Czy można tak korygować.

Data: 2011-11-25 17:44:05
Autor: Mateusz
Czy można tak korygować.
Witam.
Moja firma dostarcza do pewnego biura Internet już od kilku lat.
Dzisiaj okazało się, że omyłkowo obciążaliy ich kwotą 122 zamiast 100zł
netto miesięcznie. 100zł widnieje na umowie o świadzenie usług.
Chciałem wystawić faktury korygujące, na co właścicielka biura
zaprotestowała i prosiła o inny sposób rozliczenia, poniważ uważa że będzie
musiała składać korekty wszystkich miesięcznych deklaracji i płacić
odsetki. Uzasadnia to tym, że usługa była świadczona poprawnie i nie ma
mowy o obniżce ceny ani o zwrocie a jedynie o niezgodności umowy z fakturą.
Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć jej racjom?

pozdrawiam.

Mateusz

Data: 2011-11-25 13:46:57
Autor: witek
Czy można tak korygować.
On 11/25/2011 10:44 AM, Mateusz wrote:
[...]

Nie no hit.
O niezgodnosci faktury z umową, to słyszałem, ale umowy z fakturą to jeszcze nie.

Napisz jej aneks do umowy, że od początku usługi aż do dzisiaj kwota netto wynosi 122 zl i czesc. Zobaczymy czy bedzie protestować.
A w rewanzu daj jej drugi aneks, ze od dzisiaj do xxx umowa bedzie na 78 zl.

Data: 2011-11-28 10:56:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy można tak korygować.
On Fri, 25 Nov 2011, witek wrote:

[...]
[...]
Nie no hit.
O niezgodnosci faktury z umową, to słyszałem, ale umowy z fakturą to jeszcze nie.

  :)

Napisz jej aneks do umowy, że od początku usługi aż do dzisiaj kwota netto wynosi 122 zl i czesc. Zobaczymy czy bedzie protestować.
A w rewanzu daj jej drugi aneks, ze od dzisiaj do xxx umowa bedzie na 78 zl.

  "Aneks" chyba przyjęty jest na określenie "zmiany umowy"?
  Zastanawiam się czy "aneks wstecz" jest dobrym rozwiązaniem z formalnego
p. widzenia. Mi się nie widzi.
  Jakby tak wyszło, że strony wyjaśniły sobie iż umowa *miała być* *średnio*
na 100zł miesięcznie przez pewien okres, z czego najpierw 100zł/mc plus VAT
(albo 122zł) a później przez taki sam okres 78zł i *prostują* treść umowy,
to co innego (klient zauważył że już mu przysługuje zniżka i domaga się jej
uwzględnienia) ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-28 12:07:19
Autor: Mateusz
Czy można tak korygować.
Dnia Mon, 28 Nov 2011 10:56:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Nie ma żadnego problemu z alternatywnym rozliczeniem, po prostu dam rabat
przy następnym zakupie.

Moje pytanie dotyczy tego, czy faktycznie, jeśli wystawię faktury
zmniejszające wartość sprzedabych usług to klientka będzie musiala składać
korekty deklaracji za te wszystkie miesiące. Nie wystarczy, że zaksiąguje
je i rozliczy z datą wystawienia korekty?

pzdr, Mateusz

Data: 2011-11-28 21:55:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy można tak korygować.
On Mon, 28 Nov 2011, Mateusz wrote:

[...]

  Niedawno był wątek zahaczający o tę tematykę, spróbuj odszukać.
  IMVHO przypadłoby korygować - faktura była błędna.

pzdr, Gotfryd

Czy można tak korygować.