Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?

Data: 2010-02-17 13:58:15
Autor: DysoN
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Witam

Kupilem pare lat temu uzywany samochod osobowy, zarejestrowany jako ciezarowy,
czyli z kratka. Czy moge samemu legalnie ja odkrecic i jezdzic bez niej nie narazajac sie na
mandat nie robiac przy tym zadnych innych czynnosci prawnych i urzedowych?

Samochod kupilem jako wlasnosc prywatna (nie na firme, nic nie odliczam z tego
tytulu gdyz nie prowadze dzialalnosci gospodarczej) no i skutkiem calej
sytuacji jest ze teraz nie chca mi sie narty do srodka zmiescic :(

Przypuszczam ze odkrecic kratke musze zrobic urzedowo (z wmontowaniem pasa i
zaglowka) i uzyskac nowy dowod rejestracyjny ale moze przepisy sie zmienily a
ja o tym wiem...

Dziekuje z gory za rady.

Data: 2010-02-17 14:54:22
Autor: to
DysoN wrote:

[...]

Teoretycznie jest to takie samo działanie jak np. wykręcenie kanapy i oddanie jej do tapicera. Widziałeś, żeby ktoś pytał, czy można samemu zdemontować kanapę? W praktyce jednak jak trafisz na złośliwego miśka to może robić Ci problemy i chociaż ostatecznie pewnie nic nie uzyska, to stracisz kupę czasu i nerwów. Lepiej odżałować te 100-200 zł i zrobić to jak należy.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 15:09:27
Autor: masti
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 15:54:22 +0100, osobnik zwany to wystukał:

DysoN wrote:

[...]

wyjęcie kanapy nie narusza homologacji, wyjęcie kratki tak.

jak naleĹźy.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-17 16:03:32
Autor: masti
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 16:27:54 +0100, osobnik zwany to wystukał:

masti wrote:

Teoretycznie jest to takie samo działanie jak np. wykręcenie kanapy i
oddanie jej do tapicera.

wyjęcie kanapy nie narusza homologacji, wyjęcie kratki tak.

Bzdura.

bardzo merytoryczne. Homologacja ciężarowa osobówki zakłąda zamontowanie kratki. kiedyś były motowane wyjmowalne i je można było wyjąć. Potem znmieniono rozporządzenia i kratka jest wspawana/wkręcona na stałe. I nie mozesz jej wyjać.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-17 16:04:39
Autor: to
masti wrote:

[...]

A co tu więcej pisać? Auto ma homologację np. na pięć osób, jak wymontujesz kanapę, to gdzie je przewieziesz?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:10:59
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
A co tu więcej pisać? Auto ma homologację np. na pięć osób, jak
wymontujesz kanapę, to gdzie je przewieziesz?

Nie masz obowiązku przewożenia tych pięciu osób, masz tylko możliwość. Natomiast jest obowiązek TRWAŁEGO oddzielenia części pasażerskiej od bagażowej w kratkowozie. To spora różnica :-). Jak masz homologację na hak to też MUSISZ bez przerwy ciągnąć przyczepkę?

Data: 2010-02-17 16:15:05
Autor: to
Robert_J wrote:

Nie masz obowiązku przewożenia tych pięciu osób, masz tylko możliwość.

Dokładnie tak, a jak wymontujesz kanapę to tej możliwości już nie masz. Resztę głupstw pominąłem. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 16:21:34
Autor: masti
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 17:15:05 +0100, osobnik zwany to wystukał:

Robert_J wrote:

Nie masz obowiązku przewożenia tych pięciu osób, masz tylko możliwość.

Dokładnie tak, a jak wymontujesz kanapę to tej możliwości już nie masz.
Resztę głupstw pominąłem. ;-)

naucz się czyta ze zrozumieniem

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-17 16:29:42
Autor: to
masti wrote:

naucz się czyta ze zrozumieniem

....a Ty dodatkowo pisać.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:22:29
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Dokładnie tak, a jak wymontujesz kanapę to tej możliwości już nie masz.

Ty naprawdę nie odróżniasz obowiązku od możliwości czy żartujesz? ;-) Bez tylnej kanapy możesz sobie jeździć do śmierci, nikt tego nie zabrania, najwyżej nie zabierzesz na przejażdżkę teściowej. Natomiast oddzielenie przestrzeni bag. od pasaż. jest obowiązkiem.

Data: 2010-02-17 16:33:49
Autor: to
Robert_J wrote:

[...]

