Czy nie ma bata na niezamówione telefony?

Data: 2019-08-14 17:34:55
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Kto im sprzedaje nasze numery?
W losowanie nie wierzę, bo niby skąd by wylosowywali do "atrakcyjnych usług" akurat w moim mieście, nawet jeśli stolica?
Do tego te prezentacje są zwykle bardzo blisko (+/- ta sama dzielnica), czyli nawet adresy lub kody pocztowe mogą znać.
Typowo:
- Dzień dobry tu firma "mumble bumble" mamy specjalnie dla Pana atrakcyjną ofertę (skąd widzą, że "pana"?)
- Tak, dzień dobry, proszę o numer Regon lub KRS Waszej firmy.
Po tak trudnym pytaniu łupią słuchawką ;-)
Numery się prezentują, choć muszą mieć sporą pulę (np. w ciągu godziny dzwonią z kilku różnych).

Data: 2019-08-14 08:38:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Jakaś duża baza (plus ?) zmieniła zmieniła właściciela. Nie odbieram później sprawdzam co za numer i blokuję.

Data: 2019-08-14 16:59:54
Autor: Budzik
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]
Przeciagaj rozmowe, obiecuj, dawaj znac ze jestes zainteresowany etc...
Do mnie przestali dzwonic :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2019-08-14 19:22:44
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
No q... nie mam co robić?
Może dam im Twój numer?

-- -- -
Przeciagaj rozmowe, obiecuj, dawaj znac ze jestes zainteresowany etc.

Data: 2019-08-15 08:00:04
Autor: Budzik
[...]

Ja generalnie mam mało wolnego czasu wiec spławiam szybko ale są takie momenty kiedy np jada jakas dłuzsza trase to co mi szkodzi...

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2019-08-15 23:56:47
Autor: Kris
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 10:00:07 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Ja generalnie mam mało wolnego czasu wiec spławiam szybko ale są takie momenty kiedy np jada jakas dłuzsza trase to co mi szkodzi...

Też czasami jadąc samochodem wdawałem się w dłuższe dyskusje odbierając taki telefon
Jednak od pewnego czasu postępuje normalnie czyli mówie "dziękuję nie jestem zainteresowany"
Maks 3 razy jak powtórzysz to odpuszczają
Blokowania nr tez odpuściłem bo oni te nr zmieniają wiec to walka z wiatrakami
Stwierdziłem ze przecież osoba która fizycznie do mnie dzwoni nie jest niczemu winna- taka ma prace więc czemu ja jej mam w tym przeszkadzać.
Jak ktoś jednak ma czas i lubi kopać się z koniem to odpuścić osobie dzwoniącej(taką ma pracę) a zacząć od góry.
Zgłosić na policję, czy inna prokuraturę jeśli czujesz się oszukiwany, nękany itp.
Ja grzecznie odmawiam i tyle.
Skoro te biznesy nie poupadały to znaczy ze zarabiają na siebie czyli ze sa chętni na udział w takich prezentacjach i zakup oferowanych tam produktów
Wiec mnie nic do tego

Data: 2019-08-16 09:46:05
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Właśnie czytałem, że jeden z nich (ale dzwoniący uparcie na stacjonarny, tam łatwiej o lokalizację) został ukarany przez UOKiK dużą karą (jakieś urządzenia do badania stanu zdrowia falami elektromagnetycznymi).
Mnie dziwi, ze skoro to "biznesy", to dlaczego mamroczą nazwę firmy i odkładają słuchawkę po zapytaniu o formę prawną (czy spółka?) i numer KRS lub Regon.
Jeżeli w takiej sytuacji telemarketer odkłada słuchawkę, to uważam go po prostu za pracującą na alfonsów kurwę czy to damską czy to męską.
Ale nie powiem tego co myślę wprost jemu/jej do ucha, bo może właśnie o to im chodzi (żeby np. nagrać i wykorzystać, nigdy nie wiesz).

