Data: 2009-05-16 06:44:01 | |
Autor: Scypio | |
Czy motocykl moĹźe skrÄcaÄ ostrzej niĹź samochĂłd? | |
Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):
Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością? W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań, uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM diesel). Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy. Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt X z tą samą prędkością co samochód. pozdrawiam, -- scypio |
|
Data: 2009-05-16 15:14:47 | |
Autor: The_EaGle | |
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? | |
Scypio pisze:
W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań, uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM diesel). Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy. Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu. Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte. Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają przyczepnosci :) |
|
Data: 2009-05-16 14:03:57 | |
Autor: Scypio | |
Czy motocykl moĹźe skrÄcaÄ ostrzej niĹź samochĂłd? | |
Dnia Sat, 16 May 2009 15:14:47 +0200, The_EaGle napisal(a):
Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu. Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte. No właśnie nie wiem, bo przecież w teście Top Gear mamy: - seryjnego fiata bravo na seryjnych oponach - sportową yamahę r1 na sportowych oponach (http://www.fiatyamahacup.pl/) Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają przyczepnosci :) E tam, zakładamy worst case scenario: Na drodze mamy ten sam motocykl, tylko na gorszych oponach + lepiej jadące auto (golf gti, focus st/rs, subaru impreza sti...) + najlepiej mokrą drogę. Opierając się na wynikach testu TG wnioskujemy, że motocykl nie będzie w stanie przejechać pewnych zakrętów równie szybko jak samochód. Dla lepszego efektu można zastąpić r1 jakimś demoludem w stanie agonalnym a drogę pokryć piaskiem albo lodem ;) pozdrawiam, -- scypio |
|