To nie ma znaczenia, w obu przypadkach stan pojazdu jest niezgodny z homologacją i tyle Ten "obowiązek" nie jest ujęty nigdzie indziej (jesli jest to wskaż gdzie) i jest tożsamy z obowiązkiem posiadania np. pasów bezpieczeństwa także dla pasażerów, których w danym momencie wcale nie przewozisz.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:24:54
Autor: venioo
to pisze:
Robert_J wrote:

Nie masz obowiązku przewożenia tych pięciu osób, masz tylko możliwość.

Dokładnie tak, a jak wymontujesz kanapę to tej możliwości już nie masz. Resztę głupstw pominąłem. ;-)

No jak to nie? Gdzie będą siedzieć, to nikogo nie obchodzi, ważne, żeby nie bylo wiecej niz 5 ;)

--
venioo
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS

Data: 2010-02-17 18:36:38
Autor: J_K_K
Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hlh5dg$s5f$1atlantis.news.neostrada.pl...
No jak to nie? Gdzie będą siedzieć, to nikogo nie obchodzi,

Taa, np. na nieumocowanych krzesłach
na środku paki Żuka Towos,
przy zdemontowanych fabrycznych "klapkach"
;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-18 04:10:03
Autor: Przemek
On 17 Lut, 17:15, to <t...@abc.xyz> wrote:
Robert_J wrote:
> Nie masz obowiązku przewożenia tych pięciu osób, masz tylko możliwość.

Dokładnie tak, a jak wymontujesz kanapę to tej możliwości już nie masz.
Resztę głupstw pominąłem. ;-)

A co w przypadku, kiedy złożę tylną kanapę, w celu powiększenia
przestrzeni bagażowej? Też mi 5 osób nie wejdzie - mam się spodziewać
mandatu i zatrzymania DR?

pozdr
Przemek

Data: 2010-02-18 17:21:35
Autor: to
Przemek wrote:

[...]

Pomyśl... to nie boli...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:08:24
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
wyjęcie kanapy nie narusza homologacji, wyjęcie kratki tak.

Bzdura.

W ktĂłrym miejscu?

Data: 2010-02-17 16:10:06
Autor: to
Robert_J wrote:

wyjęcie kanapy nie narusza homologacji, wyjęcie kratki tak.

Bzdura.

W ktĂłrym miejscu?

W kaĹźdym.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:23:46
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
W ktĂłrym miejscu?

W kaĹźdym.

Zacytuj proszę, podaj przepis który zabrania jeździć bez tylnej kanapy :-). A potem taki, który pozwala jeździć kratkowozem bez kratki...

Data: 2010-02-17 16:38:24
Autor: to
Robert_J wrote:

W ktĂłrym miejscu?

W kaĹźdym.

Zacytuj proszę, podaj przepis który zabrania jeździć bez tylnej kanapy
:-). A potem taki, który pozwala jeździć kratkowozem bez kratki...

ROTFL. Do nie jeżdżenia bez kanapy potrzebny jest Twoim zdaniem konkretny zakaz, a z kolej do jeżdżenia bez kratki pozwolenie? Wyraźnie widać, ze logika jest Ci zdecydowanie obca.

To raczej Ty wskaż konkretny zakaz jeżdżenia bez kratki pomijając samą homologację, bo ta dotyczy tak samo np. kanapy czy pasów.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 17:53:57
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
ROTFL. Do nie jeĹźdĹźenia bez kanapy potrzebny jest Twoim zdaniem konkretny
zakaz, a z kolej do jeĹźdĹźenia bez kratki pozwolenie?

OK, możę się mylę, nie spieram się na upartego. Jednak to Ty dyskusję o kratce sprowadziłeś do kłótni o tylną kanapę :-). I nie wypieraj się tego. Ja Koledze odpowiedziałem że kratki sam nie może wymontować i temat byłby zakończony, gdybyś Ty jak zwykle nie zaczął się wymądrzać...

Wyraźnie widać, ze
logika jest Ci zdecydowanie obca.

Natomiast gmatwanie prostych tematów jest widać Twoim hobby ;-)

To raczej Ty wskaż konkretny zakaz jeżdżenia bez kratki pomijając samą
homologację, bo ta dotyczy tak samo np. kanapy czy pasów.

