[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?

Data: 2012-10-03 07:05:37
Autor: z
[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/2029020,114871,12595997.html

W sumie mi "MTV" ale to z moich podatków było i zachodzę w głowę dlaczego normalne pdfy (sejm DU na swoich stronach w pdfach umieszcza) trzeba jakoś specjalnie konwertować żeby POsłowie mogli przeczytać.
W głowie się nie mieści!!!

Data: 2012-10-02 23:00:44
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 07:05, z <zc...@usunwp.pl> wrote:
[...]

Sadze, ze wypowiedz o konwersji dotyczyla przerobki na pdf dokumentow
z innych formatow.

natomiast poslowie w duzej mierze sa "wykluczeni cyfrowo" z racji
wieku i "uzdolnien.

Zamiast tabletow, tak przy okazji, powinno im sie kupic 10-o calowe
czytniki ebook z wifi.

Data: 2012-10-03 08:03:43
Autor: JoteR
"z" napisał:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/2029020,114871,12595997.html

W sumie mi "MTV" ale to z moich podatków było i zachodzę w głowę dlaczego normalne pdfy (sejm DU na swoich stronach w pdfach umieszcza)

Akurat nie o DU chodziło, tylko o raport NFZ, ale owszem, też w PDF.

trzeba jakoś specjalnie konwertować żeby POsłowie mogli przeczytać.

POsłowie mogli przeczytać.
PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

W głowie się nie mieści!!!

400 stron na 10-calowym ekraniku też nie za bardzo.

JoteR

Data: 2012-10-02 23:21:14
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 08:03, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:

POsłowie mogli przeczytać.
PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

POslowie nadrukowali sterty papierow, bo na mailu sie nie znaja....
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,11349884,Poslowie_z_tabletami____i_kartkami____i_plytami__Posel.html

"Do komentarza Piechy odniósł się wywołany wiceminister Szulc: -
Jeżeli wysoka komisja udostępni nam adresy mailowe, to nic nie stoi na
przeszkodzie, żeby materiały były przekazywane drogą mailową -
powiedział.

 Problem jednak w tym, że wszystkie adresy mailowe posłów są ogólnie
dostępne - na stronie internetowej Sejmu."

> W głowie się nie mieści!!!

400 stron na 10-calowym ekraniku też nie za bardzo.

Naprawde szkoda, ze nikt nie przemyslal sprawy i nie opracowal
elektronicznego obiegu dokumentow z wykorzystaniem duzych czytnikow e-
book - sluzacych tylko do odbierania i czytania dokumentow

JoteR

Data: 2012-10-03 08:30:16
Autor: z
W dniu 2012-10-03 08:03, JoteR pisze:

POsłowie mogli przeczytać.
PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

Każdy rozumie jak chce i naciąga rzeczywistość

[...]

I kto tu robi zadymę skoro te adresy są ogólnie dostępne?
Szulc + minister = Żałość :-)

Data: 2012-10-03 08:45:36
Autor: JoteR
"z" napisał:

[...]

Źle powiedział. Powinien sformułować to tak:
"Jeżeli wysoka komisja udostępni nam adresy mailowe tych lebieg, którym trzeba wszystko podać na tacy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby materiały były przekazywane *również* drogą mailową"

I kto tu robi zadymę skoro te adresy są ogólnie dostępne?

Raporty NFZ i NIK również.

Szulc + minister = Żałość :-)

A także zdrada, hańba, mgła i kondominium.

JoteR

Data: 2012-10-03 08:54:28
Autor: z
W dniu 2012-10-03 08:45, JoteR pisze:
A także zdrada, hańba, mgła i kondominium.

Uspokój się bo żyłka jest delikatna :-)

http://applemania.pl/2010/05/22/wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-czytaniu-na-ipadzie

Tu piszą że aby czytać PDF na Ipadzie trzeba użyć dodatkowego (płatnego) programu. Co za tym idzie trzeba go umieć zakupić zainstalować, odpalić :-)

Czyj to był pomysł z tymi sprzętami? I to w kontekście wykluczenia informatycznego iPOsłów ;-)

PS. Wiem. To pewnie krecia robota Kaczyńskiego albo innego oszołoma

Data: 2012-10-03 09:24:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-03, o godz. 08:54:28
z <zch28@usunwp.pl> napisał(a):

> [...]

Tu piszą że aby czytać PDF na Ipadzie trzeba użyć dodatkowego
(płatnego) programu. Co za tym idzie trzeba go umieć zakupić

Niezależnie od emejzingu produkót w japkiem bzdury akurat w tym
przypadku piszą i post jest przestarzały. Adobe Reader jest darmowy i
działa całkiem normalnie. Mam na iPadzie ~3GB różnej dokumentacji
technicznej w PDF-ach i nie widzę problemu. Warto tylko użyć do
transferu PDF-ów na tablet jakiegoś dysku w chmurze omija się wtedy
konieczność ich importowania przez iTunes. Ja używam do tego celu
box.net bo dostałem tam 50GB miejsca po zakupie Galaxy S3.

Zdrówko

Data: 2012-10-03 00:44:14
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 09:24, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
[...]

Sadze, ze robiac przetarg na jakiekolwiek urzadzenie tablet/czytnik w
ilosciach "sejmowych" mozna w specyfikacji zawrzec zadanie
umozliwienia korzystania z wlasnej chury nalezacej do Sejmu i Senatu,
ewentualnie innych agend panstwowych.

Data: 2012-10-03 10:11:27
Autor: z
W dniu 2012-10-03 09:44, krzysztofsf pisze:
[...]

To powinno być najważniejsze wymaganie w przetargu. Łatwość używania w konkretnym zastosowaniu a nie cena (tu chyba nie miała zastosowania :-) ) czy propaganda rynkowa producenta.
Znowu się scyzoryk otwiera na debilne wykorzystywanie moich podatków.

Data: 2012-10-03 01:38:06
Autor: krzysztofsf
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
On 3 Paź, 10:11, z <zc...@usunwp.pl> wrote:
W dniu 2012-10-03 09:44, krzysztofsf pisze:> Sadze, ze robiac przetarg na jakiekolwiek urzadzenie tablet/czytnik w
> [...]

) czy propaganda rynkowa producenta.
Znowu się scyzoryk otwiera na debilne wykorzystywanie moich podatków.

Bardzo debilne - zgadzam sie.

Do czytania dokumentow powinien byc e-papier, ekran 10 cali  i
dedykowana chmura.

Bazujac na dzialaniu posiadanego Kindle , taki czytnik dostosowany do
potrzeb rzadowych, po wlaczeniu wifi sciagalby wszystkie nowe
dokumenty znajdujace sie na koncie powiazanym z czytnikiem ,
przesylane na nie na biezaco (dla grup adresow i indywidualnie) przez
upowaznione osoby.
rownoczesnei wlasciciel czytnika przegladajac z niego biblioteki
dostepnych dokumentow (na wzor zakupow w sklepie Amazon),
deklarowalby, ktore maja byc dodane do konta (i sciagniete), oraz "z
boku" moglby podsylac na swoje konto dokumenty wlasne z innych zrodel,
znajac adres swojego konta.

Data: 2012-10-03 11:09:33
Autor: Marx
On 03.10.2012 09:44, krzysztofsf wrote:
[...]

już widzę ten nagłówek w gazecie:
"chmury nad Sejmem" :)
Ktoś poważnie dał w łapę aby zorganizować taki przetarg, przy okazji darmowa reklama we wszystkich mediach. Politycy jak zwykle wyszli na idiotów, ale to nic nowego więc im to wisi.
Powinien być zrobiony obieg dokumentów, tablety powinny mieć preinstalowany soft do czytania dokumentów, ale nikt tego nie przemyślał, bo nie o to w tych tabletach chodziło.
Marx

Data: 2012-10-03 03:37:35
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 11:09, Marx <acc.for.n...@gmail.com> wrote:
> [...]

preinstalowany soft do czytania dokumentów, ale nikt tego nie
przemyślał, bo nie o to w tych tabletach chodziło.

Zobacz, jak np. cos takiego moznaby odpowiednio wykorzystac,
organizujac naturalnie odpowiednio obieg dokumentow

http://www.pocketbook.pl/product/66/Pocketbook_Pro_912

 "Doskonale odtwarza ponad 15 dedykowanych formatów plików, oferując
dodatkowe opcje: robienia odręcznych notatek w treści książki,
zaznaczania i podkreślania fragmentów tekstu, automatycznej rotacji
ekranu, tłumaczenia i wyszukiwania słów, a także przetwarzania tekstu
na mowę w j. polskim."

Data: 2012-10-05 10:20:22
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-03, o godz. 03:37:35
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):

Zobacz, jak np. cos takiego moznaby odpowiednio wykorzystac,
organizujac naturalnie odpowiednio obieg dokumentow

Wszystkie te czytniki e-booków są fajne. Tylko że jest z nimi taki
problem że nie maja żadnych zaawansowanych mechanizmów bezpieczeństwa
przy zagubieniu/kradzieży urządzenia. IPad czy urządzenia na Androidzie
mają takowe klasy korporacyjnej. Poza tym te czytniki nie dają
sensownego dostępu do poczty a przeglądanie serwisów webowych
(niekoniecznie publicznych) jest na nich upierdliwe z powodu
bezwładności e-ink tam użytego. Mam dość spore doświadczenie z
urządzeniami mobilnymi (iPad, tablety androidowe, Kindle a wcześniej
wiele innych zaczynając od pierwszych Palm-ów) i akurat czytnik
e-booków kiepsko wypada w roli elektronicznego asystenta. iPad wbrew
pozorom nei jest wcale złym rozwiązaniem o ile idzie za nim odpowiednie
rozwiązanie programowe. Paradoksalnie jego koncepcja w której konkretny
program ma dostęp tylko do swoich danych trochę podnosi bezpieczeństwo.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 02:22:51
Autor: krzysztofsf
On 5 Paź, 10:20, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
 akurat czytnik
e-booków kiepsko wypada w roli elektronicznego asystenta.

czytnik ebook ma sluzyc do sprawnego, wygodnego i przyjaznego dla oka
przegladania dokumentow. Rozdmuchiwanie do "asystenta" i przegladanie
poczty, stron www itp jest nieporozumieniem.

Data: 2012-10-05 12:57:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 02:22:51
> [...]

przegladania dokumentow. Rozdmuchiwanie do "asystenta" i przegladanie
poczty, stron www itp jest nieporozumieniem.

Czyli co? Do sprawdzenia poczty damy posłom drugie urządzenie?
Totalnie bezsensowne podejście w sytuacji gdy tablet daje to wszystko
bezproblemowo. Czytnik e-book jest fajny - ale jest tylko czytnikiem.
Między innymi dlatego pozbywam się właśnie Kindle-a bo tablet wypełnia
spokojnie jego funkcje a 8-10 godzin pracy po naładowaniu na zwykły
dzień pracy spokojnie wystarcza.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 04:20:56
Autor: krzysztofsf
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
On 5 Paź, 12:57, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2012-10-05, o godz. 02:22:51
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

Między innymi dlatego pozbywam się właśnie Kindle-a bo tablet wypełnia
spokojnie jego funkcje a 8-10 godzin pracy po naładowaniu na zwykły

Chyba malo CZYTASZ (!).
Usilowalem czytac na tablecie - przeczytalem na nim kilkadziesiat
ksiazek.
Wady - meczyl mi sie wzrok i musialem wciaz miec w pogotowiu
ladowarke. Po kilku miesiacach praktycznie przestalem korzystac i
poszedl w odstawke.

Po jakims czasie zrobilem kolejne podejscie do eksiazek i nabylem
kindle.
Bajka - komfort czytania zupelnie inny - praktycznie jak kartka
papieru za szybką. Zupelnie inny odbior dla moich krotkowzrocznych
oczu.
czytam srednio 3-4 godziny dziennie, czasem krocej, czesto znacznie
dluzej - naladowanie wystarcza mi na okolo 2 tygodnie. nie musze sie
obawiac, ze po 2-3 godzinach pracy trzeba naladowac urzadzenie,
niedoladowane dnia poprzedniego. Gotowe do dzialania w kazdej chwili
lezy pod reka. Do tego bez problemow mozna np. zasnac z nim, czytajac
w lozku, bez obawy, ze sie wyladuje.

Do sprawdzania poczty i innych wspominanych czynnosci poslowie maja
juz inne urzadzenia - notebooki, smartfony, komputery stacjonarne,
asystentow w biurach poselskich. Do komfortowego czytania sluzy
epapier. Do innych funkcji aktualna jego generacja jeszcze specjalnie
sie nie nadaje. podobnie jak stos dokumentow, ktore zastepuej, rowniez
nadaje sie tylko do przeczytania, a nie do np. telefonowania czy
odbierania maila.

Data: 2012-10-05 14:00:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 04:20:56
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):

Chyba malo CZYTASZ (!).

Zapewne mało. Tak jak patrzę na listę książek to mam załadowane ~130
pozycji nie licząc dokumentacji technicznej. Część przeczytanych -
część w kolejce.

Usilowalem czytac na tablecie - przeczytalem na nim kilkadziesiat
ksiazek.

Jeśli chodzi o czytniki to czytam od czasu TRG Pro. Iel to będzie? 11?
12 lat?

Wady - meczyl mi sie wzrok i musialem wciaz miec w pogotowiu
ladowarke. Po kilku miesiacach praktycznie przestalem korzystac i
poszedl w odstawke.

Kwestia Twojego wzroku - może warto odwiedzić okulistę? Plus ustawić
sobie ekran? Poważnie to pisze - bynajmniej nie złośliwie. Co do
ładowarki to iPad2 który w tej chwili służy za główny czytnik spokojnie
osiąga ~10 godzin więc ładowanie co 2-3 dni.

[...]

Co się uparłeś na te 2-3 godziny? Właściwie każdy tablet który służy do
czytania w chwili obecnej to minimum 2-3 razy więcej. 3-4 godziny to
gry obciążające procesor który przy czytaniu się nudzi.

niedoladowane dnia poprzedniego. Gotowe do dzialania w kazdej chwili
lezy pod reka. Do tego bez problemow mozna np. zasnac z nim, czytajac
w lozku, bez obawy, ze sie wyladuje.

