Czy muszę zmieniać RAM?

Data: 2010-07-04 19:05:14
Autor: Padre
Czy muszę zmieniać RAM?
W moim komputerze mam w tej chwili procesor PIV HT 3GHz FSB 800Mhz a mogę włożyć max Core 2 Duo 2,66GHZ 1066MHz FSB czy obecny 2GB DDRAM2 800MHz będzie z nim współpracował? Komputer to dell-owski SFF więc wymiana płyty głównej z zasady jest niemożliwa.

Data: 2010-07-04 18:31:45
Autor: Grzegorz S
Czy muszę zmieniać RAM?
Padre <Padre@no.net> wrote:
[...]

Nie wiem jak w SFF Della, ale w SFF HP dc7700 z core 2 duo E6300 1.86 akceptował jeszcze pamięci
DDR2 533 wzięte z HP dc7600 p4 640 3.2 HT, ale HP dc7800 z core 2 duo 2.33 wymaga
pamięci min ddr2 667 inaczej w ogóle nie uruchamia się.

--
gs

Data: 2010-07-04 22:36:28
Autor: Padre
Czy muszę zmieniać RAM?
W dniu 2010-07-04 20:31, Grzegorz S pisze:
Padre<Padre@no.net>  wrote:
[...]

Generalnie moja wina:) nie dogooglałem:) W moim dellu najszybsze pamięci jakie mog± być stosowane to wła¶nie 800MHz więc szybsze i tak nie mog± być czyli nie powinienem mieć problemów:)

Data: 2010-07-05 16:38:53
Autor: Grzegorz S
Czy muszę zmieniać RAM?
Padre <Padre@no.net> wrote:

> [...]
Generalnie moja wina:) nie dogooglałem:) W moim dellu najszybsze pamięci jakie mog± być stosowane to wła¶nie 800MHz więc szybsze i tak nie mog± być czyli nie powinienem mieć problemów:)

Mog± być, co najwyżej będ± chodzić z mniejsz± szybko¶ci±.

--
gs

Data: 2010-07-04 19:16:16
Autor: Czarek
Czy muszę zmieniać RAM?
W dniu 2010-07-04 19:05, Padre napisał/a:
[...]

Pamięć ram jest wł±czona w gnieĽdzie w płycie, czyli je¶li dany procesor pasuje do płyty to i prawidłowo będzie wykorzystywał zainstalowan± pamięć. Dotyczy to wszystkich komputerów.

--
Cz.

Data: 2010-07-04 19:42:04
Autor: M1SLQ
Czy muszę zmieniać RAM?
je¶li dany procesor pasuje do płyty to i prawidłowo będzie wykorzystywał zainstalowan± pamięć. Dotyczy to wszystkich komputerów.

Niekoniecznie tak musi być. Przykład: płyta na chipsecie i815 pod P3/Celeron - przy obsadzeniu procesorem na FSB 133 MHz pamięć musiała też być 133 MHz - moduły 100 MHz nie były wtedy wykrywane.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-04 20:25:59
Autor: Czarek
Czy muszę zmieniać RAM?
W dniu 2010-07-04 19:42, M1SLQ napisał/a:

Niekoniecznie tak musi być. Przykład: płyta na chipsecie i815 pod
P3/Celeron - przy obsadzeniu procesorem na FSB 133 MHz pamięć musiała
też być 133 MHz - moduły 100 MHz nie były wtedy wykrywane.

Czyli taki "wyj±tek potwierdzaj±cy regułę"  ;-)
W komputerach/płytach głównych produkowanych od kilku lat nie ma takich "problemów"

--
Cz.

Czy muszę zmieniać RAM?