Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?

Data: 2009-10-15 08:23:42
Autor: bagno
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Witam

Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do wniosku, ze za malo
zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow. Takie podejscie w niezbyt
odleglej perspektywie moze miec bardzo powazne konsekwencje (zamkniecie firmy i
zwolnienie wszystkich pracownikow). Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury czy tylko
pozostaly  pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

Data: 2009-10-15 02:05:41
Autor: Stachna
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Jeżeli źle traktuje klientów - to jak najbardziej - nie wywiązuje się
ze swojego obowiązku o ile w umowie mają, że mają być uprzejmi - mili
i pomocni dla klienta (i tu bat na siebie) - klient poprosi o pomoc i
nie może mu odmówić - będzie mu pomagał przez całe zakupy - bo nie
może mu odmówić - ponieważ mogłoby być to podstawą do zwolnienia.

Ale jeżeli jest to starajk włoski - to można żeczywiście dać im tylko
podwyżkę - i porozmawiać o co biega - może jakiś piknik i niech
powiedzą co im na duszy leży.

Ale jak robią za minimalne i zostają po godzinach albo są takie sklepy
co zatrudniają na 4 godz. a robią po 8 to też co innego

Wyszkolenie nowego pracownika też kosztuje.

Pozdrawiam.

Data: 2009-10-15 08:52:02
Autor: Paweł
Użytkownik "bagno" <wokuukow@o2.pl> napisał w wiadomości news:hb6f5u$4u1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Można tez dać podwyżki.
Intuicyjnie czuję, ze maja rację, choć metoda walki jest słaba.
Ja bym obsługiwał klientów bardzo dokładnie i bardzo powoli. Z tym samym skutkiem. --
Paweł

Data: 2009-10-15 12:33:18
Autor: bagno
Paweł wrote:

[...]

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie
wiecej. A wiekszosc to by chciala duzo zarabiac ale nic nie robic. Proponuje
otworzyc jakis biznes i spedzac cale dnie na ustalanie sobie wysokiego
wynagrodzenia.

Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie klientow
do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
przyjmie i za ile.

Data: 2009-10-15 03:49:00
Autor: Stachna
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
On 15 Paź, 12:33, "bagno" <wokuu...@o2.pl> wrote:
Paweł wrote:
[...]
Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie
klientow
do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
przyjmie i za ile.

Czyli nie traktują źle klientów - znajdują im tańszy ten sam towar -
tyle że u konkurencji to też pytanie
bo:
a) klient kupi u konkurencji i wróci do Ciebie bo wie że jesteś
uczciwy - i zawsze pomożesz
b) opcja że sprzedawca mówi wypier....alaj idź se naprzeciwko

sytuacja a) bardzo fajna
sytuacja b) działanie na szkodę firmy

Niedawno miałem sytuację - że kierowniczka sklepu powiedziała mi że
nie będzie ze mną rozmawiać i nie ma na to czasu i ochoty - po
telefonie do siedziby firmy stała się bardzo pomocna i uprzejma - i o
dziwo wszystko można było na spokojnie załatwić (może okres miała).
Nawet w siedzibie polecili mi napisać oficjalną skargę. I list w
zasadzie czeka na wysłanie.

Możesz ankietować anonimowo klientów.
Ale jak już wcześniej zauważyłem nie ma dymu bez ognia.

i masz odpowiedź odnośnie sytuacji a i b

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 04:53:26
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Zes teraz dal do pieca.

Wg mnie powinno byc tak:

250 k PLN kosztuje srednie mieszkanie.

Zatem 1/4 tego = 62,500 brutto rocznie powinna wynosic pensja
przecietnego Kowalskiego okolo 30tki.
Czyli 5200 brutto.

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

Data: 2009-10-15 06:30:00
Autor: Szymon von Ulezalka
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
On 15 Paź, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> [...]

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

lol.
niech zyje centralne planowanie!
jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.

Data: 2009-10-15 23:53:18
Autor: SDD

Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisał w wiadomości news:4683d27e-3edb-4920-9ab4-6e300d504a41g31g2000yqc.googlegroups.com...
On 15 Paź, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:

niech zyje centralne planowanie!
jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.

Jakos w cywilizowanych krajach problem godziwych wynagrodzen zostal rozwiazan. Ucywilizujmy i nasz kraj.
A jak ktos chce miec praownika za darmo - to zawsze si emoze przeprowadzic np. do Egiptu. Tam pracownicy zasuwaja 24h za same tylko napiwki i sa zadowoleni.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-15 22:03:26
Autor: Smok Eustachy
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Dnia Thu, 15 Oct 2009 23:53:18 +0200, SDD napisał(a):

UÂżytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisaÂł w
wiadomoÂści

On 15 PaŒ, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
[...]

Jak by napiwków było 5000/mc też bym był zadowolony.

--
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-16 08:43:02
Autor: Tomasz Chmielewski
SDD wrote:
U�ytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisa� w wiadomo�ci news:4683d27e-3edb-4920-9ab4-6e300d504a41g31g2000yqc.googlegroups.com...
On 15 Paďż˝, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
[...]

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Moze wiec place zaleza od rozwoju gospodarczego danego kraju i poziomu bezrobocia (miedzy innymi), a nie od ustalania, ile to godziwe wynagrodzenie wynosi?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-16 06:49:48
Autor: januszek
Tomasz Chmielewski napisał(a):

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Oczywiscie, ze jest - dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz. O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja czyli CDU i FDP ;)

j.