No patrz - jak tablet. Nie jest problemem żeby ustawić by po 10-20
minutach bezczynności wyłączył się ekran.

Jeszce raz - mam kolejnego Kindle-a. Doskonale wiem że to jest czytnik
e-booków. Ale tylko czytnik. Na dodatek mono - spróbuj przejrzec np.
kolorowe wykresy czy różne podkreślenia w tekście. Robienie na nim
czegoś innego jest koszmarem. Co więcej sam Kindle doszedł do takiego
wniosku czego dowodem są kolejne tablety pod jego marką.

[...]

Czyli jednak wolisz by nosić kilka urządzeń do pojedynczych czynności
podczas gdy komfortowo można to załatwić jednym. Dla mnie to jest
rozwiązanie bezsensowne bo trezba targać nie tylko sprzęt ale i
ładowarki, konfigurować dostęp na wielu urządzeniach a nie na jednym,
zadbać o backup wielu urządzeń. Np. wolę od reki z tego samego
urządzenia wysłać mailem komentarze do czytanego dokumentu co na
czytniku e-booków jest ultraupeirdliwe. Komunikacja z posłami jest
_dwustronna_ a czytnik nie za bardzo radzi sobie z tworzeniem
dokumentów i ich wysyłaniem. że o aplikacji np. szyfrującej zawartość Odnoszę wrażenie że jesteś zafascynowany swoim czytnikiem i próbujesz
go wcisnąć w nisze w której nie sprawuje się najlepiej. Czytnik jest
fajny - niestety jest mocno jednofunkcyjny.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 05:31:05
Autor: krzysztofsf
On 5 Paź, 14:00, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:

Odnoszę wrażenie że jesteś zafascynowany swoim czytnikiem i próbujesz
go wcisnąć w nisze w której nie sprawuje się najlepiej. Czytnik jest
fajny - niestety jest mocno jednofunkcyjny.

Jestem zafascynowany epapierem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zwracam Ci uwage, ze oczekujesz od poslow czy senatorow zupelnie
innego stopnia umiejetnosci technicznych niz reprezentuja, a co
wiecej, niz jaki maja ochote reprezentowac.

Przy okazji - powtarzam jeszcze raz - oczywiscie, ze czytnik jest
jednofunkcyjny - ma sie na nim przegladac dokumenty.

http://antyweb.pl/zapatrzeni-w-ekrany-gra-warta-swieczki/
http://swiatczytnikow.pl/dwa-dni-czytania-na-ipadzie-konkurencja-dla-kindle/

http://www.pocketbook.pl/product/66/Pocketbook_Pro_912

 Czytnik pozwala cieszyć się cyfrowymi publikacjami jak żaden inny.

Data: 2012-10-05 15:26:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 05:31:05
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):

Jestem zafascynowany epapierem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Właśnie. I dlatego nie dostrzegasz że jest to rozwiązanei w gruncie
rzeczy niszowe.

Zwracam Ci uwage, ze oczekujesz od poslow czy senatorow zupelnie
innego stopnia umiejetnosci technicznych niz reprezentuja, a co
wiecej, niz jaki maja ochote reprezentowac.

Posłowie sę różni. Od Pawlaka który jako pierwszy ~1994 roku posługiwał
się e-mailem i który doskonale zna się na informtyce, poprzez ludzi
traktujących to jako normalne narzędzie pracy jak komputer JK który
nawet miał w domu iPada i ludzi którzy kompletnie z tego nie
korzystają. Niemniej jest to normalny sprzęt tak jak normalnym jest
komputer czy telefon.

Przy okazji - powtarzam jeszcze raz - oczywiscie, ze czytnik jest
jednofunkcyjny - ma sie na nim przegladac dokumenty.

i to jest jego największa wada - jednofunkcyjność. Na dodatek niszowość
bo żeby wyjść poza ramy narzucone przez producenta trzeba się nagim
nagimnastykować. A ja sobie urządzenia do przechowywani dokumentów
sejmowych - nawet tylko do czytania - bez jakiegokolwiek szyfrowania
nie wyobrażam.

[...]

Wiesz - aplikacja Kindle na tablet robi to samo. A inne aplikacje
pozwalają na więcej. Pomijając już to że Kindle nei ma oficjalnie
polskiej wersji i żeby uzyskać na nim polskie menu czy odczyt tekstu po
polsku trzeba go złamać co oficjalnie powoduje utratę gwarancji.

E-ink jest fajny - ale tylko do jednego zastosowania. A to ciut za mało.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 16:37:03
Autor: J.F
Użytkownik "krzysztofsf"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale posel z komisji nie tylko przeglada dokumenty - takze np chce zrobic notatke z tego przegladania. Zeby wiedziec co mu sie nie podoba.

[...]

Tylko wrzuc na to np typowa ustawe w pdf, i zobacz jak sie czyta. 1200x865 ... pol strony widac. kolorow juz nie - a na etapie roboczym moga byc wazne.

J.

Data: 2012-10-05 05:37:34
Autor: krzysztofsf
[...]

Powaznie podchodzac do pracy nad dokumentami, przydalyby sie nawet dwa
czy trzy czytniki, czy inne urzadzenia do wyswietlania dokumentow,
poniewaz czesto sie wtedy pracuje rownoczesnie nad roznymi tekstami
(tylko nie mow o przerzucaniu pomiedzy roznymi oknami, czy
wyswietlaniu ich obok siebie na jednym ekranie - takie rzeczy WYGODNIE
I KOMFORTOWO mozna robic na duzym monitorze stacjonarnym, a nie
sprzecie mobilnym, podrecznym, dziesieciocalowym).

Data: 2012-10-05 15:27:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 05:37:34
> [...]

I KOMFORTOWO mozna robic na duzym monitorze stacjonarnym, a nie
sprzecie mobilnym, podrecznym, dziesieciocalowym).

Słyszałeś o wielozadaniowości? Nawet tak kulawej jak w przypadku
Apple-a?

Zdrówko

Data: 2012-10-05 13:07:42
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 5 Oct 2012 14:00:47 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]
> poszedl w odstawke.

 Kwestia Twojego wzroku - może warto odwiedzić okulistę? Plus ustawić

Moze przedpisca jednak wiecej od Ciebie czyta? Ja, o ile moge poczytac
na LCD telefonu jadac tramwajem do domu (max 50min), to czytajac w
fotelu czy w PKPie LCD odpada, bo gały siadaja.
Uprzedzając -- z okulistą się widuje regularnie co rok.

PS. Nie do pominiecia jesli chodzi o wygode są masy tych urządzen.
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-05 15:34:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 13:07:42
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał(a):

Moze przedpisca jednak wiecej od Ciebie czyta? Ja, o ile moge poczytac

A może to ja więcej czytam? ;-)

na LCD telefonu jadac tramwajem do domu (max 50min), to czytajac w
fotelu czy w PKPie LCD odpada, bo gały siadaja.

