Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Czy motocykl moĹźe skręcać ostrzej niĹź samochĂłd?

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Data: 2009-05-16 06:44:01
Autor: Scypio
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):
Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań, uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM diesel). Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy. Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie:  nie masz żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt X z tą samą prędkością co samochód. pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-05-16 15:14:47
Autor: The_EaGle
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Scypio pisze:

W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań, uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM diesel). Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy. Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie:  nie masz żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt X z tą samą prędkością co samochód.

Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu. Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.
Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają przyczepnosci :)

Data: 2009-05-16 14:03:57
Autor: Scypio
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Dnia Sat, 16 May 2009 15:14:47 +0200, The_EaGle napisal(a):
Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach).

Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu. Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.

No właśnie nie wiem, bo przecież w teście Top Gear mamy:
- seryjnego fiata bravo na seryjnych oponach
- sportową yamahę r1 na sportowych oponach (http://www.fiatyamahacup.pl/)

Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają przyczepnosci :)

E tam, zakładamy worst case scenario: Na drodze mamy ten sam motocykl, tylko na gorszych oponach + lepiej jadące auto (golf gti, focus st/rs, subaru impreza sti...) + najlepiej mokrą drogę. Opierając się na wynikach testu TG wnioskujemy, że motocykl nie będzie w stanie przejechać pewnych zakrętów równie szybko jak samochód. Dla lepszego efektu można zastąpić r1 jakimś demoludem w stanie agonalnym a drogę pokryć piaskiem albo lodem  ;)

pozdrawiam, --
scypio

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona