Czy musze udostepniac piwnice?

Data: 2009-12-02 13:41:28
Autor: scream
Czy musze udostepniac piwnice?
W moim bloku jakas firma wynajeta przez ADM wymienia okna w piwnicach.
Akurat w mojej piwnicy jest takie okienko, wiec naturalna koleja rzeczy
pracownicy owej firmy chcieliby abym im swoja piwnice udostepnil.

Rodzi sie jednak pewien problem. W mojej piwnicy jest skrzynka telewizji
kablowej z jakimis ich urzadzeniami. Kilka lat temu monterzy owej TVK
pobrali ode mnie klucze do piwnicy i zapomnieli oddac. Mi to nie
przeszkadza, bo ja z piwnicy w ogole nie korzystam od lat, wiec o klucze
nawet sie nie upominałem i prawde mowiac zapomnialem juz calkiem o sprawie,
natomiast na skoblu wisi kłódka, do której nie mam kluczy i nie mogę jej
teraz otworzyć.

Firma proponuje, zebym wynajal kogos do otwierania zamkow i zaplacil mu za
otwarcie kłódki. Ja natomiast proponuję, żeby oni sami sobie otworzyli moją
piwnicę (mogą np. wynająć kogoś do otwierania zamków:)) a potem odkupili mi
nową. Niestety żadna ze stron nie zgadza się na propozycję tej drugiej :))
Ja wcale nie mam ochoty płacić 100 zł za to, że ktoś przyjedzie i otworzy
kłódkę dla ich wygody, oni natomiast nie mają ochoty płacić 20 zł za nową
kłódkę.

Czy kategorycznie muszę im udostępniać moją piwnicę i z jakich przepisów to
wynika? Widzę, że ciężko będzie się dogadać, a tak jak pisałem nie czuję
się zobligowany do podarowania komuś stówy za to, że przyjedzie i ułatwi
panom wykonanie zlecenia. Gdyby chodziło o wymianę jakiś instalacji -
elektrycznej, wodnej, gazowej - to rozumiem, że można mnie prawnie zmusić
do ustąpienia i z tym nie dyskutuję. Tu natomiast chodzi tylko o wymianę
okna, czyli nie jest to żaden "stan wyższej konieczności" ani cokolwiek co
by miało wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców lub infrastruktury (stare okna
są szczelne, piwnice nie są zalewane, itd.).

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-02 13:46:32
Autor: spp
scream pisze:

[...]

Z grubsza - nie jesteś właścicielem budynku, powinieneś udostępnić pomieszczenie do wykonania wszelkich potrzebnych prac konserwatorskich czy naprawczych, ADM odpowiada za wszystkie szkody i powinien Ci je wyrównać.
Ale ta kłódka to rzeczywiście nie ich problem.

--
spp

Data: 2009-12-02 14:06:45
Autor: scream
Dnia Wed, 02 Dec 2009 13:46:32 +0100, spp napisał(a):

Z grubsza - nie jesteś właścicielem budynku, powinieneś udostępnić pomieszczenie do wykonania wszelkich potrzebnych prac konserwatorskich czy naprawczych, ADM odpowiada za wszystkie szkody i powinien Ci je wyrównać.

Co mnie obliguje do udostepnienia pomieszczenia, i dlaczego to ja -
uzytkownik - jestem do tego zobligowany, a nie wlasciciel? Nikt nawet nie
informowal mnie wczesniej o tym, ze bede musial cos komus udostepniac.

Ale ta kłódka to rzeczywiście nie ich problem.

Mój chyba też nie? Na logike, ktos moglby zdjac moja obecna klodke i
zalozyc jakas z zamkiem patentowym i co wtedy, mam bulić z 500 zl za speca
ktory to zdejmie? Absurd jakis.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-02 14:31:43
Autor: Rafał
scream pisze:

Mój chyba też nie? Na logike, ktos moglby zdjac moja obecna klodke i
zalozyc jakas z zamkiem patentowym i co wtedy, mam bulić z 500 zl za speca
ktory to zdejmie? Absurd jakis.

Za 500zł to ja chętnie podjadę z kantówką i nową kłódką...
Możemy się nawet potargować:)
Gdzie się znajduje owa piwnica?

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-02 15:50:33
Autor: shat

"Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> wrote in message news:hf5q0h$e5a$1node2.news.atman.pl...
scream pisze:

Za 500zł to ja chętnie podjadę z kantówką i nową kłódką...
Możemy się nawet potargować:)
Gdzie się znajduje owa piwnica?

Aleś zabłysnął ...

--
Radek

Data: 2009-12-02 23:18:02
Autor: gr
On 2 Gru, 15:50, "shat" <a...@ssss.pl> wrote:
"Rafał" <rafal_zapytaj_o_res...@o2.pl> wrote in message

> scream pisze:

> Za 500zł to ja chętnie podjadę z kantówką i nową kłódką...
> [...]