-- -- -

Data: 2019-08-18 20:22:08
Autor: Wiesiaczek
W dniu 16.08.2019 o 09:46, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Jak mogą wykorzystać?
Rozmowa jest prywatna i możesz mówić co zechcesz, przynajmniej jaj tak robię.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2019-08-16 10:00:02
Autor: Budzik
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Stwierdziłem ze przecież osoba która fizycznie do mnie dzwoni nie
jest niczemu winna- taka ma prace więc czemu ja jej mam w tym
przeszkadzać.

Mowisz ze ktos ją zmusił do tej roboty siłą?

BTW do mnie dzwonia przewaznie oszusci (jakies dziwne inwestycje z jakimis jeszcze dziwniejszymi zabezpieczeniami) wiec trudno o rownie wielką pobłazliwośc.

Tfu... dzwonili :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2019-08-16 03:12:24
Autor: Kris
W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 12:00:32 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Mowisz ze ktos ją zmusił do tej roboty siłą?

Call center? Robota jak robota. Ich zadaniem jest omówić jak najwięcej klientów a na prezentacjach kolejni prezentują

BTW do mnie dzwonia przewaznie oszusci (jakies dziwne inwestycje z jakimis jeszcze dziwniejszymi zabezpieczeniami) wiec trudno o rownie wielką pobłazliwośc.

Tam oszuści od razu. W różne rzeczy ludzie inwestują, rożne rodzaje inwestycji są dla ludzi dostępne
Nie jesteś zainteresowany to dziękujesz za rozmowę. Jesteś zainteresowany to dopytujesz szczegóły czy umawiasz się na spotkanie

Twoim tokiem mydlenia to wszelkie telesprzedaże jako oszustów traktować, tych co termomixy czy inne odkurzacze w domach na prezentacjach sprzedać próbują itp
Ostatnio kilka tel miałem z pytaniem czy jakaś szkodę komunikacyjną miałem bo jeśli tak to oni ew spróbują uzyskać większe odszkodowanie
Albo z pytaniem czy mam kredyt we frankach bo jeśli tak to podejmą się w moim imieniu prowadzenia sprawy sadowej przeciw bankowi
Anie z jednego ani z drugiego nie miałem potrzeby korzystać ale gdybym akurat taką potrzebę miał to nie wodze specjalnie nic złego w tym ze swoje usługi mi proponują.
Ot wykorzystują jeden z kanałów(telefon) do pozyskania klienta

Data: 2019-08-16 19:00:01
Autor: Budzik
[...]

Pozwolisz ze bede miał w tej kwestii swoje zdanie?
Zdaje sie ze jedna z takich firm przyjeła własnie solidna kare finanasowa za wprowadzanie klientów w błąd...

[...]

Nie musisz mi wierzyc.
A ja ci mowie ze kilka osób które do mnie dzwoniło to byli zwykli naciagacze a nie zadne firmy inwestycyjne.

[...]
Nie relatywizuj.
sa rzeczy ktore sa od lat na rynku, maja sprawdzona marke a sprzedaz bezposrednia to tylko wybrany model handlowy (patrz termomix)
Sa rowniez naciagacze ktorzy przekłamuja własciwości, cechy, zasady sprzedazy etc byle tylko nie do konca swiadomy klient złozył podpis.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2019-08-16 12:17:13
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16.08.2019 o 12:00, Budzik pisze:
Stwierdziłem ze przecież osoba która fizycznie do mnie dzwoni nie
jest niczemu winna- taka ma prace więc czemu ja jej mam w tym
przeszkadzać.
Mowisz ze ktos ją zmusił do tej roboty siłą?

Skoro jeszcze dzwonią, to wygląda na to, że są osoby, które można
pozyskać w wyniku takiej reklamy. Dlatego nie da się z automatu ukarać
wszystkich dzwoniących. Wymagany jest wniosek pokrzywdzonego.