Jakoś przy intensywnym użytkowaniu nie zauważyłem tego. Inna sprawa że
widzę że większość ludzi ma ustawione tablety na maksymalna jasność co
jest absolutnie niepotrzebne a wzrok mocno męczy.

Uprzedzając -- z okulistą się widuje regularnie co rok.

Cóż - pierwsze okulary dostałem jak miałem 2 lata. jak miałem lat 40 po
solidnym badaniu okulista powiedział że nie muszę ich nosić bo jeśli
mojej wady nie skorygowało 38 lat szkieł to i tak się nie skoryguje. A
mam nie stosunkowo prostą krótko- czy dalekowzroczność tylko wadę która
powoduje że na jedno oko prawie nie widzę. Co ma dobre strony bo mogę
kupować telewizor bez 3D bo i tak tego efektu nei widzę. ;-)

PS. Nie do pominiecia jesli chodzi o wygode są masy tych urządzen.

Tyle że zwróć uwagę na wymiary ekranu. Kindel (poza DX) to jest 6 cali.
Większość tabletów (w tym iPad-y dla posłów) sę większe. Plus mają
bardziej skomplikowana budowę. Stąd też większa masa.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 14:29:19
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 5 Oct 2012 15:34:46 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> na LCD telefonu jadac tramwajem do domu (max 50min), to czytajac w
> fotelu czy w PKPie LCD odpada, bo gały siadaja.

 Jakoś przy intensywnym użytkowaniu nie zauważyłem tego.

To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac -- zdarza
Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

 Inna sprawa że widzę że większość ludzi ma ustawione tablety na
 maksymalna jasność co jest absolutnie niepotrzebne a wzrok mocno
 męczy.

Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz, bo
na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

BTW, wyobraz sobie, ze nie Ty pierwszy byles u okulisty, jak i nie
pierwszy wpadles na to, iz podswietlenie LCD mozna regulowac.

 A mam nie stosunkowo prostą krótko- czy dalekowzroczność tylko wadę
 która powoduje że na jedno oko prawie nie widzę.

AMD?

> [...]

 Większość tabletów (w tym iPad-y dla posłów) sę większe. Plus mają
 bardziej skomplikowana budowę. Stąd też większa masa.

Kindle fizycznie jest mniej-wiecej wielkosci 7" pada. Pady są zauwzalnie
ciezsze. Pady ~10" ważą AFAIR ok. 0.5kg. Serio mozna to trzymac te 10h
na wyciagnietych rekach? (tak, wiem, chodzisz na siłkę i ja tez mam isc,
tak? :-)))

Kolejna rzecza, ktora rzutuje na wygode dlugiego czytania -- w kindlu do
przewracania stron są przyciski po obu stronach, macany ekran albo
trzeba tapnąć z boku (kciuk dretwieje), albo majtac paluchem po ekranie.

Data: 2012-10-05 16:03:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 5 Oct 2012 14:29:19 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac -- zdarza
Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

Mi się zdarza po kilkanaście godzin, nawet niekiedy bez przerwy.

Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz, bo
na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

Nie każdy ekran ma wystarczający zakres podświetlenia. A raczej w zasadzie
każdy ma niewystarczający - zawsze z którejś strony brakuje.

[...]

Mam i kindle i tablet. Do książki Kindle jest bezkonkurencyjny. Ale do
reszty już nie. W szczególności np. do elektronicznych wersji magazynów i
gazet. Do dokumentów technicznych też jest lepszy tablet.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-10-06 10:07:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 14:29:19
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał(a):

To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac --
zdarza Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

Zdarza się nawet kilkanaście godzin. Jak dorzucę dokumentacje techniczną
to często nawet.

Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz,
bo na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

Czytanie w pełnym słońcu to margines.

AMD?

Nie. Dość rzadka choroba genetyczna ujawniająca się co 2-3 pokolenie w
linii męskiej mojej rodziny.

Kindle fizycznie jest mniej-wiecej wielkosci 7" pada. Pady są

Tyle że te wielkości 7-calowego tabletu (Kindle 3 z klawiaturką) mają
ekran o ~25% mniejszy w pionie. Przed chwila przyłożyłem do
pierwszego Galaxy Taba ;-) A i tak komfort tej klawiaturki jest żaden.
zauwzalnie ciezsze. Pady ~10" ważą AFAIR ok. 0.5kg. Serio mozna to
trzymac te 10h na wyciagnietych rekach? (tak, wiem, chodzisz na siłkę
i ja tez mam isc, tak? :-)))

Można. Nie mówiąc już że ja zwykle trzymam na rekach ugiętych w łokciu
a nie na wyciągniętych.

[...]

Wygoda jest podobna czy to kciukiem na przycisk czy krótki gest na
obrzeżu ekranu. Uwierz - ja używam na co dzień w sumie i czytnika i
tableta. Czytnikiem byłem zauroczony na początku ale niestety z czasem
widzę coraz więcej wad. Np. brak koloru co dla mnie przy dokumentacji
ma duże znaczenie. Brak wygodnego i szybkiego zarządzania większą
biblioteką dokumentów w urządzeniu. Dostęp do internetu będący protezą
mimo WiFi. Nie neguję że jako czytnik jest świetny - ale tylko jako
czytnik.

Zdrówko

Data: 2012-10-06 09:10:36
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 6 Oct 2012 10:07:56 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]
> minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz,
> bo na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

Gubisz kontekst: nie mowimy o pelnym sloncu, mowimy o warunkach na Twoje
odkrywcze ,,skrec sobie jasnosc na minimum''.

> [...]

 ekran o ~25% mniejszy w pionie. Przed chwila przyłożyłem do
 pierwszego Galaxy Taba ;-) A i tak komfort tej klawiaturki jest żaden.

Gubisz kontekst: mowilismy o ,,musi byc ciezszy bo jest wiekszy''.

> [...]
> i ja tez mam isc, tak? :-)))

 Można. Nie mówiąc już że ja zwykle trzymam na rekach ugiętych w łokciu

A wiesz, ze mi, mimo kilku lat tajboksu ostatnio (oj trzyma się tam
rączki w gorze) wiedna grabie nawet od kindla, jesli mowimy o
konkretnych kilku godzinach? Wiec powiedzmy, ze powyzsza wypowiedz
przyjmuje, niespecjalnie w nia wierzac.

 Wygoda jest podobna czy to kciukiem na przycisk czy krótki gest na
 obrzeżu ekranu. Uwierz - ja używam na co dzień w sumie i czytnika i
 tableta.

O, znow :-) Naprawde jestes jedynym ktory uzywa obu?

Co do tapania kciukiem -- moze nie przeszkadza przy dokumentacji
technicznej, ktora sila rzeczy czyta się w miare wolno. Jezeli ten
nienaturalny ruch kciukiem wykonujesz >1/min, to *jest* niewygodne.

 Czytnikiem byłem zauroczony na początku ale niestety z czasem
 widzę coraz więcej wad.

Ja kupujac czytnik bylem ich swiadom. Tutaj się najwyrazniej roznimy.

Bo widzisz, ja doceniam w pewnym warunkach kolorowe, swiecace czy
dotykowe ekrany. Ale tez widze ich wady. Tak jak na rowni widze wady
e-inka. Ty widzisz tylko wady e-inka. Bo LCD nie meczy oczu, a pol kilo
w lapie nie meczy rak. Tak, jasne.

