Czy monitor moze byc zbyt duzy ?

Data: 2009-03-20 17:01:27
Autor: Tomek Banach
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Witam,

Zaczalem przymierzac sie do 24 calowego monitora - na półce w sklepie wszyskie - imponuja rozmiarem ekranu w porownianiu z moja obecna 17 ale zaczalem sie zastanawiac. W przypadku telewizorow przy duzych ekranach nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z monitorami ?

Tomek

Data: 2009-03-20 09:06:40
Autor: Maciej Rogacki
[...]

Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak blisko będziesz siedział od
tego monitora
W tej chwili posiadam 20,1' LCD i siedzę w odległości około 70-80cm od
ekranu.
Nie męczy nawet bardzo długie siedzenie przy komputerze za pewnie
dlatego że
teraźniejsze monitory dużo mniej szkodzą niż jak wspomniałeś TV
zwłaszcza CTR ;)
Wiec sądzę ze nie powinno ok ;)

Data: 2009-03-20 17:25:33
Autor: geyb
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Mam na biurku 22" "panoramę" i wcale nie jest za duża. Teraz kupowałbym min. 24", ale wtedy ceny były znacznie wyższe...

g.

Data: 2009-03-20 17:40:31
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Powitanko,

W przypadku telewizorow przy duzych ekranach nie mozna siedziec zbyt  blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do malego pomieszczenia mija  sie z celem - czy podobnie nie bedzie z monitorami ?

TV - ogladasz calosc obrazu, w monitorze patrzysz na okienko, lub na jakis  szczegol. Zalezy nad czym pracujesz na kompie. Jesli ma to byc cos w  rodzaju media center, to Twoje watpliwosci sa sluszne, w kazdym innym juz  nie. 24" to dobry wybor, 2 kartki A4 beda w realnym rozmiarze na takim  wyswietlaczu.
Przy wielkich matrycach TN moznaby sie jeszcze zastanawiac czy siedzac  blisko, katy patrzenia na obszary oddalone nie beda za duze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

Data: 2009-03-20 18:42:02
Autor: michalek
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Ciekawe kiedy użytkownicy dadzą wmówić sobie
przez producentów że monitor ma mieć wielkość 2-3m?

Nie potrafią konkurować jakością (bo podnoszenie jej
znacząco podnosi cenę) to konkurują wielkością.

A klienci łykają.

Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

Data: 2009-03-20 19:17:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-03-20 18:42, Użytkownik michalek napisał:

Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

Ale to musi być panorama i te 4 kartki mają być
jedna obok drugiej.  :-)
Bo panorama jest wszak najlepszejsza.  :-)))

Pozdrawiam

Data: 2009-03-20 19:31:56
Autor: Michal Bien
michalek pisze:

Ciekawe kiedy użytkownicy dadzą wmówić sobie
przez producentów że monitor ma mieć wielkość 2-3m?

Że tak z odrobiną ciekawości spytam - przed jakiej wielkości
monitorem i jakiego typu siedzisz stale w domu? Tylko odpowiedz szczerze!

Nie potrafią konkurować jakością (bo podnoszenie jej
znacząco podnosi cenę) to konkurują wielkością.
A klienci łykają.

Co łykają? Ludzie biorą monitory na jakie ich stać i do czego
potrzebują. Zawsze bawiły mnie wynurzenia tych ludzi piejących nad
PVA/MVA itp. o jakości filmów itp. Wyjaśnijmy sobie jedno - IMHO monitor
komputerowy podłączony do peceta praktycznie nie nadaje się do filmów,
chyba że ma to być niewspółmiernie drogie i składać do tego ODDZIELNY
komputer by w tle nie hałasował wentylator w zasilaczu (pasywny kosztuje
i blisko ~1000 zł), nie wibrował dysk (spójrz na ceny dysków SSD o
rozsądnej pojemności rzędu 64 GB) itp. No i stanowisko robocze zazwyczaj
jest tak urządzone, że nadaje się do pracy, a nie oglądania filmów itp.
Od tego jest wygodna kanapa, pilo, stacjonarny sprzęt audio i wideo oraz
właśnie wielki wyświetlacz - mógłby do 1080p mieć i te wspomniane 2
metry przekątnej, jeśli kogoś stać i ma odpowiednio duże pomieszczenie.
To już byłaby pewna namiastka kina, bo nawet współczesnym 42" jednak
sporo brakuje w odbiorze do warunków dobrego kina.
A jeśli mówimy o grafikach, to dobre monitory 22-24" kosztują
i 6 kzł + soft graficzny za drugie tyle, albo i więcej. Za to te
pogardzane TNki na szybkich matrycach doskonale nadają się do typowych
zastosowań typu praca z tekstem oraz sporadyczne pogranie w szybkie gry
- u mnie nieśmiertelnie TeamFortess2.

Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

Nie wiem czy 4 kartki, ale właśnie dziś kląłem na siebie, za to 22" a
nie 24" bo nie mieścił mi się obszar roboczy - odpalone w pionie
3 konsole - jedna do dnet GPU, druga dnet CPU i trzecia do sterowania
i pracy + parametry środowiskowe przez aticonfig w pętli. Na 22" mieści
się 2,5 konsoli przy rozsądnej rozdzielczości i wielkości liter -
brakuje w poziomie tych właśnie ~240 pixeli do typowego FullHD 24".
:P

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-20 19:50:36
Autor: GLaF
Dnia Fri, 20 Mar 2009 19:31:56 +0100, Michal Bien napisał(a):

[...]

Nie trzeba pasywnego, np. be-quiet!'a nie usłyszysz podczas oglądania
filmu, nawet jak na filmie będą tylko szepty. SSD też nie jest potrzebne,
wystarczy np. WD GP na elastycznym mocowaniu (Sharkoon Vibe-Fixer I). Można
też taniej i też będzie bardzo cicho.

--
GLaF

Data: 2009-03-20 19:57:23
Autor: Michal Bien
GLaF pisze:

[...]

Zależy jaki kto ma słuch. Mi tam przeszkadza  PRZY FILMACH nawet ten
jednostajny, niski szum, tak samo jak praca SILNIKA HDD - tego nie da
się wyeliminować mocowaniem. No i pozostaje problem pilota/kanapy oraz
wielkości ekranu + jego umiejscowienia - zazwyczaj na biurku, czyli wysoko.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-20 21:10:15
Autor: GLaF
Dnia Fri, 20 Mar 2009 19:57:23 +0100, Michal Bien napisał(a):

GLaF pisze:

[...]

Myślę, że przytoczona przeze mnie konfiguracja pod względem ciszy w
zupełności zadowoli ponad 95% oglądających filmy na komputerze.
Możesz podać jaki masz zasilacz, dyski i wentylatory i na ile rpm
puszczone? Też jestem cichofilem i zbieram opinie o cichym sprzęcie.

--
GLaF

Data: 2009-03-20 22:33:31
Autor: Michal Bien
GLaF pisze:

Myślę, że przytoczona przeze mnie konfiguracja pod względem ciszy w
zupełności zadowoli ponad 95% oglądających filmy na komputerze.

OK, ale argument ilościowy jest taki sobie, bo z tych oglądających
filmy na komputerze z 70% ogląda również
yyyy-zzzz-CAM-korean_hardsub_nic_nie_widac_ale_3_miesiace_przed_premiera.rmvb
;)

Dobrych filmów kręci się teraz na tyle mało, że IMHO szkoda psuć sobie
przyjemność oglądając je na komputerze.

Możesz podać jaki masz zasilacz, dyski i wentylatory i na ile rpm
puszczone? Też jestem cichofilem i zbieram opinie o cichym sprzęcie.

