Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?

Data: 2009-10-02 09:51:58
Autor: szczurwa
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
Postanowiłem zrobic porządek z moimi rachunkami, bo cokolwiek jest ich
za dużo. Ponieważ jakiś podstawowy rachunek mieć muszę, przyjrzałem
się odrobine ofercie Multi Aquarius.Konta to może aż tak nie
zachwycają, ale karta AQ z bezprowizyjną wypłatą w bankomatach bardzo
mi się podoba. Jednakże nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę,
ponieważ będę emigrował z mBanku i nie chcę powtórki czegoś w rodzaju
mLinii.

Na razie spadam z mBanku. Wczoraj wcieło mi kasę we wpłatomacie, a
dziś zapierd...lili mi z konta mMobile 30 minut, akurat wtedy, kiedy
kupiłem ich starter i przeniosłem jeden z numerów. Mam dość, sankcja
musi być, przynajmniej na jakis czas.

Czy Aquarius i cały ten "jazz, wine and dine" warte są dwunastu
tysiecy obrotu na koncie ? Czy są na Grupie osoby zadowolone z usług
Multi ? I bynajmniej nie chodzi o kawę w saloniku..;-)

Data: 2009-10-02 17:10:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-02, szczurwa <szczurwa@gmail.com> wrote:

[...]

Czy Aquarius i cały ten "jazz, wine and dine" warte są dwunastu
tysiecy obrotu na koncie ? Czy są na Grupie osoby zadowolone z usług
Multi ? I bynajmniej nie chodzi o kawę w saloniku..;-)

Ja bo to jedyny bank który mnie w ostatnich miesiącach traktuje normalnie,
a nie wybrzydza że mam DG (czyli dało się np. załatwić KK tylko wypełniając
wniosek i na podstawie obrotu). Inna rzecz, że tutaj trzeba trafić na dobry oddział. Mnie akurat się udało, ale Mithos to miał problemy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-02 10:13:03
Autor: szczurwa
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna ja k w mBanku ?

Który to oddział ? Może w Warszawie ?

Data: 2009-10-02 19:07:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-02, szczurwa <szczurwa@gmail.com> wrote:

[...]

Który to oddział ? Może w Warszawie ?

Ja w Poznaniu rezyduję, więc niestety. A oddział mocno schowany (klient z ulicy chyba nie ma szans tam trafić, o ile nie sprawdzi listy oddziałów), więc o klientów walczą, kolejek nigdy nie ma itp. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-02 22:48:24
Autor: RobertS
[...]

Czyżbyś pisał o tym na Głogowskiej?

Korzystam z Multi i jakoś większych zgrzytów jeszcze nie miałem - jak powiedziałem, że nie mają z ofertą struktur dzwonić to od razu przestali, jak widać można ;-)

Miałem też czarną kk AQ, ale 250 zł w kolejnym roku (na zwolnienie się nie łapałem) to o wiele za dużo jak dla mnie. Cieszy przede wszystkim to, że wypukłą debetówkę dają gratis i wszelkie bankomaty mam za darmo więc nie muszę patrzeć gdzie i ile wypłacam.

RobertS

Data: 2009-10-02 22:06:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-02, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. Na Wyspiańskiego. Niby w Citi Park, ale naprawdę ciężkie do znalezienia (nie jest w tej głównej części, tylko w części bocznej, a że zabytkowe budownictwo to reklam nie wolno im wystawiać. Z ulicy praktycznie nie do znalezienia.

[...]

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-02 19:14:14
Autor: MarekZ
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnhccd1d.vv6.proteuspl-test.org...

[...]

Nie, nie, to akurat nie zależy chyba od oddziału w żaden sposób. W Multi standardowa oferta bez zabezpieczeń to 50k limitów linii, kredytów i kart poza aq oraz 100k w ramach aq. Tak przynajmniej zeznają i praktyka to potwierdza. Wklepują dane do swojej aplikacji i na podstawie obrotów im wychodzi ile mogą dać w procedurze uproszczonej.

Data: 2009-10-02 19:05:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-02, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

[...]

No. A dla odmiany jak się przeszedłem do polbanku i chciałem 5k limitu na KK która jest "na oświadczenie" do 8k, to żądali ode mnie nawet dowody
wpłat za rachunki telefoniczne, za 3 ostatnie miesiące. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-02 18:58:46
Autor: SDD

Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:c565e868-805d-4f03-ae4c-5df911ff62d1e12g2000yqi.googlegroups.com...

kupiłem ich starter i przeniosłem jeden z numerów. Mam dość, sankcja
musi być, przynajmniej na jakis czas.

Jaka sankcja?
Tak jakbys ukaral Tak-Taka przenoszac sie do Heyah - a to ten sam operator przeciez.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-02 10:06:55
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 18:58, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:

Jaka sankcja?
Tak jakbys ukaral Tak-Taka przenoszac sie do Heyah - a to ten sam operator
przeciez.

Masz świętą rację. Ale AQ to tylko jedna z wielu alternatyw.

