Czy można składkę zdrowotną opłacić od razu za cały rok?

Data: 2009-03-09 14:39:23
Autor: jst
Czy można składkę zdrowotną opłacić od razu za cały rok?
Rozliczam się kwartalnie. Do 31 marca chcę wpłacić składkę zdrowotną od razu za 12 miesięcy roku 2009 i odliczyć ją sobie od podatku za 1 kwartał 2009. Będzie wszystko zgodnie z prawem, można tak?

Dzięki za odpowiedź
j.

Data: 2009-03-12 04:32:36
Autor: grzegorz.iwanowski
On 9 Mar, 14:39, "jst" <londo...@WYTNIJMNIEgazeta.pl> wrote:
[...]

TAK, a w jakiej firmie?

Data: 2009-03-21 09:47:24
Autor: jst
[...]

Osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność. Ma znaczenie jaka jest forma działalności?

pzdr
j.

Data: 2009-03-21 21:41:50
Autor: axel

Użytkownik "jst" <london22@WYTNIJMNIEgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq29j1$i8l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja na Twoim miejscu miałbym wątpliwości, czy  w jednym miesiącu można odliczyć składkę zdrowotną całoroczną....napewno zapłacić całoroczną składkę będziesz mógł, zwłaszcza że teraz będzie ustalona JEJ CAŁOROCZNA I NIEZMIENNA PODSTAWA...natomiast jej jednorazowe odliczenie...hmm...skarb państwa nie będzie tym zachwycony, ponieważ nagle uszczuplasz dochody SP....jest przecież zasada ogólna, że odliczenia/wydatki/koszty winny być rozliczane w miesiącu którego dotyczą...

axel

Data: 2009-03-21 23:12:10
Autor: cef
axel wrote:

....jest przecież zasada ogólna, że
odliczenia/wydatki/koszty winny być rozliczane w miesiącu którego
dotyczą...

No i tak właśnie będzie.
Składka bedzie odliczona w miesiącu,
w którym została zapłacona.

Poza tym zasada, którą przywołujesz nie ma zastosowania
do składek zusowskich. Tam w przypadku działalności
osoby fizycznej zawsze jest kasowo.

Czy można składkę zdrowotną opłacić od razu za cały rok?