Czy nowe dyski twarde można montować "do góry nogami" ?

Data: 2011-07-04 19:13:00
Autor: m7marek
Czy nowe dyski twarde można montować "do góry nogami" ?
ja miałem podobny problem w rejestratorze video, gdzie własnie przewidziano montaż dysku "do góry nogami", dwa dyski (WD i Seagate) sobie z taka pozycją nie poradziły, niby nie było uszkodzeń powierzchni, ale ciagle gubił je rejestrator, po odwróceniu do normalnej pozycji poziomej (niestety bez przykrecania) problemów nie było z tym rejestratorem, choc
też nie sądzilem ze to ma jakieś znaczenie, jedynie słyszałem dawno temu, że nie należy zmieniać pozycji dysku, który wczesniej pracował w innej pozycji.

Czy nowe dyski twarde można montować "do góry nogami" ?