Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /

Data: 2009-09-21 17:16:34
Autor: CYC
Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /
Przed chwila slyszalem jak w kpiacy sposob tvn24 nowski dziennikarz opowiadal o tytulach przywodcy Tajlandii .
Bylo tego mnostwo w tym o jakichs tam sloneczakach , zrenicah narodu , sercach sumienia itd.
Oczywoscie jawi sie nam to jako smiesznsc ale czy mamy prawo do tgo aby tak to oceniac ? .
W tym samym stopniu oceniac maja prawo tamci tubylcy tytuly np. naszycxh biskupow , papieza itd.
To jest kultura a nie rzeczywity stan swiadomosci tamtej spolecznosci i tej nalezy sie szacunek tak , jak nalezy sie klekajacemu przed oltarzem naszemu kaplanowi .
Czy nie jestemy w stanie zrozumiec tego ,  ze swiadomosci wzrasta wraz z kultura w jakiej  sie ksztatuje ?.
Czy naprawde trzeba byc geniuszem aby zrozumiec tak podstawowe zasady wspolzycia ? .
Rozumialabym kiedy taka postawa cechowalaby radiomaryjny spektakl , spektakl przeznaczony dla prymitywow i niemyslacych ale w znaczacej telewizji ? .
Rozwijalismy sie w warunach roznych , rozne tez byly nasze  ludzkie kultury a skoro tak , to dlaczego mamy sie dziwic , smiesznym co prawda dla nas tytulom przywodcow innych narodow ? Smiejmy sie wobec tego rowniez z papieza ? a moze to jest jednak ponad wasze sily ?

cyc

Data: 2009-09-21 17:59:53
Autor: MH
[...]

No i teraz zastanów się o czym to świadczy... Zaryzykowałbym nawet twierdzenie ,
iż autorzy owych audycji prezentowanych na antenie tvn24 sami ulegli sile
propagandy , którą kreują. Zwróć uwagę , że nawet tu na grupie panuje dość
powszechna pogarda w stosunku do wyznawców Islamu. Ale jeżeli chodzi już o np.
Buddyzm , tego typu zachowań nie zaobserwujesz. BA !! , Dalajlama jest "cool" !!
Mass media , to naprawdę bardzo silna broń !!  Nawet formą przekazu informacji
można ludzi ogłupić. W dobie telewizji satelitarnej i internetu nie da się
zataić informacji , bo wyjdzie się na idiotę. Skłamać też się nie da z tego
samego powodu. Komentarz też raczej nie jest wskazany , bo można być posądzonym
o stronniczość. Cóż więc robić?! Ano należy podać informację prawdziwą , bez
komentarza , ale o porządanym wydźwięku. Jak?? Dam przykład :

- "Wojska IDF przeprowadziły działania defensywne , po tym jak islamscy
terroryści zaatakowali rakietami pozycje zajmowane przez Izrael."

- "Wojska IDF przeprowadziły ofensywę na rejony , z których arabscy partyzanci
wystrzelili rakiety skierowane na pozycje okupowane przez Izrael." No i widzisz jak jednym zdaniem można pomanipulować.. Przy okazji , w pierwszej
wersji jest postawiony znak równości. ISLAM=TERRORYZM !!
I w ten sposób głąby ulegają propagandzie..

MH

Data: 2009-09-21 18:33:52
Autor: CYC

Użytkownik "MH" <logiznam1@op.pl> napisał w wiadomości news:0ec1.00000049.4ab7a2f9newsgate.onet.pl...
[...]

Bezmyslnosc jest charakterystyczna cecha dzisiejszych czasow a poddawanie sie propagandzie obowiazkiem  . Samodzielne myslenie staje sie jednym z elementow prowadzacych do pogardy i ostarcyzmu .

cyc

Data: 2009-09-21 18:58:24
Autor: konserwator

Użytkownik "CYC" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:h985cm$41f$1news.onet.pl...
[...]

skad ta samokrytyka Cyc?
dzis jest jakas rocznica urodzin Lenina?

Data: 2009-09-21 19:07:31
Autor: MH
Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /

skad ta samokrytyka Cyc?
dzis jest jakas rocznica urodzin Lenina?
Niczego plebeju nie zrozumiałeś z tekstu napisanego przez CYC'a. MH

Data: 2009-09-21 20:14:40
Autor: bolek
[...]

Mnie najbardziej śmieszy tytułowanie u nas np:
Wałęsy prezydentem, jak nim już nie jest.
To zalatuje kabaretem.

bolek

Data: 2009-09-21 20:31:56
Autor: konserwator

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h98ge1$cqq$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

albo Tuska premierem....
dyć to Kuminiorz a nie premier!

Data: 2009-09-21 21:11:46
Autor: MH
Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /

> Mnie najbardziej śmieszy tytułowanie u nas np:
> Wałęsy prezydentem, jak nim już nie jest.
> [...]

Abstrahując od powyższego ... A  stać Cię na wyrażenie własnej opinii n/t głowy
Państwa ?! Wiesz , tak poprostu ..  Facet jest "cool" , czy LIPA ?!

MH

Data: 2009-09-21 21:51:50
Autor: awe
Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /

No i na ch. bylo ci glosowac na SLD, na AWS czy tez PO - przeciez u was to zupelny brak kultury - wyszliscie z obory i tak kwiczecie cycu, na wysokiej postsowieckiej emeryturce. Wnukami sie zajmijcie i tylko nie mowcie mi ze wnuki maja was w dupie i nie chca gadac. To nie dziwne tu tez nie, ale wnuki to wnuki, a nie jakies tam pentaki z psp. Moglibyscie sie postarac...
awe

Data: 2009-09-22 00:29:50
Autor: MH
[...]

CYC o zupie , AWE o dupie..   Poprostu AWE nie zrozumiał tekstu pisanego. Takie
są efekty amnestji maturalnej koalicjanta pisu...

MH

Data: 2009-09-22 09:46:17
Autor: awe

Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:0ec1.000000a5.4ab7fe5enewsgate.onet.pl...

[...]

MH ty jestes zbyt prosty zeby wiedziec co ja zrozumialem a co nie. Lepiej rozpracowywuj te swoje chinki, lepiej ci wychodzi
awe

Czy nauczymy sie szanowac inne kultury /