 Nie neguję że jako czytnik jest świetny - ale tylko jako czytnik.

E, serio? :-)

PS. EOT, bo się zrobilo mocno offtopicznie.

Data: 2012-10-06 12:27:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-06, o godz. 09:10:36
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał(a):

Gubisz kontekst: nie mowimy o pelnym sloncu, mowimy o warunkach na
Twoje odkrywcze ,,skrec sobie jasnosc na minimum''.

Napisałem o minimalnym podświetleniu a nie o skręceniu jasności na
minimum.
Gubisz kontekst: mowilismy o ,,musi byc ciezszy bo jest wiekszy''.

I jakie to ma znaczenie?

[...]

Cóż - możesz wierzyć lub nie. Może klasyczne książki wyrobiły u mnie
mięśnie? Poza tym raczej nie trzyma się kilka godzin urządzenia
nieruchomo jak mim.

O, znow :-) Naprawde jestes jedynym ktory uzywa obu?

Oczywiście że nie.

Co do tapania kciukiem -- moze nie przeszkadza przy dokumentacji
technicznej, ktora sila rzeczy czyta się w miare wolno. Jezeli ten
nienaturalny ruch kciukiem wykonujesz >1/min, to *jest* niewygodne.

Jest wygodne. Akurat przy dokumentacji przesuwa się zwykle zdecydowanie
częściej i zdecydowanie częściej coś się w niej wyszukuje korzystając z
klawiatury. A co do dokumentów innych niż dokumentacja to zwykle iPad
śpi pod poduszką. Żebym miał pod ręką jak zona zaśnie. W dość ciemnym
pokoju Kindle się nie sprawdza - brak mu podświetlenia.

[...]

Ty mnie czytasz? Napisałem że e-ink jest fajny. do jednej funkcji - do
czytania. A i to w warunkach sejmowych nie za bardzo bo brak mu koloru,
ma upierdliwy system notatek i zarządzania dokumentami.
Energooszczędność to naprawdę w tym przypadku niewielka zaleta.

>  Nie neguję że jako czytnik jest świetny - ale tylko jako czytnik.

E, serio? :-)

jw :-P

Zdrówko

Data: 2012-10-05 15:57:24
Autor: Marx
On 05.10.2012 15:07, Michal Tyrala wrote:
[...]

Czytam od wielu lat na LCD. Pierwszym urządzeniem, którego używałem, był Palm V z monochromatycznym wyświetlaczem. Też trzymał 2 tygodnie na jednym ładowaniu.
Jednoznacznie mogę stwierdzić że i LCD, i e-papier nadają się do czytania. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, i dyskusja który ekran lepszy nie ma najmniejszego sensu i jest najzwyklejszym trollowaniem.
Marx

Data: 2012-10-05 10:12:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-03, o godz. 00:44:14
> [...]

ilosciach "sejmowych" mozna w specyfikacji zawrzec zadanie
umozliwienia korzystania z wlasnej chury nalezacej do Sejmu i Senatu,

Szczerze powiem że chmury to ja sobie używam do rzeczy które są
powszechnie znane i nie ma potrzeby ich chronić.  Sejm/Senat/agenda
rządowa, iPad i chumra ze względu na bezpieczeństwo to tak nie za
bardzo mi pasuje. No chyba że dedykowana aplikacja z odpowiednim
szyfrowaniem danych w trakcie transmisji i na tablecie. Oczywiście są
takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore. Jak
dla mnie iPad sprawdza się dla parlamentarzystów tylko jako czytnik
dokumentów powszechnie dostępnych i nie mających żadnej klauzuli
poufności.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 10:40:28
Autor: Maciej Bebenek
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> wrote:

Szczerze powiem że chmury to ja sobie używam do rzeczy które są
powszechnie znane i nie ma potrzeby ich chronić.  Sejm/Senat/agenda
rządowa, iPad i chumra ze względu na bezpieczeństwo to tak nie za
bardzo mi pasuje. No chyba Ĺźe dedykowana aplikacja z odpowiednim
szyfrowaniem danych w trakcie transmisji i na tablecie. Oczywiście są
takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore.

In-house development bardzo dobrze sobie radzi z tym problemem. Jedynym
wymogiem albo jest fizyczny dostęp do urządzenia albo kumaty użyszkodnik po
drugiej stronie, potrafiący myszką przeciągnąć dwa pliki do wskazanego
miejsca w iTunes i nacisnąć jeden klawisz.

Data: 2012-10-05 13:02:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 10:40:28
Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

[...]

Nie śledzę na bieżąco co robi Apple ale jest to rozwiązanie. tyle że
nie wiem czy Sejm chciałby bawić się sam w deweloperkę  czy raczej
kupić gotowe rozwiązanie. A tych trochę jest. Głównie na rynek
korporacyjny ale to podobne środowiska.

Zdrówko

Data: 2012-10-05 15:09:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 5 Oct 2012 10:12:23 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore. Jak

To jest trzeci rodzaj prawdy.

Data: 2012-10-05 16:00:28
Autor: Marx
On 05.10.2012 10:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:
dla mnie iPad sprawdza się dla parlamentarzystów tylko jako czytnik
dokumentów powszechnie dostępnych i nie mających żadnej klauzuli
poufności.
chyba nikt o zdrowych zmysłach nie proponował przechowywania takich dokumentów na tabletach, ponieważ z definicji musiałyby mieć one certyfikację służb.
Marx

Data: 2012-10-05 16:25:20
Autor: J.F
Użytkownik "Marx"  napisał w wiadomości grup
[...]

A jakis sprzet ma? Rzetelny certyfikat, czy taki sobie a muzom wydany ? Bo tak jak czlowiek sam nie zaprojektuje procesora, sam go nie wykona, sam nie zrobi komputera, sam nie napisze systemu - to tych gigabajtow oprogramowania nie sprawdzi.

Nawet jesli nie ma byc przechowywany, a jedynie wyswietlany z serwera, to i tak jakis certyfikat by sie przydal.

Tak czy inaczej - pozostaje kwestia chocby glupiego programu pocztowo-komunikacyjnego - czy w ogole da sie cos napisac na dana platforme, czy trzeba korzystac z gotowca, o nieokreslonym bezpieczenstwie.

No dobra - na wspolczesne tablety sie napisac program daje.

J.

Data: 2012-10-06 10:12:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-05, o godz. 16:25:20

[...]

Wbrew pozorom wiele rozwiązań dedykowanych korporacjom ma doskonale
określone bezpieczeństwo. To naprawdę nie jest czarna magia. IMHO
największym problemem jest to że wybrano iPad-a który ma swoje
ograniczenia jeśli chodzi o zarządzanie na nim oprogramowaniem w sposób
całkowicie niezależny od producenta sprzętu.

A problem bezpieczeństwa poczty czy dokumentów z jakąś klauzula
poufności występuje na każdym urządzeniu gdzie takie dane są
udostępniane. Czy to jest tablet , telefon czy komputer. Nie ma żadnej
różnicy.

