Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne

Data: 2019-12-12 10:59:19
Autor: u2
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
jak jest zima, to musi być zimno, a że ruła pękła to takie są prawa fizyki, których się nie zmieni, i nie bądź pan głąb:)

https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cieplowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

9:56, 2019.12.12

Rzecznik rządu nie wyklucza, że odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje

Rzecznik prasowy rządu Piotr Muller odniósł się na antenie radiowej Jedynki do awarii sieci ciepłowniczej w Warszawie. Jego zdaniem odpowiedzialnych za nią mogą czekać konsekwencje prawne.

Awaria miała miejsce wczoraj ok. 9:45. Pęknięcie rury ciepłowniczej z gorącą wodą z elektrociepłowni w Siekierkach spowodowało, że utworzyły się ogromne ilości pary wodnej. Na miejscu utworzyła się wyrwa w ziemi i długie na ok. 600 metrów rozlewisko wody, w którym utknęło ok. 200 samochodów. Woda zalała również liczne piwnice i garaże.

Skutki awarii dotknęły wielu mieszkańców Warszawy. Ok. 2 w nocy ciepło miano przywrócić w sześciu dzielnicach. Według właściciela rury, spółki Veolia, nadal bez ogrzewania pozostają mieszkańcy Ursusa oraz ludzie mieszkający w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca, gdzie nastąpiła awaria.

Muller wyraził nadzieję, że w przeciwieństwie do niedawnej awarii kolektora doprowadzającego ścieki do oczyszczalni Czajka, tym razem Rafałowi Trzaskowskiemu nie będzie potrzebna pomoc rządu. Zauważył także, że poważne awarie infrastruktury zdarzają się w Warszawie wyjątkowo często. ,,Nie jest to optymistyczny obraz" - podsumował.

Muller wspomniał również o tym, że warto byłoby wrócić do tego dlaczego w 2011 roku władze Warszawy sprzedały prywatnej firmie Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. ,,Sprywatyzowano monopolistę, czyli firmę, która zawsze miałaby odbiorców, zawsze miałaby zyski. Nie wiem dlaczego to zrobiono" - stwierdził - ,,Teraz w dodatku łatwo powiedzieć, że to prywatna firma nawaliła. Prywatna firma spowodowała, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy Warszawiaków nie ma ciepła. Są zablokowane ulice. To jest takie typowe podejście, odsyłanie od siebie odpowiedzialności".

Kiedy nastąpiła awaria rury dwie osoby, które znajdowały się w pobliżu miejsca, gdzie miało miejsce pęknięcie, zostały poparzone na tyle poważnie, że niezbędne było przewiezienie ich do szpitala. Muller prognozuje, że odpowiedzialni za to zostaną ukarani. ,,To faktycznie sytuacja, w której pewnie nikt z nas nie chciałby się znaleźć idąc po ulicy. Nagle wybucha para, która parzy, dlatego że ktoś nie poradził sobie z konserwacją systemów ciepłowniczych w Warszawie" - stwierdził - ,,Jestem głęboko przekonany, że konsekwencje, w tym konsekwencje karne, poniosą osoby, które za to odpowiadają, bo to jest narażenie zdrowia i życia osób, które w tym miejscu się znajdowały"

Źródło: Niezależna.pl Autor: WM

Data: 2019-12-12 11:25:10
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

[...]

A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
czy cywilna?

Co przez 8 lat od przejęcia lokalnego monopolu od PO-władz Warszawy (2011)
prywatny właściciel "zaniedbał" co mogłoby+ doprowadzić do tej awarii?
Czy władze PO-Warszawy zaniedbały nadzoru nad lokalnym monopolistą?
Czy może władze PO-Warszawy wprowadziły w błąd nowego właściciela co do
stanu rur i "wskazanych" remontów?

Dopóki niedorzecznik nie powie za jakie bardzo konkretnie "zaniedbania"
i bardzo konkretnie z jakich paragrafów to jak dla mnie to są strachy na
lachy, "rozweselające" strachy na lachy.  IMHO Odpowiedzialność cywilna
właściciela rury wobec bezpośrednio poszkodowanych jest niemal
pewna. Wobec tych co nie mieli ogrzewania "nieco wątpliwa".
Odpowiedzialności karnej na tym etapie ja nie potrafię wykluczyć ale
IMHO jest mało prawdopodobna.