Data: 2009-10-02 19:05:28
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
Czy Aquarius i cały ten "jazz, wine and dine" warte są dwunastu
tysiecy obrotu na koncie ? Czy są na Grupie osoby zadowolone z usług
Multi ? I bynajmniej nie chodzi o kawę w saloniku..;-)

Doradcy w placówkach są przeważnie na poziomie obsługi telefonicznej w mBank czyli straszna żenada. Natomiast dedykowani do AQ konsultanci telefoniczni są na wysokim poziomie. Jak dla mnie to koniec zalet.

O jakimkolwiek indywidualnym podejściu zapomnij. Jak zamieniałem KK z VG na VQ to pan doradca po prostu wyrobił mi nową kartę tylko jakby zapomniał mi o tym powiedzieć. Stara została zastrzeżona ale w BIK wisiała nadal. Jak się o tym dowiedziałem to musiałem ponownie składać wypowiedzenie KK, która już dawno nie powinna istnieć. Udało się to za... drugim razem, bo bank zapodział wypowiedzenie (szybciej było złożyć nowe wypowiedzenie niż składać reklamacje odnośnie zagubionego wypowiedzenia nr 1...). W między czasie jak ww. doradca przeniósł mi zadłużenie z VG na VQ to bank naliczył mi opłatę za przelew z karty (w sumie wyszło prawie 200 PLN) i pomogła dopiero reklamacja.

Z innych ciekawostek : jak umówiłem się na podpisanie umowy o KK AQ w oddziale to za pierwszym razem doradca gdzieś ją "zapodział" i musiałem przyjść kolejny raz. Za drugim razem umowa zawierała karygodne błędy (zły okres rozliczeniowy, niewłaściwe dane na samej karcie, błąd w moim nazwisko - nie mam jakiegoś fikuśnego, pierwszy raz takie coś miałem).

Obsługa w oddziałach jest tragiczna. Ja szukałem sensownego oddziału po całej Warszawie. Ostatecznie nie znalazłem takiego z obsługą, którą mógłbym zaakceptować. Znacznie lepiej obsłużono mnie w placówce Alior (też Rondo ONZ).

--
Mithos

Data: 2009-10-02 10:09:13
Autor: szczurwa
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna ja k w mBanku ?

Dobre..! Czyli wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma !

Data: 2009-10-02 19:05:57
Autor: MarekZ
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:c565e868-805d-4f03-ae4c-5df911ff62d1e12g2000yqi.googlegroups.com...

Czy Aquarius i cały ten "jazz, wine and dine" warte są dwunastu
tysiecy obrotu na koncie ? Czy są na Grupie osoby zadowolone z usług
Multi ? I bynajmniej nie chodzi o kawę w saloniku..;-)

A o co chodzi jeśli nie o kawę? O oferty "klubowe"? :DDD
Tu nie ma jakiejś rzeczywistej wartości dodanej oprócz tego co jest wprost napisane (zalety karty debetowej i kredytowej). Jako klienta na lokaty 4%, fundusze albo struktury Cię raczej nie widzę. ;-)

To wprawdzie raczej oczywiste, ale pamiętaj, że transfery on-line do/z DI BRE nie wliczają się do tego limitu 12k. Jeśli będziesz robił przekształcenie w drodze konwersji istniejącego rachunku z linią, nadmień subtelnie doradcy, że nie życzysz sobie jakichś problemów z opłatą za prowadzenie rachunku za jakieś 2 czy 3 dni, która czasami mimochodem się pobiera przy okazji konwersji.

Z obsługą na pewno jest lepiej niż w mBanku, ale w zasadzie do czego Ci ta obsługa? Co będziesz głównie robił na tym rachunku. To jest rachunek z wysokim stopniem onlajnowości i tyle. Pamiętam jednak, że chyba Mithos nie był zadowolony, tylko nie pamiętam dlaczego.

Data: 2009-10-02 10:11:58
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 19:05, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Jak zawsze, chodzi o kartę, która można użyc jako linii
kredytowej...;-) Nie dostanę karty AQ, jesli nie będę miał tego
cholernego rachunku...I kółko się zamyka. A jak już mam miec tam
rachunek, to muszę zrobić porządek z innymi, bo inaczej przekroczę
dziesiątkę i się do reszty pogubię...;-)

Data: 2009-10-02 19:18:00
Autor: MarekZ
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:cf1b0758-8bb0-4893-bb03-fba270e6223bd10g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Ta KK jest szczególnie spektakularna w kontekście warunków linii AQ 13,75% + 1,2% prowizji, czy w drodze szczególnego wyjątku 0,8%.

Ale pamiętasz, że w Multi tylko 50% limitu KK może być wykorzystane na transakcje gotówkowe? No i jednak latanie do bankomatu jest pewnym dyskomfortem w stosunku do przelewu.

Czyli nie będzie to konwersja istniejącego rachunku? To w takim razie chyba nie będzie to też dla tej KK procedura uproszczona. :(

Data: 2009-10-02 10:20:50
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 19:18, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Ale pamiętasz, że w Multi tylko 50% limitu KK może być wykorzystane na
transakcje gotówkowe?

