Czy można wycofać wniosek przed końcem sprawy?

Data: 2010-06-14 21:24:56
Autor: A P
Czy można wycofać wniosek przed końcem sprawy?
Witam.
Mój ojciec nie żyje i moja mama założyła sprawę spadkową po swoich teściach. Mój ojciec miał siostrę i to właściwie ona powinna to zrobić ale nie zrobiła tego bo mówiła, że ma testament. Sprawa dotyczy gospodarstwa rolnego. W tym gospodarstwie pracował wyłącznie mój ojciec z mamą. Kiedy odbyła się sprawa siostra mojego ojca podała jeszcze kilka osób z rodziny. Na sprawie okazało się, że nie ma żadnego testamentu. Na dodatek ci wszyscy spadkobiercy nakłamali kiedy byli przesłuchiwani, że też pracowali w tym gospodarstwie. Sędzia na ostatniej sprawie powiedział, że następna sprawa będzie już ostatnia ale widząc po jego nieprzychylnym podejściu nie będzie raczej wynik pozytwyny dla mojej mamy.

Mam pytanie czy można teraz wycofać wniosek?

Chciałbym usłyszeć jakieś opinie na ten temat przed pójściem do adwokata. Do tej pory moja mama nie korzystała z takich porad dlatego że sprawa wyglądała na oczywistą ale okazało się że tak nie jest.

Data: 2010-06-14 21:30:42
Autor: Johnson
A P pisze:

Mam pytanie czy można teraz wycofać wniosek?

Art. 512 kpc

--
@2009 Johnson

Data: 2010-06-14 21:54:43
Autor: A P
Johnson napisał(a):
A P pisze:

Mam pytanie czy można teraz wycofać wniosek?

Art. 512 kpc

Czyli od momentu, kiedy uczestnicy dostali odpisy wniosku bez ich zgody nie można go teraz bez ich zgody wycofać. Dobrze myślę?

Data: 2010-06-14 22:05:01
Autor: Johnson
A P pisze:

Czyli od momentu, kiedy uczestnicy dostali odpisy wniosku bez ich zgody nie można go teraz bez ich zgody wycofać. Dobrze myślę?

Niekoniecznie. Zgody nie musi być, może być milczenie ;)

--
@2009 Johnson

Data: 2010-06-14 22:22:34
Autor: A P
Johnson napisał(a):
A P pisze:

Czyli od momentu, kiedy uczestnicy dostali odpisy wniosku bez ich zgody nie można go teraz bez ich zgody wycofać. Dobrze myślę?

Niekoniecznie. Zgody nie musi być, może być milczenie ;)

Może w takim razie jest jakiś sposób aby udowodnić że osoby które zeznały że pracowały w tym majątku kłamały?

Data: 2010-06-14 22:37:25
Autor: Johnson
A P pisze:

Może w takim razie jest jakiś sposób aby udowodnić że osoby które zeznały że pracowały w tym majątku kłamały?

Bóg ich ukarze.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-06-15 03:57:16
Autor: VoyteG
On 14 Cze, 22:37, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
A P pisze:

> Może w takim razie jest jakiś sposób aby udowodnić że osoby które
> zeznały że pracowały w tym majątku kłamały?

Bóg ich ukarze.

NTG - to nie pl.soc.religia :-)

W tej sytuacji raczej skup sie na udowadnianiu kto pracowal i co
robil.
Moze masz jakies dokumenty, moze ojciec cos pisal do urzedow, bankow i
z tego wynika, to czy tamto.
Postaraj sobie przypomniec i wystap o kopie takich dokumentow, bo to
uprawdopodobni twe slowa.
Ewentualnie moze sasiedzi widzieli, moze wspolpracwali z ojcem i
pamietaja to czy tamto przez lata.
To udowodnic latwiej, niz to ze ktos "nie pracowal",

Data: 2010-06-15 14:25:03
Autor: Johnson
VoyteG pisze:

To udowodnic latwiej, niz to ze ktos "nie pracowal",

Ale w sprawie o nabycia gospodarstwa rolnego to trzeba właśnie udowodnić by jakaś osoba nie była jego spadkobiercą.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-06-17 18:51:55
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 14 Jun 2010 22:22:34 +0200, A P napisał(a):

Johnson napisał(a):
A P pisze:

[...]

Powołuje się świadków. Mają świadków, że pracowały?

Czy można wycofać wniosek przed końcem sprawy?