Czy należy mi się wynagrodzenie?

Data: 2009-10-22 09:22:47
Autor: uśmiechnięta daria:D
Czy należy mi się wynagrodzenie?
Witam.
Powie mi ktoś czy jeżeli nie dojechałam do pracy nie z mojej winy to czy powinnam dostać za ten dzień wynagrodzenie i w jakiej wysokości? 100% czy 80%? To miała być praca w nadgodzinach. Nie dojechałam bo w zakładowym busie nie było miejsca, a ponieważ muszę jechać ok. 70 km w tym część autostradą więc nie wsiadłam.

Data: 2009-10-22 09:44:06
Autor: SDD

Użytkownik "uśmiechnięta_daria:D" <daria003@onet.eu> napisał w wiadomości news:hbp188$8eb$1news.onet.pl...

Nie dojechałam bo w zakładowym busie nie było miejsca, a ponieważ muszę jechać ok. 70 km w tym część autostradą więc nie wsiadłam.

Znaczy nie wsiadlas, bo nie bylo miejsca, czy nie wsiadlas, bo nie chcialas jechac busem 70 km w tym czesc autostrada?
Bo nie bardzo rozumiem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-22 09:51:19
Autor: uśmiechnięta daria:D
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hbp2g6$ct9$1news.onet.pl...>
Znaczy nie wsiadlas, bo nie bylo miejsca, czy nie wsiadlas, bo nie chcialas jechac busem 70 km w tym czesc autostrada?

Nie wsiadłam bo nie było miejsca.

Data: 2009-10-22 10:12:17
Autor: Tomek
Dnia 22-10-2009 o 09:51:19 uśmiechnięta_daria:D <daria003@onet.eu>  napisał(a):

[...]

Siedzącego? Czy żadnego?

--
Tomek

Data: 2009-10-22 10:15:16
Autor: uśmiechnięta daria:D
Czy należy mi się wynagrodzenie?
Siedzącego? Czy żadnego?

To Ford Transit więc ma tylko siedzące ale wydaje mi się, że nawet na stojąco nie można jechać autostradą. Mylę się??

Data: 2009-10-22 10:40:00
Autor: Tomek
Dnia 22-10-2009 o 10:15:16 uśmiechnięta_daria:D <daria003@onet.eu>  napisał(a):

Siedzącego? Czy żadnego?

To Ford Transit więc ma tylko siedzące ale wydaje mi się, że nawet na  stojąco nie można jechać autostradą. Mylę się??

A na siedząco można? Uff, łóżko mi do auta by nie weszło :)

--
Tomek

Data: 2009-10-26 02:12:26
Autor: pamietnik basi
On 22 Paź, 09:40, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 22-10-2009 o 10:15:16 uśmiechnięta_daria:D <daria...@onet.eu>
napisał(a):

> [...]

> stojąco nie można jechać autostradą. Mylę się??

A na siedząco można? Uff, łóżko mi do auta by nie weszło :)

planuja samoloty z miejscami stojącymi dla oszcz oszczedności, chyba
dla naszych krajanów w Londynie :)

Data: 2009-10-22 10:13:10
Autor: Maddy
uśmiechnięta_daria:D pisze:
[...]

Może trzeba zacząć od tego, że skoro to miały być _nadgodziny_ to żeby należała się za nie jakaś zapłata trzeba je fizycznie przepracować.
Sama chęć pracowania w godzinach nadliczbowych (lub w dni wolne od pracy) czy nawet gotowość do pracy nie wystarczą.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-10-22 12:52:26
Autor: Robert_J
Czy należy mi się wynagrodzenie?
Nie dojechałam bo w zakładowym busie nie było miejsca, a ponieważ muszę jechać ok. 70 km w tym część autostradą więc nie wsiadłam.

Zasadnicza kwestia jest taka, czy pracodawca ma obowiązek przywozić Cię do pracy :-). Sądzę że nie, więc dlaczego niba miałby Ci płacić za to, że do pracy nie dotarłaś? To takie moje skromne zdanie...

Data: 2009-10-22 04:26:42
Autor: przypadek
On 22 Paź, 12:52, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> [...]

pracy :-). Sądzę że nie, więc dlaczego niba miałby Ci płacić za to, że do
pracy nie dotarłaś? To takie moje skromne zdanie...

Podejrzewam że była jakaś umowa (pisemna bądź nie), że pracodawca
dowiezie, w końcu przypadkiem tego busa tam nie spotkała. Czyli
pracodawca do czegoś się zobowiązał a nie wypełnił. Jeśli to miała być
praca w nadgodzinach i do niej nie doszło, to trudno oczekiwać
wynagrodzenia, jeśli by to była zwykła praca to jak najbardziej, moim
zdaniem.

Data: 2009-10-22 13:41:57
Autor: Robert_J
Czy należy mi się wynagrodzenie?
...w końcu przypadkiem tego busa tam nie spotkała. Czyli
pracodawca do czegoś się zobowiązał a nie wypełnił.

To może być dobra wola pracodawcy. Inaczej jak wytłumaczyć brak miejsc? Ma obowiązkowo dowozić np. 50 osób, a busa ma na 20? To zawsze 30 nie dojedzie :-)). I na dodatek będą chcieli kasę ;-))

jeśli by to była zwykła praca to jak najbardziej, moim zdaniem.

Przy założeniu obowiązkowości transportu, co MZ nie jest takie oczywiste...

Data: 2009-10-22 13:18:44
Autor: Maddy
Robert_J pisze:
[...]

Może jest coś w umowie, układzie zbiorowym itp. Brak danych.

Chciał tak mimochodem zauważyć, że bezpłatny dowóz do pracy organizowany przez pracodawcę jest przychodem do opodatkowania u pracownika :-)
Ciekawe czy koleżanka płaci za dowóz?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-10-22 16:57:24
Autor: uśmiechnięta daria:D
Czy należy mi się wynagrodzenie?
Trochę sprecyzuję. Dojazd jest od zawsze. Normalnie jeździ autobus ale w tym
dniu (sobota) miali przyjechac tylko ci co pracują w nadgodzinach więc ktoś
źle policzył ludzi. Zakład wynajmuje firmę przewozową, która nas dowozi.

Data: 2009-10-27 16:03:57
Autor: cyklista
Użytkownik Robert_J napisał:
[...]

Czy nie powinien jej zapłacić za gotowość podjęcia pracy w tych nadgodzinach?, tak jak wiele firm płaci swoim pracownikom za siedzenie w domu i czekanie na wezwanie.

Data: 2009-10-23 11:07:43
Autor: Zorka
uśmiechnięta_daria:D pisze:
[...]

A czy Twoj pracodawca ma obowiacek dostarczyc Cioe do miejsca pracy? Od tego zacznij.

Czy należy mi się wynagrodzenie?