Czy od tych darowizn powinienem zapłacić podatek?

Data: 2012-04-11 02:49:27
Autor: Paweł Gawoś
Czy od tych darowizn powinienem zapłacić podatek?
Jest pewna strona www pośrednicząca w zbieraniu drobnych darowizn.
Są one zbierane przez pewien okres,
a następnie są przelewane na moje konto za pomocą PayPal oraz przelewu
bankowego (część środków jedną a część drugą metodą, zależnie od tego
jaką formę płatności wybrali darczyńcy).

Nie wiem czy w mojej sytuacji powinienem od tych darowizn płacić
podatek?

Darowizny od osób z trzeciej grupy podatkowej zwolnione są z podatku
do kwoty 4902 zł, a u mnie będzie tak, że będę miał dużo drobnych
darowizn - powiedzmy od 100 osób średnio po 100 zł. Razem uzbiera się
kwota 10 000 zł (tyle wpłynie mi na konto jednym przelewem), która
przekroczy te 4902 zł, ale jeżeli brać pod uwagę, że liczą się
darowizny od poszczególnych osób (100 zł osobno od każdej osoby), to
chyba podatku płacić nie muszę, ponieważ darowizna ta jest poniżej
kwoty 4902 zł?

Czy od tych darowizn powinienem zapłacić podatek?