Tego nie wiedziałem...Nie ma możliwości zmiany powyższego ?

Czyli nie będzie to konwersja istniejącego rachunku? To w takim razie chyba
nie będzie to też dla tej KK procedura uproszczona. :(

Kartę chciałem uzyskac w drodze "przeniesienia"... Gość powiedział mi,
ze jest to możliwe.

Data: 2009-10-02 19:23:32
Autor: MarekZ
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:a35b9d3a-6b33-4aec-97d1-656e4a643e48l9g2000yqi.googlegroups.com...

Tego nie wiedziałem...Nie ma możliwości zmiany powyższego ?

Nie ma..., więc limit musisz dostosować lub jednak podzielić jakoś między kartę a linię.

Kartę chciałem uzyskac w drodze "przeniesienia"... Gość powiedział mi,
ze jest to możliwe.

Hmmm.... Z doradcą AQ nie będę się kłócił. :DDD Skoro jest, to jest.

Data: 2009-10-02 10:28:31
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 19:23, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Hmmm.... Z doradcą AQ nie będę się kłócił. :DDD Skoro jest, to jest.

Oficjalna strona też potwierdza taką możliwość.

http://www.multibank.com.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/visa_aquarius/

Wyglada na to, zee Doradca odrobił lekcje i wie, czym handluje..;-)

Data: 2009-10-02 19:32:20
Autor: MarekZ

http://www.multibank.com.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/visa_aquarius/

Wyglada na to, zee Doradca odrobił lekcje i wie, czym handluje..;-)

Poczekajmy na PRAKTYKĘ. Jak Cię znam z grupy to nie będziesz tam przenosił limitu 10 czy 20k. :D

Data: 2009-10-02 10:42:42
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 19:32, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Poczekajmy na PRAKTYKĘ. Jak Cię znam z grupy to nie będziesz tam przenosił
limitu 10 czy 20k. :D

Myślałem o dwóch kartach po 25 k. Zobaczymy, ale to nie wcześniej niż
na przełomie roku. A tak na marginesie: masz jakiś pomysł na
przeniesienie platyny 75 k z mBnku ?

Data: 2009-10-02 20:00:48
Autor: MarekZ

Myślałem o dwóch kartach po 25 k. Zobaczymy, ale to nie wcześniej niż
na przełomie roku. A tak na marginesie: masz jakiś pomysł na
przeniesienie platyny 75 k z mBnku ?

Uważam, że dowiodłem iż w procedurze uproszczonej nie da się znikąd donikąd przenieść limitu wyższego niż 50k. Tzn. przenieść sobie możesz, ale w banku docelowym albo obniżą limit wynikowy do 50k, albo bye bye proceduro uproszczona. Bardzo bym chciał abyś obalił tę tezę. :-) Nie sprawdzałem wprawdzie banków typu Eurobank, ale myślę, że to strata czasu.

Może to jest możliwe w jakichś ofertach private.

I taka uwaga jeszcze, ja to testowałem około pół roku temu, w sumie uświadomiłem sobie teraz, że to nie był najlepszy czas. Może coś uległo zmianie, nie posprawdzałbyś? W końcu choćby do mBanku kiedyś się dało. Do ING normalnie się nie dało, ale jak się podzieliło na kawałki (kilka kart docelowych) to się dało. Potem można te karty połączyć, ale w ING dla Ciebie tylko MC-P się nadaje.

Data: 2009-10-04 07:47:04
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 20:00, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

I taka uwaga jeszcze, ja to testowałem około pół roku temu, w sumie
uświadomiłem sobie teraz, że to nie był najlepszy czas. Może coś uległo
zmianie, nie posprawdzałbyś?

Cały czas próbuję. Mam wrażenie, że banki, pomimo prasowo
deklarowanego optymizmu, bardzo ostrożnie podchodzą do tych kwestii,
zwłaszcza jeśli po BIK-u widzą, że do sprawy podchodzi zawodowiec w
kwestii "przenoszenia". Kiedyś Mithos pytał się, gdzie jest kryzys. Ja
myślę, ze jest on dopiero przed nami, wyziera dyskretnie z prac nad
ustawą budżetową. I banki o tym wiedzą. Liczni ekonomiści - Bugaj,
Szewczak - również wypowiadają się ostrożnie na temat ewentualnych
perspektyw uniknięcia jakiegoś załamania. Nie jestem ekonomistą, ale
wyczuwam, że coś wisi w powietrzu, zamierzałem starać się o duży
kredyt inwestycyjny na budowę fabryczki i mam złe przeczucia. Chyba
poczekam.

Data: 2009-10-04 16:55:01
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
Kiedyś Mithos pytał się, gdzie jest kryzys.

Wydaje mi się, że kryzys w Polsce ujawni się dopiero w 2010 r. A dopiero   w 2011 r. będzie ciężko, bo trzeba będzie ratować budżet.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 07:38:36
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 19:53, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
"szczurwa" <szczu...@gmail.com> wrote in message

> [...]

wprawdzie banków typu Eurobank, ale myślę, że to strata czasu.