Nie nic specjalnie cichego. Zresztą "zbieranina" upgrade 3 kolejnych
HDD i CPU/GPU chłodzonych do obliczeń rozproszonych nie mogą być
specjalnie ciche. Inna sprawa, że nie lubię oglądania filmów z komputera
nawet na wyciszonych zestawach - poza trailerami 1080p (do przeżycia, bo
to 2-3 min, a nie siedzenie 1,5-2,5h w niewygodnej do oglądania pozycji)
nawet nie pamiętam kiedy coś ostatnio w ten sposób oglądałem.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-20 23:33:52
Autor: GLaF
Dnia Fri, 20 Mar 2009 22:33:31 +0100, Michal Bien napisał(a):

GLaF pisze:

[...]

Jednak myślę, że "hałas" z "mojej" konfiguracji zupełnie by Ci nie
przeszkadzał.
Niech każdy ogląda sobie filmy na czym chce. Mi chodziło o obalenie
stereotypu, że bardzo cichy komputer musi mieć pasywny zasiacz, dyski SSD i
kosztować majątek. Oczywiście od pewnego stopnia wymagań co do ciszy nie da
się tego uniknąć, ale to już trzeba być ekscentrykiem ;)

--
GLaF

Data: 2009-03-20 23:58:50
Autor: Michal Bien
GLaF pisze:

Jednak myślę, że "hałas" z "mojej" konfiguracji zupełnie by Ci nie
przeszkadzał.

Tym bardziej że do codziennej pracy używam maszynki która jest niemal
na pewno wyraźnie głośniejsza. Po prostu trudno pogodzić w rozsądnych
pieniądzach ciszę z dużą wydajnością, a budowanie osobnego, bardzo
cichego komputera do multimediów dość drogie. W sumie ludzie
budują też multimedia center i stawiają obok sprzętu AV, ale jakoś
nigdy specjalnie do mnie to nie trafiało, co nie znaczy np: ze nie
uważam np: tunerów SAT na linuksie za fajne rozwiązania o ile są
zaprojektowane od A do Z jako tuner, a nie komputer pełniący m.in.
funkcję tunera.

Niech każdy ogląda sobie filmy na czym chce.

I to to chodzi :)

[...]

Oj niekoniecznie. Widziałem ludzi, których trudno uznać za
audiofilskich ekscentryków, a doprowadzały ich do szału piszczące układy
zasilania w TV. Zmierzam do tego, że w przypadku oglądania
filmu/słuchania muzyki tolerancja na hałas jest dużo mniejsza, niż przy
pracy z PC. Z tego np: powodu wielu ludzi narzeka na tunery PVR
dostarczane przez Cyfrę+ (jeden model) - przeszkadza praca dysku i w
włączający się wentylator.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-21 00:25:07
Autor: GLaF
Dnia Fri, 20 Mar 2009 23:58:50 +0100, Michal Bien napisał(a):

[...]

Piszczenie jest IMHO najgorsze. I wcale nie trzeba być cichofilem, żeby
wkurzało. Mój stary zasilacz piszczał, nie mogłem zlokalizować piszczącej
cewki, więc go wymieniłem. Ale piszczenie to inna sprawa, w pełni pasywny
komputer z SSD też może piszczeć.

Zmierzam do tego, że w przypadku oglądania
filmu/słuchania muzyki tolerancja na hałas jest dużo mniejsza, niż przy
pracy z PC.

Zależy ile skupienia wymaga praca na kompie. Mi właśnie chodziło o to, żeby
w środku nocy, kiedy muszę skupić się nad czymś trudnym, nie
dekoncentrowało mnie żadne buczenie, szumienie czy piszczenie z kompa. Moja
tolerancja na hałas jest bardzo mała. A jak oglądam film lub słucham muzyki
z kompa, to kompa nie słyszę.

Z tego np: powodu wielu ludzi narzeka na tunery PVR
dostarczane przez Cyfrę+ (jeden model) - przeszkadza praca dysku i w
włączający się wentylator.

A niedrogi pecet może być sporo cichszy od takiego tunera.

--
GLaF

Data: 2009-03-21 21:23:43
Autor: Tomek Banach
GLaF wrote:
[...]