Zdrówko

Data: 2012-10-08 12:42:01
Autor: Marx
On 05.10.2012 16:25, J.F wrote:
[...]

A jakis sprzet ma?
Oczywiście. I bardziej pisałem tu o softwarze, który też musi posiadać certyfikację.

Marx

Data: 2012-10-03 18:36:33
Autor: JoteR
"z" napisał:

A także zdrada, hańba, mgła i kondominium.

Uspokój się bo żyłka jest delikatna :-)

To po co te pisiacke wrzutki?

[...]

Z całym szacunkiem pozwolę sobie nie uwierzyć. Z Acrobatem miałem do czynienia na Macach zanim jeszcze pecety dorobiły się zdatnego do użytku systemu, więc nie uwierzę, że Adobe nagle "zapomniało" o swoich korzeniach.

Czyj to był pomysł z tymi sprzętami? I to w kontekście wykluczenia informatycznego iPOsłów ;-)

Ale z czym tak naprawdę miał problem poseł Piecha? Nie dostał tych dokumentów, dostał ale nie umiał znaleźć czy znalazł ale nie umiał przeczytać? Bo z pseudodziennikarskiego bełkotu nic nie wynika.

PS. Wiem. To pewnie krecia robota Kaczyńskiego albo innego oszołoma

To na pewno ONI.

JoteR

Data: 2012-10-03 18:01:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 3 Oct 2012 18:36:33 +0200, JoteR napisał(a):

[...]

http://itunes.apple.com/us/app/adobe-reader/id469337564?mt=8
http://itunes.apple.com/us/app/kindle-read-books-magazines/id302584613?mt=8
nie wspominając o tym, że podgląd jest wbudowany w system (np. z maila)

Data: 2012-10-03 20:06:01
Autor: z
[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
W dniu 2012-10-03 18:36, JoteR pisze:

To po co te pisiacke wrzutki?

Masz jakąś fobię? To już trzeba być pisowskim poplecznikiem żeby głupotę ludzi którym płacę wypominać? Mają jakąś wyłączność? Jakaś ustawa wyszła? Nie potrafisz docenić geniuszu Palikota? Niewierny? ;-)

Data: 2012-10-03 21:37:17
Autor: JoteR
"z" napisał:

To po co te pisiacke wrzutki?

Masz jakąś fobię? To już trzeba być pisowskim poplecznikiem żeby

pisać POsłowie. Tak, to taka wasza w te i nazad maniera i po tym można wasze internetowe ujadanie rozpoznać.
To tyle - dla mnie EOT, chyba, że masz zamiar w końcu wyjaśnić, o co konkretnie taki jazgot podniósł poseł Piecha i czym się zajmują jego asystenci.

JoteR

Data: 2012-10-04 07:27:30
Autor: z
W dniu 2012-10-03 21:37, JoteR pisze:
pisać POsłowie. Tak, to taka wasza w te i nazad maniera i po tym można
wasze internetowe ujadanie rozpoznać.

A jak reagujesz na "RUCH POparcia"?
Jak piszesz "wasze" to z szacunkiem, nawet podwójnym jak "POsłowie" ;-)

Data: 2012-11-21 08:23:07
Autor: JoteR
"z" napisał:

[...]

Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

JoteR

Data: 2012-11-20 23:43:08
Autor: krzysztofsf
On 21 Lis, 08:23, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:

odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

Zadje sie, ze jakies zapalniki odpalane z komorki odnaleziono.

Data: 2012-11-21 10:40:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 21 Nov 2012 08:23:07 +0100, JoteR napisał(a):

Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

Nie opowiadaj bajek. Przy pomocy komórki się nie da. On chciał odpalać przy
pomocy komórki, dziurkacza biurowego i startera do świetlówek. A nawet
dwóch.

Data: 2012-11-28 19:02:37
Autor: jerzu
[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
On Wed, 21 Nov 2012 10:40:51 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

i startera do świetlówek.

Dzisiaj 10 kupiłem. Mam się rano spodziewać wizyty?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-21 10:42:38
Autor: z
W dniu 2012-11-21 08:23, JoteR pisze:
Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb
prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

Co za czasy. Teraz trzeba się będzie ukrywać z artystycznymi POmysłami typograficznymi, które przez prostotę kompozycji celnie wytykają nieudolność i przegięcie partii władzy w jaką się z obywatelskiego ruchu przerodziła PO.

Wiem... To PISmaki i oszołomy z PISu pierwsi zaczęli a PO tylko się broni i odpowiada na napastliwe, podstępne ataki.
Chociaż... Palikot twierdzi że to wszystko sprytna manipulacja na którą PISmaki się  nabierają tak bardzo na rękę zabetonowanej partii władzy.
A że kiedyś zginął POseł z PISu z pobudek czysto politycznych?... Kto to dziś pamięta?

Data: 2012-11-22 08:07:41
Autor: Wojciech Sura
W dniu 03.10.2012 o 08:03 JoteR <joter@pf.pl> pisze:
W głowie się nie mieści!!!

400 stron na 10-calowym ekraniku też nie za bardzo.

Wiesz, nie wszystkie wyświetla się na raz.

JoteR

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2012-10-03 09:23:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Oct 2012 07:05:37 +0200, z napisał(a):

[...]

Wejdź na strony sejmowe i przejrzyj parę dokumentów. Najlepiej tych
świeżych. Większość z nich, to wielomegabajtowe, chamskie skany.
Pięciolatek by zrobił ładniejsze.
kilkanaście takich dokumentów i nawet 64-giabajtowy tablet się zapcha. A
podejrzewam, że sejmowe nie są 64GB. A to jeszcze trzeba wysłać do tableta, nie zawsze (p)osłowie są w zasięgu
Wifi.
Więc oprócz innych możliwości (np. nietypowe formaty, np. Worda, choć jest
wiele programów na iOS które sobie z tym bez problemu radzą, nawet darmowe)
w grę wchodzi także zrobienie z byle jakiego pdf porządnego. Czyli OCR,
czyszczenie ze śmieci, korekta itp.

Do tego dochodzi jeszcze legendarna biegłość (p)osłów w posługiwaniu się
nowoczesnymi gadżetami:
http://blog.telekomunikacja.org/cyfrowe-wykluczenie-czy-cyfrowy-analfabetyzm/

Data: 2012-10-03 10:32:11
Autor: z
W dniu 2012-10-03 10:23, Waldek Godel pisze:
[...]

Znam ten ból :-) Tłumaczyli się kiedyś że bitmapa w pdfie jest bezpieczniejsza niż _porządny_ pdf :-)

Czy to znaczy że to trawa nadal?  Dalej tam pracują debile? :-)

Data: 2012-10-03 09:39:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Oct 2012 10:32:11 +0200, z napisał(a):

Znam ten ból :-) Tłumaczyli się kiedyś że bitmapa w pdfie jest bezpieczniejsza niż _porządny_ pdf :-)

Czy to znaczy że to trawa nadal?  Dalej tam pracują debile? :-)

Nie, po jakimś czasie pojawiają się ładne, cyfrowo podpisane dokumenty. Ale
świeżynki to zazwyczaj skany, zresztą trudniej, żeby było inaczej,
przygotowanie porządnego dokumentu trwa. Więc wnoszę, że na posiedzeniach komisji mogą mieć skany.