Zauważ że homologacja jest ściśle powiązana z przepisami. Przepisy wymagają, żeby auto posiadało homologację, a ta mówi, że kratkowóz ma mieć kratkę trwale zamontowaną. I tyle. Jeśli ktoś chce mnienić przeznaczenie auta to musi się to odbyć w specjalistycznym warsztacie i być potwierdzone stosownym kwitem. Niech Ci będzie że kanapa też musi być zamontowana, Może masz rację i wtedy zwracam honor, ale wątek dotyczy kratki, nie siedziska...

Data: 2010-02-17 15:38:39
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Czy moge samemu legalnie ja odkrecic i jezdzic bez niej nie narazajac sie na
mandat nie robiac przy tym zadnych innych czynnosci prawnych i urzedowych?

Nie możesz. Ale ten zabieg kosztuje śmieszne pieniądze, więc w czym problem?

Data: 2010-02-17 14:48:52
Autor: Zimnoręki DysoN
Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Nie możesz. Ale ten zabieg kosztuje śmieszne pieniądze, więc w czym problem?

Smieszne? Nie orientuje sie co to sa smieszne ale wdg moich szacunkow to okolo 250 zl i
tak. Dla mnie to nie sa smieszne pieniadze, juz wolalbym przewalic te 250 na
zakladach sportowych... :)

Data: 2010-02-17 17:06:39
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Smieszne?
Nie orientuje sie co to sa smieszne ale wdg moich szacunkow to okolo 250 zl i
tak. Dla mnie to nie sa smieszne pieniadze...

Jeśli dla Ciebie to dużo to nikt nie zabrania jeździć ciężarówką z kratką. Ze wszystkimi tego wadami i zaletami :-). Kolega pytał to odpowiedziałem.

Data: 2010-02-18 13:02:08
Autor: Srututu
[...]

Fakt. Jak typowy idiota na kulturalnie zadane pytanie.

Data: 2010-02-18 14:59:20
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Fakt. Jak typowy idiota na kulturalnie zadane pytanie.

Skoro już zacząłeś to proszę pokaż w którym miejscu odpowiedziałem jak typowy idiota? To moja odpowiedź:
"Nie możesz. Ale ten zabieg kosztuje śmieszne pieniądze, więc w czym problem?"
Widzę że poziom Twojego gadania idzie w parze z tym, jak sam się nazwałeś ;-)

Data: 2010-02-17 16:00:45
Autor: =Marcos=
[...]

Specyfikacja kratki nie ma podanej ilości prętów, więc możesz sobie małe okienko wyciąć, ładnie oszlifować i można narty włożyć. My tak zrobiliśmy i nikt się nigdy nie czepił.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Data: 2010-02-17 15:15:28
Autor: masti
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 16:00:45 +0100, osobnik zwany =Marcos=
wystukał:

[...]

owszem jest podane, że nie może przejść element o średnicy 10cm

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-17 19:31:21
Autor: =Marcos=
[...]

To może skłamałem, ale wygląda na to, że dziurę 9,5x9,5cm lub nawet 9,5x20cm można sobie zrobić. Nie wiem jaką kratkę dostał pytajnik DysoN, ale w Peugeotach jedną mamy z otworami ok. 4x4cm, drugą ok. 3x3cm.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-02-18 10:17:22
Autor: Jakub Witkowski
=Marcos= pisze:
[...]

pewnie tak...
lub nawet 9,5x20cm można sobie zrobić.

A tu już nie wiem... Talerz fi 19cm to jaką ma średnicę? :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-02-18 10:22:38
Autor: Jakub Witkowski
Jakub Witkowski pisze:
=Marcos= pisze:
[...]

chociaĹź... a spodek fi 13 cm po skosie? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-02-17 18:38:46
Autor: solar
DysoN pisze:

Przypuszczam ze odkrecic kratke musze zrobic urzedowo (z wmontowaniem pasa i
zaglowka) i uzyskac nowy dowod rejestracyjny ale moze przepisy sie zmienily a
ja o tym wiem...

Przez 5 lat jeździłem prywatnie dwoma samochodami zarejestrowanymi jako ciężarowe, ze zdjętą kratką. W drugim kratki nie miałem w ogóle. Fotele miały normalnie zagłówki. Wyjęcie i włożenie kratki (Berlingo i Partner) polegało na odkręceniu jednej śrubki.
Raz zdarzyło się, że odmówiono mi przeglądu bez kratki, ale 1 km dalej zrobiłem przegląd bez żadnego problemu. Nigdy też policja nie przyczepiła się do braku kratki.
Więc, teoretycznie nie wolno, praktycznie prawie nikt nie zwraca na to uwagi.

"Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
                                     ks. Michał Klepacz

Data: 2010-02-18 08:55:18
Autor: BaX
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?

Więc, teoretycznie nie wolno, praktycznie prawie nikt nie zwraca na to
uwagi.

Pewnie nigdy nie przekraczałeś granicy przejściem tylko dla "osobówek". Tam by Cie szybko 'uświadomili' :)

Data: 2010-02-18 09:33:40
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Przez 5 lat jeździłem prywatnie dwoma samochodami zarejestrowanymi jako ciężarowe, ze zdjętą kratką. W drugim kratki nie miałem w ogóle. Fotele miały normalnie zagłówki.

Niektórzy jeżdżą latami po pijaku, ale to nie znaczy że można. Fakt że Cię nie złapali to żaden argument, po prostu miałeś szczęście.

Raz zdarzyło się, że odmówiono mi przeglądu bez kratki,

I słusznie.

ale 1 km dalej zrobiłem przegląd bez żadnego problemu.

To świadczy tylko o tym, jakiego autoramentu mamy niektórych diagnostów. Albo głupi, albo nawet nie doczytał w DR...

Nigdy też policja nie przyczepiła się do braku kratki.

To potwierdza tylko Twojego farta. Ja akurat znam wiele przypadków odwrotnych, włącznie z nakazem wysadzenia piątej osoby z auta... Na szczęście we własnym mieście, ale gdyby to była dalsza podróż urlopowa to niefart zajebisty :-).

Data: 2010-02-18 10:20:23
Autor: Jakub Witkowski
Robert_J pisze:

ale 1 km dalej zrobiłem przegląd bez żadnego problemu.

To świadczy tylko o tym, jakiego autoramentu mamy niektórych diagnostów. Albo głupi, albo nawet nie doczytał w DR...

Sztuczne przepisy, pozorne przeglądy. Nie żebym specjalnie bronił diagnostów.

Data: 2010-02-18 10:54:54
Autor: Maciek
W dniu 2010-02-18 09:33, Robert_J pisze:
[...]
Yyyyy? Ale o co chodzi? Ja mam i kratkę i 5 osób w dowodzie. A czepianie
się braku kratki w pustym samochodzie ciężarowym w nadwoziu osobowym to
zwykła nadgorliwość (a ta wiadomo od czego jest gorsza). Rozumiem, gdyby
gość przewoził takim autem paczki aż po dach, które miały by szansę
wtargnąć mu do kabiny przy pierwszym hamowaniu, ale powiedzmy sobie
szczerze, że to rzadkość. Cała sprawa jest wynikiem skur*syństwa naszych
rządzących, którzy nie rozumieją co to jest podatek VAT i dlaczego
możliwość jego odliczenia należy się prowadzącym działalność gospodarczą.

Maciek

Data: 2010-02-18 11:06:31
Autor: Robert_J
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Yyyyy? Ale o co chodzi? Ja mam i kratkę i 5 osób w dowodzie.

A popatrz kolega w mondeo miał kratkę i 4 osoby w dowodzie :-).

...czepianie
się braku kratki w pustym samochodzie ciężarowym w nadwoziu osobowym to
zwykła nadgorliwość (a ta wiadomo od czego jest gorsza).

Podobnie jak czepianie się o brak świateł w piękny, słoneczny, letni dzień :-). Oczywiście zgadzam się z Twoim zdrowym podejściem. Niestety gliniarze częściej podchodzą do prawa literalnie niż zdroworozsądkowo.

Cała sprawa jest wynikiem skur*syństwa naszych
rządzących, którzy nie rozumieją co to jest podatek VAT i dlaczego
możliwość jego odliczenia należy się prowadzącym działalność gospodarczą.

To prawda, ja też tak uważam. To czyste sk... że prowadzący firmę musi kombinować jak koń pod górkę żeby osiągnąć coś, co mu się należy jak psu miska...

Data: 2010-02-18 19:37:20
Autor: solar
Robert_J pisze:

Niektórzy jeżdżą latami po pijaku, ale to nie znaczy że można. Fakt że Cię nie złapali to żaden argument, po prostu miałeś szczęście.

Może, jak napisano powyżej, po prostu przeważa zdrowy rozsądek nad sztucznymi przepisami.
Bo trudno przyrównać zagrożenie spowodowane jazdą po pijaku od jazdy bez kratki.

