Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Data: 2009-05-14 18:31:25
Autor: Sqeeb
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
On Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200
"Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Wiem że to niegrzecznie, ale musze zadać pytanie zanim odpowiem.
Chodzi o jazde wyścigową czy normalne użytkowanie na drodze?
Wiem, że dla niektórych to to samo, ale tak na serio to jest to bardzo
duża różnica.

Twoje pytanie jest z serii 'co będzie szybsze, samochód czy motocykl'.

Oglądasz F1? A MotoGP? No to porównaj sobie rekordy torów na których
rozgrywane są w/w. Motocykle są na okrążeniu o 15-20s wolniejsze.

Ktoś mi może zarzucić złe porównanie, bo w MotoGP maszyna ma tyle
a tyle pojemności, a samochód tyle a tyle. No dobra. Kiedyś
(TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.

Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.

A z tym ostrzejszym pokonywaniem zakrętów... Nie wiem.
Pewnie zależy jaki motocykl i jaki samochód, a czy da to się
uogólnić...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-14 19:02:45
Autor: Paweł Andziak

http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I

http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI

--
ganda
FZR 1000

Data: 2009-05-15 11:03:49
Autor: Sqeeb
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
On Thu, 14 May 2009 19:02:45 +0200
Paweł Andziak <ganda@ganda.pl> wrote:

> [...]
> (TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
> Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.

Ee... Coś mi się przyśniło. Odszczekuje poprzedni post...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-15 05:53:41
Autor: fazer
Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samoch ód?
On 14 Maj, 18:31, Sqeeb <sq...@internet.community> wrote:
(...)
Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.
(...)

"jakby nie patrzec", to puszki maja o sporo wieksza mase do
zatrzymania...
w "normalnej" jezdzie motongiem zawsze mozna przy hamowaniu gdzies
uciec, np. pomiedzy katamarany

dyskusja jak wiele innych watkow motocyklowych dobra do piwa, ale bez
konkretnych odpowiedzi ;)

--
texen
fzs600, w-wa

Data: 2009-05-15 15:31:34
Autor: Marcin Narzynski
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że jako kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo upieczony motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z doświadczeń i odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.

O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

Data: 2009-05-15 15:42:59
Autor: Lama
[...]

A to już zupełnie inna bajka. Jako świeżo upieczony motocyklista, próbując zahamować na takim odcinku jak samochód prawdopodobnie skończysz na glebie. Możliwości teoretyczne to jedno, a umiejętność ich wykorzystania to zupełnie co innego.

--
Lama
Puzzle poskładane !

Data: 2009-05-15 19:40:45
Autor: Marcin Narzynski
[...]

A ile razy w ciągu powiedzmy ostatniego roku zdarzyło Ci się hamować skrajnie awaryjnie?
Mi ani razu.

Data: 2009-05-15 21:15:15
Autor: Monster
Marcin Narzynski pisze:
[...]

Dzisiaj raz,od prędkości 40-50km/h(klient pchał się na czołowe) w tym miesiącu na pewno kilka razy,chyba mało jeździsz

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-05-15 21:57:41
Autor: fv
Marcin Narzynski pisze:
[...]

Oj jeśli o to pytałeś, to idziesz w złą stronę.

Motocyklista w stosunku do nawet doświadczonego kierowcy musi
uwzględniać następujące dodatki:
a) auto lecące na czołówkę kogoś wystraszy, motocykl nie koniecznie
b) stan nawierzchni i niewidoczne zagrożenia
c) to że błąd dowolnego uczestnika ruchu (w tym rowerzysty) jest realnym
poważnym zagrożeniem dla życia. Narzuca to znacznie poważniejsze
ograniczenia niż przy jeździe autem
d) konieczne jest o wiele wyższe natężenie uwagi kierującego motocyklem;
co dla niektórych stanowi część zabawy

Wsiadając na motocykl miałem już za sobą 8 lat stażu jako kierowca
samochodu i dowiedziałem się tylko jednego: dobrze było wcześniej
obserwować własną i innych nieodpowiedzialność, żeby wiedzieć na co
uważać. Poza tym wszystko jest inne.

Tam gdzie autem można lecieć 150, motocyklem czasem nie przekraczam 100.
 Szczególnie uciążliwe przy twardych zawieszeniach motocykla są wyboje,
które auto łyka nie tracąc przyczepności.

--
fv

Data: 2009-05-15 13:40:02
Autor: Nikanor
On 15 Maj, 21:57, fv <f...@cybax.com> wrote:
Tam gdzie autem można lecieć 150, motocyklem czasem nie
przekraczam 100. Szczególnie uciążliwe przy twardych
zawieszeniach motocykla są wyboje,
które auto łyka nie tracąc przyczepności.

Dziwny ten twój motocykl.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-05-15 22:59:04
Autor: kocyk
fv wrote:

> [...]
> ograniczenia niż przy jeździe autem
> d) konieczne jest o wiele wyższe natężenie uwagi kierującego motocyklem;

Jezu, jak rany, czy wy wychodzicie grac w szachy, czy polatac? Motocykl to ma byc PASJA, przyjemnosc, nie kurwa zbior kolejnych zasad...
K.14.

Data: 2009-05-15 23:23:53
Autor: The_EaGle
Sqeeb pisze:

Oglądasz F1? A MotoGP? No to porównaj sobie rekordy torów na których
rozgrywane są w/w. Motocykle są na okrążeniu o 15-20s wolniejsze.

Motocykl nie ma żadnych szans w zakrętach  z samochodem z downforce! To jest oczywiste. Pytanie czy ma z samochodem bez tego rozwiązania?

Pozdrawiam
Rafał

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?