Czy moge wrzucac odsetki od kredytu w koszty ?

Data: 2009-10-12 10:39:25
Autor: Fantom
Czy moge wrzucac odsetki od kredytu w koszty ?
Witam
Mam na koncie nalezacym do DG linie kredytowa. No i co miesiac sa placone jakies odsetki za wykorzystanie tej linii. Podobno mozna je wciagac w koszt prowadzenia dzialalnosci. Kase z tej linii wykorzystuje tez na "przejadanie" prywatne. No i pytanie : czy wciagac te odsetki w koszty czy sobie odpuscic (duza kasa) ? Teoretycznie w przypadku kontorli moge miec chyba problemy ? Jak mnie zapytaja na co w DG ta kase wydalem, ze odciagam odsetki od tej "pozyczki", to bedzie problem ? Czy tez nikogo to nie powinno interesowac i moge smialo wcigac ?

Fantom

Data: 2009-10-12 13:44:34
Autor: wspolna-flaszka.pl
Czy moge wrzucac odsetki od kredytu w koszty ?
POlicz proporcje ile wykorzystujesz linii na przejadanie ile na DG i proporcjonalnie odlicz odsetki,
czyli jak 27% idzie na DG to w koszty wrzuc 27% z naliczonych odsetek.

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-10-12 17:52:14
Autor: Fantom
Czy moge wrzucac odsetki od kredytu w koszty ?
POlicz proporcje ile wykorzystujesz linii na przejadanie ile na DG i proporcjonalnie odlicz odsetki,
czyli jak 27% idzie na DG to w koszty wrzuc 27% z naliczonych odsetek.

No w sumie cos w tym jest. Ale w sumie chodzi mi bardziej o to, co by sie stalo (moglo stac), gdybym w tym w/w przypadku i tak wciagnal 100 %.

Fantom

Data: 2009-10-12 22:13:30
Autor: Liwiusz
Fantom pisze:
[...]

   Generalnie zawsze możesz twierdzić, że wszystkie zyski przejadasz, a wszelkie wydatki z DG pokrywasz z kredytu. Jeśli jest to kwota liczona w tysiącach, a nie setkach tysięcy, to nie sądzę, aby ktoś się do tego bardzo przyczepiał.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-25 19:35:12
Autor: Ranger
Liwiusz pisze:
Fantom pisze:
[...]

Prowadzę firmę już prawie 6 miesięcy, niebawem będę mógł skorzystać z linii kredytowej dla firmy.

Mam kilka kredytów gotówkowych, kartę k i kredyt ratalny na siebie, czy w/g Was mogę po otrzymaniu tej linii spłacić te zobowiązania i wrzucać odsetki od wykorzystanego salda w koszt działalności?
Pzdr

Czy moge wrzucac odsetki od kredytu w koszty ?