Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?

Data: 2019-09-03 12:25:58
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
też).

Jedziemy w 5-7 aut za TIR-em, ale żaden nie wyprzedzi, ale też żaden nie zrobi
miejsca, aby wyprzedzić na 2-3 razy. Hitem, że droga robi się 2-pasmowa (i pod
górkę), ale żaden dalej nie wyprzedza. No i muszę z szarego końca...

Nawet w pojedynkę dziwnie jeżdżą -- 60km/h w zabudowanym, po wyjeździe dalej
60...

Pomijam już takich co sprawdzają hamulce przed każdym łukiem, bo to raczej
gościnne występy.

Data: 2019-09-03 07:42:12
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 3 września 2019 05:26:45 UTC-5 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
też).

Jesli reszte opowiesci pamietasz tak jak rejestracje to daj se spokoj.
https://pl.wikisource.org/wiki/Polskie_tablice_rejestracyjne#Wojew%C3%B3dztwo_ma%C5%82opolskie

Daj znac gdzie na gornym slasku widziales to KST i skad moze pochodzic.

[...]

Marny troling. Jada sobie jak im sie podoba. Spokojnie i bez wymyslow. Pewnie im wyszlo ze czyniac te manewry beda 2-3 minuty wczesniej wiec sie nie oplaca.

U ciebie taka jazda moze skutkowac roznica w czase lekko wieksza bo i dystans robisz wiekszy.

Ale to twoj problem, nie ich.

Data: 2019-09-03 17:21:48
Autor: ToMasz
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?

Ale to twoj problem, nie ich.
ale Radek moze mieć racje ze swoimi odczuciami. jak ja wyjeżdżam ze Śląska w Polskę to jestem przerażony bezmyślnością i brakiem przewidywania u tamtejszych kierowców. Albo mają kilka żyć w zapasie albo nie zdają sobie sprawy ze istnieją inni kierowcy i samochody

ToMasz

ps inna sprawa że na Śląsku pomiędzy dzielnicami jest droga... po dwa pasy w każdym kierunku i mamy ograniczenie do 50km/h. Wszyscy jadą równiutkie 59km/h. Jak byłem nad morzem, to tam droga pomiędzy miejscowościami, wygląda jak u nas rowerówka, a oficjalne ograniczenie jest do 90km/h. To też może mieć wpływ na opinię Radka

Data: 2019-09-03 09:08:12
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 3 września 2019 10:21:50 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

ps inna sprawa że na Śląsku pomiędzy dzielnicami jest droga... po dwa pasy w każdym kierunku i mamy ograniczenie do 50km/h. Wszyscy jadą równiutkie 59km/h. Jak byłem nad morzem, to tam droga pomiędzy miejscowościami, wygląda jak u nas rowerówka, a oficjalne ograniczenie jest do 90km/h. To też może mieć wpływ na opinię Radka

Taki urok roznorodnosci.
Mnie tez dziwily drogi na mazurach gdzie doslownie drzewa rosly tak ze 10cm od brzegu asfaltu juz byl pien solidnego drzewa a cala droga miala, nie wiem, 4,5m szerokosci?

Inna sprawa ze czasem po prostu ludzie tak jezdza bo tak jest najwygodniej czy najsprawniej.

Sam jezdzilem i po slasku i w wawie czy bydgoszczy i jakichs specjalnych ronic nie widzialem.

A te co mi sie jakos na oczy rzucily to jakies lokalne sprawy w miejscowosciach takich jak sucha beskidzka czy inny zloty potok. Jesli juz mialbym wskazywac na dziwnosci to bym powiedzial ze widze roznice w jakosci ruchu miedzy porami dnia.

I to widze nie tylko w polsce ale i ogolnie, poza polska tez.