Pozytywne jest tylko to że niedorzecznik "starannie dobrał słowa" jak
się wydaje.  Może nauczy jak jego słowa zawsze traktować :-)

--
A. Filip

Data: 2019-12-12 11:30:22
Autor: u2
W dniu 12.12.2019 o 11:25, A. Filip pisze:
A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
czy cywilna?

ale to ja się zapytuję, ty masz odpowiadać jako zamieszany w nierząd Czasko i UB:)

Data: 2019-12-13 15:26:23
Autor: z
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
ojtamojtam Zaniedbali tylko rdzę. naczytali się ekologicznych ulotek o dotlenianiu i walce z CO2 ;-)

Data: 2019-12-12 16:29:38
Autor: Robert Tomasik
[...]

Zacznijmy od tego, czy ktokolwiek w ogóle ponosi za to winę. Awarie się
zdarzają. Pewnie dziennikarz zapytał, czy ewentualny winny poniesie
ko0nsekwencje i uzyskał odpowiedź, że rzecznik nie wyklucza takiej
odpowiedzialności. Podejrzewam, że rzecznik wielu innych rzeczy nie
wyklucza, nawet tego, ze do awarii doszło na skutek uderzenia meteorytu,
bo chwilowo ratują  i nie ma czasu analizować przyczyn. Potem
dziennikarze się dziwią, że nikt im nic nie chce bez autoryzacji
powiedzieć, bo przekręcają po swojemu słowa.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-12 16:51:33
Autor: u2
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
Zacznijmy od tego, czy ktokolwiek w ogóle ponosi za to winę. Awarie się
zdarzają.

czy przeglądy i odpowiednie konserwacje, remonty były ? jak były to Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie, odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki, to zależy co oni tam robili, może sabotaż ?

Data: 2019-12-12 17:09:13
Autor: u2
W dniu 12.12.2019 o 16:51, u2 pisze:
[...]

ba, z doświadczenia wiem, że jak będzie zdarzenie losowe to ubezpieczalnia zrobi wszystko, aby poszkodowanym nie wypłacić odszkodowania, oczywiście nie wszystkie ubezpieczalnie tak robią:)

Data: 2019-12-12 18:15:53
Autor: Shrek
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
W dniu 12.12.2019 o 16:51, u2 pisze:

czy przeglądy i odpowiednie konserwacje, remonty były ?

No właśnie - były? Masz jakąś wiedzę, czy tak sobie pieprzysz. Bo mimo, że mam z pewnością większą wiedzę na temat przeglądów budowlanych niż tym, to nawet nie wiem jakie przeglądy i co ile się robi dla magistrali ciepłowniczej.

jak były to Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie, odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki,

Czemu mieliby nie dostać?

--
Shrek

Data: 2019-12-13 02:09:36
Autor: Animka
W dniu 2019-12-12 o 18:15, Shrek pisze:
[...]

Co z tgo, ze dostaną jak są już poparzeni?

--
animka

Data: 2019-12-13 07:00:03
Autor: Budzik
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
Użytkownik Animka animka@tonie.ja.wp.pl ...

Czemu mieliby nie dostać?

Co z tgo, ze dostaną jak są już poparzeni?

Nie wyczułas z tego artykułu ze poparzenia wcale nie sa jakies powazne?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2019-12-13 13:38:25
Autor: Queequeg
Shrek <1@wp.pl> wrote:

No właśnie - były? Masz jakąś wiedzę, czy tak sobie pieprzysz.

u2, w zasadzie, nie ma żadnej wiedzy na żaden temat.

Teraz ten opóźniony kretyn znowu przerobi Queequeg na Queer i będzie się cieszył jakby mu ktoś do zupy nasikał. Taki poziom wczesnej podstawówki.

Data: 2019-12-13 16:12:43
Autor: u2
W dniu 13.12.2019 o 14:38, Queequeg aka Wueer pisze:
Teraz ten opóźniony kretyn znowu przerobi Queequeg na Queer i będzie się
cieszył jakby mu ktoś do zupy nasikał. Taki poziom wczesnej podstawówki.

:)))))))))))))))))))))))

Data: 2019-12-13 15:25:29
Autor: Queequeg
u2 <u_2@o2.pl> wrote:

[...]

No i widzisz, mówiłem. Powiesz "skacz debilu" a ten będzie pytał "jak wysoko?".

Data: 2019-12-13 16:36:40
Autor: u2
W dniu 13.12.2019 o 16:25, Queer pisze:
No i widzisz, mówiłem. Powiesz "skacz debilu" a ten będzie pytał "jak
wysoko?".

:))))))))))))))))))))

Data: 2019-12-13 17:10:43
Autor: Jacek Maciejewski
W dniu Fri, 13 Dec 2019 15:25:29 +0000, użytkownik Queequeg napisał:

u2 <u_2@o2.pl> wrote:

[...]