Może to jest możliwe w jakichś ofertach private.

Nie da się obalić. Próbowałem. Na chwilę obecną Twój dowód niest
niepodważalny..;-)

Data: 2009-10-03 13:05:38
Autor: wromek
[...]

przy przeniesieniu oproc. jest 9,9 przez rok...

Data: 2009-10-02 21:36:35
Autor: MK
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:cf1b0758-8bb0-4893-bb03-fba270e6223bd10g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Jak zamierzasz wplacac tam ponad 10tys/m-c to mozesz dostac platyne, z taka sama funkcjonalnoscia. Ja w koncem roku bede rezygnowal z AQ i zastanawiam sie wlasnie nad wyrobieniem sobie platynowej. Jak korzystasz z przeniesienia to pierwszy rok oprocentowanie 9,9%.

MK

Data: 2009-10-04 07:48:27
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 21:36, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Platyny potem nigdzie nie przeniosę, z uwagi na ograniczenia opisane
wyżej przez MarkaZ.

Data: 2009-10-03 00:23:11
Autor: Filip
szczurwa pisze:
Postanowiłem zrobic porządek z moimi rachunkami, bo cokolwiek jest ich
za dużo.

Ja mam obecnie poprzez Multi... 9 różnego rodzaju rachunków (aż sprawdziłem :) )
I choć zastanawiałem się nad zmianą banku to zdecydowałem się zostać z BRE.
Rachunek podstawowy to Multikonto AQ w taryfie Intensive.
Jestem z niego zadowolony bo:
- jest de facto bezpłatny
- jest czynny 24/7 online (bez jakiś przerw na przetwarzanie, jak w systemach mainframe'owych z lat siedemdziesiątych)
- operacje kartowe są płynnie obsługiwane, natychmiast widoczne blokady
- wypłaty ze wszystkich bankomatów w .pl za darmo. Zagraniczne wypłaty bez prowizji, ale dość drogie ze względu na kursy stosowane przez bank i organizacje płatnicze
- rewelacyjny interfejs internetowy
- bezpłatne przelewy
- bezpłatne PZ
- szybkie księgowanie przelewów przychodzących
- kredyty... oprocentowanie znośne, dobra dostępność, konserwatywny scoring (dla mnie to zaleta)
- bardzo dobra obsługa telefoniczna, prawie nie ma spraw nie do załatwienia przez telefon (w czasie pracy doradców AQ)
- sprawne wpłatomaty (nigdy nie miałem problemu)
- sprawne rozwiązywanie reklamacji - widzę tu trend ku lepszemu
- właściwy poziom zabezpieczeń. Cały odgląd możliwy po podaniu jednego loginu i statycznego hasła, aktywne korzystanie rachunku możliwe przy pomocy kodów SMS-owcych, bądź przy pomocy autoryzacji poprzez multilinię. Żadnych haseł jednorazowych do logowania, haseł drugiego i trzeciego poziomu do podstawowych operacji.

Wady tego rachunku:
- brak własnego doradcy, który znałby moje potrzeby, referowanie za każdym razem mojej historii życiowej mnie nie bawi
- obsługa w oddziałach to porażka. Jedyną funkcją oddziału jakiej używam to wpłaty walutowe
- oddział, z którego korzystam jest za mały(Wiertnicza, Warszawa). Kolejki do doradców powodują, że kasjerzy zajmują się obsługą rachunków inną niż kasową i nawet przemili ludzie pracujący na stanowisku "informacja", których jedynym zadaniem jest zabawianie oczekujących na bycie obsłużonym nie poprawiają sytuacji.
- paranoja polegająca na niepodawaniu numeru telefonu do oddziału/doradcy skutecznie zniechęca do kontaktu z doradcą drogą telefoniczną (choć to chyba zdaje powoli zmienia)
- wczesne zamykanie przyjęć zgłoszeń do sesji ELIXIR. Ostatnia sesja 13:25
- idiotyzm polegający na routowaniu przelewów do/z mBank w godzinach sesji ELIXIR, powinno iść tak samo on-line jak w ramach Multi

Rachunki dodatkowe to głównie walutowe, są okay bo:
- prowadzenie bezpłatne nawet jak nic się na nich nie dzieje
- bezpłatne księgowanie przelewów zagranicznych przychodzących
Ich wady:
- brak kart wydawanych do rachunków walutowych rozliczanych w walucie rachunku
- mała liczba obsługiwanych walut
- brak możliwości zakupu waluty po kursach zbliżonych do rynku międzybankowego

Rachunek maklerski
- bez rewelacji, ale podpięty pod podstawowy, więc łatwa obsługa
- fundusze na takiej samej zasadzie jak w mbank

Rachunek firmowy
Ten rachunek według mnie decyduje o tym, że oferta Multi jest nie do przebicia. Kombinacja Multikonta AQ + e-business class jest bezkonkurencyjna.
- rachunek jest bezpłatny
- bezpłatne są przelewy przychodzące i wychodzące
- bezpłatne przychodzące walutowe
- ten sam, bardzo dobry interfejs internetowy, wszystkie rachunki widoczne pod jednym loginem
- klient z DG jest traktowany normalnie. Przy odrobinie wspólnej historii nie trzeba donosić żadnych papierów, wszystko jest załatwiane "na telefon" podczas jednej rozmowy.

