił za pośrednictwem PzA, dla sprzedawcy ma
charakter neutralny (podatkowo).
Moim zdaniem, skoro kwota zgromadzona na PzA nie jest wartością
pieniężną, nie można jej traktować jak zaliczki (w rozumieniu VAT)

Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę.

Nie po to minister tworzył zamknięty katalog, żeby dawać możliwość
obejścia. Powtórzę: znani mi osobiście urzędnicy skarbowi uznali PzA
za metodę zapłaty wyłączającą zwolnienie z kasy.

Stawiasz na szali autorytet znanych ci osobiście urzędników
skarbowych, a po drugiej stronie autorytet dyrektora Izby Skarbowej w
Warszawie z wydaną oficjalnie interpretacją.

Na tej podstawie
zrezygnowałem z handlu na Allegro. Bo to nie klakierzy

Przez takie właśnie wymysły na apa (i teorie spiskowe) dyskusje
niepotrzebnie się zaogniają.
Fanatyczni przeciwnicy PzA nie dopuszczają do siebie myśli, że nie
trzeba być na usługach allegro żeby samodzielnie myśleć.

czy "prawnicy"
Allegro będą się przed kontrolą z urzedu skarbowego tłumaczyć tylko
ja. I to ja w razie czego będe musiał udowadniać, że nie jestem
wielbłądem.

Albo wydrukować sobie interpretację, oprawić w ramki, powiesić na
ścianie i przy każdej kontroli pokazywać.
Zanim wydadzą opinię negatywną dwa razy się zastanowią, bo będą
musieli oficjalnie przyznać, że dyrektor z Wa-wy nie miał pojęcia co
napisał.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-06 14:30:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Kviat,

Monday, September 6, 2010, 1:38:01 PM, you wrote:

[...]

[...]

Wydana oficjalnie interpretacja izby skarbowej w Warszawie dotyczy
konkretnego podatnika, który o taką interpretację poprosił.
Urzędnicy skarbowi w reszcie kraju mają głęboko w rzyci interpretację
izby skarbowej w Warszawie. Ba! W przypadku innego podatnika ta sama
izba skarbowa może wydać inną interpretację.

[...]

Albo wydrukować sobie interpretację, oprawić w ramki, powiesić na
ścianie i przy każdej kontroli pokazywać.

j.w. Mój urząd skarbowy nie podlega w żaden sposób warszawskiej izbie
skarbowej.

Zanim wydadzą opinię negatywną dwa razy się zastanowią, bo będą
musieli oficjalnie przyznać, że dyrektor z Wa-wy nie miał pojęcia co
napisał.

Niedawno urzednicy ministerstwa finansów twierdzili, że przegrana
przez jedną izbę skarbową w NSA sprawa dotycząca faktur przesyłanych
mailem dotyczy tylko i wyłącznie jednego podatnika. Dopiero pod ostrym
naciskiem prasy minister finansów obiecał wydanie rozporządzenia,
które jednolicie sprawę załatwi.

--
Best regards,

Data: 2010-09-06 06:32:33
Autor: Kviat
On 6 Wrz, 14:30, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

[...]

Może, ale nie musi.
Nie zmienia to faktu, że na potrzeby tej dyskusji, ta oficjalna
interpretacja jest dla mnie bardziej przekonująca, niż opinia znanych
ci urzędników.

Jak przedstawisz oficjalną opinię przeciwną (z dowolnej izby
skarbowej) to nasza dyskusja nabierze większego sensu.
Każdy ma jakichś znajomych. Ja też. Ale zamykanie działalności na
podstawie rozmowy przy piwku ze znajomymi, raczej do mnie nie
przemawia.
Już prędzej kupię drukarkę fiskalną :) Sprzedaż na allegro i dla "osób
fizycznych" to u mnie margines, a ludzie nie takie pieniądze na swoje
hobby wydają :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-06 15:47:25
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, September 6, 2010, 3:32:33 PM, you wrote:

[...]

