Czy naprawdę będą tańsze połączenia?

Data: 2012-12-18 10:51:21
Autor: Wieslav
Czy naprawdę będą tańsze połączenia?
Witam.
Wczoraj przedłużyłem umowę z operatorem Plus na kolejny okres. Mam mieć stawkę 29 gr/min. A tu dzisiaj - niepodzianka! Czytam, że od nowego roku połączenia mają bardzo znacznie potanieć.
I zaczynam sie zastanawiać czy nie anulować tej umowy(chyba mogę bo umowa przez kuriera?), poczekać do stycznia na obniżkę i wtedy przedłużyc? Bo chyba mi sami nie obniżą stawek na które sie zgodziłem? Ktoś coś doradzi?

Pozdr
Wieslav

Data: 2012-12-18 08:07:00
Autor: tl6402
Czy naprawdę będą tańsze połączenia?
W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 10:51:21 UTC+1 użytkownik Wieslav napisał:
Witam.

Wczoraj przed�u�y�em umow� z operatorem Plus na kolejny okres. Mam mie� stawk� 29 gr/min. A tu dzisiaj - niepodzianka! Czytam, �e od nowego roku po��czenia maj� bardzo znacznie potanie�.

I zaczynam sie zastanawia� czy nie anulowa� tej umowy(chyba mog� bo umowa przez kuriera?), poczeka� do stycznia na obni�k� i wtedy przed�u�yc? Bo chyba mi sami nie obni�� stawek na kt�re sie zgodzi�em? Kto� co� doradzi?

A dlaczego mają potanieć ? Przecież sporo jest jeszcze takich co akceptują tą stawkę i nie przechodzą do Playa lub Dziewicy. Jeszcze jest kogo doić. Może jakiś odnośnik do artykułu ?

Data: 2012-12-18 20:14:11
Autor: $heikh el $hah
Czy naprawdę będą tańsze połączen ia?
W dniu 2012-12-18 17:07, tl6402@gmail.com pisze:
A dlaczego mają potanieć ?

Może jakiś odgórny, unijny order?
Niedawno przyszło pismo z Orange, w które się jednak nie wczytywałem, bo ze stacjonarnego VoIP nie korzystam, że obniżają stawki na połączenia na tel. komórkowe, w Polsce i do krajów UE (bo na stacjonarne są oczywiście nielimitowane i jedynym ich kosztem jest cena abonamentu).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-12-18 13:51:24
Autor: tl6402
W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 20:14:11 UTC+1 użytkownik $heikh el $hah napisał:
W dniu 2012-12-18 17:07, tl6402@gmail.com pisze:

> A dlaczego mają potanieć ?

Może jakiś odgórny, unijny order?

To ja stawiam na ONZ. A co.

Data: 2012-12-18 23:13:34
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-12-18 22:51, tl6402@gmail.com pisze:
[...]

Naprawdę się z tym wcześniej nie spotkałeś przy zmianach w (jakichkolwiek) cennikach? Jest wtedy mowa, że z powodu zmiany w regulaminie klient może odstąpić od umowy, jednak z powodu, że zmiana jest narzucona odgórnie, provider/usługodawca może się domagać zapłaty kary umownej.
Prawdziwie wolnego rynku nie ma chyba żadne państwo.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-12-18 12:01:54
Autor: K
W dniu 18.12.2012 10:51, Wieslav pisze:
[...]

ale w styczniu obnizka bedzie do tzw stanu przejsciowego (~8gr) ktory potrwa do lipca. jesli liczysz na nowe oferty w plusie juz 2 stycznia to mozesz sie nie doczekac. operatorzy jesli juz zrobia jakis ruch to prawdopodobnie dopiero po tym jak zrobi to play.