W tej samej klasie co Multi są dla mnie w tej chwili:
Nordea Spektrum - rewelacyjna obsługa osobista, ale system przechodzi w offline w godzinach nocnych.
Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.

Data: 2009-10-02 17:15:11
Autor: szczurwa
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna ja k w mBanku ?
On 3 Paź, 00:23, Filip <filip6...@NSPAM.gazeta.pl> wrote:

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. O ile trafię do Multi, również
najczęściej będę bywał w oddziale na Wiertniczej. Uważaj na tamtejszy
wpłatomat - przedwczoraj pożarł mi kasę i nie pokwitował..;-)

Data: 2009-10-03 09:08:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-02, Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

- brak możliwości zakupu waluty po kursach zbliżonych do rynku międzybankowego

Jest możliwość ZTCW, ale to się u nich zaczyna od 10 tys. jednostek
danej waluty, a nie tak jak w Aliorze od 100 jednostek.

[...]

- klient z DG jest traktowany normalnie. Przy odrobinie wspólnej historii nie trzeba donosić żadnych papierów, wszystko jest załatwiane "na telefon" podczas jednej rozmowy.

O, to to. Dokładnie. Klient z DG jest traktowany normalnie.

Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.

Ale mają Autodealing. Ja u nich trzymam konto do robienia operacji walutowych, a resztę załatwiam poprzez Multi.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-04 15:29:21
Autor: Stiwi
[...]

Bardzo dobrze podsumowałeś zalety Multibanku. Mam tam konto ponad 7 lat i dotychczas nie spotkałem produktu lepszego. Ludzie niestety pozakładali konta w mBanku, który jest kilka klas niżej od Multi i wrzucają produkty BRE do jednego worka.

Bankami z jakimi miałem do czynienia: Raiffeisen, WBK, Pekao.
Rajfi to porażka kompletna, a spłata kk jest nie lada wyzwaniem by się połapać co i ile trzeba spłacić. Nawet przy zamykaniu konta, babka nie potrafiła dojść w ich systemie czy jestem na równo czy mam nadpłatę, wg mnie byłem na równo, a okazało się, że mia łem z 500pln nadpłaty, przynajmniej tyle mi zwrócili.

Pekao jak dla mnie plus za bezpłatne Eurokonto Net i możliwość bezpłatnych wpłat i wypłat w okienku. Mimo średniowiecznych praktyk w tym banku, na plus jak dla mnie system online Pekao24. Reszta do bani: saldo kart sprawdzanie w CKC, zasilanie walutowej VC przelewem z rachunku (dopiero teraz wprowadzili eurokonta walutowe z podpiętą kartą), brak możliwości zmiany np danych adresowych zdalnie bez potrzeby wizyty w banku. W pekao24 można zmienić dane adresowe, ale tylko do usługi Pekao24, niezła komedia. Pozostaje jeszcze poinformować oddział i CKC, czyli 3 jednostki banku... In plus, że jako adres do korespondencji może być podany adres zagraniczny, co rzadko który polski bank oferuje.

BZWBK to połączenie banku idącego z duchem czasu, z głupimi przepisami. Na plus rachunki walutowe, karty do nich, brak opłaty ze przewalutowanie (dla kart walutowych, zwykle banki 2% kasują), niezły system transakcyjny. Dalej to podobnie jak Pekao, zmienić cokolwiek telefonicznie nie da się bez wizyty w placówce.

W Multibanku podobnie jak koledze brakuje mi możliwości wyrobienia kart do rachunków walutowych. Ale sądząc po wprowadzeniu takiego produktu do mBanku, jest to kwestia czasu.

Data: 2009-10-04 17:33:20
Autor: Mithos
Stiwi pisze:
[...]

Niby pod jakim względem mBank jest kilka klas niżej ? Multibank od mBanku różni się oddziałami i gorszą ofertą (gorsze KK, tylko jeden rachunek oszczędnościowy). Natomiast obsługa w oddziałach jest żenująca więc w zasadzie takie oddziały to żadna zaleta. Mówię to oczywiście o "prestiżowym" rachunku Aquarius bo taki właśnie miałem.

W Multibanku podobnie jak koledze brakuje mi możliwości wyrobienia kart do rachunków walutowych. Ale sądząc po wprowadzeniu takiego produktu do mBanku, jest to kwestia czasu.

To coś ten czas się bardzo dłuży, bo te karty w mBanku to już raczej od dawna są.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 16:27:33
Autor: Stiwi
[...]

Chociażby pod względem systemu internetowego. Ten w Multibanku jest wręcz kapitalny i intuicujny, czego już nie da się powiedzieć o systemie mBanku.

