Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?

Data: 2009-10-15 08:52:02
Autor: Paweł
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Użytkownik "bagno" <wokuukow@o2.pl> napisał w wiadomości news:hb6f5u$4u1$1inews.gazeta.pl...
Witam
Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do wniosku, ze za malo
zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow. Takie
podejscie  w niezbyt
odleglej perspektywie moze miec bardzo powazne konsekwencje (zamkniecie firmy i
zwolnienie wszystkich pracownikow). Czy sprawe mozna zglosic do
prokuratury  czy tylko
pozostaly  pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

Można tez dać podwyżki.
Intuicyjnie czuję, ze maja rację, choć metoda walki jest słaba.
Ja bym obsługiwał klientów bardzo dokładnie i bardzo powoli. Z tym samym skutkiem. --
Paweł

Data: 2009-10-15 12:33:18
Autor: bagno
Paweł wrote:

[...]

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie
wiecej. A wiekszosc to by chciala duzo zarabiac ale nic nie robic. Proponuje
otworzyc jakis biznes i spedzac cale dnie na ustalanie sobie wysokiego
wynagrodzenia.

Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie klientow
do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
przyjmie i za ile.

Data: 2009-10-15 03:49:00
Autor: Stachna
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
On 15 Paź, 12:33, "bagno" <wokuu...@o2.pl> wrote:
Paweł wrote:
[...]
Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie
klientow
do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
przyjmie i za ile.

Czyli nie traktują źle klientów - znajdują im tańszy ten sam towar -
tyle że u konkurencji to też pytanie
bo:
a) klient kupi u konkurencji i wróci do Ciebie bo wie że jesteś
uczciwy - i zawsze pomożesz
b) opcja że sprzedawca mówi wypier....alaj idź se naprzeciwko

sytuacja a) bardzo fajna
sytuacja b) działanie na szkodę firmy

Niedawno miałem sytuację - że kierowniczka sklepu powiedziała mi że
nie będzie ze mną rozmawiać i nie ma na to czasu i ochoty - po
telefonie do siedziby firmy stała się bardzo pomocna i uprzejma - i o
dziwo wszystko można było na spokojnie załatwić (może okres miała).
Nawet w siedzibie polecili mi napisać oficjalną skargę. I list w
zasadzie czeka na wysłanie.

Możesz ankietować anonimowo klientów.
Ale jak już wcześniej zauważyłem nie ma dymu bez ognia.

i masz odpowiedź odnośnie sytuacji a i b

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 04:53:26
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Zes teraz dal do pieca.

Wg mnie powinno byc tak:

250 k PLN kosztuje srednie mieszkanie.

Zatem 1/4 tego = 62,500 brutto rocznie powinna wynosic pensja
przecietnego Kowalskiego okolo 30tki.
Czyli 5200 brutto.

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

Data: 2009-10-15 06:30:00
Autor: Szymon von Ulezalka
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
On 15 Paź, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> [...]

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

lol.
niech zyje centralne planowanie!
jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.

Data: 2009-10-15 23:53:18
Autor: SDD

Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisał w wiadomości news:4683d27e-3edb-4920-9ab4-6e300d504a41g31g2000yqc.googlegroups.com...
On 15 Paź, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:

niech zyje centralne planowanie!
jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.

Jakos w cywilizowanych krajach problem godziwych wynagrodzen zostal rozwiazan. Ucywilizujmy i nasz kraj.
A jak ktos chce miec praownika za darmo - to zawsze si emoze przeprowadzic np. do Egiptu. Tam pracownicy zasuwaja 24h za same tylko napiwki i sa zadowoleni.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-15 22:03:26
Autor: Smok Eustachy
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
Dnia Thu, 15 Oct 2009 23:53:18 +0200, SDD napisał(a):

UÂżytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisaÂł w
wiadomoÂści

On 15 PaŒ, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
[...]

Jak by napiwków było 5000/mc też bym był zadowolony.

--
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-16 08:43:02
Autor: Tomasz Chmielewski
SDD wrote:
U�ytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl> napisa� w wiadomo�ci news:4683d27e-3edb-4920-9ab4-6e300d504a41g31g2000yqc.googlegroups.com...
On 15 Paďż˝, 12:53, "frank.castle0...@googlemail.com"
[...]

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Moze wiec place zaleza od rozwoju gospodarczego danego kraju i poziomu bezrobocia (miedzy innymi), a nie od ustalania, ile to godziwe wynagrodzenie wynosi?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-16 06:49:48
Autor: januszek
Tomasz Chmielewski napisał(a):

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Oczywiscie, ze jest - dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz. O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja czyli CDU i FDP ;)

j.

Data: 2009-10-16 08:59:28
Autor: Tomasz Chmielewski
januszek wrote:
Tomasz Chmielewski napisał(a):

A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

Oczywiscie, ze jest -

Nie, nie ma w Niemczes czegos takiego, jak minimalna pensja (i bylo to olbrzymim tematem w ostatnich wyborach).

dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz.

Ze jest potezne przeregulowanie, i ze Niemcom ogolnie nie chce sie pracowac - oczywiscie.

BTW, dla konkretnych (kilku!) branz sa chyba ustalenia co do wielkosci stawki godzinowej, nie placy minimalnej.

Przez co w ostatnim czasie zbankrutowalo kilku tamtejszych konkurentow poczty - zwiazki zawodowe dzialajace w firmach konkurencyjnych wykazaly, ze ludzie w tych firmach powinni zarabiac tyle, co pracownicy Deutsche Post.
Deutsche Post przyklasnelo, sad przyznal im racje, i w tym momencie kilka firm zbankrutowalo, a pare tysiecy osob znalazlo sie bez pracy (brawo zwiazki zawodowe).

O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja czyli CDU i FDP ;)

O ile powstanie ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-15 14:44:34
Autor: SDD
Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?

Uzytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:bc923593-a253-4921-b595-96bb3232e492e8g2000yqo.googlegroups.com...
No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu

A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

Dokladnie.
Tyle powinien dostawac koles z niepelnym podstawowym zatrudniony do napedzania taczek na budowie.
Tymcasem pracodawcy nawet i do takiej roboty zatrudnialiby najchetniej po dwoch fakultetach i z siedmioma jezykami biegle w mowie i pismie.
Dlatego najlepiej majac roche oleju we lbie sobie znalezc jakas nisze i zarabiac na wlasny rachunek. Jak same tepaki zostana na rynku pracy, to moze cos sie zmieni.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-15 20:37:25
Autor: Jacek_P
bagno napisal:
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie
wiecej.

Hm, jakby ci tu powiedziec: kogo obchodzi,
ze sie tanio sprzedajesz i dlaczego oczekujesz, ze inni beda sprzedawac swoja prace rownie tanio? --
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-15 23:36:02
Autor: Andrzej Lawa
bagno pisze:

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje zdecydowanie wiecej.

Wiesz, nie każdy ma luksus życia na garnuszku u mamusi.

[ciach]

Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie klientow do konkurencji nie ma u nas miejsca.

To daj wypowiedzenie i tyle. Sam będziesz na sklepie zasuwał.

Data: 2009-10-16 08:42:26
Autor: KRZYZAK
Dnia Thu, 15 Oct 2009 12:33:18 +0200, bagno napisał(a):

No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
i jakos nie jeczalem, ze mi zle.

I starczylo Ci z tego na czynsz? A co z oplatami za media i jedzeniem?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?