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                                   kardynał Ratzinger

Data: 2010-02-18 10:45:40
Autor: BearBag
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
tysiace słów w tym wątku a praktyka jest taka że niebiescy mają to
gdzieś,
Też sie kilka lat temu obawialem wyjmując kratkę z pierwszego auta,
ale po kilkunastu kontrolach drogowki w kilku autach i ani jednym
przypadku zapytania o kratkę śmiem twierdzić że ten przepis jest
absolutnie martwy.

Data: 2010-02-18 20:51:45
Autor: Artur Maśląg
solar pisze:
Robert_J pisze:

[...]

Cóż, wygląda na to, że przypadkiem dobrze trafiłeś, albo i też nie.
Podejrzewam, że procent wypadków spowodowanych przez kratkowozy (bez
czy z kratką) jest wyższy niż procent wypadków spowodowanych przez
kierowców po spożyciu.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-02-19 07:30:54
Autor: solar
Artur Maśląg pisze:

[...]

Zakręcone to jak słoik i nic nie wnoszące...
Tak samo, jak kiedyś statystyki, że kradną najwięcej 126P, gdy 126P stanowiły 50% rynku.
Myślisz, że jadąc niezaładowanym kratkowozem bez kratki szaleję bardziej, niż gdybym jechał z kratką?

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-02-17 19:41:50
Autor: Maciek
W dniu 2010-02-17 14:58, DysoN pisze:
Samochod kupilem jako wlasnosc prywatna (nie na firme, nic nie odliczam z tego
tytulu gdyz nie prowadze dzialalnosci gospodarczej) no i skutkiem calej
sytuacji jest ze teraz nie chca mi sie narty do srodka zmiescic :(
To po co chcesz je wozić w środku? Kup bagażnik dachowy.

Przypuszczam ze odkrecic kratke musze zrobic urzedowo (z wmontowaniem pasa i
zaglowka) i uzyskac nowy dowod rejestracyjny ale moze przepisy sie zmienily a
ja o tym wiem...
Nic się raczej nie zmieniło. Likwidując kratkę nie dość że dopłacasz
urzędasom za kretyńskie przepisy, to jeszcze zmniejszasz sobie liczbę
potencjalnych kupców przy sprzedaży. Może za jakiś czas jakiś
początkujący przedsiębiorca będzie chciał kupić samochód, przy
eksploatacji którego odliczy VAT od paliwa?

Maciek

Data: 2010-02-18 19:58:10
Autor: peter
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
mam ciezarowy ale bez kratki. taki juz kupilem i mialem obawy co do legalnosci uzytkowania. nawet chcialem zakladac dla siwetego spokoju lub rejestrowac na osobowy. na przegladzie diagnosta powiedzial ze (zdaje sie) do 99 roku auto ciezarowe nie musi miec kratki. moje jest z 92.

Data: 2010-02-18 22:58:48
Autor: kaszpir
Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
Czy moge samemu legalnie ja odkrecic i jezdzic bez niej nie narazajac sie na
mandat nie robiac przy tym zadnych innych czynnosci prawnych i urzedowych?

Nie nie możesz ...

Sam miałem Nubirę kombii z kratką. Na kratce mi nie zależało ...

Jeśli policja by Cię zatrzymała i nie miałbyś kratki a w dowodzie miał
wpisane samochód ciężarowy (ja tak miałem) mimo że miałem 5 miejsc to
policjant może zabrać Tobie dowód rejestracyjny i zakazać dalszej
jazdy ...

Dlaczego ?

Dlatego że samochód jest niezgodny z homologacją ...

Tak samo na normalnej stacji diagnostycznej samochód nie ma szansy na
przegląd ze względu na niezgodności w dokumentacji ..
Oczywiście są stacje które przymykają na wszystko oko , byle klient by
zapłacił i aby klientów było jak najwięcej ...

Skończyło się że kratki nie zdjąłem ...
Do zdjęcia kratki potrzebny jest droższy przegląd , potem "demontaż" w
firmie która się tym "zajmuje" , zmiana dokumentów ...
Sporo roboty i kasy ...

Ja liczyłem to było by to około 500zł ..

Najtaniej wychodzi zrobić to po zakupie samochodu aby za jedynym razem
zmienić dokumenty i zrobić przegląd ;)

Ja stwierdziłem że to za dużo kasy i dałem sobie spokój ...

Jedynie co zrobiłem to spiłowałem część kratki i kratka była o połowę
niższa :)
A demontaż zajmował u mnie chwilę ...

Gorzej jak się ma kratkę montowaną tak że nie ma możliwości jej
prostego demontażu ..

Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?