Rano ludzie jada jak nacpani. Nie patrza na nic poza zderzakiem poprzednika, skrecaja bez zwracania uwagi na pieszych itp.
Popoludniu jada raczej spokojnie ale zwawo i patrza co sie dzieje.
Wieczorami jada raczej szybciej.
A w nocy jada szybko ale rownomiernie.

DO tego miksu mozna dodac wyjatki jadace znaczaco szybciej lub wolniej. Takich wyjatkow rano jest nieduzo (bo ruch jest spory) ale popoludniami/wieczorami jest ich wiecej i sa raczej agresywni. W nocy tez ich troche jest ale nie czynia zbytniego klopotu z racji malej intensywnosci ruchu.

Data: 2019-09-03 23:10:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Hello ToMasz,

[...]

Macie też A4 przez miasto. Obok niej dwie jezdnie dla ruchu lokalnego.
Ale koniecznie musicie jechać lewym pasem autostrady 90 km/h na
ograniczeniu do 100.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-09-05 14:58:50
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Tue, 3 Sep 2019 17:21:48 +0200, w
<5d6e850c$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>, ToMasz <Nieczytam@orange.pl>
napisał(-a):

ps inna sprawa że na Śląsku pomiędzy dzielnicami jest droga... po dwa pasy w każdym kierunku i mamy ograniczenie do 50km/h. Wszyscy jadą równiutkie 59km/h.

Ograniczenia na Śląsku/Małopolsce (w sumie więcej poruszałem się po Małopolsce)
to też osobna historia.
Koniec terenu zabudowanego i od razu znak 50km/h. Po chwili 70km/h, a za chwilę
40km/h. Normalnie nie nadążam czytać.
Ale dla równowagi było i jakieś 70km/h na zakręcie i to takie bez zapasu dla
osobówek.
Sądząc po barierkach, wielu dodało +20 albo i więcej... :)

Data: 2019-09-03 12:34:58
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 03.09.2019 o 12:25, radekp@konto.pl pisze:
Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą

kim?

z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
też).

Ten jest akurat z małopolskiego, może trasy nie znał. :]

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-09-03 13:04:17
Autor: T.
W dniu 2019-09-03 o 12:34, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 03.09.2019 o 12:25, radekp@konto.pl pisze:
Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą

kim?

Gimbaza też ma dostęp do Internetu :-)
T.

Data: 2019-09-03 21:28:09
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Tue, 3 Sep 2019 12:34:58 +0200, w <qklfkg$ms4$1$Bellini@news.chmurka.net>,
Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> napisał(-a):

W dniu 03.09.2019 o 12:25, radekp@konto.pl pisze:
> Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą

kim?

T9 w Agencie zrobiło błąd ;)

> z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
> też).

Ten jest akurat z małopolskiego, może trasy nie znał. :]

Po Małopolsce też jeździłem, a granice kiepsko oznaczone ;).
No te KST najbardziej mi utkwiło :)

Data: 2019-09-03 14:40:09
Autor: Miroo
W dniu 2019-09-03 o 12:25, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tak, powinno się zakazać spokojnej jazdy! ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-03 05:54:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
-- Tak, powinno się zakazać spokojnej jazdy! ;)

autnomiczne uspokoja ruch ale Musk za pare dolcow extra udostepni tryb Mad Max dla zapierdalaczy :-)

https://twitter.com/elonmusk/status/1011021456526987266

Data: 2019-09-19 08:59:53
Autor: Budzik
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Użytkownik Miroo brak_emaila@brak.brak.i.juz ...

[...]

:)
Tylko but, hebel, but, hebel a potem zdziwienie ze nowoczesne auta nie wytrzymuja 500kkm... :-DDDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-09-20 11:17:38
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Tue, 3 Sep 2019 14:40:09 +0200, w
<5d6e5f2d$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>, Miroo
<brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał(-a):

> [...]
> gościnne występy.

Tak, powinno się zakazać spokojnej jazdy! ;)

Spokojna jazda 3m za poprzednim pojazdem? Aha :))

Data: 2019-09-03 17:38:10
Autor: Cavallino
[...]