Do oddziałów chodzę rzadko, trzeba mieć sporo czasu by załatwiać w dzisiejszych czasach jakiekolwiek rzeczy za pośrednictwem placówki, zwłaszcza jeśli możemy je zrobić online czy telefonicznie. Natomiast kilkakrotnie jak byłem wypłacić walutę czy otworzyć dodatkowy rachunek, nie mogę nic złego powiedzieć, choć na pewno wypłata waluty mogłaby trwać nieco szybciej.

W mBanku nie wypłacisz waluty, bo nie ma placówek. I to jest te właśnie kilka klas niżej, co najmniej jedna za system online, a druga za brak placówek. Choć na pewno znalazłbym i więcej zalet Multi nad mbankiem.

Data: 2009-10-04 19:09:58
Autor: Mithos
Stiwi pisze:
Chociażby pod względem systemu internetowego. Ten w Multibanku jest wręcz kapitalny i intuicujny, czego już nie da się powiedzieć o systemie mBanku.

Kwestia gustu, dla mnie te systemy są prawie identyczne.

[...]

No fakt, waluty nie wpłacisz.

W mBanku nie wypłacisz waluty, bo nie ma placówek. I to jest te właśnie kilka klas niżej, co najmniej jedna za system online, a druga za brak placówek. Choć na pewno znalazłbym i więcej zalet Multi nad mbankiem.

Pierwsza wada to wyłącznie rzecz gustu, druga może się czasem przydać ale nie musi (nie każdy potrzebuje wpłacać waluty).

Poza tym weź pod uwagę zalety mBanku (większy wybór KK, które IMO są ciekawsze; 4 konta oszczędnościowe - w Multibanku tylko jedno; karty do kont walutowych).

--
Mithos

Data: 2009-10-04 19:59:17
Autor: Filip
Mithos pisze:

Poza tym weź pod uwagę zalety mBanku (większy wybór KK, które IMO są ciekawsze; 4 konta oszczędnościowe - w Multibanku tylko jedno; karty do kont walutowych).
Do Mbanku nic nie mam, kilka lat temu próbowałem tam założyć konto i jakoś nic z tego nie wyszło. Ale ja i tak wyznaję zasadę, że kartę kredytową należy mieć w innym banku niż rachunek podstawowy, a konta oszczędnościowe są nędznie oprocentowane i w mbanku i w multi.
A obecnie najbardziej poszukuję banku, który prowadziłby rachunek w CADach i wydawał karty rozliczane w tej walucie. Ale chyba nikt niczego takiego nie ma w .pl

Data: 2009-10-04 20:00:56
Autor: Mithos
Filip pisze:
[...]

Dlaczego należy mieć KK w innym banku niż rachunek bieżący ? Jakie jest tego uzasadnienie ?

Teraz wszystko jest nędznie oprocentowane, a jednak gotówkę gdzieś trzymać trzeba.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 21:10:07
Autor: Filip
Mithos pisze:
Filip pisze:
[...]

Hm,
bo jak padnie system banku (w Multi to przerabiałem bardzo boleśnie), albo system VISA czy MC to dobrze mieć alternatywę. Mnie raz Multi pozbawił dostępu do płynności na kilka dni i cieszyłem się, że mam kartę innego banku.

Ja gotówkę niepotrzebną w danym miesiącu przelewam na konto oszczędnościowe w banku, który nie ma dostępu przez www i nie kusi, żeby do niej sięgać ;-) Wydawanie bywa silniejsze ode mnie :(

Data: 2009-10-04 21:28:44
Autor: Mithos
Filip pisze:
[...]

Po prostu warto mieć różne karty. Natomiast niektórzy uważają, że nie należy posiadać rachunku osobistego (głównego) i KK w tym samym banku ale jak się zapytać dlaczego to już odpowiedzi nie ma.

Ja gotówkę niepotrzebną w danym miesiącu przelewam na konto oszczędnościowe w banku, który nie ma dostępu przez www i nie kusi, żeby do niej sięgać ;-) Wydawanie bywa silniejsze ode mnie :(

Ja nie mam problemu z kontrolą samego siebie.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 21:44:47
Autor: MarekZ
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:haat1j$tcq$1news.onet.pl...

Po prostu warto mieć różne karty. Natomiast niektórzy uważają, że nie należy posiadać rachunku osobistego (głównego) i KK w tym samym banku ale jak się zapytać dlaczego to już odpowiedzi nie ma.

Jak nie ma, przecież było to pisane nie raz. W razie sporu z bankiem na tle związanym z kartą, ma on prostsze możliwości zabrania Ci pieniędzy bez Twojej zgody.

Data: 2009-10-04 22:11:15
Autor: RobertS
[...]

dokładnie, bylo już kilka razy - staram się trzymac tej zasady chociaż zdarzają mi się wyjątki

aktualnie mam citka (do przelewów) i kasę na KO (6,06%)

RobertS

Data: 2009-10-04 22:17:34
Autor: Mithos
RobertS pisze:
dokładnie, bylo już kilka razy - staram się trzymac tej zasady chociaż zdarzają mi się wyjątki

IMO to durna zasada. Ja się jej nigdy nie trzymam. Wręcz przeciwnie, staram się mieć KK tam gdzie mam rachunek.

