Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia

Data: 2011-02-23 14:19:40
Autor: spa
Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
Data: 2011-02-23 15:19:41
Autor: Klaus
Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
W dniu 2011-02-23 14:19, spa pisze:
http://www.rp.pl/artykul/6,616221_Mozna-odliczac-VAT-od-paliwa.html

Chyba to samo ale dostęp bez ograniczeń:

http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/2011/110223_6.htm

"Czy można odliczać VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia

Z przepisów zmieniających ustawę o VAT można wyczytać, że zakaz odliczania podatku przy zakupie benzyny, oleju napędowego czy gazu nie dotyczy samochodów nabytych przed wejściem w życie tej nowelizacji. W tej chwili nie obowiązują żadne przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, które dotyczyłyby kwestii odliczeń VAT naliczonego od nabywanych samochodów osobowych oraz innych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Nie ma również w niej żadnego szczególnego przepisu dotyczącego odliczeń podatku naliczonego od paliw nabywanych do napędu tych samochodów. Przepisy dotychczasowe (art. 86 ust. 3 - 7a dotyczący nabycia takich samochodów i art. 88 ust. 1 pkt 3 dotyczący zakupu paliwa do nich) zostały uchylone. W ich miejsce, co prawda, wprowadzono do ustawy nowe art. 86a ust. 1 - 10 oraz art. 88a, jednak zaczną one obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2013 r.
"

Data: 2011-02-23 15:49:23
Autor: ajt
Klaus pisze:
[...]

Hm, a art. 4 nowelizacji?
http://vat.pl/att/przepisy/zmiana1612010_vat.pdf
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2011-02-23 16:06:51
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 23 Feb 2011 15:49:23 +0100, ajt <ajt@usunajt.com.pl> wrote:

Hm, a art. 4 nowelizacji?
http://vat.pl/att/przepisy/zmiana1612010_vat.pdf

tenże odnosi się do art. 3.1, który mówi wyłącznie o pojazdach
nabywanych od wejścia w żcyei zmiany do końca 2012 roku. Jeśli więc
auto zostało nabyte wcześniej, to ograniczenie wynikające z art.4 nie
obowiązuje.
Przyznam się, że podoba mi się taki tok rozumowania :-)

Data: 2011-02-23 18:47:06
Autor: KOT

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:oh8am6p5b8snc5a3he1k0f56n2vq0m91jm4ax.com...
[...]

No to jak ?
Odliczamy VAT od palliw jak to drzewiej bywało, czy też nie ???

Andrzej Kot

Data: 2011-02-23 20:27:02
Autor: 'Tom N'
KOT w <news:ik3h80$jp9$1news.vectranet.pl>:

[...]

Jak zwykle. Zabawy z przecinkami, spójnikami i odnośnikami -- "oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1."

Mowa o pojazdach samochodowych, innych niż samochody osobowe, o DMC < 3.5t. I masz klops jeszcze większy, bo nabycie jakiegoś "VAN" z jednym rzędem siedzeń podpada pod 100%, ale nie podpada pod odliczenie Vat od paliwa :O

Odliczamy VAT od palliw jak to drzewiej bywało, czy też nie ???

Poszukaj pierwszej z brzegu sygnaturki Maddy w google

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-23 21:53:46
Autor: Piotrek
On 2011-02-23 20:27, 'Tom N' wrote:
[...]
Jak zwykle. Zabawy z przecinkami, spójnikami i odnośnikami -- "oraz innych
pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1."

A wystarczyłoby, żeby warunkiem koniecznym zaprzysiężenia posła było pozytywne zaliczenie czegoś na wzór testu kompetencji z gimnazjum. Kiedy chyba po raz pierwszy jest weryfikowane czytanie ze zrozumieniem ;-)

Piotrek

Data: 2011-02-23 22:26:01
Autor: cef
Piotrek wrote:

A wystarczyłoby, żeby warunkiem koniecznym zaprzysiężenia posła było
pozytywne zaliczenie czegoś na wzór testu kompetencji z gimnazjum.

Dyscyplina klubowa załatwiłaby sprawę:-)

Data: 2011-02-23 23:03:40
Autor: Piotrek
On 2011-02-23 22:26, cef wrote:
Piotrek wrote:

A wystarczyłoby, żeby warunkiem koniecznym zaprzysiężenia posła było
pozytywne zaliczenie czegoś na wzór testu kompetencji z gimnazjum.

Dyscyplina klubowa załatwiłaby sprawę:-)

Czy się sugerujesz, że wybraliby najbardziej kumatego i reszta by ściągała od niego?

Piotrek

Data: 2011-02-23 23:04:49
Autor: tomek
Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
Dnia 2011-02-23, o godz. 21:53:46
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

On 2011-02-23 20:27, 'Tom N' wrote:
> [...]

Kiedy chyba po raz pierwszy jest weryfikowane czytanie ze

Ja się tak zastanawiam do kiedy można mówić "tylko" o zidioceniu,
a kiedy zaczyna się grubsza sprawa z cyklistami itd... Ale to już polityka a nie podatki.

Tomek

Data: 2011-03-02 12:27:49
Autor: Jarek Andrzejewski
Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
On Wed, 23 Feb 2011 16:06:51 +0100, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

Dziś w "Rzepie" inne stanowisko:
http://www.rp.pl/artykul/6,619793_Czy-mozna-odliczac-VAT-od-paliwa.html

Ma ktoś papierową gazetę pod ręką i streści?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-02-23 15:48:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy mo?na odlicza? VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
Hello spa,

http://www.rp.pl/artykul/6,616221_Mozna-odliczac-VAT-od-paliwa.html

Płacą Ci za kierowanie do płatnych artykułów?

--
Best regards,

Data: 2011-02-23 19:40:29
Autor: DaNsOuNd
lekko powiÄ?zane - Vat-1
Witam,

Szał ogarnął wszystkich posiadaczy wpisów VAT-1 w DR pojazdów i kolejki się potworzyły w OSKP. Podobno trzeba nowe zaświadczenia wyrabiać i dostarczać do US. Znaczy się że stare zaświadczenia przestały obowiązywać? Ktoś zna powód tego stanu rzeczy?

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski

Data: 2011-02-23 23:27:44
Autor: elephanto
lekko powiÄ?zane - Vat-1
W dniu 23-02-2011 19:40, DaNsOuNd pisze:
[...]

Nie wiem, czy ktos zna, bo nawet MF twierdzi, ze stare sa wazne :

http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=135&id=240943&typ=news

--
Adam

Data: 2011-03-09 19:06:08
Autor: DaNsOuNd
lekko powiÄ?zane - Vat-1
W dniu 2011-02-23 23:27, elephanto pisze:
[...]

i wszystko jasne tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Dzięki bardzo.

Postroofki