Czy na prawdę nie da się inaczej?

Data: 2017-08-01 16:05:42
Autor: Marek
Czy na prawdę nie da się inaczej?
https://niebezpiecznik.pl/post/rozeslala-poczte-bez-bcc-sad-ja-ukaral-po-czym-prokuratura-ujawnila-dane-osobowe-wszystkich-poszkodowanych-i-samej-skazanej/

Czy wymogów wynikających z cytowanych ustaw nie można realizować w inny i mniej kosztowny sposób, np. udostępniać dane stronom  postępowania na żądanie? Rozumiem konieczność, by te dane były w aktach sprawy ale czy musza być w taki sposób dystrybuowane?
Czy musi się to odbywać w tak absurdalny w końcowym efekcie sposób?
Dlaczego prokuratura nie odpowiada za ten sam czyn, dokonany jeszcze większej skali tj. udostępnienie wrażliwych danych.
Czy na prawdę w 21w. nie da się wymyślec nic lepszego dot. postępowań?
No i jak powiązano adresy e-mail z konkretnymi osobami? Kto wyraził zgode na ujawnienie swoich danych w tym postępowaniu?

--
Marek

Data: 2017-08-03 08:04:10
Autor: J.F.
Dnia Tue, 01 Aug 2017 16:05:42 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Jest sprawiedliwosc na swiecie - teraz recepcjonista wie, na co
narazila innych :-)

Dlaczego prokuratura nie odpowiada za ten sam czyn, dokonany jeszcze większej skali tj. udostępnienie wrażliwych danych.

Bo prokuratura dziala zgodnie przepisami :-)

J.

Data: 2017-08-03 18:48:11
Autor: Marek
On Thu, 3 Aug 2017 08:04:10 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jest sprawiedliwosc na swiecie - teraz recepcjonista wie, na co
narazila innych :-)

Serio?

Bo prokuratura dziala zgodnie przepisami :-)

Ja nie pytam się czy prokuratura działa zgodnie czy nie, ale czy te przepisy muszą być takie. Co na to reszta świata?
Wszędzie  tak jest?

--
Marek

Data: 2017-08-03 11:12:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-08-17 o 16:05, Marek pisze:

[...]

Ba, można nawet w Internecie umiezcza i byłoby najtaniej. Ale są
przepisy, które to normują i do nich trzeba sie stosować.

Czy musi się to odbywać w tak absurdalny w końcowym efekcie sposób?
Dlaczego prokuratura nie odpowiada za ten sam czyn, dokonany jeszcze
większej skali tj. udostępnienie wrażliwych danych.

Bo zrobiła to zgodnie z ustawą.

Czy na prawdę w 21w. nie da się wymyślec nic lepszego dot. postępowań?
No i jak powiązano adresy e-mail z konkretnymi osobami? Kto wyraził
zgode na ujawnienie swoich danych w tym postępowaniu?

Ustawodawca.

Data: 2017-08-03 18:58:56
Autor: Marek
On Thu, 3 Aug 2017 11:12:26 +0200, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
> [...]
jeszcze
> większej skali tj. udostępnienie wrażliwych danych.

Nie o to pytam, pytam czy na prawdę taka musi być ustawa. Pytam jak jest to rozwiązanie w krajach rozwiniętych,
czy są takie same mechanizmy prowadzące do takich absurdów? Czy serio sami musimy wymyślać prawo zamiast podejrzeć jak to się robi dobrze i lepiej gdzie indziej?

> [...]
wyraził
> zgode na ujawnienie swoich danych w tym postępowaniu?

Że co? Domyślam sie, że hotel udostępnił dane adresowe gości z podanymi przez nich adresem email, ale to nie jest żaden dowód, że dany adres należy do danej osoby. Idąc dalej skoro nie ma dowodów na to do kogo należały adresy email, to dlaczego osoby, które otrzymały od prokuratury te dokumenty nie protestowały, ze otrzymują dokumenty w sprawie, której nie są zainteresowani?

--
Marek

Czy na prawdę nie da się inaczej?