Czy mroz mogl uszkodzic baterie?

Data: 2011-03-06 00:37:32
Autor: Feromon
Czy mroz mogl uszkodzic baterie?

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:ikql1h$kgt$1news.task.gda.pl...
Czy mroz mogl uszkodzic baterie telefonu komorkowego?
Chodzi mi o kilkugodzinne wystwianie komorki na ostatnie,
silne mrozy (-20*C, co nad morzem bylo odczuwalne jak -30*C).

To w kieszeni miałeś odczuwalne -30?
Bo nikt normalny nie wkłada fona do "zamrażarki"...
Pomijając, że -20 dla aku nie może być "odczuwalne" -30, bo aku nie czują.

Feromon

PS. TAK. Akumulatory tracą pojemność w niskich temperaturach.
A jak poczytasz o temperaturach przechowywania to bedziesz wiedział
coś na temat uszkadzania baterii przez mróz.

Data: 2011-03-07 14:41:43
Autor: Q
Czy mroz mogl uszkodzic baterie?
To w kieszeni miałeś odczuwalne -30?

-30*C moze i nie, ale spokojnie poniezej -10*C

Bo nikt normalny nie wkłada fona do "zamrażarki"...

"Zastepczo" mozna by uznac, ze telefon byl przez pare godzin
w zamrazarce i to takiej porzadnej.

Pomijając, że -20 dla aku nie może być "odczuwalne" -30, bo aku nie czują.

Jezu... chodzilo mi o tempo wychladzania,
ktore (przy tej samej temp.) nad morzem bedzie wieksze niz np. w Krakowie.

Czy mroz mogl uszkodzic baterie?