Czy należy się mandat?

Data: 2014-04-30 19:06:59
Autor: J.F
Czy należy się mandat?
UĹźytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
Czy jeśli sprawca kolizji zasłabł za kierownicą, to również należy się
mu mandat?

Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.

J.

Data: 2014-04-30 21:50:54
Autor: WOJO
Czy należy się mandat?
Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.
Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?
To była w końcu stłuczka czy wypadek?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-30 21:58:30
Autor: anacron
Czy należy się mandat?
W dniu 30.04.2014 21:50, WOJO pisze:
Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.
Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?
To była w końcu stłuczka czy wypadek?

Kolizja, pasażerka choć mocno poobijana, jednak bez poważnych urazów.

--
anacron

Data: 2014-04-30 22:09:18
Autor: WOJO
Czy należy się mandat?
Kolizja, pasażerka choć mocno poobijana, jednak bez poważnych urazów.
Stąd postępowanie mandatowe zakończone kwotą 250 zł i brak podstaw do zabierania PJ i wysyłania na badania lekarskie, jak tu niektórzy sugerują.
Współczuję wydatków ale cieszę się, że nic poważnego się nie stało.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-30 22:52:10
Autor: Cavallino
Czy należy się mandat?

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljrk6u$275$1@node2.news.atman.pl...
Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.
Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?

Nie z powodu kolizji, tylko zasłabnięcia.
Takie rzeczy mogą się powtarzać, to jest groźniejsze niż gorzała, jak widać na filmie.
Ktoś z tendencją to omdleń bez powodu nie dostaje prawka.

Data: 2014-04-30 23:04:05
Autor: anacron
Czy należy się mandat?
W dniu 30.04.2014 22:52, Cavallino pisze:
Ktoś z tendencją to omdleń bez powodu nie dostaje prawka.

Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu, ale nie
wiem, bo _nie_ _pamiętam_
I aby Cię uspokoić już jestem zapisany na badania, bo też chciałbym
wiedzieć czy nic mi nie jest.

--
anacron

Data: 2014-05-01 08:00:21
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

[...]

Z tego co piszesz - po prostu nadwyrężasz organizm. I tyle.

Data: 2014-05-01 08:06:59
Autor: Cavallino
Czy należy się mandat?

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljrog0$61c$1@news.task.gda.pl...
W dniu 30.04.2014 22:52, Cavallino pisze:
Ktoś z tendencją to omdleń bez powodu nie dostaje prawka.

Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu

Co nie znaczy Ĺźe ostatni.
To musi stwierdzić lekarz, a nie Ty, bo potencjalne zagrożenie jest.

Więc lepiej się nie upieraj z omdleniem, zaśnięcie jest bezpieczniejsze.

Data: 2014-05-01 09:32:48
Autor: anacron
Czy należy się mandat?
W dniu 01.05.2014 08:06, Cavallino pisze:
[...]

Ja się na nic nie upieram, przyjąłem mandat i formalnie to sprawa jest
zakończona. Tak z ciekawości zadałem to pytanie.

--
anacron

Data: 2014-05-01 09:30:08
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu

Co nie znaczy że ostatni.
[...]

No postawmy pytanie teoretycznie - czy gdyby udowodnic, że ktos zemdlał, stracił przytomnośc etc ale w żaden sposób się do tego nie przyczynił (np. nie jechał 500km jednym ciągiem) - czy należy się mandat za spowodowanie wypadku?