Co do wyciekania danych, to rzućcie okiem przede wszystkim, co
podpisujecie w zgodach przy wykupywaniu numerów. Bo te telefony często
się zaczynają, zanim osoba zacznie normalnie z numeru korzystać. Nikt,
poza operatorem, tych numerów nie zna.

Data: 2019-08-16 03:29:43
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 12:17:35 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]

podpisujecie w zgodach przy wykupywaniu numerów. Bo te telefony często
się zaczynają, zanim osoba zacznie normalnie z numeru korzystać. Nikt,

"Nowe" numery telefonów są w większości "z odzysku", i to już od lat - do żony, jak wzięła uuu, chyba już z 10 lat temu, nowy numer na abonament, chyba przez rok dzwonili poszukując "Marka z Warki".

Data: 2019-08-16 12:46:20
Autor: Michal Jankowski
[...]

Kolega ma kupiony w 2013 w Warszawie numer, na który uparcie dzwonią, myśląc że on jest z Wrocławia.

Ostatnio miał taką rozmowę:

"Dzień dobry, jutro na Ostrowie Tumskim otwieramy..."
"Zaraz, proszę pana, pan uważa, że ja w jakim mieście jestem i skąd ma pan mój numer?"
"Jutro na Ostrowie Tumskim otwieramy..."
"Czy pan słyszy, że ja pytam?"
"Tak"
"Czy pan rozumie pytanie?"
"Tak"
"To niech pan odpowie".
"Jutro na Ostrowie Tumskim..."
"Czy pan mnie rozumie?"
"Tak"
"To proszę odpowiedzieć, w jakim mieście pan uważa, że jestem?"
"Jutro na Ostrowie Tumskim..."

I tak przez 10 minut, nie udało się od pana uzyskać słowa "Wrocław".

Do mnie na numer z 1997 roku spamerzy nie dzwonią.

Za to dzwonią automaty na stacjonarny, odkładam bez słowa.

   MJ

Data: 2019-08-16 14:40:32
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16.08.2019 o 12:46, Michal Jankowski pisze:

[...]

To, gdzie jest kupiony numer nie ma żadnego znaczenia moim zdaniem. Nie
ma znaczenia również, jaki adres podasz. Natomiast w bazach może być
zgoida wyrażona przez poprzedniego właściciela. Biorąc pod uwagę, że
chyba po 6 miesiacach  numer trafia do wolnej puli, to trzeba by
znowelizować ustawę, ze zgoda ma być nie starsza, niż 6 miesięcy.

Do mnie na numer z 1997 roku spamerzy nie dzwonią.

No ja mam mniej więcej też z tego okresu numer. Raz na jakiś czas się
jakiś idiota znajdzie, ale to przeważnie, jak nie ogarniałem i gdzieś
dawałem zgodę na spam. Raz przykładowo przy przedłużaniu umowy taką
zgodę mi "podsunięto". Skończył się spam, jak zablokowałem to u operatora.

Potem przy kolejnych przedłużeniach już specjalnie uważałem. Raz jedna
kobieta w PLUS przekonywała mnie, że bez zaznaczenia tego "nie da się".
Skończyło się na konieczności wizyty kierownika, który pokazał pani, że
jednak się da. Ale od dłuższego czasu mam z tym spokój.

Wydaje mi się, że mimo wszystko te firmy marketingowe starają sie
działać zgodnie z prawem, czyli bez zgody nie dzwonią.

Data: 2019-08-16 21:47:44
Autor: Uncle Pete
[...]

Niekoniecznie telemarketerzy są czyści. Dwa ostatnie przykłady. Zmieniałem umowę z UPC i specjalnie pilnowałem brak zgód. Następnego dnia zaczęli wydzwaniać na numer stacjonarny, którego od lat nikomu nie podaję, z propozycjami opcji binarnych (to taka rosyjska ruletka w inwestowaniu). Drugi przykład jeszcze bardziej oczywisty - nagle zaczęli wydzwaniać do mnie z prezentacjami różnych cudownych kołder i bezpłatnymi badaniami słuchu, które miały odbyć się obok miejscowości, gdzie mam działkę letniskową. Wydzwaniać w zimie. Na numer komórkowy, który mam od 20 lat. Na moje pytanie skąd pomysł, że mieszkam w tej miejscowości, usłyszałem, że mój numer z tej miejscowości pochodzi. W pierwszym przypadku zapewne mój numer sprzedał ktoś z UPC, w drugim - ktoś z urzędu gminy.

