Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Data: 2009-05-14 13:34:03
Autor: Spider A.J.
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

"Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote
Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?

Czy ryba plywa szybciej niz lata ptak?
Jaki motocykl jaki samochod?
Pagani Zonda vs VN 1500?
VW Transporter vs CBR600RR?

Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Nie mozesz byc pewny.

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Znow pytanie postawione bez sensu, ale dla wlasnego
bezpieczenstwa przyjmij lepiej ze samochod zatrzyma sie szybciej

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-14 14:27:13
Autor: Jacek Czerwinski
Spider A.J. pisze:
[...]

Chyba że jedzie za tobą: przyjmij że zatrzyma się wolniej.

Data: 2009-05-14 15:27:38
Autor: fv
Spider A.J. wrote:
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Nie mozesz byc pewny.

Dodatkowym kłopotem jest stan nawierzchni. Podam jeden przykład: plama oleju w którą auto nie
wjedzie żadnym kołem (akurat na środku pasa).

Kierowca auta mniej ryzykuje wjeżdżając szybko w zakręt.

Gdybanie o pojedyńczych zakrętach jest jednak nieco bezcelowe, ponieważ gdy się wezmie pod uwagę
całą trasę to nie wiadomo kto wygra wyścig. Jeśli będą wolne zakręty a po nich długie proste, to
motocykl ma zdecydowaną przewagę ze względu na masę.
W bardzo szybkich zakrętach, teoretyczną przewagę nadal ma motocykl chyba że właściciel auta
zainwestował w zawieszenie i opony oraz swoje umiejętności sporo czasu i pieniędzy.

Byłem niedawno w górach i zdecydowaną większość aut objeżdżałem mimo pasażerki i załadowanego kufra.
Trafił się delikwent w BMW M5 i długa prosta i tyle go widziałem. W zakrętach też go nie
doszedłem... Pocieszam się w duchu że może wcześniej skręcił ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-05-15 23:12:05
Autor: The_EaGle
fv pisze:
Spider A.J. wrote:
[...]

Jeździłem troszkę po torze samochodem i sie z Tobą nie do końca zgodzę. W zakręcie pokonywanym odpowiednio szybko samochód podobnie jak motocykl ma praktycznie dwa koła na których spoczywa 95% przyczepności to są koła zewnętrzne do zakrętu. Jeżeli wiec tymi kołami wiedziesz w szybko pokonywany łuk w olej to możesz być pewny że wylecisz z drogi.

Moim zdaniem to różnica tkwi łatwości naprawy błędu w samochodzie i motocyklu. W samochodzie jest margines błędu w przypadku takiej jak wyżej sytuacji - tzn że gdybyś nawet wjechał w ten olej to od razu nie leżysz jak w motocyklu ale wpadasz w poślizg który przy odrobinie dodatkowego miejsca i marginesie przyczepności możesz naprawić i nawet wrócić na tor lub drogę - ale to zależy od prędkości. Jeżeli jedziesz samochodem na granicy poślizgu to już tego marginesu nie masz i tak jak motocyklem lecisz w zielone... Wtedy ryzykujesz dokładnie tak samo jak jadąc motocyklem.

[...]

Motocykl nie ma przewagi nigdzie po za prostymi. Byle sportowy samochód (911,350Z, czy nawet STI )z niskim punktem ciężkości dobrymi oponami vs sportowy motocykl. Testy robiono już wielokrotnie m.in Tiff Needel choć motocykl wygrał o włos to dzięki przyspieszeniu na prostych.

Lambo vs Ducati 999
http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=PlayList&p=ED430BDD56EED26B&index=0

[...]

Na takiej nawierzchni jaka jest w Bieszczadach jeżeli nie objechał cię M5 z 500KM to raczej ze względu na to że to był leszcz a nie kierowca ;)
Albo M5 była doklejana a to był jakiś diesel ;P

Pozdr
Rafał

Data: 2009-05-15 23:20:50
Autor: The_EaGle
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Lambo vs Ducati 999
http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=PlayList&p=ED430BDD56EED26B&index=0

A tu dokładnie widac gdzie jest różnica :

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1

w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl zostaje z tyłu  - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

Data: 2009-05-16 08:29:55
Autor: Robert Rędziak
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle <the@djd.com>
wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1

w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl zostaje z tyłu  - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

 Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
 nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
 do tego jest wilgotno. Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
 rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
 aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-05-17 21:43:11
Autor: The_EaGle
wrote:

[...]

Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka szybszych samochodów by sie  znalazło a czy kilka szybszych motocykli na torze? Chyba nie.

Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.

Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
 rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
 aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super samochodów...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-05-17 20:17:49
Autor: Robert Rędziak
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
On Sun, 17 May 2009 21:43:11 +0200, The_EaGle <the@djd.com>
wrote:

Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka szybszych samochodów by sie  znalazło a czy kilka szybszych motocykli na torze? Chyba nie.

 Od czasów Skyline R34 pojawił się niedawno GT-R R35. To ten na
 filmie.

Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.

 Tam jest ATTESA ET-S i VDC-R (brakuje WWW i THC, za to jest
 prawieNintendo w kokpicie) co razem daje nie tylko płynny
 rozdział momentu od 2:98% do 50:50% ale też rozdział momentu
 pomiędzy kołami danej osi. Dość powiedzieć, że seryjnym autem
 objechali Ring w 7m27s (a auto jest krowiaste: ponad 1700kg).

Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super samochodów...

 Owszem, ale każde sensowne auto sportowe ma elementy, które mają
 zmniejszać unoszenie się auta (z drugiej strony przyznam, że nie
 wiem jak wygląda sprawa unoszenia w motocyklu). No i
 powierzchnia styku czterech, niewiele pochylających się, opon z
 nawierzchnią jest raczej większa.

Data: 2009-05-17 23:07:49
Autor: Ivam
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż sa mochód? [OT] [NTG]
"The_EaGle" <the@djd.com> wrote in message news:guppck$lep$1news.onet.pl...
Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka szybszych samochodów by sie  znalazło
[...]

Na dzien dzisiejszy szybsze sa:
1) Radical SR8
2) 2009 Dodge Viper SRT-10 ACR
3) Maserati MC12
4) Pagani Zonda F Clubsport
5) Ferrari Enzo
6) 2009 Chevrolet Corvette C6 ZR1
7) Porsche Carrera GT

Z calej tej listy "seryjny" jest Viper (a i tak nie do konca). Wniosek: GT-R jest najszybszym seryjnie produkowanym autem.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-05-17 21:15:21
Autor: Robert Rędziak
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
On Sun, 17 May 2009 23:07:49 +0200, Ivam
<filipz@-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm> wrote:

[...]

 Żeby już zakończyć offtopiczenie, to wszystkie są droższe od
 GT-Ra. Niektóre znacznie. A od porównywanego z GT-Rem moto to
 już w ogóle :)

Data: 2009-05-17 23:12:29
Autor: Kuczu
Ivam pisze:

Z calej tej listy "seryjny" jest Viper (a i tak nie do konca). Wniosek: GT-R jest najszybszym seryjnie produkowanym autem.

A ktory z nich to motocykl ? Bo to raczej grupa motocyklowa jest.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-17 23:14:18
Autor: Ivam
"Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> wrote in message news:gupukp$qrm$2news.wp.pl...
A ktory z nich to motocykl ? Bo to raczej grupa motocyklowa jest.

To sobie filtruj [NTG] - bo dodalem do tematu, zebys nie musial czytac:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-05-17 23:20:49
Autor: Kuczu
Ivam pisze:

To sobie filtruj [NTG] - bo dodalem do tematu, zebys nie musial czytac:)

I tak sobie, chlopcy, zadnego z tych aut w zyciu nie kupicie. Podejrzewam tez ze zaden z Was w zyciu nawet do zadnego z nich nie wsiadzie. Zejdzcie wiec prosze na ziemie i porozmawiajmy o motocyklach. Przynajmniej macie szanse opowiedziec cos z zycia a nie tylko podnieta na katalogi i telewizyjne doznania.

Data: 2009-05-17 23:26:01
Autor: Ivam
"Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> wrote in message news:gupv4d$qrm$3news.wp.pl...
Podejrzewam tez ze zaden z Was w zyciu nawet do zadnego z nich nie wsiadzie.

:P a duuupa - bo w GT-R juz siedzialem i nawet dali sie pobawic ekranikiem;)

Zejdzcie wiec prosze na ziemie i porozmawiajmy o motocyklach. Przynajmniej macie szanse opowiedziec cos z zycia a nie tylko podnieta na katalogi i telewizyjne doznania.

OK. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze sa zakrety, gdzie na moto sram w gacie jadac z predkoscia samochodowa, a sa zakrety gdzie autem sram jadac predkoscia motocyklowa;)

Dlatego nie staram sie porownywac mozliwosci moto z autem. Nigdy.

A do samochodow uderzylem, bo tez lubie (niezaleznie czy mnie stac czy nie).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-05-17 00:11:29
Autor: primuss
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
"Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> napisał(a):
Nie mozesz byc pewny.

Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie scigac, puscilem przodem...

--
pozdr.,
primuss

Data: 2009-05-17 10:50:09
Autor: The_EaGle
primuss pisze:
[...]

i stoją w korkach... ;)

Pozdrawiam
Rafał

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?