Czy muszę zwrócić pieniądze?

Data: 2009-06-11 10:37:26
Autor: Zaklopotany
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Witam.

Prowadzę internetową hurtownie zabawek.
Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce zwrócić
otrzymaną przesyłkę.

Towar jest oryginalny i bez wad.

Czy pomimo tego, że zaakceptował regulamin który mówi, że nie zwracamy
pieniędzy po otrzymaniu towaru jesteśmy zobowiązaniu do zwrotu należności?
Kompetentne osoby proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-11 12:41:50
Autor: adam
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce zwrócić
otrzymaną przesyłkę.

Czy jest to of czy firma?

Data: 2009-06-11 10:46:06
Autor: Patryk Rogosch
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> Mamy klienta który zakupił towar za kilka tys. i stwierdził, że chce > zwrócić
> otrzymaną przesyłkę.

Czy jest to of czy firma?

Zakupów dokonywała u mnie firma.

Data: 2009-06-11 12:46:52
Autor: adam
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Zakupów dokonywała u mnie firma.

Noto nie musisz. A zapłacili ci?

Data: 2009-06-11 10:53:12
Autor: Zaklopotany
Czy muszę zwrócić pieniądze?
adam <17771123ds@wpp.pl> napisał(a):
> Zakupów dokonywała u mnie firma.

Noto nie musisz. A zapłacili ci?

Zapłacili po czym stwierdzili ze im sie nie podoba.
Zdjecia sa swietne i doskonale oddaja wyglad towaru

Data: 2009-06-11 13:00:55
Autor: adam
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Zapłacili po czym stwierdzili ze im sie nie podoba.
Zdjecia sa swietne i doskonale oddaja wyglad towaru

Zgodnie z prawem nie musisz.
Co do kupieckiej praktyki - sam zdecyduj. Ja jeśli towar byłby sprowadzany specjalnie dla nich to bym odmówił i tyle. Jeśli jest to standardowy i na magazynie - wtedy zaproponowałbym jakiś kompromis.
Jeśli są powaźni i zamówili np. killka produtów, to chyba nie mówią że NAGLE im wszystkie się nie spodobały. A jeśli tak - to na drzewo

Data: 2009-06-11 12:42:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zaklopotany pisze:
[...]

Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
W regulaminie możecie sobie wpisać co chcecie, ale jeśli będzie to sprzeczne z obowiązującym prawem, to nie będzie miało kompletnie żadnego znaczenia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2009-06-11 11:32:03
Autor: januszek
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.

Tylko wyłącznie jeśli była to sprzedaż przez firmę dla konsumenta... j.

Data: 2009-06-11 12:52:48
Autor: adam
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.

NIe bo niejest osobą fizyczną.

Data: 2009-06-11 23:24:45
Autor:
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.

NIe bo niejest osobą fizyczną.

A co to ma do rzeczy? Myślisz że przedsiębiorcy mogą zwracać? Fajnie by było... Ochrona dotyczy *konsumentów*.

Data: 2009-06-12 00:26:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h0rsmq$nb3$1news.onet.pl...
[...]

Toteż proponuję zapoznanie sie z definicja "konsumenta". Firma zamawiająca towar konsumentem nie jest. Osoba ficyczna czasem może być, a czasem nie.

Data: 2009-06-11 12:53:11
Autor: Tristan
Czy muszę zwrócić pieniądze?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 11 czerwiec 2009 12:42 (autor Marcin "Kenickie" Mydlak publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h0qn60$ugi$2@news.dialog.net.pl>):

Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru
bez podania przyczyny.

Fałsz. Przy transakcjach między ,,firmami'' to nie obowiązuje. --
Tristan

Data: 2009-06-11 12:53:12
Autor: Piotr [trzykoty]
Czy muszę zwrócić pieniądze?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał
Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru

A czy to nie obowiązuję klientów-osób fizycznych, he?

Data: 2009-06-11 12:54:03
Autor: castrol
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Oczywiscie jestes w 100% pewien tego co piszesz i na pewno jestes przekonany, ze to co napisales ma zawsze zastosowanie?

Jacek Kustra

Data: 2009-06-11 13:20:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
castrol pisze:
[...]

Już nie, faktycznie zapomniałem, że dotyczy to zakupu przez osoby fizyczne.
Chyba wątkotwórca powinien sprecyzować nieco jaśniej sytuację, bo spotkałem się z hurtowniami, które chętnie sprzedają jednak detalistom (w sensie - osobom fiz., bez zarejestrowanej działalności), nawet duże ilości. Wystawiają wówczas paragon albo fakturę na dane osoby (bez nipu). Jak to wtedy traktować?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2009-06-11 12:52:30
Autor: Piotr [trzykoty]
Czy muszę zwrócić pieniądze?
Pomyśl tylko co ci sie marketingowo opłaca. Wcisnąć na siłę i stracić reputacje, czy nie sprzedać a mieć dobrą opinię. Klient niezadowolony zwykle infromauje innych potencjalnych klientów.

Data: 2009-06-11 10:56:53
Autor: Zaklopotany
Piotr [trzykoty] <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał(a):
Pomyśl tylko co ci sie marketingowo opłaca. Wcisnąć na siłę i stracić reputacje, czy nie sprzedać a mieć dobrą opinię. Klient niezadowolony zwykle infromauje innych potencjalnych klientów.

Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych
klientów. Czasami pojawiają się firmy które dokonują zamówienia i nie płacą a
ja zostaję z towarem na lodzie.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

Data: 2009-06-11 13:03:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Czy muszę zwrócić pieniądze?

Użytkownik "Zaklopotany" <wybawca.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał
Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych
klientów. Czasami pojawiają się firmy które dokonują zamówienia i nie płacą a
ja zostaję z towarem na lodzie.

Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR. Ale to Ty znasz swój rynek i produkt lepiej niz ja, więc rób jak uważasz.

Data: 2009-06-11 13:39:17
Autor: Baloo

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0qor1

Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR.

Ale jaki PR? Firmy, o której pójdzie "plota", że jakby co, to można ją robić w jelenia, bo bez zmrużenia oka zwraca kasę i przyjmuje towar z powrotem? Ja osobiście dziękuję za takie PR ;-) Kiedyś też byłem taki dobry i naiwny. Do czasu, gdy pewien klient zaczął traktować mnie niemal jako "wypożyczalnię" towarów.

Czy muszę zwrócić pieniądze?