Data: 2019-08-16 22:32:02
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16.08.2019 o 21:47, Uncle Pete pisze:
[...]

Następnego dnia? To jakoś szybko by zadziałało. Skłonny jestem uznać to
za przypadek.

[...]

Intrygujące, ale mało prawdopodobne. Nie zamawiałeś czegoś do tej
miejscowości? Przykładowo do paczkomatu? Zakupów kartą tam nie robiłeś?
Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
ktoś to po gminach skupował.

Data: 2019-08-17 23:51:13
Autor: Uncle Pete
[...]

Wiedzieli, jak się nazywam, a tego numeru telefonu naprawdę nikomu nie podaję.

[...]

Nie.

Zakupów kartą tam nie robiłeś?

Robiłem, ale w którym miejscu byłby wyciek? Bo przy płatności kartą raczej tylko bank zna mój numer telefonu.

Pomijając pytanie, od kiedy zakupy kartą oznaczają zgodę na udostępnianie danych? W banku od zawsze miałem powyłączane wszelkie zgody marketingowe.

Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
ktoś to po gminach skupował.

Dlaczego mało prawdopodobne?

Data: 2019-08-17 23:57:20
Autor: u2
W dniu 17.08.2019 o 23:51, Uncle Pete pisze:
Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
ktoś to po gminach skupował.

Dlaczego mało prawdopodobne?

bo żydy ubito w A-B:)

--
I love love

Data: 2019-08-18 01:06:48
Autor: Robert Tomasik
[...]

Ale nie za bardzo widzi mi się, żeby tak szybko poszło to przez
operatora., To prędzej uwierzę, że pracownik POK sobie dorabiał tymi
opcjami i dzwonił albo przekazywał dane.

Intrygujące, ale mało prawdopodobne. Nie zamawiałeś czegoś do tej
miejscowości? Przykładowo do paczkomatu?
Nie.

Czemu akurat Urząd Gminuy miałby telefon do Ciebie posiadać?

[...]

Trzeba by było mieć jakieś sensowne poszlaki choć, by pomawiać określoną
osobę, czy instytucję. Na moje rozeznanie tematu, to jeśli takie dane
nie wychodzą na podstawie "zgody", to druga możliwość, to zatrudniony
jako przedstawiciel tej innej firmy urzędnik / pracownik. Marnie
opłacamy próbuje sobie dorabiać. Bez większego wysiłku można wskazać
kilka powszechnie znanych tego typu sytuacji:

1) Firmy świadczące usługi podwyższenia odszkodowania pozyskujące
pracowników szpitali, czy pmocy drogowych;
2) Pomoce drogowe pozyskujące policjantów i załogi pogotowia
ratunkowego, czy strażaków.
3) Zakłady pogrzebowe pozyskujące załogi pogotowia ratunkowego.

Tak więc te dane mogą wyciec z szeregu miejsc. Jeśli jest sensowne
podejrzenie, to zostaje albo zbadanie bilingu, i prześledzenie korelacji
jakiegoś urzędnika z telefonami. Albo wyłapać te numery, które znał
tylko i wyłącznie dana osoba.

Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
ktoś to po gminach skupował.
Dlaczego mało prawdopodobne?

Bo niezbyt wiele tam numerów telefonu.

Data: 2019-08-18 01:09:49
Autor: u2
[...]

..
..
..
..

..

..

..
..

..
..

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

..
..
..
..
..
..
..
..

..

--
I love love

Data: 2019-08-19 22:21:43
Autor: Uncle Pete
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Czemu akurat Urząd Gminuy miałby telefon do Ciebie posiadać?