Widze ze temat zszedl na cisze i piszczace uklady elektroniczne - to bedzie kolejna sprawa jak juz wybiore wielkosc. Ostatnio kupilem do biura tania 19 i okazalo sie ze przy sciemnieniu ekranu do sensownego poziomu monitor zaczyna piszczec. W biurze gdzie jest szum to uchodzi ale w domu siedze nocami i pisk doprawadzalby mnie do szalu. A nie wiem jak jest z reklamacja takich monitorow ale podejrzewam ze srednio szczegolnie ze nie potrzebuje super jakosci obrazu a sporej powierzchni czyli bede celowal w tansze modele.

Przykladowo mam modem telewizji kablowej ktory wyraznie szumi i nic sie z tym nie da zrobic bo dla operatora to nie jest awaria. Zreszta posluchalem innego modelu tego modemu i tez szumi :/

Tomek

Data: 2009-03-21 15:02:57
Autor: ąćęłńóśźż
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
A laptop to też pecet?
JaC

-- -- -

monitor komputerowy podłączony do peceta praktycznie nie nadaje się do filmów

Data: 2009-03-21 14:44:07
Autor: ąćęłńóśźż
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Lapek 15'' 1600x1200 (bida z nędzą) i biurkowe 18'' i 19''.

Najchętniej siedzę przed 18'' Super-Fine TFT 33 ms 350:1  bo jest subiektywnie najprzyjemniejszy dla oka obraz, 19'' S-IPS TFT 18 ms 800:1 mu nieco ustępuje choć ten sam producent i teoretycznie lepsze numerkowo parametry, to inne podświetlenie matrycy.

Oczywiście żadne panoramy ;-))
JaC

-- -- -

Że tak z odrobiną ciekawości spytam - przed jakiej wielkości monitorem i jakiego typu siedzisz stale w domu?

Data: 2009-03-20 19:17:04
Autor: Michal Bien
Tomek Banach pisze:

[...]

Jak tylko masz miejsce na biurku by upchnąć 24" bierz i nawet się nie
zastanawiaj - już z 50 cm wygodnie się pracuje. Miałem dokładnie takie
same wątpliwości jak Ty biorąc 22" - doszedłem do wniosku, że nie obejmę
wzrokiem bez "biegania na boki" 16:10 24".
22" LCD po przesiadce z 17" CRT 4:3 wydawał się przez pierwsze
dwa tygodnie wielki, potem się przyzwyczajasz, teraz jakbym mógł
wziąłbym jednak 24" - czasami brakuje powierzchni roboczej. I to
twierdzą praktycznie wszyscy znajomi, którzy wzięli 22" a nie 24".
Problem z ogarnięciem wzrokiem byłby przy standardowo oddalonym
monitorze pewnie od 26" w górę.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-20 21:44:19
Autor: BETON
Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
Co łykają? Ludzie biorą monitory na jakie ich stać i do czego
potrzebują. Zawsze bawiły mnie wynurzenia tych ludzi piejących nad
PVA/MVA itp. o jakości .....
-- Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938
JID: mbien@jabberpl.org

/ciach/

Moze Cie bawiły, ale ich lepsza jakość jest faktem.
Sam mam MVA, - Mam też tn -  z czasem  róznice miedzy nimi stają sie tak duze ze mam uraze do jakości  tych popularnych tanich matryc.
Co do ogladania w dobrej jakosci filmu  sie zgadzam,  bo do tego używam  duzego TV i  zestawu  5.1,  Jednak uwazam ze  posiadając  duzy monitor, i słuchawki 5.1 też mozna zafundować sobie  dobre warażenia.

Data: 2009-03-20 22:25:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-03-20 21:44, Użytkownik BETON napisał:
[...]

Tak z ciekawości ten sig przedmówcy jako cytat to zostawiłeś
w jakimś konkretnym celu czy tylko tak sobie ?

A to "/ciach/" to w jakim celu. Pod sigiem nie było tekstu
do wycinania. No chyba że mam jakiś przestarzały program który
chowa mi jakieś fragmenty. :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-03-20 22:25:57
Autor: Michal Bien
BETON pisze:

Moze Cie bawiły, ale ich lepsza jakość jest faktem.