DLA MNIE opinia urzedników, którzy mnie mogą kontrolować jest
najważniejsza. Interpretacja warszawskiej izby skarbowej może się
nadać do podtarcia tyłka, jeśli na właściwym papierze ją wydrukuję.

Jak przedstawisz oficjalną opinię przeciwną (z dowolnej izby
skarbowej)

Nie przedstawię, dopóki ktoś takiej nie upubliczni. Sam nie wystąpię,
bo nie mam interesu.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-09-06 15:01:51
Autor: Tomek
Dnia 06-09-2010 o 14:30:05 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl>  napisał(a):

mailem dotyczy tylko i wyłącznie jednego podatnika. Dopiero pod ostrym
naciskiem prasy minister finansów obiecał wydanie rozporządzenia,
które jednolicie sprawę załatwi.

Niestety (dla nas wszystkich) to nie tak. Wyrok NSA dotyczył możliwości
drukowania PDFĂłw, a Vincent chce wydać rozporządzenie dotyczące faktur  elektronicznych,
ktĂłre to rozporządzenie wydać i tak musi ze względu na nowelizację  dyrektywy UE.
Czysty PR, merytorycznie bez związku z wyrokiem NSA.

--
Tomek

Data: 2010-09-06 15:43:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, September 6, 2010, 3:01:51 PM, you wrote:

[...]
drukowania PDFów, a Vincent chce wydać rozporządzenie dotyczące faktur  elektronicznych,
które to rozporządzenie wydać i tak musi ze względu na nowelizację  dyrektywy UE.
Czysty PR, merytorycznie bez związku z wyrokiem NSA.

Jasne - ale szum medialny jest, sprawa w sposób jednolity załatwiona
nie jest i tylko jeden podatnik ma prawo czuć się bezpiecznie.

--
Best regards,

Data: 2010-09-06 14:45:36
Autor: ajt
Kviat pisze:

Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli się mylę.
Zacznij może od tego, że obowiązek podatkowy powstaje w zupełnie różnych momentach, w zalezności od tego, czy jest związany z działalnością gospodarczą czy nie. Nie wiedząc o tym będziesz przytaczał różne sprzeczne na pozór wypowiedzi, a tymczasem autorzy inne podmioty mieli na myśli :)
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2010-09-06 06:12:19
Autor: Kviat
On 6 Wrz, 14:45, ajt <a...@usunajt.com.pl> wrote:
Kviat pisze:

> [...]

Zacznij może od tego, że obowiązek podatkowy powstaje w zupełnie różnych
momentach, w zalezności od tego, czy jest związany z działalnością

Uściślę. Cały czas mowa o działalności gospodarczej.
A konkretniej, o obowiązku (lub nie) ewidencjonowania na urządzeniach
fiskalnych, będąc już zarejestrowanym płatnikiem podatku VAT jako
działalność gospodarcza.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-06 00:31:54
Autor: Kviat
[...]

PzA jest legalne i nie o tym mowa.
Chodzi o _nieprawdziwy_ argument, że PzA wymusza kasę fiskalną.

IPPP2-443-109/10-2/AO
http://www.podatki.biz/interpretacje/0146514.txt

jak i nie uznające pośrednictwa PzA
dla zwolnienie z kasy.

Rozumiem, że taką interpretację jesteś w stanie wskazać?

A ty chcesz tu uzyskać jednoznaczne i wiążące
stanowisko tutaj?

Nie. Ja próbuję o tym dyskutować. Merytorycznie.

Prezentujesz nam stanowisko "prawników" (znając poziom informatołów w
Allegro obawiam się, że cudzysłów jest konieczny) Allegro.

Nic podobnego.
Po pierwsze, nie wiem czy allegro zatrudnia prawników czy korzysta z usług zewnętrznych. Nie moja sprawa i nie będę zgadywał.
Po drugie, nie moja wina, że stanowisko allegro w tej sprawie jest podobne do mojego. I do dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w cytowanej wyżej interpretacji.

[...]