Data: 2012-12-18 20:26:27
Autor: ToMasz
[...]
nic nie rób.
Stawki jeśli będą w jakiś magiczny sposób obniżane to przede wszystkim pomiędzy operatorami. Może zostanie obniżony, albo przynajmniej zrównany MTR. Później taniej będą miały osoby które dają radę w własnym zakresie nabyć potrzebny im telefon. Wielu z tutejszych bywalców ma pi razy oko 250-350 minut za około 15 zł/m-c albo więcej minut, za niewiele wyższą kwotę.(tak na oko 5-8 groszy za minute) W abonament wliczone darmowe w sieci. czy uważasz że powinno być jeszcze taniej?

Jeśli się godzisz na zakup aparatu telefonicznego, to poprostu policz ile masz minut, razy 10groszy = kwota na rozmowy. reszta abonametnu to cena słuchawki, razy ilośc miesięcy.

ToMasz

Data: 2012-12-18 21:38:29
Autor: J.F.
Dnia Tue, 18 Dec 2012 20:26:27 +0100, ToMasz napisał(a):
[...]

Juz chyba jest bardzo niski, a w planach spadek chyba nawet do zera.
To oczywiscie moze spowodowac spadek cen w detalu, ale ... operator musi z
czegos zyc :-)

Wiec raczej podniosa ilosci minut niz abonamenty obniza. No chyba ze te
najwyzsze.

Później taniej będą miały osoby które dają radę w własnym zakresie nabyć potrzebny im telefon.

To juz nastapilo. Ja malo gadam i nijak mi sie nie oplaca telefon od
operatora.
Byc moze zachodnim wzorem przeniosa w druga strone - tzn klient kupuje
telefon sam, tzn u operatora kupuje i placi pelna cene, a w zamian dostaje
dodatkowe minuty przez rok. To tez juz jest u nas obecne, ale moze byc
bardziej powszechne, bo to zdrowy uklad :-)
 J.

Data: 2012-12-18 21:50:07
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-12-18 21:38, J.F. pisze:
Byc moze zachodnim wzorem przeniosa w druga strone - tzn klient kupuje
telefon sam, tzn u operatora kupuje i placi pelna cene, a w zamian dostaje
dodatkowe minuty przez rok.

Opcje powinny być dodawane, ale nie odejmowane. Ja też mało gadam, ale że wszystkie usługi mamy z Orange, to abonament mi się opłaca. Inaczej pewnie poszedłbym w prepaid, ale te doładowania zawsze mnie irytowały, a jak się kasa na koncie i w miesięcznym budżecie kończyła, to bywało jeszcze mniej wesoło. A teraz mam pełny komfort.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-12-19 08:04:48
Autor: J.F.
Dnia Tue, 18 Dec 2012 21:50:07 +0100, $heikh el $hah napisał(a):
[...]

Ale operator nie jest po to, zebys mial wiecej opcji, tylko po to zeby na
tobie zarabial :-)

Poza tym jak jest za duzo opcji to klient mowi ze oferta jest niejasna i
idzie do innego :-)

[...]

Nie rozumiem ... przychodzi rachunek, budzet pusty, i co wtedy robisz ? Czy moze chodzi oto ze operator awantury nie robi o ten tydzien spoznienia
w oplacaniu rachunku, a prepaid ... tez nie robi, ale dzwonic sie nie da
:-)

J.

Data: 2012-12-19 09:08:29
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-12-19 08:04, J.F. pisze:
[...]

Coś w tym stylu. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-12-19 01:49:14
Autor: Maciej Bebenek
"Wieslav" <wieslav54@wp.pl> wrote:
[...]

Naprawdę możesz się nie martwić. Za kolejne 2 lata może coś się zmieni ;-)

Data: 2012-12-19 01:57:55
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-12-19 01:49, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Będzie się zmieniać wszystko i to bardzo za sprawą Internetu. Kwestia czasu. Ja w tej chwili nie potrafię przewidzieć, czy będzie to 5 czy 10 lat.

--
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Czy naprawdę będą tańsze połączenia?