Data: 2014-05-01 12:36:07
Autor: Jacek Maciejewski
Czy należy się mandat?
Dnia Thu, 1 May 2014 09:30:08 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

A niby dlaczego nie? Mandatu nie uzależnia się przecież od tego czy
wykroczenie było zamierzone czy nie. Inaczej każdy by powiedział "ależ ja
niechcący, przepraszam" :) --
Jacek

Data: 2014-05-01 11:48:51
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Przychodza mi 2 powody do głowy:
- brak winy
- brak wartości "przestrzegania na przyszłośc"

Data: 2014-05-01 13:54:11
Autor: Jacek Maciejewski
Czy należy się mandat?
Dnia Thu, 1 May 2014 11:48:51 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

- brak winy

Chyba mylisz pojęcie "wina" z pojęciem "zamiar"
--
Jacek

Data: 2014-05-01 13:57:02
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

- brak winy

Chyba mylisz pojęcie "wina" z pojęciem "zamiar"

Nie. Wina może byc przecież nieumyślna. Przykładowo niewychamowanie i wjechanie komuś w tyłek.

Data: 2014-05-01 16:37:23
Autor: Jacek Maciejewski
Czy należy się mandat?
Dnia Thu, 1 May 2014 13:57:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Nie. Wina może byc przecież nieumyślna.

A jednak mylisz. Zasłabnięcie jest winą nieumyślną, ale przecież winą.
Podobnie zaśnięcie na kółkiem czy wjechanie komuś w tyłek przez nieuwagę.
Za wszystkie winy nieumyślne mandat się należy.
Co się tyczy "- brak wartości "przestrzegania na przyszłośc"" to przecież
mandat zobliguje, jak sądzę, gościa któremu się przytrafiło zasłabnięcie do
porządnego badania lekarskiego i być może do decyzji o oddaniu prawka.
Inaczej by sądził podobnie do ciebie że nic się nie stało i może sobie
dalej prowadzić.
--
Jacek

Data: 2014-05-01 19:00:18
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
[...]

Nie uieram sie, po prostu byłem ciekaw i przyznaje że mam mieszane uczucia.
Zaśnięcie czy wjechanie komuś przez nieuwagę oceniałbym jednak trochę inaczej bo teoretycznie można tego unikać (wyspać sie, bardziej uważać).
A jak przeciwdziałać zasłabnięciu?

[...]

Myślę że i bez mandatu nikt normalny nie przeszedł by nad tym do porządku dziennego.

Inaczej by sądził podobnie do ciebie że nic się nie
stało i może sobie dalej prowadzić.

Hmmm... A skąd opinia że ja tak myślę?

Data: 2014-05-02 10:35:31
Autor: Jacek Maciejewski
Czy należy się mandat?
Dnia Thu, 1 May 2014 19:00:18 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Hmmm... A skąd opinia że ja tak myślę?

Bo mi oponujesz. No ale skoro myslisz tak jak ja to tylko się cieszyć :)
--
Jacek

Data: 2014-05-02 09:10:57
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Hmmm... A skąd opinia że ja tak myślę?

Bo mi oponujesz. No ale skoro myslisz tak jak ja to tylko się cieszyć :)

Po pierwsze nie oponuję tylko dyskutuje i zastanawiam się.
Rozumiem wyrównanie szkód, nie rozumiem kary bez winy i bez możliwości uniknięcia zdarzenia.

Po drugie dyskusja była "czy należy się mandat" a nie "czy nic sie nie stało i radośnie dalej prowadzic bez zbadania sie".

Data: 2014-05-02 11:40:21
Autor: Jacek Maciejewski
Czy należy się mandat?
Dnia Fri, 2 May 2014 09:10:57 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

