Czy można obniżyć opłaty za prąd?

Data: 2012-06-12 14:23:55
Autor: ZbyszekZ
Czy można obniżyć opłaty za prąd?
W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 06:20:48 UTC+2 użytkownik dorato napisał:
Przez zmianę sposobu płatności (z inkasenta na samodzielne comiesięczne sczytywanie lub przedpłaty). Przez zmianę taryfy. Przez zmianę sprzedwcy/firmy ?

Można, ale to minimalne różnice.
Żeby mieć zauważalne różnice musisz zużywać mniej prądu.
Zmiana taryfy na nocną czy weekendową również wymaga zmiany przyzwyczajeń.
Chyba że zmienisz województwo. Takie Google właśnie ze względu na cenę prądu przeniosło swoją serwerownię z Kaliforni.

--
ZZ@private

Data: 2012-06-13 14:43:35
Autor: Przesmiewca
ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> napisał(a):
Takie Google właśnie ze względu na cenę prądu przeniosło swoją serwerownię z Kaliforni.

Tak, ale to zupelnie inny kraj z inna konkurenacja i stawkami i, co wazniejsze, google naprawde
potrzebuje duzo pradu do swoich klockow - a im wiecej go ciagniesz tym bardziej odczuwasz w porfelu
(nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie nie ciagna, a
walcza o jakies niuanse, ktore dadza  10 czy 20 zl roznicy w rachunku. Nie wiem, moze dla niektorych
taka suma jest warta zachodu.

Data: 2012-06-13 16:02:00
Autor: Miroo
W dniu 2012-06-13 14:43, Przesmiewca pisze:
[...]

W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii). Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.
Korzystają na tym tylko dostawcy, bo się mniej narobią, a zarobią tyle samo.

Podejrzewam, że gdyby nie było liczników wody w mieszkaniach to m3 kosztowałby dużo mniej niż obecne prawie 10zł.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-06-13 16:31:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.06.2012 16:02, Miroo pisze:

W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii).
Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść
ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.

No nie do końca - jest problem z dystrybucyjną infrastrukturą energetyczną.

Data: 2012-06-13 16:37:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.06.2012 14:43, Przesmiewca pisze:

[...]

Zmiana operatora wiele nie da - różnice są groszowe. Gorzej! PGE w
przypadku opóźnień dolicza tylko ustawowe odsetki.

Cwaniaczki od "tanich" dostawców niekiedy mają nawet opłaty za monity
SMSowe - i to opłaty rzędu 20zł.

Swoją drogą warto zbadać rozkład czasowy zużycia energii - nawet przy
równomiernym zużyciu taryfa z dwoma stawkami (szczytowa/pozaszczytowa)
wychodzi (w PGE) o parę złotych taniej.

Ja mam niewiele możliwości przesunięcia zużycia (bojler, pompa wody,
zmywarka, pralka, wieszak-suszarka na ręcznik, sporadycznie ogrzewanie -
mam kominek, więc małego "olejaka" na jakieś 1500W używam baaaaaaaaardzo
rzadko) a i tak wychodzą mi miesięczne oszczędności rzędu 30zł przy
rachunkach około 160zł.

Zawsze coś ;)

Data: 2012-06-16 06:55:51
Autor: ZbyszekZ
W dniu środa, 13 czerwca 2012 14:43:35 UTC+2 użytkownik Przesmiewca napisał:
ZbyszekZ <zbys...@...com> napisaďż˝(a):
> [...]

(nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie nie ciagna, a

Zakładam że pytacz płaci za prąd dużo, bo na małym rachunku to dużych oszczędności się nie da zrobić.
Jeszcze można się odłączyć i korzystać z dynama, wtedy nawet mały rachunek to duży zysk bo kondycję się poprawi.

--
ZZ@private

Czy można obniżyć opłaty za prąd?