Data: 2012-10-03 10:58:53
Autor: z
W dniu 2012-10-03 10:39, Waldek Godel pisze:

Nie, po jakimś czasie pojawiają się ładne, cyfrowo podpisane dokumenty. Ale
świeżynki to zazwyczaj skany, zresztą trudniej, żeby było inaczej,
przygotowanie porządnego dokumentu trwa.

No bez jaj :-) Zapisanie w programie do składu do PDF jest trudniejsze niż wydruk i skanowanie?
Organizacja pracy jest do bani!!!

PS. Może pani od skanowania _musi_ mieć co robić :-)

Data: 2012-10-03 10:06:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Oct 2012 10:58:53 +0200, z napisał(a):

No bez jaj :-) Zapisanie w programie do składu do PDF jest trudniejsze niż wydruk i skanowanie?
Organizacja pracy jest do bani!!!

Nie jest trudniejsze, jest więcej pracy. Skład, korekta, podpis cyfrowy.

Skan wkładasz w skaner sieciowy i po 20 sekundach masz go w mailboxie. Albo
na dysku sieciowym.

Weź pod uwagę, że już 15 lat temu Sejm i Senat miały po jednej (z ogółem
sześciu czy osmiu w kraju) najszybszych kserokopiarek Xeroxa. 135 stron na
minutę, czyli więcej niż dwie strony na sekundę. Za ich cenę można było
sobie dom kupić. Dom, nie mieszkanie.
Przypominam - to stan na 15 lat temu. --

Data: 2012-10-03 11:18:13
Autor: z
W dniu 2012-10-03 11:06, Waldek Godel pisze:
Nie jest trudniejsze, jest więcej pracy. Skład, korekta, podpis cyfrowy.

Chwila. To kto składa te dokumenty co są skanowane? Marsjanie? :-)
Po co składać coś jeszcze raz co było już składane?

To jakiś matrix jest :-)

PS. Maczałeś w tym palce? To na prawdę tak działa. 15 lat temu nie dało się tego zorganizować _lepiej_? Łoooo matkoooo!!!

Data: 2012-10-03 10:22:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Oct 2012 11:18:13 +0200, z napisał(a):

Chwila. To kto składa te dokumenty co są skanowane? Marsjanie? :-)
Po co składać coś jeszcze raz co było już składane?

Może dlatego, że dokumenty Worda podczas opracowywania oraz później druki
ustaw dosyć sporo różnią się wyglądem? Próbowałeś otworzyć te dokumenty ze
strony sejmowej, tak jak sugerowałem?

Wpadło ci do głowy, że np. dokumeny Worda mogą zawierać całą historię
poprawek itp, które to rzeczy usuwa się przy publikacji? Nie wspominając
już o innych rzeczach, np. publikacja dwukolumnowa która nie nadaje się do
pracy nad dokumentem?

PS. Maczałeś w tym palce? To na prawdę tak działa. 15 lat temu nie dało się tego zorganizować _lepiej_? Łoooo matkoooo!!!

Nie, miałem kontakt z branżą 15 lat temu oraz po drodze zajmowałem się
systemami elektronicznego obiegu dokumentów.

Data: 2012-10-03 11:33:41
Autor: z
W dniu 2012-10-03 11:22, Waldek Godel pisze:

[...]

Sorry ale dla mnie to są jakieś wyimaginowane problemy nie tłumaczące powodu skanowania. Mowa tu o zaklepanym dokumencie który jest opublikowany, przesłany dalej. Finito przynajmniej na jakimś etapie. Co składacz robił w trakcie składania nie ma tu nic do rzeczy. Przez 10 lat detepowania różne cuda już widziałem. To jest wybitne :-)

A co na to ekolodzy? :-)

Data: 2012-10-03 14:41:49
Autor: J.F
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4h0pl$ed6$1@news.task.gda.pl...
[...]

Do skanowania moga byc inne powody - np ktos wykresy zrobil w innym narzedziu, ladnie sie drukuje na papierze, ale zle wkleja do worda.
Albo Sejm zazyczyl sobie sprawozdania, to mu przyslali sprawozdanie .... na papierze.

Podobnie np stare Dzienniku ustaw sa skanowane a nie przepisywane - co akurat chyba popieram, starsze rozporzadzenia byly skanowane, czy tez ogolnie - w postaci graficznej przeniesione do PDF.

Sama prace tez roznie wyglada - wcale sie nie dziwie ze ktos woli papier i dlugopis.

składacz robił w trakcie składania nie ma tu nic do rzeczy. Przez 10 lat detepowania różne cuda już widziałem. To jest wybitne :-)
A co na to ekolodzy? :-)

O co chodzi - papier jest ekologiczny. Zupelnie odwrotnie niz ipady :-)

J.

Data: 2012-10-03 15:24:31
Autor: z
W dniu 2012-10-03 14:41, J.F pisze:

[...]

To jest inna rozmowa. Trzeba sobie jakoś radzić :-)

Data: 2012-10-03 10:32:35
Autor: Waldek Godel
[...]

Żeby nie być gołosłownym, zrobiłem coś, czego tobie się nie chciało.

Mogą być pisma z zewnątrz (co zrobisz jak nie masz oryginału
elektronicznego?), takie jak to:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/9764A06F9BCB430BC1257A4B0032C07B/%24File/605-001.pdf
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/A3EB0770DB39ECDCC1257A4B0032873A/%24File/602-001.pdf
nad dokumentem pracuje się w takiej formie:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/14EFCFFD76F8FB1DC1257A8B0038369B/%24File/767-ustawa.docx
który później przerabia się na taką:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/14EFCFFD76F8FB1DC1257A8B0038369B/%24File/767.pdf
zapisy z posiedzeń, pewnie pierwotnie pisane cięgiem w wordzie w końcu
przyjmują taką postać:
http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter7.nsf/0/8B50ECB49DE247F8C1257A8600782862/%24File/22_a_ksiazka.pdf

a z ustawami?
wpływa do sejmu w takiej postaci:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/BD245E7183FC0D2EC12579F900391E15/%24File/386-ustawa.doc
potem jest przerabiane na taką postać:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/BD245E7183FC0D2EC12579F900391E15/%24File/386.pdf
a w końcu efektem jest taka postać:
http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=2E5AFC9E25E25EA70F8DD0CF81ED8AD1?id=WDU20120000986&type=2
to się samo nie zrobi, ani nie trwa to 5 sekund

A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

Data: 2012-10-03 03:47:52
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 11:32, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

[...]

Ale w czym akurat tu widzisz problem?
Word -> pdf to akurat najprostsza sprawa.

Z biezacymi dokumentami naprawde nie powinno byc problemow, jesli
chodzi o konwersje, najlepiej do formatow typu e-pub, po drodze na pdf.

Data: 2012-10-03 12:37:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 3 Oct 2012 03:47:52 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):

Ale w czym akurat tu widzisz problem?
Word -> pdf to akurat najprostsza sprawa.