Zgadza się, mam podobne obserwacje.

Data: 2019-09-03 21:06:33
Autor: Irek.N.
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Zgadza się, mam podobne obserwacje.

Dzisiaj, pomiędzy Krapkowicami a Prudnikiem pyrkałem sobie z innymi na drodze czasami 50, sporadycznie 70. Nikt nikogo nie wyprzedzał, a że mnie też się nie spieszyło, jechałem wyluzowany "z prądem".

Miłego.
Irek.N.
ps. rano dwa wypadki w miejscowości z której startowałem, założyłem więc że to będzie paskudny dzień, a nie był.

Data: 2019-09-03 21:29:38
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Tue, 03 Sep 2019 21:06:33 +0200, w <5d6eb9b4$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
"Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał(-a):

Dzisiaj, pomiędzy Krapkowicami a Prudnikiem pyrkałem sobie z innymi na drodze czasami 50, sporadycznie 70.

To zostawiajcie chociaż miejsce pomiędzy :)

Data: 2019-09-03 22:12:49
Autor: Irek.N.
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?

To zostawiajcie chociaż miejsce pomiędzy :)

Było od cholery miejsca. Też się dziwiłem, że tak ludzie sobie jadą. Spokojnie tirem można by wyprzedzać nawet gdyby ciągnął na holu drugiego... tyle, że żadnych ciężarowych w szeregu nie było. Godzina powiedzmy 11 do 12.
Powrót około 15 już był "normalny", gęsiego, ale spokojnie, bez wyprzedzania, za to 90-100. Powiedział bym, klasycznie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-04 09:03:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Hello Irek.N.,

[...]

Która drogą jechałeś?

Data: 2019-09-04 22:36:48
Autor: Irek.N.
Czy na Górnym Śląsku takie melepety t o normalka?
Która drogą jechałeś?

Krapkowice - Prudnik jest z objazdem, podobno jakiś most remontują, czy coś...
O ile mnie czaszka nie myli, to przez Głogówek. Spokojna droga.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-09-03 21:18:13
Autor: wowa
[...]

mam podobne obserwacje tylko dotyczy to całego kraju. Ustawia sie korek za jakimś zawalidrogą i jedzie tak przez dłuuuuuższy czas z powodów obiektywnych. Kiedy pojawia się okienko do wyprzedzania ogólny marazm powoduje że nikt się nie rusza. Ostatni w ogonku jest na tyle świeży że  zaczyna wyprzedzanie i budzi tym pozostałych. Bywałem i pierwszym i ostatnim w ogonku :) Obserwacja powtórzona wielokrotnie.
Wojtek

Data: 2019-09-06 05:23:20
Autor: Bolko
W dniu wtorek, 3 września 2019 21:18:15 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

> [...]

mam podobne obserwacje tylko dotyczy to całego kraju. Ustawia sie korek za jakimś zawalidrogą i jedzie tak przez dłuuuuuższy czas z powodów obiektywnych. Kiedy pojawia się okienko do wyprzedzania ogólny marazm powoduje że nikt się nie rusza. Ostatni w ogonku jest na tyle świeży że  zaczyna wyprzedzanie i budzi tym pozostałych. Bywałem i pierwszym i ostatnim w ogonku :) Obserwacja powtórzona wielokrotnie.

ruch po prostu jest na tyle duży że to nie ma sensu.
Ja często jeżdze do mamy.
50 km autostradą i 40 km normalną drogą.
Na normlnej mam dwa miejsca gdzie jest sens wyprzedzać.
Na pozostałych km szkoda nerwów.

Data: 2019-09-04 12:13:23
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Tue, 3 Sep 2019 21:34:10 +0200, w <qkmf7s$b9a$2@news.icm.edu.pl>, kk
<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

Filmik?

Nie mam dostępu do monitoringu.