 nie rozumiem kary bez winy

Wina (dosyć równoważna z przyczyną) jest zawsze. Jeśli nie można nią
obarczyć kierującego lub niedbałego mechanika to mamy do czynienia z tzw.
siłą wyższą. Rozumiemy przez to przyczyny naturalne jak upadek meteorytu,
lawinę, wybuch wulkanu :) a przy tym tak rzadkie że niesposób winić
kierujacego że nie wziął ich pod uwagę. Także  przyczyny takie jak wada
strukturalna materiału, jeśli tylko zachowane zostały prawidłowe procedury
kontrolne u wykonawcy części.  W takich przypadkach nie doszukujemy się
winy więc brak i kary.
Żeby zejść na ziemię z tzw. chmur, powiem jeszcze że w przypadku pierwszego
zasłabnięcia kierującego o ile cieszył się dotąd dobrym zdrowiem, nawet
jeśli bezduszny policjant formalista wymierzy mandat to w postępowaniu
sądowym sąd raczej uwolni kierującego od winy i kary ponieważ takie
zdarzenia są rzadkie i raczej nie do przewidzenia. I będzie to zgodne z
poczuciem sprawiedliwości, także moim :) Lecz niezwykle istotny będzie
dowód (ciężar którego będzie spoczywał na kierującym) że istotnie zasłabł i
że istotnie przed wypadkiem. Bez świadka ciężko mu to przyjdzie. --
Jacek

Data: 2014-05-02 18:00:14
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
[...]

No własnie.
Pytanie było teoretyczne, wiadomo, ze kwestia udowodnienia jest trudna.

Data: 2014-05-01 20:51:08
Autor: John Kołalsky
Czy należy się mandat?

[...]

Co Ty uprawiasz ? :-)

Zasłabnięciu czy zaśnięciu z reguły nie można zapobiec, co wyklucza w ogóle winę. Nieuwaga jest rodzajem niestaranności czemu zapobiec można, więc jest winą nieumyślną.

Data: 2014-05-01 17:12:12
Autor: WOJO
Czy należy się mandat?
Przykładowo niewychamowanie ...
Budzik - weź się chłopie ogarnij. O tej porze już powinieneś być obudzony. :)
WOJO

Data: 2014-05-01 19:00:18
Autor: Budzik
Czy należy się mandat?
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Przykładowo niewychamowanie ...

Budzik - weź się chłopie ogarnij. O tej porze już powinieneś być
obudzony. :)

hehehehe
Cham ze mnie!

Wyhamować wyhamować wyhamować

Data: 2014-05-01 17:33:07
Autor: J.F.
Czy należy się mandat?
Dnia Wed, 30 Apr 2014 23:04:05 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 30.04.2014 22:52, Cavallino pisze:
Ktoś z tendencją to omdleń bez powodu nie dostaje prawka.
Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu, ale nie
wiem, bo _nie_ _pamiętam_

Nie chodzi czy pierwsze, tylko czy ostatnie :-P

I aby Cię uspokoić już jestem zapisany na badania, bo też chciałbym
wiedzieć czy nic mi nie jest.

Ale pojedziesz samochodem na badania ? :-)

J.

Data: 2014-05-02 12:19:51
Autor: LEPEK
Czy należy się mandat?
W dniu 2014-04-30 23:04, anacron pisze:

Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu, ale nie
wiem, bo _nie_ _pamiętam_

Ja tam pamiętam, że nie pierwszy raz - raz już wjechałeś w kogoś na skrzyżowaniu, bo według ciebie miałeś zielone, a na filmie było widać, że zielone ma kierunek prostopadły. Ciekawe ile razy taka sytuacja miała miejsce bez skutku w postaci zderzenia...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-05-01 03:51:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy należy się mandat?
Hello WOJO,

Wednesday, April 30, 2014, 9:50:54 PM, you wrote:

Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.
Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?
To była w końcu stłuczka czy wypadek?

Sprawca sam pisze o luce w świadomości.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-30 22:09:06
Autor: John Kołalsky
Czy należy się mandat?

UĹźytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Może lepiej go całkiem odizolować od społeczeństwa ? :-)

Data: 2014-05-04 19:37:59
Autor: a...mx
Czy należy się mandat?
J.F wrote:

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
[...]

Podobno łatwo w ten sposób stracić prawko

google: zasłabnięcie zatrzymanie prawa jazdy

np
http://www.motofakty.pl/artykul/omdlenie-grozi-utrata-prawa-jazdy.html

J.

--