Z biezacymi dokumentami naprawde nie powinno byc problemow, jesli
chodzi o konwersje, najlepiej do formatow typu e-pub, po drodze na pdf.

Może jednak lepiej, żeby to ktoś zorientowany skonwertował i sprawdził? Po
co ma być jeszcze bardziej wstyd za polski parlament, jakby zostały w tym
jakieś głupie komentarze? O standaryzacji dokumentów już nie wspomnę.

Data: 2012-10-03 05:00:07
Autor: krzysztofsf
On 3 Paź, 13:37, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

co ma być jeszcze bardziej wstyd za polski parlament, jakby zostały w tym
jakieś głupie komentarze? O standaryzacji dokumentów już nie wspomnę.

Podany z linka skonwertowalem z marszu "glupim" Wordem 2007, ktory ma
juz w menu ta opcje.

A reszta to sprawy bardziej organizacyjne. Zwlaszcza, ze piszemy o
dokumentach roboczych, do biezacej pracy i poprawek, uwag i zmian -
zastepujacych rozpoczynajace watek wydruki papierowe. Moglyby nawet
byc rozsylane ze znakiem wodnym "kopia robocza".

Data: 2012-10-03 10:30:19
Autor: kakmar
Dnia 03.10.2012 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Żeby nie być gołosłownym, zrobiłem coś, czego tobie się nie chciało.

<ciach>
Ale nie wydaje Ci się żenujące, że to nadal tak właśnie wygląda?

A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

Lata dywagacji, wprowadzanie kolejnych przełomów w komunikacji elektronicznej,
że tylko o podpisie cyfrowym wspomnę, ustawy o tym i tamtym, ministerstwo
cyfryzacji (to komedia jakaś).

A tu nadal papier, ręczne poprawki długopisem, pieczątka i polizany znaczek.
Patrz obywatel coraz częściej musi, "elektronicznie" w formularzu, programie za własną kasę, itd. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-10-03 12:35:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 3 Oct 2012 10:30:19 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

<ciach>
Ale nie wydaje Ci się żenujące, że to nadal tak właśnie wygląda?

Owszem, nie (c)
Projekty i druki robocze piszą (p)osłowie i osoby z ich sekretariatu, dla
których statystycznie obsługa Worda to i tak wielkie osiągnięcie.

Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

Data: 2012-10-03 13:56:57
Autor: kakmar
[...]

Ja wiem że problem jest "systemowy". Ale skoro od obywateli można wymagać
do kontaktu z państwową instytucją dedykowanego softu z formatkami,
to dlaczego nie wprowadzić systemowej organizacji dla sraczki ustawowej?
Jaki problem? Word to skomplikowany program (właściwie nie wiadomo do czego). Do masowej produkcji przepisów, wystarczy coś znacznie prostszego,
dedykowanego, z kontrolą wersji, autoryzacją zmian, itd. Przecież takie systemy obiegu dokumentów, działają od wielu lat.

Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

Nie, to że Word się nie nadaje do pisania i składu tekstów, nie znaczy że
się nie da utrzymać jakości wytwarzanych dokumentów.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-10-03 14:37:50
Autor: z
W dniu 2012-10-03 13:35, Waldek Godel pisze:
Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

I tutaj z wielką ochota Ci przytaknę. Przecież nie będę podcinał gałęzi na której siedzę ;-)
Krytyka dotyczy debilnej procedury:
wersja elektroniczna->druk->skan->zapisanie do PDFa->email
Raz że pogarsza się jakość techniczna a dwa waga plików bezsensownie rośnie. Pomijając już nawet koszty takiej operacji :-)

Data: 2012-10-03 14:23:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Oct 2012 14:37:50 +0200, z napisał(a):

[...]

Zgadza się, pod warunkiem, że procedura dokładnie tak wygląda.
Jeżeli są tam jeszcze ogniwa pośrednie, typu poczta z trąbką albo
przyniesienie z innej instytucji, to już takie głupie nie jest.
Przynajmniej nie zawsze.

Data: 2012-10-05 10:34:30
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
Dnia 2012-10-03, o godz. 14:23:07
[...]

Problemem jest to że pomijając wersje elektroniczne Kancelaria Sejmu
musi mieć papierowe oryginały procesowanych ustaw. I w wersji
papierowej - niezależnie od elektronicznej - musi otrzymać to każdy
poseł. W efekcie co miesiąc każdy poseł (zwykle do biura ale też do
skrytki w sejmie) dostaje kilkanaście/kilkadziesiąt kilogramów papieru.
Niezależnie od posiadanego iPada. Zwykle ten papier ląduje w jakimś
archiwum a po paru latach (po upływie czasu archiwizacji dokumentów)
ląduje w piecu czy w niszczarce. Gadanie o tym jak to iPady miały
zmniejszyć ilość papieru to mydlenie oczu. Zmniejszyły zapewne ilość
papierów noszonych przez posłów na co dzień ale globalna ilość wcale
nie spadła. Poza tym to nie jest pierwszy taki ruch. Już w 1993 roku
biura poselskie wszystkich posłów wyposażono w komputery z modemami i
dostępem do sieci informatycznej Sejmu i Senatu. Tylko że mało kto z
tego korzystał bo mało kto z posłów potrafił wtedy obsługiwać komputer.
Całkiem jak dziś iPad-y. ;-)

Data: 2012-10-03 12:09:37
Autor: z
W dniu 2012-10-03 11:32, Waldek Godel pisze:

A potem jeden z drugim, który jest na tyle leniwy, że nawet nie chce mu się
spojrzeć jak to wygląda, trzepie pianę w internecie.

Dzięki za wyjaśnienia ;-) Teraz już wiem że "ładna pani" z sejmu wciskała mi kit o "lepszości" bitmapy w pdfie. Chciałem po prostu wykorzystać do druku wzory pism urzędowych z DU. Niestety musiałem te wszystkie druki składać mozolnie jeszcze raz żeby to się nadawało do druku. Teraz wiem że powodem tego jest to że są tam już "drogie maszyny" których "nie wolno" zastąpić jakimś pecetem.
Niestety teraz cierpi na tym pewna firma co produkuje tablety, które wymiękają przy takim sposobie organizacji pracy. :-)

Data: 2012-10-03 11:26:20
Autor: Akarm
z pisze:
trawa nadal?  Dalej tam pracują debile? :-)

Zawsze trafi się jakiś debil, który na grupie poświęconej telefonom będzie pisał o np. o sejmie albo komputerach. A na dokładkę pozostałe niedorozwoje taką dyskusję NTG ciągną. :/

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-10-03 09:25:12
Autor: kakmar
Dnia 03.10.2012 z <zch28@usunwp.pl> napisał/a:
[...]

Polecam przeczytać <http://prawo.vagla.pl/node/9867>
To nie jest problem takiego czy innego formatu, czy urządzenia które się
po prostu nie nadaje, jak ipad. To jest problem, utrudniania dostępu obywatelom do informacji publicznej przez władze i braku zainteresowania obywateli dostępem do informacji. Stąd taka, a nie inna forma dokumentów.

A czy reader do pdf na ios nadal jest do dupy? Teraz nie wiem, jeszcze niedawno był do dupy.

--
kakmaratgmaildotcom

[OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?