Czy można podpi±ć to pod sprzedaż ci±gł±?

Data: 2010-08-13 00:22:42
Autor: info
Czy można podpi±ć to pod sprzedaż ci±gł±?
Klienci składaj± u mnie zamówienia na personalizowane płytki z
laminatu, które mój podwykonawca graweruje zgodnie z życzeniem
Klienta. Do tej pory odbierałam fakturę zbiorcz± na usługę
grawerowania i księgowałam j± w ostatnim dniu miesi±ca. Natomiast
zastanawiam się czy :

1) nie powinnam sporz±dzać opisu towaru handlowego, przy każdym
odbiorze grawerowanych płytek ( z tym, że w miesi±cu jest tego
kilkadziesi±t :/ )
2) czy mogę podpi±ć to pod sprzedaż ci±gł± ( nie mamy umowy spisanej,
współpracujemy na zasadzie umowy ustnej ) i brać fakturę bez dnia,
tylko z miesi±cem i rokiem ?

Data: 2010-08-13 09:49:50
Autor: Maddy
Czy można podpiąć to pod sprzedaż c iągłą?
W dniu 13-08-2010 09:22, info@zatrzymajczas.net pisze:
Klienci składają u mnie zamówienia na personalizowane płytki z
laminatu, ktĂłre mĂłj podwykonawca graweruje zgodnie z ĹĽyczeniem
Klienta. Do tej pory odbierałam fakturę zbiorczą na usługę
grawerowania i księgowałam ją w ostatnim dniu miesiąca. Natomiast
zastanawiam siÄ™ czy :

1) nie powinnam sporządzać opisu towaru handlowego, przy każdym
odbiorze grawerowanych płytek ( z tym, że w miesiącu jest tego
kilkadziesiÄ…t :/ )
2) czy mogę podpiąć to pod sprzedaż ciągłą ( nie mamy umowy spisanej,
współpracujemy na zasadzie umowy ustnej ) i brać fakturę bez dnia,
tylko z miesiÄ…cem i rokiem ?

Sprzedaż ciągła dotyczy usług a Ty sprzedajesz towar.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 01:29:38
Autor: info
On 13 Sie, 09:49, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:
W dniu 13-08-2010 09:22, i...@zatrzymajczas.net pisze:

> [...]

> 2) czy mogę podpi±ć to pod sprzedaż ci±gł± ( nie mamy umowy spisanej,
> współpracujemy na zasadzie umowy ustnej ) i brać fakturę bez dnia,

Sprzedaż ci±gła dotyczy usług a Ty sprzedajesz towar.

--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własn± odpowiedzialno¶ć ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID ma...@esi.com.pl
GG: 5303813

Ok, dziękuję, czy wobec tego jest jaka¶ inna metoda zaksięgowania
tego,aby uniknać każdorazowego opisywania towaru?

Data: 2010-08-13 11:11:40
Autor: Maddy
Czy można podpiąć to pod sprzedaż c iągłą?
To zacznijmy od poczÄ…tku.

W dniu 13-08-2010 10:29, info@zatrzymajczas.net pisze:
[...]

Nie do końca prawidłowo, ale Urzędy tolerują.
W każdym razie kwestia niezachowania terminu wystawienia faktury za usługę (7 dni) obarcza sprzedawcę a nie kupującego.

O ile tylko grawer na fakturze podaje np. ilość wygrawerowanych płytek, albo ilość usług (Grawerowanie - 15 szt - komiczne ale często spotykane)
to faktura jest ok.

Natomiast
zastanawiam siÄ™ czy :

1) nie powinnam sporządzać opisu

Dla celów podatkowych - nie. Dla porządku w rozliczeniach z podwykonawcą - może być przydatne.

towaru handlowego, przy kaĹĽdym
odbiorze grawerowanych płytek ( z tym, że w miesiącu jest tego
kilkadziesiÄ…t :/ )

A kupujesz towar czy może usługę (obróbka Twojego materiału przez podwykonawcę).

Czy kupujesz te płytki, które dajesz potem do grawerowania czy grawer daje swój materiał?

Jeżeli kupujesz czyste płytki, dajesz do grawerowani, i grawerowaną płytkę sprzedajesz dalej, to produkujesz a nie handlujesz (jakbyś prowadziła KH to byłaby to duża róznica - inne pozycje w przychodach RZiS).
To co odbierasz od grawera to nie jest dla Ciebie towar handlowy tylko produkt po obróbce obcej (znowu inne pozycje w RZiS - w kosztach materiały plus usługi).

Ok, dziękuję, czy wobec tego jest jakaś inna metoda zaksięgowania
tego,aby uniknać każdorazowego opisywania towaru?

Zaksięgować usługę, którą faktycznie kupujesz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 02:50:31
Autor: info
> [...]

materiały plus usługi).

--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własn± odpowiedzialno¶ć ***

Grawer daje swoj± płytkę i wszystko co jest potrzebne, a więc to mój
towar. Dziękuję bardzo za pomoc.

Czy można podpi±ć to pod sprzedaż ci±gł±?