Wskaż najpierw stanowisko przeciwne.

Zapis rozpoerządzenia jest dla znanych mi urzędników jasny i oczywisty
- jest zamknięty katalog sposobów zapłaty uprawniający do korzystania
ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

Czy to oficjalne stanowisko tych urzędników?

[...]

Wskaż tę jedną interpretację. Będziemy mogli je porównać i podyskutować :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-11 12:09:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Kviat,

Monday, September 6, 2010, 12:31:54 AM, you wrote:

[...]

[...]

A zatem czekamy na publikację ITPP1/443-555/10/AJ - ja leżałem w
szpitalu a nasz drogi kfiatuszek nie był łaskaw się pochwalić, że na
alt.pl.allegro podano sygnaturę interpretacji nieuznającej PzA jako
sposób zapłaty uprawniający do korzystania z kasy fiskalnej.

--
Best regards,

Data: 2010-09-11 11:40:23
Autor: Jacek_P

http://allegro.pl/phorum/read.php?f=298&i=1112251&t=1112248

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-11 15:26:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mogę zezłomować stary towar?
Hello Jacek_P,

Saturday, September 11, 2010, 1:40:23 PM, you wrote:

[...]

Jest już też na alt.pl.allegro - mi chodziło o bardziej oficjalną
publikację...

--
Best regards,

Data: 2010-09-12 09:04:52
Autor: Kviat
[...]

Nieuznającej, bo pytacz zapomniał napisać w pytaniu, że nie prowadzi ewidencji wpłat bo mu się nie chce.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-12 10:16:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, September 12, 2010, 9:04:52 AM, you wrote:

[...]

W interpretacji podanej przez Ciebnie pytający nie przedstawił
rzeczywistego obrazu sytuacji i pominął istotne "szczegóły".

Dokumentacja, o której piszesz, musiałaby powstawać na podstawie
niepowiązanych ze sobą "dokumentów" generowanych przez dwa różne i
odrębne podmioty. Na dokładkę nadal brakowałoby w niej wymaganych
prawem informacji. I dobrze o tym wiesz.

--
Best regards,

Data: 2010-09-12 16:28:41
Autor: Kviat
[...]

To Twoja opinia.
Mogę to samo zarzucić tej drugiej interpretacji.

Dokumentacja, o której piszesz, musiałaby powstawać na podstawie
niepowiązanych ze sobą "dokumentów" generowanych przez dwa różne i
odrębne podmioty.

No musiałaby.
Tyle, że jednak powiązanych i trzeba chcieć sobie taką ewidencję prowadzić.

Na dokładkę nadal brakowałoby w niej wymaganych
prawem informacji. I dobrze o tym wiesz.

A to coś nowego.
Wszystkie dane, które są potrzebne są dostępne.
Jak ktoś nie chce (albo nie potrafi) do nich dotrzeć to jego sprawa.

EOT

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-04 18:11:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy mogę zezłomować stary towar?
On Fri, 3 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

I czemu na świstaku? za 1zł to mogę sprzedać np. koledze.

  Bo na świstaku poddajesz cenę rynkowej weryfikacji.
  Nikt nie napisał, że masz sprzedać *za* 1 zł - właśnie to może
spowodować "przyczepienie się" US, lecz masz wystawić *od* 1 zł.
  A nuż licytacja skończy się na 12 732 zł :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-04 18:09:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Sep 2010, Daniel Stalica wrote:

Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

  Mea culpa, zapomniałem o PzA, bo miałem w głowie zalożenie że
to będzie drobna sprzedaż (<< limit)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-04 20:05:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy mogę zezłomować stary towar?
 Mea culpa, zapomniałem o PzA, bo miałem w głowie zalożenie że
to będzie drobna sprzedaż (<< limit)

No a jaka, jak nie drobna? Poważnie sądzisz, że 20 koszulek wygeneruje
12 tysięcy? Zresztą limit chyba jest 40 tysięcy czy coś tak.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Czy mogę zezłomować stary towar?