Bo posiada, sam mu podałem, i nawet czasami dzwoni - np. powiedzieć o zmianie numeru ich konta.

[...]

Nikogo nie pomawiam i nie oskarżam, tylko gdybam.  I płacenie kartą wydaje się najmniej prawdopodobne, bo zakłada współudział kogoś z banku i to przy dość mocnym grzebaniu w billingach.

Jeszcze pomyślałem, czy nie może być to ktoś z kurierów, bo czasami dostarczają mi to i owo i mój telefon w sposób oczywisty mają.

Dzisiaj znowu ktoś dzwonił z zaproszeniem na prezentację w okolicach mojej działki.

Data: 2019-08-19 22:25:46
Autor: u2
W dniu 19.08.2019 o 22:21, Uncle Pete pisze:
Dzisiaj znowu ktoś dzwonił z zaproszeniem na prezentację w okolicach mojej działki.

ano, nadal namierzają, choć już kilka razy im podawałem gdzie mieszkam:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 18:42:01
Autor: Shrek
W dniu 16.08.2019 o 08:56, Kris pisze:

Stwierdziłem ze przecież osoba która fizycznie do mnie dzwoni nie jest niczemu winna- taka ma prace więc czemu ja jej mam w tym przeszkadzać.

Ja też nie jestem niczemu winny więc od czasu jak mi zaczyna przeszkadzać, kończy się jego "wolność pracy".

Skoro te biznesy nie poupadały to znaczy ze zarabiają na siebie czyli ze sa chętni na udział w takich prezentacjach i zakup oferowanych tam produktów
Wiec mnie nic do tego

Kupa szemranych biznesów jakoś działa w tym różne naciąganie staruszków. I należy takie biznesy tępić. Chodzi o to, żeby przestały się opłacać.

--
Shrek

Data: 2019-08-14 23:02:35
Autor: Animka
W dniu 2019-08-14 o 18:59, Budzik pisze:
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

rat wziął telefon do toalety. Parę razy wodę spuścił.Taka była rozmowa z nimi. Już nie zadzwonili.

--
animka

Data: 2019-08-15 03:48:20
Autor: Marcin Debowski
On 2019-08-14, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

Są fajne aplikacje. Jeśli jeszcze nie znasz zarzuć np. na YT call robokiller. Tu klasyka:
https://www.youtube.com/watch?v=odN35YY5yt8

--
Marcin

Data: 2019-08-14 17:40:11
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d542a1f$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
Kto im sprzedaje nasze numery?
W losowanie nie wierzę, bo niby skąd by wylosowywali do "atrakcyjnych usług" akurat w moim mieście, nawet jeśli stolica?

a komorka czy stacjonarny ?

Do tego te prezentacje są zwykle bardzo blisko (+/- ta sama dzielnica), czyli nawet adresy lub kody pocztowe mogą znać.

A "zgody marketingowej" nigdy nie zaznaczyles ?
W banku, w sklepie internetowym, w promocji, u operatora telefonu, skuszony kuponem do biedronki ...

[...]

Albo kilka call center dostaje takie samo zlecenie.

No coz - jak ci przeszkadza - skladasz dyspozycje skasowania danych,
a jak łupną sluchawka - to do GIODO z numerem telefonu z ktorego dzwonili.

J.

Data: 2019-08-14 18:41:35
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Wtedy jakbyś z drugiej strony z rybą rozmawiał.

-- -- -
skladasz dyspozycje skasowania danych

Data: 2019-08-14 19:07:16
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-08-14 o 17:40, J.F. pisze:
No coz - jak ci przeszkadza - skladasz dyspozycje skasowania danych,
A jeżeli kiedyś wyraził zgodę? Dostał 5 zł obniżki na jakaś usługę. Ten ktoś sprzedał dalej jego numer. Nowy właściciel bazy usuwa go z tejże. Traci te pięć zeta?