Data: 2019-09-05 15:03:27
Autor: Maciek
Dnia Tue, 03 Sep 2019 12:25:58 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba

KST? O ile wiem, nie ma takiej rejestracji.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-09-06 09:47:55
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Thu, 5 Sep 2019 15:03:27 +0200, w <ksaju83bzm48.1aq94zniswr4c$.dlg@40tude.net>,
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Dnia Tue, 03 Sep 2019 12:25:58 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

> Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba

KST? O ile wiem, nie ma takiej rejestracji.

Mogło być KTT :)

Data: 2019-09-09 15:49:02
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnfsme18fi4tv41o03uc26epn7vv1ebrge@4ax.com...

[...]

Pochwalic - chca wolno, to jada wolno, grzecznie prawym pasem.

Ja klne gdzies przed Klodzkiem - sa dwa pasy pod gore, to zawsze sie znajdzie jakas melepeta, co wyprzedza, ale nie ma czym.
A odcinki krotkie ...

J.

Data: 2019-09-10 00:24:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
-- Ja klne gdzies przed Klodzkiem - sa dwa pasy pod gore, to zawsze sie znajdzie jakas melepeta, co wyprzedza, ale nie ma czym. A odcinki krotkie ...

tnij prawym jak jest moc :-)

Data: 2019-09-10 11:16:54
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:735f12bb-024f-454c-ba0b-d3af0041584d@googlegroups.com...

-- Ja klne gdzies przed Klodzkiem - sa dwa pasy pod gore, to zawsze sie
znajdzie jakas melepeta, co wyprzedza, ale nie ma czym. A odcinki krotkie ...

tnij prawym jak jest moc :-)

Prawy zajety, bo przeciez melepeta wyprzedza.

Moge sprobowac skrajnym lewym, ale to chyba jednak mam za slaby silnik :-)

J.

Data: 2019-09-10 05:16:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
-- Moge sprobowac skrajnym lewym, ale to chyba jednak mam za slaby silnik :-)

czyli jednak nie ma mocy :-)

niedawno ciągnę na A261 (2 pasy, bez ograniczeń) i widzę ze garbaci się wyprzedzają i jakoś tak im to niemrawo szlo (a na lewym kolejka) ze dojechałem prawym do naczepy i czekam a Hansowie na lewym świrują bo gamonie nie wiedza jak się w PL wyprzedza :-) ten na lewym skończył się na 86 km/h ale ten na prawym jechał 2 km/h szybciej wiec nie poszło ... ja się wcisnąłem pomiędzy i na lewy ale jakiemuś kolesiowi palma odbiła i poszedł prawa strona, pasem od wjazdu na autostradę :-)

Data: 2019-09-11 12:46:59
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9ca635ef-056c-4693-93b7-f4c00dc1c6b3@googlegroups.com...
-- Moge sprobowac skrajnym lewym, ale to chyba jednak mam za slaby silnik :-)
czyli jednak nie ma mocy :-)

No, czasem brakuje, ale czy aby na pewno wiecej mocy, zeby moc wyprzedzac w takich miejscach "skrajnym lewym"
https://goo.gl/maps/1BSbPF3meJE9jvpN7

to dobry pomysl ? :-)

J.

Data: 2019-09-20 04:47:36
Autor: japanizer
On Tuesday, September 3, 2019 at 12:26:45 PM UTC+2, rad...@konto.pl wrote:
Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
też).

Jedziemy w 5-7 aut za TIR-em, ale żaden nie wyprzedzi

Jest jakiś przymus ryzykownych zachowań?

Data: 2019-09-21 17:50:13
Autor: radekp@konto.pl
Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
Fri, 20 Sep 2019 04:47:36 -0700 (PDT), w
<8e009e51-5d16-4b3a-ad4b-3a387310d620@googlegroups.com>,
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

> [...]
> też).

Jest jakiś przymus ryzykownych zachowań?

Na dwupasmówce?

Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?