Czy mogę sprzedać forum internetowe?

Data: 2011-01-17 09:38:14
Autor: Grzegorz
Czy mogę sprzedać forum internetowe?
Witam,
kilka lat temu załozyłem forum internetowe, dosyć wąska specjalizacja. Do dziś
jest na nim 3 tysiące userów i około 15000 postów. Ostatnio mało mam czasu na
jego prowadzenie. Znalazła się firma, powiązana z tematem która chce odkupić
ode mnie forum. Samo forum, tj. domena, skrypt IPB czy grafiki są moje. Co z
bazą danych? Mogę ją sprzedać? Chodzi o posty i profile użytkowników.Nie jest
to duża kwota odstępnego więc za parę złotych nie chciałbym zrobić czegoś źle.

Grzegorz Lasek

Data: 2011-01-17 10:55:00
Autor: Michał Gut
Czy mogę sprzedać forum internetowe?
imho zwrocic musisz uwage tylko na giodo(jak rejestrowales baze danych w giodo). jak nie to wypadaloby by nabywca to zrobil:)

Data: 2011-01-17 13:28:26
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-01-17 10:55, Michał Gut pisze:
imho zwrocic musisz uwage tylko na giodo(jak rejestrowales baze danych w
giodo). jak nie to wypadaloby by nabywca to zrobil:)

Dla czego? A forum zawiera jakieś dane osobowe? Z tego co wiem, to najczęściej podajesz maila i nick a to żadne dane osobowe nie są. Ja miałem kilka lat temu poczytne forum, które przehandlowałem i żadnego zgłoszenia nie robiłem.

Data: 2011-01-17 15:28:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 13:28, PesTYcyD pisze:
[...]

Ja już z tysiąc razy przechodziłem na czerwonym świetle, co nie znaczy, że tak w Polsce można.

W poprzednim, styczniowym numerze CHIPa wydrukowali podobne pytanie czytelnika. Sprawa dotyczyła forum osiedlowego.

Niestety redaktorzy pokpili sobie z pytającego, bo udzielili odpowiedzi w stylu"

  "skoro to forum osiedlowe, to pewnie wszyscy się znają, proszę zatem wystąpić z pytaniem o zgodę na sprzedaż do wszystkich członków forum",

co w niczym nie wyjaśnia clou problemu.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-17 15:35:05
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-01-17 15:28, Liwiusz pisze:
"skoro to forum osiedlowe, to pewnie wszyscy się znają, proszę zatem
wystąpić z pytaniem o zgodę na sprzedaż do wszystkich członków forum",

co w niczym nie wyjaśnia clou problemu.

Clou problemu jest takie, że większość skryptów for dyskusyjnych jak np phpBB nie zbiera danych osobowych. Jest tam tylko mail i nick a to danymi osobowymi nie jest. W związku z czym forum można popchnąć bez błogosławieństwa GIODO.

Data: 2011-01-17 14:37:44
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 17 Jan 2011 15:35:05 +0100, PesTYcyD napisał(a):

Jest tam tylko mail i nick a to danymi osobowymi nie jest.

AleĹź.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-18 04:42:21
Autor: Michał Gut
[...]

nawet jesli phpbb to chociazby email
http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/kiedy;informacja;jest;dana;osobowa,207,0,404687.html
poza tym zdaje sie ze tam mozna wypelnic wiecej informacji o profilu

Data: 2011-01-19 08:44:48
Autor: niusy.pl
Czy mogę sprzedać forum internetowe?

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl>

[...]

Może mi ktoś wyjaśnić po co są te rejestracje baz danych ? Ale tak logicznie, bo nielogicznie to ja też potrafię.

Data: 2011-01-19 12:14:04
Autor: Michał Gut
Czy mogę sprzedać forum internetowe?
Może mi ktoś wyjaśnić po co są te rejestracje baz danych ? Ale tak logicznie, bo nielogicznie to ja też potrafię.

zeby wiadomo bylo kogo mozna sobie losowo skontrolowac i dojechac karę. przeczytaj sobie jak wyglada wniosek zgloszenia. tam mozna sie wpakowac w kazdym punkcie....

Data: 2011-01-19 09:32:27
Autor:
Czy mogę sprzedać forum internetowe?
Reasumując, giodo jest załatwione. Czy zatem mogę sprzedać bazę z postami,
których autorem są użytkownicy? --