Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 01:32:49
Autor: wt
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?
nie mam mozliwosci zjechania na bok, to czy moge wjechac na skrzyzowanie
na czerwonym swietle?

Sygnaly pojazdu uprzywilejowanego sa nadrzedne nad innymi znakami umieszczonymi na drodze. "Zamieniaja" swiatla zielone na czerwone, pierwszenstwo przejazdu. Podobnie pojazd uszkodzony oznakowany "uprawnia" do przekroczenia linii ciaglej. A jak sie juz wjedzie w stanie wyzszej koniecznosci nieco za daleko to nalezy tam stac. Podczas kolizji z pojadem, który nieco za daleko wyjechal, ale nie z powodu karetki, winny w sadzie okazal sie ten co nie zachowal ostroznosci podczas jazdy. A poza tym zakaz jazdy pod czerwone to jest brak zaufania wladzy do spoleczenstwa. To powinien byc znak "uwaga na droge z pierwszenstwem przejazdu".

Data: 2009-12-03 23:24:05
Autor: badzio
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 07:52:37
Autor: Massai
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 09:06:22
Autor: Grejon
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 12:06:30
Autor: Massai
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 09:12:54
Autor: Ramok
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 10:42:25
Autor: Robert_J
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 12:08:10
Autor: Ramok
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 12:14:59
Autor: Massai
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 09:47:24
Autor: yabba
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 12:03:39
Autor: Massai
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-05 00:04:40
Autor: yabba
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?
Uzytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisal w wiadomosci news:hfatqr$hu3$1inews.gazeta.pl...

> ... to dostanie mandat za nieustapienie pierwszenstwa pojazdowi
> uprzywilejowanemu...
>
> Poczytaj kto ma pierwszenstwo.

Mój kolega wjechal na zielonym i zderzyl sie z karetka. Mandat dostal
tylko kierowca karetki.

Zwróc uwage na post który komentowalem, a konkretnie slówka:
"jesli ktos sie uprze i bedzie cial na zielonym".

Oczywiste, ze jak kierowca z zielonego nie mozliwosci wyhamowac czy nie
ma szans zobaczyc karetki - to karetce nie wolno egzekwowac
pierwszenstwa.

OK. Nie zrozumialem dokladnie sensu Twojej wypowiedzi.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-12-04 08:56:02
Autor: jarek
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 03:58:18
Autor: badzio
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 23:44:34
Autor: Marcin
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?
Hmm cos mi sie wydaje ze w wielu krajach tak jest. Czerwone dla pieszych oznacza po prostu pierwszenstwo dla pojazdow.

Tak jest np. we Francji. Nie raz przechodziłem na czerwonym - z żandarmem. Bo tam czerwone sygnalizuje: "idź ale uważaj, bo musisz przepuścić auto, które ma pierszeństwo". I to działa.

Data: 2009-12-04 09:15:41
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Czy mozna wjechac wjechac na skrzyzowanie na czerwonym swietle?

Data: 2009-12-04 11:41:16
Autor: J.F.