Nie zabłysnął, ale podał najrozsądniejsze rozwiązanie problemu.
Bo:
1. Kłudka kosztuje 10 zł
2. Brzeszczot do piły do metalu może, ze 2 zł
3. Piłowanie przez kogokolwiek przez 30 sek. parę groszy.
4. Założenie szczelnych okien w budynku spowoduje oszczędności na
ogrzewaniu budynku.

Ale lepiej pisać pisma dzwonić straszyć się sądem niż w 5 minut
problem rozwiązać.

Data: 2009-12-02 23:59:30
Autor: gr
On 3 Gru, 08:18, gr <jagre...@wp.pl> wrote:
> [...]

ogrzewaniu budynku.

Ale lepiej pisać pisma dzwonić straszyć się sądem niż w 5 minut

Oczywiście KŁÓDKA

Data: 2009-12-03 10:31:27
Autor: scream
Dnia Wed, 2 Dec 2009 23:18:02 -0800 (PST), gr napisał(a):

Nie zabłysnął, ale podał najrozsądniejsze rozwiązanie problemu.
(...)

Więc niech firma, która ma z tym problem, rozwiąże sobie go w taki sposób.
Obawiam się jednak, że oni nie użyją brzeszczotu ale otworzą piwnicę
zwykłym łomem, a potem już nie da się jej zamknąć. Ja natomiast nie mam ani
siły, ani ochoty ani czasu na to, żeby schodzić do piwnicy i siłować się z
kłódką. EOT.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-03 02:25:34
Autor: gr
On 3 Gru, 10:31, scream <n...@podam.pl> wrote:
> [...]

siły, ani ochoty ani czasu na to, żeby schodzić do piwnicy i siłować się z

Ale ja nie mam do ciebie pretensji, skoro nic w niej nie trzymasz to
niech otwieraja czym chcą.
Powiadom tylko, tych od kablówki, że ich sprzęt będzie niezabezpieczony

Data: 2009-12-04 01:11:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Dec 2009, gr wrote:

[...]

  Pytanie, czy jeśliby stało się j.w. to czy "ci od okien" nie mogą
w razie jakiejś kradzieży załapać się na pomocnictwo albo podobny
wynalazek.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-04 08:24:21
Autor: AdamS
[...]

Albo zadzwonic do operatora kablówki by udostepnił pomieszczenie w
którym ma swoja skrzynkę :)

--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2009-12-02 17:49:43
Autor: andreas
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1m2e64wurriu8$.1oq9y9fe686g$.dlg40tude.net...
[...]

Umowa z właścicielem budynku.

--
andreas

Data: 2009-12-02 21:15:18
Autor: scream
Dnia Wed, 2 Dec 2009 17:49:43 +0100, andreas napisał(a):

Co mnie obliguje do udostepnienia pomieszczenia,
Umowa z właścicielem budynku.

Nie mam takiej, 40 lat temu nie podpisywalo sie tego typu umów przy
zasiedlaniu lokali spółdzielczych. W akcie notarialnym też nie ma słowa o
piwnicy.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-03 05:51:57
Autor: andreas

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:jgddy5s52udl.8weksnkrzzck.dlg40tude.net...
[...]

A ja jestem raczej pewien, że masz i aby ja poznać, nie otwieraj po prostu drzwi od piwnicy, dzięki czemu będziesz miał szanse poznać ją w sądzie.

--
andreas

Data: 2009-12-03 10:29:34
Autor: scream
Dnia Thu, 3 Dec 2009 05:51:57 +0100, andreas napisał(a):

A ja jestem raczej pewien, że masz i aby ja poznać, nie otwieraj po prostu drzwi od piwnicy, dzięki czemu będziesz miał szanse poznać ją w sądzie.

OK, chetnie sie przekonam :) Skoro nawet Ty wiesz lepiej niz wlasciciel
lokalu :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-03 23:52:38
Autor: agent73
On Thu, 3 Dec 2009 10:29:34 +0100, scream <nie@podam.pl> wrote:

[...]

O kurde! Ale to ludzie mają teraz problemy... Jak ktoś już napisał,
brzeszczot do metalu kosztuje 2 złote... Ale nie, lepiej tracić czas
na pisanie na grupy, szukanie rozwiązań prawnych, studiowanie
paragrafów... Może jeszcze sprawy sądowe... Zamiast po prostu przeciąć
tą kłódkę... Oj, ludzie, ludzie...

--
A.

Data: 2009-12-02 15:48:06
Autor: Robert Tomasik
Czy musze udostepniac piwnice?

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:141keq8hrm3pv.bjnllxe1hdw1$.dlg40tude.net...

Poinformuj TVK o problemie i wyjaśnij, że Ty za ich sprzęt nie odpowiadasz, więc skoro zgubili klucze, a chcą mieć dalej zamkniętą tę skrzynkę, to niech sobie kupią nową kłódkę. Piwnica jest Twoja, ale nie masz obowiązku jej zamykać przecież. Zwłaszcza, gdy z niej nie korzystasz.

Czy musze udostepniac piwnice?