Data: 2010-06-12 11:01:11 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Sorry za niewiedzę ale nie znam przepisów na tyle aby się zorientować. Planuję w niedalekiej przyszłości zrobić PPLkę i marzyło by mi się jeszcze zrobić wpis IR. jednak czy później mając samolocik typu specjal i to zrobiony z kitu można na nim latać wg reguł IFR? Czy też muszą to być tylko normalne certyfikowane samoloty??
Pzdr |
|
Data: 2010-06-12 09:55:55 | |
Autor: heja | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Sorry za niewiedz ale nie znam przepis w na tyle aby si zorientowa . Planuj w Specjale w IFR mogą latać chyba tylko w Stanach, i to też nie wszystkie. W EU musisz mieć samolot certyfikowany do IFR, a to wiąże się z kosztami wyższymi niż w przypadku "zwykłego" certyfikowanego samolotu, m.in. z powodu konieczności kalibracji przyrządów (chyba) raz do roku. Popatrz sobie zresztą na ogłoszenia. Najtańsze używane samoloty z dopuszczeniem do IFR to 40-50 tys. euro, przy czym "najtańsze" oznacza tyle, że co najmniej 20, jeżeli nie drugie 40 tysięcy trzeba w nie włożyć, żeby dalsze koszty eksploatacji były na przeciętnym poziomie. -- Michał |
|
Data: 2010-06-13 11:40:24 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Specjale w IFR mogą latać chyba tylko w Stanach, i to też nie Dzięki za odpowiedź - szkoda;( Czyli jedyne co pozostaje aby uniknąć kaprysów pogody (przynajmniej niektórych) to lot w warunkach VMC nad chmurami na maksymalnej wysokości jaką można lecieć wg VFR - czyli chyba 20000'(FL200) - tak? Czy to dozwolone w całej europie? Oczywiście zakładam, że samolot pozwoli na lot na takiej wysokości. No i chyba powyżej 18000' jest wymagana pełna maska tlenowa a nie tylko kaniule do nosa? Pzdr |
|
Data: 2010-06-13 18:02:09 | |
Autor: saturn5 | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
maksymalnej wysokości jaką można lecieć wg VFR - czyli chyba 20000'(FL200) - tak? Ta wysokosc wynosi FL180, nie FL200. tlenowa a nie tylko kaniule do nosa? tak, powyzej FL180 musisz miec pelna maske. -- |
|
Data: 2010-06-13 23:15:33 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Użytkownik saturn5 napisał:
Nie musi - jego wybór, pełna maska, hermetyzowana kabina albo zapas tlenu pozwalający na wysycenie kabiny mimo jej nieszczelności. Pierwsze kosztuje niewiele więcej jak "okularki" (maska kosztuje więcej ale tlen zużywa oszczędniej - na maskę się wyda ale na kosztach eksploatacji się oszczędzi), drugie kosztuje sporo ale pozostaje w zasięgu realizowalności technicznej, zapasu tlenu do wysycania nieszczelnej kabiny mały samolot chyba nie udźwignie... Pomijając problem podstawowy - startuje VFR, włazi ponad chmury, na docelowym nie ma warunków do VFR, na zapasowych nie ma, na startowym właśnie zniknęły - będzie nad tymi chmurami wisiał do uśmiechniętej śmierci? Sterowcem leci czy co? -- Darek |
|
Data: 2010-06-13 21:24:38 | |
Autor: porterhouse | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
> tak, powyzej FL180 musisz miec pelna maske. Idiotycznie przemadrzaly komentarz, typowy zreszta dla polskich 'medrcow' na roznych forach. Oczywiscie ze facet moze leciec w hermetryzowanym samolocie - ale jakby to bylo w jego mozliwosciach finansowych to by nie pytal o kaniule lub maske. -- |
|
Data: 2010-06-14 10:03:45 | |
Autor: heja | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Pomijając problem podstawowy - startuje VFR, włazi ponad chmury, na Kolega teoretyk, jak się domyślam? Od tego jest osłona meteo, żeby się do takiego "VFR on top" przygotować przed startem. -- Michał |
|
Data: 2010-06-15 11:31:22 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Użytkownik "heja" <m.j.jezierski@gmail.com> napisał w wiadomości news:49036076-f32a-4954-90dc-05d395642893i31g2000yqm.googlegroups.com...
Pomijając problem podstawowy - startuje VFR, włazi ponad chmury, na Kolega teoretyk, jak się domyślam? Od tego jest osłona meteo, żeby się do takiego "VFR on top" przygotować przed startem. Dokładnie + samolocik musi być szybki aby zdążyć dolecieć przed zmianą warunków meteo:) Mam taki jeden na oku:) |
|
Data: 2010-06-13 19:03:56 | |
Autor: saturn5 | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
maksymalnej wysokości jaką można lecieć wg VFR - czyli chyba 20000'(FL200) - przepraszam za pomylke, sprawdzilem, w Europie to jest zwykle FL195. -- |
|
Data: 2010-06-13 18:27:30 | |
Autor: saturn5 | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Specjale w IFR moga latac chyba tylko w Stanach, i to to nie W USA tez musi byc "certyfikowany" do lotow IFR wiec chyba nie o to chodzi - chodzi jak latwo cos takiego dostac. W USA praktycznie kazdy eksperymentalny moze latwo uzyskac taki certyfikat pod warunkiem ze spelnia przepisy co do wyposazania. W Europie najprawdopodobniej musisz miec "caly" samolot certyfikowany od poczatku i to jest byc moze nierealna sprawa (z wyjatkiem Szwecji). -- |
|
Data: 2010-06-13 18:09:09 | |
Autor: saturn5 | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
W Szwecji wolno ci latac IFR an samolocie klasy "experimental" jesli jest
tylko odpowiednio wyposazony. To jest nieslychane ale przepisy moga sie tu zmieniac z kraju do kraju wewnatrz Europy choc byc moze Szwecja jest tu prawdziwym wyjatkiem. -- |
|
Data: 2010-06-15 11:30:07 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hv36s5$dss$1inews.gazeta.pl...
W Szwecji wolno ci latac IFR an samolocie klasy "experimental" jesli jest Czyli gdybym np zatrejestrował taki samolocik experimental w Szwecji jakimś sposobem to bym mógł latać nim po całej Europie wg IFRa?? |
|
Data: 2010-06-15 02:44:47 | |
Autor: heja | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
>W Szwecji wolno ci latac IFR an samolocie klasy "experimental" jesli jest Nie do końca. Żeby specjalem polecieć za granicę, musisz załatwiać zezwolenie na wlot w obcą przestrzeń powietrzną. Domyślam się, że w zezwoleniu będzie zastrzeżenie, że tylko wg VFR, ale mogę się mylić. -- Michał |
|
Data: 2010-06-15 17:43:39 | |
Autor: porterhouse | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Czyli gdybym np zatrejestrował taki samolocik experimental w Szwecji jakimś sposobem to bym mógł latać nim po całej Europie wg IFRa?? trafne pytanie ale chyba nikt tutaj jednoznacznie na to ci nie odpowie. -- |
|
Data: 2010-06-16 09:38:04 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Czyli gdybym np zatrejestrował taki samolocik experimental w Szwecji jakimś Może na jakichś szwedzkich grupach dyskusyjnych lotniczych by się udało uzyskać odpowiedź... |
|
Data: 2010-06-16 20:51:38 | |
Autor: porterhouse | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Może na jakichś szwedzkich grupach dyskusyjnych lotniczych by się udałouzyskać odpowiedź... napewno, mozna tez sprobowac standardowe miejsca gdzie piloci z wielu krajow pisza jak pprune.org -- |
|
Data: 2010-06-17 21:09:33 | |
Autor: saturn5 | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
A jak sie dowiesz na 100% to prosze wroc tutaj aby z nami sie podzielic ...
-- |
|
Data: 2010-06-18 08:58:53 | |
Autor: M | |
Czy na specjalu można latać wg reguł IFR? | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hve2ud$sek$1inews.gazeta.pl...
A jak sie dowiesz na 100% to prosze wroc tutaj aby z nami sie podzielic ... Napewno tak zrobię Pzdr |
|