Robert

Data: 2019-08-14 19:50:47
Autor: u2
W dniu 14.08.2019 o 17:34, ąćęłńóśźż pisze:
Kto im sprzedaje nasze numery?

sam im sprzedajesz, wyrażając rozmaite marketingowe zgody, ja nie odbieram takich telefonów od nieznanych numerków, mogą zawsze wysłać sms-a do mnie, wtedy łatwo sprawdzę ich wiarygodność

--
I love love

Data: 2019-08-15 09:06:29
Autor: cef
W dniu 2019-08-14 o 19:50, u2 pisze:
W dniu 14.08.2019 o 17:34, ąćęłńóśźż pisze:
Kto im sprzedaje nasze numery?

sam im sprzedajesz, wyrażając rozmaite marketingowe zgody, ja nie odbieram takich telefonów od nieznanych numerków

To akurat niezbyt dobre rozwiązanie, szczególnie jak się spodziewam kuriera z paczką
albo innych kontaktów w różnych sprawach.
Ile razy dziennie czy tygodniowo macie takie telefony, że jest to
denerwujące?
Do mnie dzwonią może do trzech razy w tygodniu - jak numer się wyświetla to blokuję.

Data: 2019-08-15 10:28:00
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 09:06, cef pisze:
To akurat niezbyt dobre rozwiązanie, szczególnie jak się spodziewam kuriera z paczką

przesyłki kurierskie zwykle mają śledzenie on-line, a kto chce ze mną się skontaktować może wysłać sms-a, że wiezie paczkę:)

btw zawsze można odebrać paczkę w paczkomacie, ponoć polskim wynalazku:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 10:00:04
Autor: Budzik
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

btw zawsze można odebrać paczkę w paczkomacie, ponoć polskim
wynalazku:)

Nie zawsze

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2019-08-15 12:53:17
Autor: cef
W dniu 2019-08-15 o 10:28, u2 pisze:
[...]

Kurierzy najczęsciej dwonią z pytaniem gdzie dokładnie
znajduje się firma, bo wjechali na teren i nie mogą znaleźć.
Z reguły szybciej zadzwonią niż napiszą SMS.

Poza tym może dzwonić z nieznanego numeru ktokolwiek,
z ważną sprawą, więc nieodbieranie nie jest rozwiązaniem.

Data: 2019-08-15 13:30:14
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 12:53, cef pisze:
Poza tym może dzwonić z nieznanego numeru ktokolwiek,
z ważną sprawą, więc nieodbieranie nie jest rozwiązaniem.

jeśli jesteś w pracy to odbieraj, ja prywatnie nie prowadzę byznesu, wolę mieć święty spokój, a nie kolejnego naciągacza-bandytę, że wygrałem nagrodę, ale mam się zgłosić po odbiór tam i tam, o ustalonej porze:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 14:46:26
Autor: cef
W dniu 2019-08-15 o 13:30, u2 pisze:
[...]

Nie chodzi tylko o biznes, równie dobrze mogą dzwonić, że
osuwa się ziemia i lepiej by było, żebyś opuścił lokal albo
zasłabła bliska Ci osoba i podała numer pielęgniarzowi, zeby zadzwonił.

PS
Z reguły rozmowa nie trwa tak długo, zeby zdążyli mnie powiadomić
o jakiejś nagrodzie :-).

Data: 2019-08-15 14:57:07
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 14:46, cef pisze:
Nie chodzi tylko o biznes, równie dobrze mogą dzwonić, że
osuwa się ziemia i lepiej by było, żebyś opuścił lokal

otrzymuję sms-y pogodowe z jakiegoś centrum powiadamiania kryzysowego, jak ktoś dzwoni, że mam opuścić lokal to może być rabuś, który chce obrobić lokal pod moją nieobecność:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 16:01:52
Autor: cef
W dniu 2019-08-15 o 14:57, u2 pisze:
[...]

Jak się  pali to też dostajesz sms?

