Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Czy można zaskarżyć Spóldzielnie o bezprawne pobranie opłat dodatkowych doliczonych do ceny mieszkania po zawarciu aktu notarialnego

Data: 2009-06-08 12:56:19
Autor: mareK
Czy można zaskarżyć Spóldzielnie o bezprawne pobranie opłat dodatkowych doliczonych do ceny mieszkania po zawarciu aktu notarialnego

Witam

Mam taki problem Spóldzielnia , która buduje mi mieszkanie, najprawdopodobniej  bezprawnie pobrała tzw opłaty partycypacyjne.
Czyli dodatkowe koszty na rozwój Spóldzielni,  przynajmniej mam takie informacje ,ze nie powinna zgodnie z prawem spóldzielczym, plus jeszcze zawyżony koszt działki.

Mój problem polega na tym ,ze będę zmuszony do podpisania aktu notarialnego, bo wymaga tego bank, zeby obniżyc koszt kredytu i nie wypowiedzieć go przed terminem.

A mam informacje , ze jak podpisze ten akt, to czy opłata bezprawna czy nie, to już przepadło i nie mogę wystąpić o jej zwrot do sądu.
A z kolei jak nie podpisze, to ze względu na czas trwania spraw sądowych przez pare lat, bedę miał duże kłopoty z bankiem.

Czy ktoś mógłby coś doradzic w takiej sytuacji.

Pozdrawiam

mareK

Data: 2009-06-08 21:31:44
Autor: Robert Tomasik
Czy można zaskarżyć Spóldzielnie o bezprawne pobranie opłat dodatkowych doliczonych do ceny mieszkania po zawarciu aktu notarialnego

A ta opłata partycypacyjna jest w akt notarialny jakoś wpisana? I z czego ją niby pobierają? Automatycznie z Twojego konta, czy potrącają sobie z wpłaty? Nie było jej w jakiejś umowie czy regulaminie?

Data: 2009-06-09 08:48:03
Autor: mareK

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0jpi1$auf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ta opłata jest w naszych umowach o wybudowanie lokalu jako osobna pozycja,którą trzeba było wpłacić na początku czyli wzieli z pierwszej wpłaty.
Po zakończeniu inwestycji to myślę ,że treść aktu to zaproponuje Spóldzielnia i nie będzie tam osobnej pozycji o opłacie, tylko ogólna suma i albo podpisujesz albo rozwiazujemy umowe i tu jest problem.

Bo ewentualna sprawa sądowa na pewno nie zakończy sie przed wymagalnym podpisaniem aktu.

Czy mógłby ktos coś doradzić.

Pozdrawiam

mareK