--
Mithos

Data: 2009-10-05 00:19:28
Autor: Filip
Mithos pisze:
RobertS pisze:
dokładnie, bylo już kilka razy - staram się trzymac tej zasady chociaż zdarzają mi się wyjątki

IMO to durna zasada. Ja się jej nigdy nie trzymam. Wręcz przeciwnie, staram się mieć KK tam gdzie mam rachunek.

To napisz, dlaczego uważasz, że posiadanie KK w tym samym banku co konta podstawowego jest zasadne. Bez pisania "durne" itp. Chętnie się dowiem jakie są konkretne argumenty.

Data: 2009-10-05 19:07:57
Autor: Mithos
Filip pisze:
To napisz, dlaczego uważasz, że posiadanie KK w tym samym banku co konta podstawowego jest zasadne. Bez pisania "durne" itp. Chętnie się dowiem jakie są konkretne argumenty.

Ponieważ jest to wygodne np. automatyczna spłata. Natomiast IMO nie pociąga to za sobą żadnych wad czy niebezpieczeństw.

--
Mithos

Data: 2009-10-06 16:58:44
Autor: Filip
Mithos pisze:
Filip pisze:
[...]

Automatyczną spłatę to można mieć niezależnie od tego, gdzie karta, gdzie kk. Od tego jest PZ

Data: 2009-10-06 17:11:09
Autor: Mithos
Filip pisze:
Automatyczną spłatę to można mieć niezależnie od tego, gdzie karta, gdzie kk. Od tego jest PZ

PZ jest przeważnie płatne.

Poza tym automatyczna spłata z rachunku ma przeważnie wiele różnych opcji do wyboru (kwota minimalna, 100%, jakoś inaczej).

--
Mithos

Data: 2009-10-04 22:16:45
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Jak nie ma, przecież było to pisane nie raz. W razie sporu z bankiem na tle związanym z kartą, ma on prostsze możliwości zabrania Ci pieniędzy bez Twojej zgody.

A jak nie masz tam rachunku to bank ma BTE, wpis do BIK oraz różne karne opłaty, które może naliczać. Również kiepsko.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 22:27:56
Autor: MarekZ
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:haavri$6eq$1news.onet.pl...

A jak nie masz tam rachunku to bank ma BTE, wpis do BIK oraz różne karne opłaty, które może naliczać. Również kiepsko.

Owszem, naliczać opłaty sobie może. A następnie nawet wiązać na nie rezerwy, jeśli ma takie życzenie. BTE to w praktyce kwestia wielu, wielu miesięcy.

Skoro uważasz, że to nie jest istotny argument, miej swój główny rachunek w tym samym banku co i główną KK. Nie należy przypuszczać, aby komukolwiek tutaj to przeszkadzało. ;-)

Data: 2009-10-04 22:44:12
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Skoro uważasz, że to nie jest istotny argument, miej swój główny rachunek w tym samym banku co i główną KK. Nie należy przypuszczać, aby komukolwiek tutaj to przeszkadzało. ;-)

Miałem tak przez kilka lat z Multibankiem. Teraz mam podobnie w Aliorze.

--
Mithos

Data: 2009-10-04 15:12:02
Autor: szczurwa
On 4 Paź, 22:44, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Miałem tak przez kilka lat z Multibankiem. Teraz mam podobnie w Aliorze..

U mnie podobnie jest z Pekao SA, mBankiem i Allianz Bank. Tyle, ze po
tych wszystkich rachunkach hula wiatr, a nie depozyt. Specjalna
sytuacja ma miejsce w mBanku, gdzie rachunek podstawowy jest rachunkem
kart - o niedogodnościach tego faktu i różnych, kiepskich
doświadczeniach napisano tu tony...;-)

Data: 2009-10-05 19:09:58
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
[...]

Jak dla mnie to nie ma żadnego niebezpieczeństwa wynikającego z posiadania KK i rachunku osobistego (używanego) w jednym banku.

--
Mithos

Data: 2009-10-05 11:21:25
Autor: RobertS
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?

A jak nie masz tam rachunku to bank ma BTE, wpis do BIK oraz różne karne opłaty, które może naliczać. Również kiepsko.

co innego naliczanie opłat karnych, wystawianie różnych kwitów itp...a co innego fizyczne ściągnięcie kasy z konta

RobertS

Data: 2009-10-05 07:02:43
Autor: xbartx
Dnia Sat, 03 Oct 2009 00:23:11 +0200, Filip napisał(a):

I choć zastanawiałem się nad zmianą banku to zdecydowałem się zostać z
BRE. Rachunek podstawowy to Multikonto AQ w taryfie Intensive. Jestem z
niego zadowolony bo:
(...)
- rewelacyjny interfejs internetowy