Data: 2009-10-16 08:59:28
Autor: Tomasz Chmielewski
januszek wrote:
Tomasz Chmielewski napisał(a):

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Oczywiscie, ze jest -

Nie, nie ma w Niemczes czegos takiego, jak minimalna pensja (i bylo to olbrzymim tematem w ostatnich wyborach).

dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz.

Ze jest potezne przeregulowanie, i ze Niemcom ogolnie nie chce sie pracowac - oczywiscie.

BTW, dla konkretnych (kilku!) branz sa chyba ustalenia co do wielkosci stawki godzinowej, nie placy minimalnej.

Przez co w ostatnim czasie zbankrutowalo kilku tamtejszych konkurentow poczty - zwiazki zawodowe dzialajace w firmach konkurencyjnych wykazaly, ze ludzie w tych firmach powinni zarabiac tyle, co pracownicy Deutsche Post.
Deutsche Post przyklasnelo, sad przyznal im racje, i w tym momencie kilka firm zbankrutowalo, a pare tysiecy osob znalazlo sie bez pracy (brawo zwiazki zawodowe).

O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja czyli CDU i FDP ;)

O ile powstanie ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-15 14:44:34
Autor: SDD
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?

Uzytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:bc923593-a253-4921-b595-96bb3232e492e8g2000yqo.googlegroups.com...
No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

Dokladnie.
Tyle powinien dostawac koles z niepelnym podstawowym zatrudniony do napedzania taczek na budowie.
Tymcasem pracodawcy nawet i do takiej roboty zatrudnialiby najchetniej po dwoch fakultetach i z siedmioma jezykami biegle w mowie i pismie.
Dlatego najlepiej majac roche oleju we lbie sobie znalezc jakas nisze i zarabiac na wlasny rachunek. Jak same tepaki zostana na rynku pracy, to moze cos sie zmieni.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-15 20:37:25
Autor: Jacek_P
bagno napisal:
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie
wiecej.

Hm, jakby ci tu powiedziec: kogo obchodzi,
ze sie tanio sprzedajesz i dlaczego oczekujesz, ze inni beda sprzedawac swoja prace rownie tanio? --
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-15 23:36:02
Autor: Andrzej Lawa
bagno pisze:

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie wiecej.

Wiesz, nie każdy ma luksus życia na garnuszku u mamusi.

[ciach]

Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie klientow do konkurencji nie ma u nas miejsca.

To daj wypowiedzenie i tyle. Sam będziesz na sklepie zasuwał.

Data: 2009-10-16 08:42:26
Autor: KRZYZAK
Dnia Thu, 15 Oct 2009 12:33:18 +0200, bagno napisał(a):

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle.

I starczylo Ci z tego na czynsz? A co z oplatami za media i jedzeniem?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-15 10:40:29
Autor: Michał
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do wniosku, ze za malo
zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow.

O, to już pracodawcy nie mówią: "jak się nie podoba, to spie*dalaj, bo jest 100 chętnych na twoje miejsce"? Może ci pracownicy postępują w myśl zasady: jaka płaca - taka praca.

Data: 2009-10-15 10:59:47
Autor: Andrzej Lawa
bagno pisze:
Witam

Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do wniosku, ze za malo zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac
klientow.

Może to nie celowy protest, tylko zwyczajnie są rozgoryczeni i
przepracowani?

Takie podejscie w niezbyt odleglej perspektywie moze miec bardzo
powazne konsekwencje (zamkniecie  firmy i zwolnienie wszystkich
pracownikow).

A pomyślałeś o tym, że może faktycznie płaca jest nieuczciwie niska?

Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury czy tylko
pozostaly  pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

Co się będziesz obcyndalał: rozstrzelaj buntowszczyków! A na przyszłość:
wieżyczki strażnicze, zasieki... Czujesz klimat?

Data: 2009-10-16 19:22:57
Autor: Jotte
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
W wiadomości news:hb6f5u$4u1$1inews.gazeta.pl bagno <wokuukow@o2.pl>
pisze:

Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do wniosku, ze za malo
zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow.
Dziwny pomysł pracownicy mają.
A na czym polega to złe traktowanie?

Takie
podejscie  w niezbyt
odleglej perspektywie moze miec bardzo powazne konsekwencje (zamkniecie firmy i zwolnienie wszystkich pracownikow).
Zamknięcie firmy i zwolnienie wszystkich pracowników może być także konsekwencją błędów w prowadzeniu działalności przez gównianego pracodawcę. Przykładem takiego błędu może być np. zbyt niskie wynagradzanie.

Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury
Pewnie, że można. Nie takie rzeczy ludzie próbują zgłosić do prokuratury.

czy tylko
pozostaly  pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?
Przecież można zacząć od normalnych konsekwencji dyscyplinarnych przewidzianych prawem pracy.
Tylko dobrze się przygotować na szereg kontroli różnego rodzaju.

--
Jotte

Data: 2009-10-16 19:28:34
Autor: andreas
[...]

Ja bym im raczej umówił wizytę u odpowiedniego lekarza.
Trzeba miec nieźle nasrane w głowie, żeby sądzić, że działanie na szkodę wspólnika w interesach, którym pracodawca jest zawsze, polepszy ich sytację finansową.

--
andreas

Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?