Czy można zrzec się prawa do emerytury ?

Data: 2011-05-01 18:30:53
Autor: news
Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
a jednocześnie:
- wypisać z zus
- wycofać zgromadzone składki
- grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

Data: 2011-05-02 01:40:30
Autor: news
Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
witek pisze:
tylko to ostatnie.

a jeśli załóżmy wyemigruję..., gdzieś na druga półkulę, tam osiągnę wiek emerytalny i zus chcąc nie chcąć naliczy mi jakąś skromną emeryturę (w końcu przepracowane mam lata pracy) - czy będzie to świadczenie dożywotnie ? skąd zatem zus będzie wiedział, czy jeszcze żyję czy już nie ?

Data: 2011-05-01 18:49:02
Autor: witek
On 5/1/2011 6:40 PM, news wrote:
witek pisze:
[...]

bo pewnie bedziesz musiał kasę osobiście w okienku odebrać. :)

a tak na serio, nie wszedzie oszukuje się tak jak w Polsce i wcześniej czy później ktoś ZUS powiadomi, że ciebie już nie ma i że przychodzącej kasy nie ma kto odbierać.

Data: 2011-05-02 08:16:06
Autor: Danusia

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ipkrle$2s8$2inews.gazeta.pl...
On 5/1/2011 6:40 PM, news wrote:
witek pisze:
[...]

Z ZUS będziesz miał tzw emeryture cząstkową (dożywotnią). Aby ją otrzymać bedziesz musiał w kraju w którym mieszkasz uzyskać emeryturę główną. O emeryture z ZUS występujesz za pośrednictwem Instytucji ubezpieczeniowej w kraju w którym mieszkasz i która ją Ci przyzna tą główną emeryture. Ta instytucja na podstawie porozumień miedzynarodowych obowiązana jest powiadomić ZUS że odszedłeś już z tego świata.
Jeżeli główną emeryture przyzna Ci ZUS to okresowy obowiązek sprawdzania czy żyjesz ma ambasada. Poza tym co rok wypełniasz specjalny druczek (potwierdzony przez miejscowe władze)  i wysyłasz do ZUS.

pozdr

Data: 2011-05-02 11:03:34
Autor: Icek
W dniu 2011-05-02 01:40, news pisze:
witek pisze:
[...]

ZUS dowiaduje się o śmierci jeżeli rodzina złoży wniosek o zasiłek pogrzebowy

Jak nie złoży to poczta cały czas będzie donosić emeryturę

U nas dla każdego urzędu musisz umrzeć osobno. Nawet dla rejestru VAT musisz przejść(a raczej Twój spadkobierca) osobną procedurę

Icek

Data: 2011-05-02 13:09:19
Autor: Przemek

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:ipls1i$t74$1node2.news.atman.pl...

[...]

Stad pewnie spis powszechny zeby ten burdel raz na pare lat w miare poskladac do kupy.
Przemek

Data: 2011-05-02 13:12:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-02 13:09, Przemek pisze:

Stad pewnie spis powszechny zeby ten burdel raz na pare lat w miare
poskladac do kupy.

A co za problem, aby się zmarły spisał przez internet? ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 13:51:44
Autor: Przemek

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipm3i9$u5r$1news.onet.pl...
[...]

Zaden Liwiuszu, zaden ... :))
Mialem na mysli to ze 90-95% danych ktorych chca w spisie juz maja tyle ze w roznych urzedach.
Chmm ale to chyba dobrze- bo jakby tak to wszystko dzialalo to mielibysmy nad glowa naprawde rzady Wielkiego Brata.
Przemek

Data: 2011-05-02 14:28:40
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-02 13:51, Przemek pisze:
[...]

Dokładnie. :)
Cały spis jest potrzebny tylko po to, aby pozlecać co-trzeba komu-trzeba, a kto tego nie widzi, ten dureń.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-01 18:36:36
Autor: Hades
Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
Użytkownik "news"
a jednocześnie:
- wypisać z zus
- wycofać zgromadzone składki
- grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

do skladek to mozna je wyfofac jako ... zasilek pogrzebowy. To jest
jedyny sposob wycofania (niewielkiej czesci) skladek. Z naszego
piekngo kraju mozna zas wyjechac kiedy sie nam tylko spodoba.
Swiat stoi dla nas otworem.
AM

Data: 2011-05-01 21:43:51
Autor: Michal Zapalowski
On Sun, 1 May 2011 18:36:36 +0200, Hades wrote:

Z naszego piekngo kraju mozna zas wyjechac kiedy sie nam tylko spodoba.
Swiat stoi dla nas otworem.

Niektórzy nawet wiedzą, który to jest otwór..

:)

--
Michal Zapalowski
grafikaUSUN-TO@gmx.de

Data: 2011-05-01 19:08:32
Autor: Arek
Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
W dniu 2011-05-01 18:30, news pisze:
a jednocześnie:
- wypisać z zus

Nie

- wycofać zgromadzone składki

Nie

- grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

Jeszcze tak.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Czy można zrzec się prawa do emerytury ?