Czy moge uzywać tej nazwy firmy...

Data: 2012-10-02 10:44:01
Autor: ral
Czy moge uzywać tej nazwy firmy...
W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana ?
Chce otworzyć działaność o nazwie SUPER NIANIA.
Dodatkowo pytanie: W razie rezerwacji nazwy-  czy drobna zmiana literowa moze rozwiązać problem ? np/ SUPER-NIANIE albo SUPER NIANIA, SUPERNIANIA.

Data: 2012-10-02 23:06:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 2 Oct 2012, ral@poczta.fm wrote:

W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana ?

   Oryginał:

http://bazy.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.aspx?language=polski

   przykładowy inny dostęp:
http://msp.money.pl/zakladam_firme/znaki-towarowe/

Dodatkowo pytanie: W razie rezerwacji nazwy-  czy drobna zmiana literowa moze rozwiązać problem ?

   Masz komentarz w drugim linku, w środku, pod "klawiaturą".

BTW: pamiętaj że istnieje "prawo pierwszeństwa" - chroni tych użytkowników
   nazwy (znaku), którzy rozpoczęli używanie przed rejestracją.
   Nie mogą jedynie zwiększać "zakresu używania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-03 12:45:16
Autor: olgierd
Dnia Tue, 02 Oct 2012 10:44:01 -0700, ral napisał(a):

W jaki sposób mogę sprawdzić czy dana nazwa firmy nie jest zarezerwowana

Czy inny przedsiębiorca prowadzi taką firmę możesz się dowiedzieć z:

http://firma.gov.pl
http://ems.ms.gov.pl natomiast mimo wszystko ważniejszy dla Ciebie będzie znak towarowy, który obadasz sobie tutaj:

http://uprp.pl

Nb. ostatnio spotkałem się z krucjatą uprawnionego do znaku "Poczta kwiatowa".

--
pozdrawiam, Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-10-03 14:04:25
Autor: ral
W dniu środa, 3 października 2012 14:45:17 UTC+2 użytkownik olgierd napisał:
> [...]

http://uprp.pl

Nb. ostatnio spotkałem się z krucjatą uprawnionego do znaku "Poczta kwiatowa".

Wpisałem  na tych stronach słowo np "niania" i pojawiają sie 3 firmy o tej samej nazwie. Nie rozumiem tym samym tej "rezerwacji" skoro 3 firmy  używają jej jednocześnie  legalnie ?

Czy moge uzywać tej nazwy firmy...