Data: 2019-08-15 18:53:58
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 16:01, cef pisze:
[...]

ja nie strażak z  OSP, więc nie otrzymuję:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 20:21:39
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-08-15 o 18:53, u2 pisze:
[...]

Jakie są standardy powiadamiania strażaków z OSP?
Dzwonią? SMS? Syrena?

Robert

Data: 2019-08-15 20:26:33
Autor: u2
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Jakie są standardy powiadamiania strażaków z OSP?
Dzwonią? SMS? Syrena?

pytania się mnożą:)

--
I love love

Data: 2019-08-15 21:54:56
Autor: cef
W dniu 2019-08-15 o 20:26, u2 pisze:
Jakie są standardy powiadamiania strażaków z OSP?
Dzwonią? SMS? Syrena?

pytania się mnożą:)

Mnożą się, bo w swej głupocie zaparłeś się
nie dobierać telefonów z nieznanych numerów.

Data: 2019-08-15 21:58:26
Autor: u2
W dniu 15.08.2019 o 21:54, cef pisze:
[...]

wiele lat odbierałem, ciągle to samo, wygrałeś nagrodę, odbierz ją we wskazanej lokacji, zawsze grzecznie odmawiałem, od kilku dni nie odbieram:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 14:22:28
Autor: nadir
W dniu 2019-08-15 o 21:54, cef pisze:

Mnożą się, bo w swej głupocie zaparłeś się
nie dobierać telefonów z nieznanych numerów.

Dlaczego głupocie? Wolno mu odbierać rozmowy z numerów, które chce.

Data: 2019-08-16 18:45:04
Autor: cef
W dniu 2019-08-16 o 14:22, nadir pisze:
W dniu 2019-08-15 o 21:54, cef pisze:

Mnożą się, bo w swej głupocie zaparłeś się
nie dobierać telefonów z nieznanych numerów.

Dlaczego głupocie? Wolno mu odbierać rozmowy z numerów, które chce.

To jest właśnie głupota.

Data: 2019-08-16 18:46:40
Autor: Shrek
W dniu 16.08.2019 o 18:45, cef pisze:

Dlaczego głupocie? Wolno mu odbierać rozmowy z numerów, które chce.

To jest właśnie głupota.

Twierdzisz, że dożyliśmy czasów, gdzie korzystanie z telefonu zgodnie z przeznaczeniem jest odmianą głupoty?

--
Shrek

Data: 2019-08-16 18:59:35
Autor: cef
W dniu 2019-08-16 o 18:46, Shrek pisze:
[...]

Moja teza jest zupełnie inna.
Twierdzę, że nieodbieranie telefonów od nieznanych numerów jest głupotą.
I tylko tyle.

Data: 2019-08-16 19:11:21
Autor: u2
W dniu 16.08.2019 o 18:59, cef pisze:
[...]

a ja przestrzegam dzieci przez nieznajomymi proponującymi przejażdżkę, to nie głupota, to przezorność:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 19:17:02
Autor: Shrek
[...]

Ups - wjebałem się między wódkę a zakąskę, nie czytając dokładnie na co odpowiadasz. Niniejszym przepraszam serdecznie oraz szczekam pod stołem. Hauu!

--
Shrek

Data: 2019-08-16 19:20:06
Autor: nadir
W dniu 2019-08-16 o 18:59, cef pisze:

Moja teza jest zupełnie inna.
Twierdzę, że nieodbieranie telefonów od nieznanych numerów jest głupotą.
I tylko tyle.

OK, a jak zakwalifikujesz nieodbieranie od znanych numerów?

Data: 2019-08-16 19:59:57
Autor: u2
W dniu 16.08.2019 o 19:20, nadir pisze:
[...]

odbieranie z nieznanych numerów może się skończyć przekierowaniem i nabiciem kabzy dla naciągacza, odbieranie ze znanych numerów tym nie grozi, tylko głupek pochwala odbieranie wywołań z nieznanych numerów:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:12:35
Autor: cef
W dniu 2019-08-16 o 19:59, u2 pisze:
[...]

