Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samoch ód?

Data: 2009-05-14 04:23:57
Autor: Jarecki
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samoch ód?
On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
<narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Jeśli będzie jechał przed tobą kapelusznik w Skodzie, to spokojnie.
Jak typek w Subaru Impreza STI, to masz problem, by mu dotrzymać
kroku.

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Jak wyżej.

Generalnie motóry mają 2 koła, więc gorzej skręcają i hamują niż
samochody z 4 kołami i szerszymi oponami.
Podobnie na torach wyścigowych, rekordy okrążeń należą do samochodów.

Jarecki

Data: 2009-05-14 13:29:45
Autor: Marcin Narzynski

Użytkownik "Jarecki" <jareckib12@gmail.com> napisał w wiadomości news:173bcc78-3cd1-4fd1-826b-ce98b124618bz5g2000vba.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).
Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic nie jest przesądzone.
Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g więc chyba nieźle.

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
Czekam na dalsze odpowiedzi.

Data: 2009-05-14 04:37:31
Autor: Jarecki
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samoch ód?
On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"
<narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).

Zgadza się.

Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
nie jest przesądzone.

Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
powierzchnią styku.

Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
więc chyba nieźle.

Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
samochodowych, sprawdź.

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.

A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
odejdzie Ci w winklu.

Moja rada - nie zwracaj uwagi na to jak ktoś przed Tobą zapiernicza,
tylko licz swoje siły na zamiary. No chyba, że masz kumpla, o którym
wiesz, że jest dobry w te klocki, to go obserwuj, ale nie staraj się
na siłę dogonić ani jechać tak szybko jak on.

Jarecki

Data: 2009-05-14 14:01:59
Autor: donia
Jarecki pisze:

Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
samochodowych, sprawdź.

tyyy, no to chyba dobrze ;>

pees ale wiadomo o co chodzi

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

Data: 2009-05-14 05:21:45
Autor: Jarecki
On 14 Maj, 14:01, donia <t...@poczta.onet.pl> wrote:
Jarecki pisze:

> Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
> samochodowych, sprawdź.

tyyy, no to chyba dobrze ;>

pees ale wiadomo o co chodzi

Hyhy, no walnąłem się :) Drogi hamowania motocykli są większe niż
samochodów.

Jarecki

Data: 2009-05-14 14:25:15
Autor: Dziadek Mroz
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
pees ale wiadomo o co chodzi

Myślę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

DM

Data: 2009-05-14 18:33:34
Autor: Sqeeb
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
On Thu, 14 May 2009 14:25:15 +0200
"Dziadek Mroz" <DziadekDziadek.Mroz@wp.pl> wrote:

> pees ale wiadomo o co chodzi

My¶lę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

Ja naprawde staram się być wyrozumiały, ale weź zacznij pisać jak
przystało albo spierdalaj.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-14 18:35:48
Autor: Arni
Sqeeb pisze:
[...]

słowo "Myślę" nabiera nowego znaczenia

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-05-16 01:48:59
Autor: rmlists
On 14 Maj, 13:37, Jarecki <jarecki...@gmail.com> wrote:
> [...]

A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie

był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs..
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi

R.

Data: 2009-05-16 13:54:23
Autor: Leszek Karlik
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samo chód?
On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200, <rmlists@gmail.com> wrote:

[...]
był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi

To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z C-ABS"  :-)
Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44  m, a
tutaj:  http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

R.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-05-16 18:32:58
Autor: Piotr Rezmer
Leszek Karlik pisze:

[...]

Czy ta astra to też RR? Trochę półki nie pasują :)
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-17 12:24:33
Autor: The_EaGle
Leszek Karlik pisze:
[...]

Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są po prostu porażające.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-05-17 13:47:13
Autor: Kuczu
The_EaGle pisze:

Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są po prostu porażające.

Gdy ma sie lyse opony, zapie...a bez sensu i nie umie uzywac tylnego hamulca to nawet ABS nie pomoze.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-16 18:37:21
Autor: Shreek
Marcin Narzynski napisał(a):

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
Czekam na dalsze odpowiedzi.

Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód. (jakiś sport kontra Porsche??)
Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.

Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na serpentynach - samochód.

--
M.

Data: 2009-05-16 20:56:00
Autor: Monster
Shreek pisze:
Marcin Narzynski napisał(a):

[...]

Jeszcze jest ważne kto za kim jedzie,na pewno odechce się brania winkla na 100% jeśli jakiś łoś jedzie puszką 2m za tobą,w przypadku uślizgu będzie naprawdę nieprzyjemnie

--
Tomek
BMW R1100S

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samoch ód?