Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...

Data: 2010-06-17 12:51:39
Autor: -=MAKARENA=-
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
Witam !
W moim rowerku brak jest otworow do zamocowania bidonu . Chcialem sobie takie otworki wywiercic samemu ale nie jestem pewien czy nie oslabie w ten sposob znaczaco konstrukcji ramy . Rama jest dosc gruba aluminiowa ..

Pozdrawiam :

      MAKARENA __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5203 (20100617) __________

Data: 2010-06-17 11:17:30
Autor: 666
Czy mozna wiercic dziurki w ramie.
To przymocuj uchwyt do ramy plastikowymi opaskami (takimi typu "elektrycznego").

-- -- -

W moim rowerku brak jest otworow do zamocowania bidonu.

Data: 2010-06-17 07:51:13
Autor: WS
On 17 Cze, 13:17, " 666" <j...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
To przymocuj uchwyt do ramy plastikowymi opaskami (takimi
typu "elektrycznego").

albo kup cos typu http://www.decathlon.com.pl/PL/mocow-koszyk-na-bid-apb-300-20714193/

WS

Data: 2010-06-17 18:08:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-06-17 16:51, WS pisze:
[...]

I to imho będzie najlepszym rozwiązaniem. Ingerencja mechaniczna w ramę to ostateczność.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-06-17 13:18:25
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 17-06-2010 o 12:51:39 -=MAKARENA=- <makarena@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

raczej nie zalecane, oczka do mocowania bidonu sa wnitowane lub wlutowane  w rame, nie gwintowane w rurach.
scianka rury moze byc za cienka do utrzymania bidonu i wyrwie sie dziura..

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-06-17 13:23:49
Autor: -=MAKARENA=-
[...]

O !
O tym nie pomyslalem ..Dzieki za info ..
Czyli mozna zaryzykowac wywiercenie dziurki , przeciagniecie nita i nagwintowanie nita ?

Data: 2010-06-17 13:43:54
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 13:23, -=MAKARENA=- pisze:
Czyli mozna zaryzykowac wywiercenie dziurki , przeciagniecie nita i nagwintowanie nita ?

bez problemu do póki otwór będzie owalny(okrągły), a nit dodatkowo
uniemożliwi utratę stateczności lokalnej ścianek wokół otworu.

Data: 2010-06-17 13:42:12
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 13:18, Leszek \"QSi\" Pasoń pisze:
raczej nie zalecane, oczka do mocowania bidonu sa wnitowane lub
wlutowane w rame, nie gwintowane w rurach.
scianka rury moze byc za cienka do utrzymania bidonu i wyrwie sie dziura.

O ile samo utrzymanie uchwytu w zbyt cienkiej ściance może być
problematyczne, to o tyle okrągły otwór nie osłabi ci rury.
Wokół otworów dochodzi do redystrybucji naprężeń do póty do puki nie ma
karbów czyli do puki otwór jest idealnie owalny(okrągły)

Data: 2010-06-17 13:46:53
Autor: MichałG
arturbac pisze:
[...]

i dopuki jest znacząco mniejszy od reszty przekroju... ;)(ale to jakby domyślnie.. )

michał

Data: 2010-06-17 13:50:54
Autor: bans
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ... [ORT]
W dniu 2010-06-17 13:46, MichałG pisze:

i dopuki

dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki

--
bans

Data: 2010-06-17 14:02:38
Autor: MichałG
bans pisze:
W dniu 2010-06-17 13:46, MichałG pisze:

i dopuki

dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki dopóki
nio....... też mi to źle wyglądało... ;)

Michał

Data: 2010-06-17 13:49:36
Autor: MichałG
Leszek "QSi" Pasoń pisze:
[...]

są gotowe gwinty montowane jak nit jednostronny. Poszukaj w jakimś sklepie z żelastwem....

pozdrawiaam
Michał

Data: 2010-06-17 16:30:19
Autor: Dariusz K. Ładziak
napisał(a):

[...]

Raczej po warsztatach blacharskich. Nitonakrętka nitonakrętką, groszowa sprawa - ale jak do tego nitownicę (znacznie masywniejszą i znacznie droższą niż do popnitów) dołożyć to taniej zlecić komuś kto nitownicę ma i stale używa. Chyba że się chce rzeźbić śrubą i nakrętką - ale nie wiem czy bez odpowiedniej ilości prób da się to dobrze zrobić.

--
Darek

Data: 2010-06-17 18:50:10
Autor: MichałG
napisał(a):

[...]

racja ale
czesto bywa, że samochodziarz w sąsiedztwie na nitownicę ale 'akurat te' nitonakretki mu 'wyszły'.... ;)

>Chyba że się chce rzeźbić śrubą i nakrętką - ale nie wiem
> czy bez odpowiedniej ilości prób da się to dobrze zrobić.