Chętnie się dowiem jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
z odebranego połączenia.

Data: 2019-08-16 20:17:24
Autor: u2
W dniu 16.08.2019 o 20:12, cef pisze:
[...]

nie udzielam porad dla oszustów:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:20:35
Autor: u2
W dniu 16.08.2019 o 20:17, u2 pisze:
[...]

ale ostrzegam przed oszustami i naciągaczami, cef woli aby naiwność zwyciężyła:)

--
I love love

Data: 2019-08-17 08:43:13
Autor: cef
W dniu 2019-08-16 o 20:20, u2 pisze:
[...]

Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
z odebranego połączenia.

Data: 2019-08-17 10:37:24
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Wyobrażam sobie np. że można wysłać serię dźwięków tonowych DTMF na które zareaguje Twój aparat i połączy się z jakimś numerem.

-- -- -
Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania z odebranego połączenia.

Data: 2019-08-17 12:04:40
Autor: u2
W dniu 17.08.2019 o 08:43, cef pisze:
Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
z odebranego połączenia.

nie szkolę kolejnych oszustów i naciągaczy, tylko przed nimi ostrzegam:)

--
I love love

Data: 2019-08-17 12:35:49
Autor: cef
W dniu 2019-08-17 o 12:04, u2 pisze:
W dniu 17.08.2019 o 08:43, cef pisze:
Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
z odebranego połączenia.

nie szkolę kolejnych oszustów i naciągaczy, tylko przed nimi ostrzegam:)

Słabe to, zwykłe zapędzenie się w kozi róg.
Żeby dobrze trollować, to trzeba być inteligentnym.

Data: 2019-08-17 14:06:17
Autor: u2
W dniu 17.08.2019 o 12:35, cef pisze:
[...]

widać zaciąłeś się dzisiaj przy goleniu, a złość piękności szkodzi:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:14:43
Autor: cef
W dniu 2019-08-16 o 19:20, nadir pisze:
[...]

W sumie dlaczego ja mam decydować o sposobie użytkowania
telefonu przez kogoś? Miałem kiedyś znajomego i on nie umiał
odebrać i używał tylko do dzwonienia. Tak sobie użytkował.

Data: 2019-08-16 20:18:06
Autor: u2
W dniu 16.08.2019 o 20:14, cef pisze:
[...]

to rzeczywiście ciekawy znajomy, pewnikiem starej daty:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 07:23:24
Autor: Robert Tomasik
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?

Jakie są standardy powiadamiania strażaków z OSP?
Dzwonią? SMS? Syrena?

O ile wiem, to mają specjalną aplikację na telefon no i tradycyjnie
syrena. SMS, to chyba ewentualnie między sobą wysyłają.

Data: 2019-08-16 08:45:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-08-14 o 17:34, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Niestety obawiam sie, ze moga to być pracownicy ktoregoś z telekomów... Cóż niedawnoo kupiony telefon z nowym numerem, po kilku miesiącachw zasadzie numer zna kilu znajomych + poczta (bo cos tam kupowałem z dostarczeniem do punktu w żabce) + sprtzedawca abonamentu telefonicznego... A zaczęły się telefony z identyfikacją dzielnicy i miasta, więc mam obawy, że albo z poczty wycieklo, albo z orange...

--
http://kcazus.ppa.pl

Data: 2019-08-16 09:39:27
Autor: ąćęłńóśźż
Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
Stary numer od zawsze zastrzeżony.
W zasadzie znają tylko znajomi prywatni i banki.
Dzwonienie na zewnątrz pod niepewne numery zwykle z wyłączoną prezentacją (#31#).
Oczywiście coś-gdzieś mogło się wypsnąć.
A zaczęło się w tym roku.

-- -- -
Niestety obawiam sie, ze moga to być pracownicy ktoregoś z telekomów.
Cóż niedawnoo kupiony telefon z nowym numerem, po kilku miesiącach w zasadzie numer zna kilku znajomych + poczta + sprzedawca abonamentu telefonicznego.