Może i tak, ale zaczyna już nieco odstawać od obecnych trendów i taki rewelacyjny to on już nie jest IMO. Ja się nie mogłem doprosić i chyba dalej tego niema - loguje się do www i mam link "przelew krajowy" - klik wypełniam kilk wysyłam. Pamiętam, że w Multi nieźle się trzeba było naklikać, o ile dobrze pamiętam: rachunek>przelewy>przelew jednorazowy - jak dla mnie to jest porażka na całej linii. W Aliorze albo Nordea mogę to sobie wyciągnąć na stronę główną i wystarczy jeden klik. Poza tym nie ma tam rozgraniczenia na przelewy jednorazowe i zaufane - to jest jakiś archaizm, który ciągnie się w BRE multi/mbank. (...)
- sprawne wpłatomaty (nigdy nie miałem problemu)

No to dla równowagi z ostatniego tygodnia. Akurat tak się złożyło, że musiałem kilka razy wpłacić pieniądze na mbank - nowy wpłatomat multi jest hybrydowy i obsługuje również mbank.
1) wpłatomat nieczynny,
2) Pan wpłacał 6100 i dostał error i się już nie załapałem,
3) dzisiaj rano - niby wpłatomat czynny lecą reklamy etc ale karty ni jak się nie da włożyć, nawet pchając na przysłowiowego chama. Cóż IMO nowe wpłatomaty multi to powtórka z rozrywki mbanku i nic ponad to.
Reasumując wpłacałem kasę na mbank przez Aliora.

W tej samej klasie co Multi są dla mnie w tej chwili: Nordea Spektrum -
rewelacyjna obsługa osobista, ale system przechodzi w offline w
godzinach nocnych.

Potwierdzam

Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III
sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.

Potwierdzam. Porażka na całej linii przeniesiona z BPH chyba. W skrajnym przypadku można sobie zrobić takie kuku: przelew przychodzi do A 3 sesją w środę a czwartek i piątek mamy święto, więc pieniądze zobaczymy w poniedziałek około 8.00 :/

Data: 2009-10-22 23:01:11
Autor: SMARTER
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
Zdecydowanie odradzam. Poza "bajerem" zero sensownych korzyści. Archaizm w
ładnym opakowaniu. Bez konieczności przelewu 12 tys. PLN możesz skorzystać z
bogatszej oferty wielu innych banków, ja tak zrobiłem. Przelewałem 12 tys. PLN,
a w zamian tylko... bezpłatne bankomaty i przelewy. Miał być jeszcze Doradca,
ale nigdy nie zadzwonił do mnie i nie przedstawił się..więc wybrałem lepszy bank.

Data: 2009-10-22 23:16:04
Autor: RobertS
[...]

a gdzie mozna znaleźć lepszą ofertę jak ktoś przelewa te 12kzł miesiecznie?
gdzie warto sie przeniesc?

RobertS

Data: 2009-10-22 23:20:22
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hbqi2l$2jph$1opal.icpnet.pl...

a gdzie mozna znaleźć lepszą ofertę jak ktoś przelewa te 12kzł miesiecznie?
gdzie warto sie przeniesc?

Przy takich wplywach mozesz miec za darmo Citigold. Sam musisz ocenic czy oferta jest lepsza...

MK

Data: 2009-10-22 23:25:30
Autor: RobertS
Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?

Przy takich wplywach mozesz miec za darmo Citigold. Sam musisz ocenic czy oferta jest lepsza...

MK

a co mi ww. moze ciekawego zaoferowac? korzystam z ich konta w wersji direct i np. bankowosc elektroniczna wypada dosc blado w porownaniu z Multibankiem...

RobertS

Data: 2009-10-23 00:10:19
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hbqikb$2k63$1opal.icpnet.pl...

a co mi ww. moze ciekawego zaoferowac? korzystam z ich konta w wersji direct i np. bankowosc elektroniczna wypada dosc blado w porownaniu z Multibankiem...

 Nie mam zielonego pojecie czago oczekujesz, ale jesli kryterium jest wyglad serwisu transakcyjnego to raczej nic wiecej niz Multi nie bedziesz mial. Poza serwisem jako Citigold masz wszystkie wyplaty z bankomatow gratis, karte kredytowa platinum gratis, bezplatne polaczenia z teleserwisem, doradce, lepsze kursy walut niz 'zwykly klient', dostep do szerszej oferty produktow inwestycyjnych. Fajne jest to, ze czesto nie musisz jezdzic do oddzialu i umowic sie z doradca w innym wygodnym miejscu i nie musza to byc godziny pracy oddzialu. Oczywiscie czym grubszy portfel tym wiecej udogodnien ;).
Moze zerknij na http://www.online.citibank.pl/page.do?content=cg_serwisy_start

MK

Data: 2009-10-23 08:18:41
Autor: Mithos
RobertS pisze:
a gdzie mozna znaleźć lepszą ofertę jak ktoś przelewa te 12kzł miesiecznie?
gdzie warto sie przeniesc?

Biorąc pod uwagę, że na ROR masz kwotę, która zapewni odsetki większe niż 3 PLN miesięcznie to Alior.

Doradca to loteria, Aquariusowych przetestowałem wielu i każdy był żenujący. W Alior znalazłem kumatego doradcę i jestem bardziej zadowolony niż z Multi Aquarius (choć tych słabych też jest sporo).

--
Mithos

Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?