Robiłem tak na słupku ogrodzeniowym - nie polecam na delikatnej ramie.
Michał

Data: 2010-06-17 13:32:05
Autor: Raist
Użytkownik "-=MAKARENA=-" <makarena@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4c19fe3a$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
[...]

możesz jak najbardziej zrobić otwory i je zanitować nitonakrętkami:
http://majstruj.pl/zdjecia/963.jpg http://pphuramona.neostrada.pl/allegro/niton.jpg
tak się robi w serwisach rowerowych

Raist

Data: 2010-06-17 13:57:12
Autor: -=MAKARENA=-
[...]

Ha !
Wlasnie bylem u siebie w firmie u blacharzy , i wlasnie mi cos takiego polecili ...Mam w reku taka nitonakretke ale ...jaka jest grubosc scianki ramy ? , bo nitonakretka jest przewidziana do blach o gr. 2-3 mm

Data: 2010-06-17 14:36:48
Autor: 666
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
W tym miejscu będzie korozja elektrochemiczna (duża różnica potencjcjałów różnych metali w stosunku do glinu).
Ale jeśli nie jeździsz po zasolonym...

-- -- -

Data: 2010-06-17 14:39:59
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 14:36,  666 pisze:
W tym miejscu będzie korozja elektrochemiczna (duża różnica potencjcjałów różnych metali w stosunku do glinu).
Ale jeśli nie jeździsz po zasolonym...

Racja nie dawaj nitu Al a stalowy, podkładkę także stalową.

Data: 2010-06-17 16:14:26
Autor: 666
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
Nie, podkładki pomiędzy rurą, a nitem powinno dawać się nylonowe.
Aluminium nie powinno stykać się bezpośrednio ze stalą nierdzewną.
Chociaż bez soli kilka lat wytrzyma ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-17 16:50:02
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 17-06-2010 o 16:14:26  666 <666@gazeta.pl> napisał(a):

we.
Aluminium nie powinno stykać się bezpośrednio ze stalą nierdzewną.

toz zabezpieczajaco antykorozyjnie pomalowac mozna.

Data: 2010-06-17 14:38:37
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 13:57, -=MAKARENA=- pisze:
Wlasnie bylem u siebie w firmie u blacharzy , i wlasnie mi cos takiego polecili ...Mam w reku taka nitonakretke ale ...jaka jest grubosc scianki ramy ? , bo nitonakretka jest przewidziana do blach o gr. 2-3 mm

Dodaj podkładkę bo raczej na bank (w zależności od ramy) będzie to mniej
niż 2mm.

Data: 2010-06-17 14:45:27
Autor: -=MAKARENA=-
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...

Dodaj podkładkę bo raczej na bank (w zależności od ramy) będzie to mniej
niż 2mm.

ale mi chodzilo o gubosc maksymalna . Jesli bedzie mniej niz 2 mm to spoko

Data: 2010-06-17 19:43:09
Autor: -=MAKARENA=-
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
Uchwyty zostaly zamocowane w  ramach za pomoca nitonakretek . Wszystko poszlo jak z nut i trzyma sie OK .

Pozdro :
Makarena

Data: 2010-06-18 08:09:53
Autor: Jan Cytawa
-=MAKARENA=- napisał:

[...]

Nie wiem czy nitowane nakretki beda sie dobrze trzymac. Wielokrotnie
widzialem takie, ktore sie obluzowaly i byl potem problem z dokrevcaniem
i odkrecaniem bidonu. Ja w swoim rowerze przykrecilem koszyk na stalowe obejmy, ktore mozna
sobie zrobic z samochodowych obejm do rur.. Mozna je kupic w sklepach
motoryzacyjnych i sa przerozne srednice. Mozna tez nieco przerobic taka
obejme podobna do tych, ktore niegdys stosowano do pancerzy.

Jan Cytawa

Data: 2010-06-18 07:57:52
Autor: 666
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
Do ramy aluminiowej to jednak polecam plastikowe.

-- -- -

stosowano do pancerzy linek.

Data: 2010-06-19 08:13:54
Autor: Krzyś Cierpiętnik
-=MAKARENA=- wrote:

[...]

A ja się zastanawiam dlaczego z ram znikają takie otwory albo otwory do
mocowania bagażnika, błotników... Przeszkadza to komuś? I czemu ludzie
kupują takie wybrakowane ramy/rowery?

--
Krzyś, w poście z serii "świat stanął na głowie"

Data: 2010-06-19 08:41:15
Autor: MichałG
Krzyś Cierpiętnik pisze:
-=MAKARENA=- wrote:

[...]

cena panie. Przecież takie otwory z osadzeniem gwintów to 2 minuty wiecej w produkcji i jedno (2?) stanowisko z oprzyrządowaniem dodatkowo.
Technologie ustalają księgowi a nie inżynierowie. Takie czasy.
Nie narzekaj - będzie gorzej.

michał

Data: 2010-06-19 22:07:42
Autor: arturbac
Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...
W dniu 2010-06-19 08:41, MichałG pisze:
cena panie.

Dlatego ramy crossowe sztywniaki to najfajniejsza baza do budowy roweru
(IMHO).

Czy mozna wiercic dziurki w ramie ...