Oczywiście, zwłaszcza równomierność podświetlania i odwzorowanie
kolorów. Ale pisałem to w kontekście "lepiej mały MVA niż duży TN".

Sam mam MVA, - Mam też tn -  z czasem  róznice miedzy nimi stają sie tak
duze ze mam uraze do jakości  tych popularnych tanich matryc.

Przy pracy z tekstem to tak rzuca Ci się w oczy?
Z drugiej strony spotkałem się z sytuacją, że do szybkich gier ludzie
pozbywali się MVA na korzyść teoretycznie gorszych jakościowo TN ze
względu na opóźnienia MVA.

Co do ogladania w dobrej jakosci filmu  sie zgadzam,  bo do tego używam duzego TV i  zestawu  5.1,  Jednak uwazam ze  posiadając  duzy monitor,
i słuchawki 5.1 też mozna zafundować sobie  dobre warażenia.

Owszem, ale nie to. No i argument kanapa/pilot pozostaje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-03-21 03:46:33
Autor: kruszyzna2
[...]

W przypadku monitorow nie widze takiego problemu, wcale nie odczujesz
potrzeby siedziec dalej przed duzym panelem, a z pewnoscia docenisz
zalety duzego ekranu. Problemem jest tylko rozdzielczosc, 24 calowy
panel to najgorsze mozliwe rozwiazanie, bo pracuje w rozdzelczosci
1920x1200 i rzeczywiscie jest to niewygodne, powiekszenie czcionek nie
zawsze sie sprawdza, bo programy sobie z tym nie radza, czesc naspisow
sie po prostu nie miesci w przeznaczonych miejscach. Ja polecam albo
22 cale 1680x1050, albo 26 cali 1920x1200.

Data: 2009-03-21 21:02:48
Autor: Tomek Banach
Uzytkownik wrote:
[...]

O dzieki to cenna uwaga - poprzeliczam sobie wielkosci pikseli i zobacze jak sie maja do tych monitorw ktore mam.

Tomek

Data: 2009-03-21 18:52:37
Autor: Andrzej S.
Tomek Banach pisze:
[...]

W cenie takiego monitora zapewne kupisz dwie 19-tki.
Bedzie lepiej, bo mozna je ustawic z przelamaniem.
A i powierzchnia wieksza.
Od kilku miesiecy spedzam zycie przed 3-ma 19''
Jest to rozwiazanie absolutnie doskonale, no i tanie
jak na osiagany efekt.

pozdr serd
--
A S

Data: 2009-03-21 21:02:02
Autor: Tomek Banach
Andrzej S. wrote:
Tomek Banach pisze:
[...]

Zastanawiam sie czy 2 to napewno taki dobry pomysl. Przy 3 pewnie jest super - glowny panel przed oczami i dwa boczne pomocnicze. Natomiast siedzenie przed dwoma przelamanymi chyba nie byloby zbyt wygodne - najlepiej mi sie patrzy jezeli siedze maksymalnie prostopadle do ekranu. Wiem bo przez kilka dni mialem dwa monitory i jednak musialem ustawic je tak ze jeden byl "glowny" na ktory patrzylem na wprost a obok stal drugi pomocniczy. Fakt ze mialem 19 i 17 4:3 i doslownie kilka dni i moze sie nie przyzwyczailem.

Ale popatrze na ceny i rozwaze - chociaz 3 juz chyba wymagaloby powaznego przemeblowania miejsca pracy :)

Tomek

Data: 2009-03-22 07:09:29
Autor: dooh
Dnia Fri, 20 Mar 2009 17:01:27 +0100, Tomek Banach napisał(a):

[...]

W domu mam 17" a w pracy do CAD-a panoramę 24" 1920x1200. Mimo słabego
wzroku obchodze się bez okularów i powiększania czcionek. Bardzo dobrze mi
się na mim pracuje.

Czy monitor moze byc zbyt duzy ?