Czy można złożyć PIT poza "rejonem"?

Data: 2013-06-15 12:20:15
Autor: Piotrek
Czy można złożyć PIT poza "rejonem"?
Mam takie teoretyczne pytanie. Załóżmy, że pewien pan X mieszka w
jakiejś Koziej Wólce, gdzie każdy zna każdego, i któregoś dnia trafia
szóstkę w Lotto. Oczywiście nikomu się tym nie chwali, ale z końcem
roku podatkowego będzie musiał udać się do miejscowego US i złożyć
swój PIT z jakimiś astronomicznymi kwotami, w które będzie miał wgląd
każdy pracujący tam urzędnik. Załóżmy, że pan X nie chce, żeby osoby,
które być może znają go z widzenia, a równocześnie mają dostęp do jego
danych osobowych, dowiedziały się o jego wygranej. Czy chcąc pozostać
anonimowym zwycięzcą może w takiej sytuacji złożyć PIT w US innym niż
właściwy dla jego miejsca zameldowania?

Data: 2013-06-15 21:26:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-06-15 21:20, Piotrek pisze:
[...]

Wygranej w lotto nie wpisuje się do PITa (chyba:).

--
Liwiusz

Data: 2013-06-24 19:06:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Sat, 15 Jun 2013 21:26:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

na pewno sie nie wpisuje, opodatkowane ryczałtem i lotto od razu obcina już
przy wygranych powyżej iluśtam ponad 2000 zł

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suchedniow8.php

Data: 2013-06-15 22:40:46
Autor: witek
Piotrek wrote:
[...]

wygranej w totka nie sklada sie na pit.

Data: 2013-06-16 05:07:40
Autor: Piotrek
On Jun 16, 5:40 am, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Piotrek wrote:
> [...]
> danych osobowych, dowiedziały się o jego wygranej. Czy chcąc pozostać
> anonimowym zwycięzcą może w takiej sytuacji złożyć PIT w US innym niż

Jak to możliwe? Przecież od takiej wygranej płaci się podatek (w
praktyce płaci go
Totalizator), który musi być chyba przelany na konto konkretnego
oddziału US
w imieniu zwycięzcy, a jednocześnie nie jest konieczna żadna wzmianka
na ten temat w zeznaniu podatkowym?

Data: 2013-06-16 14:43:51
Autor: elephanto
W dniu 16-06-2013 14:07, Piotrek pisze:

[...]

Jest ryczaltowo 10% wygranej i tyle. Zaplacone, zapomniane. Te przychody nie podlegaja opodatkowaniu wg skali.
Gdybys je wykazal np. w pit-37, to taki zwyciezca w totka niezmiernie by sie ucieszyl wpadajac w drugi prog.

--
Adam

Data: 2013-06-16 15:42:52
Autor: cef
elephanto wrote:

[...]

I płatnikiem jest Totalizator.
Kupon przecieĹź jest na okaziciela.
Możesz przyjść i zabrać w gotówce i Totalizator nawet nie musi
wiedzieć kto wygrał.

Data: 2013-06-16 08:09:18
Autor: Piotrek
On Jun 16, 3:42 pm, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
elephanto wrote:

> Jest ryczaltowo 10% wygranej i tyle. Zaplacone, zapomniane. Te
> przychody nie podlegaja opodatkowaniu wg skali.

I płatnikiem jest Totalizator.
Kupon przecież jest na okaziciela.
Możesz przyjść i zabrać w gotówce i Totalizator nawet nie musi
wiedzieć kto wygrał.

Tu właśnie zawsze miałem wątpliwości. Kupon jest na okaziciela, ale
przecież trzeba mieć chyba jakąś "podkładkę" poświadczającą, że
wzbogaciliśmy się legalnie na wypadek gdyby po pewnym czasie US zaczął
dociekać skąd nas nagle było stać na zakup np. domu skoro z
dotychczasowych rozliczeń nie wynikało, że zarabiamy dużo albo że w
ogóle zarabiamy? Z tego co wiem w punkcie wydawania nagród można
otrzymać zaświadczenie o wygranej, a ono już raczej musi być imienne,
prawda?

Data: 2013-06-16 19:52:36
Autor: Maciej Bebenek
Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
ogĂłle zarabiamy? Z tego co wiem w punkcie wydawania nagrĂłd moĹźna
otrzymać zaświadczenie o wygranej, a ono już raczej musi być imienne,
prawda?

Za komuny chodziła plota, że za kupon na okaziciela (na kuponie było
miejsce do wpisania danych, ale można je było zostawić puste) z dużą
wygraną można mieć i z 500% przebitki.

Data: 2013-06-16 20:16:14
Autor: cef
Piotrek wrote:

[...]

Nie wiem, jakie jest potwierdzenie. Martwisz się tak na zapas? :-)
Może ksero kuponu albo jakies KW z kasy wystarczy?

Data: 2013-06-17 22:52:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 16 Jun 2013, Piotrek wrote:

[...]

  Jako że google ostatecznie zepsuł groups.google (i szukanie w nich),
nie umiem szybko odszukać co już kiedyś pisałem.
  Było kiedyś "w mediach", chyba przez radio słyszałem streszczenie.
  Do takich operacji jak duże wygrane (art.30.1.2 PDoOF) lub np.
wynagrodzenie z tytułu "niejawnych współpracowników" (art.30.1.5)
stosowana jest taka metoda, że ów ryczałt jest odnotowywany w odrębnym
trybie.
  Informacja o takich pieniądzach nie jest umieszczana w tej samej
bazie co "zwykłe" przychody.
  Jeśli skarbówka ma zastrzeżenia "skąd podatnik ma pieniądze", to
podatnik zapodaje, a kontroler pyta w stosownym trybie czy podatnik
miał tyle kasy aby <tu: kupić dom za ...> - znaczy informacja
o łącznej kwocie dochodu w ten sposów nie jest ujawniona.
  Nie pamiętam jak nazywa się organ który pilnuje tych danych.

  Zwracam uwagę:
http://www.pit.pl/rozliczenie-podatku-- wygrane-12218/
"Płatnik natomiast:
  Przekazuje podatek na konto organu skarbowego [...] którym kieruje
  naczelnik urzędu skarbowego właœciwy według miejsca zamieszkania płatnika"
http://www.pit.pl/pit-8ar/
"Deklarację PIT-8AR przesyła się w odróżnieniu od PIT-8C do końca
  stycznia. Przesyła się go do Urzędu Skarbowego właœciwego dla płatnika,
  a nie urzędu właœciwego podatnikowi"

  Wychodzi jednoznacznie że skarbówka NIE WIE o wygranej, dowiaduje się
że podatnik legalnie wygrał pieniądze jak "z okazji zakupu" się o to zapyta :D
(i nadal nie wie ile wygrał).

Z tego co wiem w punkcie wydawania nagród można
otrzymać zaświadczenie o wygranej, a ono już raczej musi być imienne,
prawda?

  Obawiam się że samo gołe "zaświadczenie" mogłoby być podrabialne :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-15 23:00:38
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail pilarp@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

PIT składa sie w miejscu właściwym dla zamieszkania. ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Czy można złożyć PIT poza "rejonem"?