Data: 2009-06-11 10:37:26 | |
Autor: Zaklopotany | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Witam.
Prowadzę internetową hurtownie zabawek. Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce zwrócić otrzymaną przesyłkę. Towar jest oryginalny i bez wad. Czy pomimo tego, że zaakceptował regulamin który mówi, że nie zwracamy pieniędzy po otrzymaniu towaru jesteśmy zobowiązaniu do zwrotu należności? Kompetentne osoby proszę o pomoc. Pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-06-11 12:41:50 | |
Autor: adam | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce zwrócić Czy jest to of czy firma? A |
|
Data: 2009-06-11 10:46:06 | |
Autor: Patryk Rogosch | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce > zwrócić Zakupów dokonywała u mnie firma. -- |
|
Data: 2009-06-11 12:46:52 | |
Autor: adam | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Zakupów dokonywała u mnie firma. Noto nie musisz. A zapłacili ci? A |
|
Data: 2009-06-11 10:53:12 | |
Autor: Zaklopotany | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> Zakupów dokonywała u mnie firma. Zapłacili po czym stwierdzili ze im sie nie podoba. Zdjecia sa swietne i doskonale oddaja wyglad towaru -- |
|
Data: 2009-06-11 13:00:55 | |
Autor: adam | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Zapłacili po czym stwierdzili ze im sie nie podoba. Zgodnie z prawem nie musisz. Co do kupieckiej praktyki - sam zdecyduj. Ja jeśli towar byłby sprowadzany specjalnie dla nich to bym odmówił i tyle. Jeśli jest to standardowy i na magazynie - wtedy zaproponowałbym jakiś kompromis. Jeśli są powaźni i zamówili np. killka produtów, to chyba nie mówią że NAGLE im wszystkie się nie spodobały. A jeśli tak - to na drzewo A |
|
Data: 2009-06-11 12:42:06 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Zaklopotany pisze:
Witam. Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt. W regulaminie możecie sobie wpisać co chcecie, ale jeśli będzie to sprzeczne z obowiązującym prawem, to nie będzie miało kompletnie żadnego znaczenia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-06-11 11:32:03 | |
Autor: januszek | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt. Tylko wyłącznie jeśli była to sprzedaż przez firmę dla konsumenta... j. |
|
Data: 2009-06-11 12:52:48 | |
Autor: adam | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt. NIe bo niejest osobą fizyczną. A |
|
Data: 2009-06-11 23:24:45 | |
Autor: | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt. A co to ma do rzeczy? Myślisz że przedsiębiorcy mogą zwracać? Fajnie by było... Ochrona dotyczy *konsumentów*. |
|
Data: 2009-06-12 00:26:31 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h0rsmq$nb3$1news.onet.pl...
A co to ma do rzeczy? Myślisz że przedsiębiorcy mogą zwracać? Fajnie byJeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrotNIe bo niejest osobą fizyczną. Toteż proponuję zapoznanie sie z definicja "konsumenta". Firma zamawiająca towar konsumentem nie jest. Osoba ficyczna czasem może być, a czasem nie. |
|
Data: 2009-06-11 12:53:11 | |
Autor: Tristan | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
W odpowiedzi na pismo z czwartek 11 czerwiec 2009 12:42 (autor Marcin "Kenickie" Mydlak publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h0qn60$ugi$2@news.dialog.net.pl>):
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru Fałsz. Przy transakcjach między ,,firmami'' to nie obowiązuje. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-06-11 12:53:12 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru A czy to nie obowiązuję klientów-osób fizycznych, he? |
|
Data: 2009-06-11 12:54:03 | |
Autor: castrol | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt. Oczywiscie jestes w 100% pewien tego co piszesz i na pewno jestes przekonany, ze to co napisales ma zawsze zastosowanie? -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|
Data: 2009-06-11 13:20:33 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
castrol pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Już nie, faktycznie zapomniałem, że dotyczy to zakupu przez osoby fizyczne. Chyba wątkotwórca powinien sprecyzować nieco jaśniej sytuację, bo spotkałem się z hurtowniami, które chętnie sprzedają jednak detalistom (w sensie - osobom fiz., bez zarejestrowanej działalności), nawet duże ilości. Wystawiają wówczas paragon albo fakturę na dane osoby (bez nipu). Jak to wtedy traktować? -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-06-11 12:52:30 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Pomyśl tylko co ci sie marketingowo opłaca. Wcisnąć na siłę i stracić reputacje, czy nie sprzedać a mieć dobrą opinię. Klient niezadowolony zwykle infromauje innych potencjalnych klientów.
|
|
Data: 2009-06-11 10:56:53 | |
Autor: Zaklopotany | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Piotr [trzykoty] <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał(a):
Pomyśl tylko co ci sie marketingowo opłaca. Wcisnąć na siłę i stracić reputacje, czy nie sprzedać a mieć dobrą opinię. Klient niezadowolony zwykle infromauje innych potencjalnych klientów. Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych klientów. Czasami pojawiają się firmy które dokonują zamówienia i nie płacą a ja zostaję z towarem na lodzie. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc. -- |
|
Data: 2009-06-11 13:03:03 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Użytkownik "Zaklopotany" <wybawca.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR. Ale to Ty znasz swój rynek i produkt lepiej niz ja, więc rób jak uważasz. |
|
Data: 2009-06-11 13:39:17 | |
Autor: Baloo | |
Czy muszę zwrócić pieniądze? | |
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0qor1 Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR. Ale jaki PR? Firmy, o której pójdzie "plota", że jakby co, to można ją robić w jelenia, bo bez zmrużenia oka zwraca kasę i przyjmuje towar z powrotem? Ja osobiście dziękuję za takie PR ;-) Kiedyś też byłem taki dobry i naiwny. Do czasu, gdy pewien klient zaczął traktować mnie niemal jako "wypożyczalnię" towarów. |
|