Niech już będzie że i ja się zeszmacę i wezmę udział w wątku niejakiego u2, między z, Animką i Filipem. Mam pytanie - czemu w ogóle włazisz w jego wątek? Na co masz nadzieję?
Zostaw ten margines w własnym sosie. Niech se u2 gada z Animką czy Filipem do us... śmierci. --
Jacek

Data: 2019-12-13 18:17:53
Autor: u2
W dniu 13.12.2019 o 18:10, Jcek Maciejew pisze:
[...]

ale ale każdy może pisać co chce, a że queer na dzień dobry wali kretynem, to niech nie spodziewa się niczego innego jak mojego serdecznego spontanicznego śmiechu:)

btw jcek to znany antyklerykał, który nienawidzi katolików, bo jak sam pisał, wychował się w katolickiej rodzinie, no i oddałby swoje dzieci, których najwyraźniej nie ma, na wychowanie dla pary gejów:)

Data: 2019-12-13 21:49:35
Autor: Animka

u2 <u_2@o2.pl> wrote:

[...]

Sprawdzaleś czy ja z nimi wszystkimi gadam, czy swoje winy przerzucasz na mnie? Spadaj.

--
animka

Data: 2019-12-13 18:00:02
Autor: Budzik
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
Użytkownik Queequeg queequeg@trust.no1 ...

Teraz ten opóźniony kretyn znowu przerobi Queequeg na Queer i będzie
się cieszył jakby mu ktoś do zupy nasikał. Taki poziom wczesnej
podstawówki.

Wspolczuje. Plonkownica nie działa? Ja go odscorowałem dawno temu, sporadycznie mi sie pokaze jakis jego post.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2019-12-12 18:52:15
Autor: Robert Tomasik
[...]

O ile jest przepis nakazujący takie przeglądy i określający, co należy
sprawdzić. Bo jak rurociąg w ziemi leży, to o ile się orientuję nikt
tego raz na rok nie wykopuje i nie ogląda.

jak były to Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie, odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki, to zależy co oni tam robili, może sabotaż ?

Albo jakieś roboty budowlane i przykładowo weszli w rurociąg. Teraz
pytanie czemu? Nie było na mapkach, czy nikt nie sprawdził?

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-12 17:10:32
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Stefczyk.info zacytował "dwa całe zdania" z których to wywiódł [A].
On "chyba" domniemał że awaria ta jest prawdopodobnie+ skutkiem
niewłaściwej konserwacji. _Może_ zgadł prawidłowo ale rzucać się z takim
wypowiedziami "z powierzchownym uzasadnieniem" zaraz po jednej (dużej)
awarii to szybko+.  Życzę mu złośliwie stosowania takich samych
standardów domniemywania w stosunku do rządu :-)

[A] https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cieplowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

Data: 2019-12-13 07:00:03
Autor: Budzik
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Mylisz przyczyne ze skutkami.
Dziennikarze zadaja takie a nie inne pytania bo liczni rzecznicy i politycy staraja sie tak odpowiadac na pytania zeby nic nie powiedziec.
Naprawde sadzisz ze dziennikarz nie wolałby zadac normalnego pytania i uzyskac normalnej odpowiedzi?

W omawianym przypadku niedorzecznik powinien odpowiedziec wprost: za wczesnie na jakiekolwiek spekulacje na temat ewentualnej odpowiedzialnosci za awarie.
Powinien tak powiedziec bo tak naprawde nic nie wie. Chyba ze wie to mogłby powiedziec to co wie.

Ale jak to rzecznicy maja w zwyczaju, woli pierdolic o "nie wykluczaniu konsekwencji" i kazdy wie dlaczego akurat w tym przypadku tak mowi i co tak naprawde pod tymi słowami sie znajduje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-12-13 16:18:31
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13.12.2019 o 08:00, Budzik pisze:

[...]

Ponieważ miewam z tym kontakt, to Ci powiem, jak to wygląda. Leży sobie
przykładowo TIR w rowie. Przyjeżdża dziennikarz. Jesli zapyta o
przyczyny, to każdy mu powie, że nie wiadomo. To chytrze zadaje pytanie:
"Czy wyklucza pan zamach terrorystyczny?". No i teraz można
odpowiedzieć, tak, albo nie. Jeśli powiesz "tak", to zacznie pytać, na
jakiej podstawie. Najprościej powiedzieć "nie". Ponieważ nie wiadomo, co
się stało i niczego wykluczyć nie można. No i teraz dziennikarz pisze
tytuł: "Wywrócił się TIR - policja nie wyklucza zamachu
terrorystycznego". Niby prawda :-)

[...]

I zapewne tak powiedział. Potem poszły pytania dodatkowe :-)

Ale jak to rzecznicy maja w zwyczaju, woli pierdolic o "nie wykluczaniu konsekwencji" i kazdy wie dlaczego akurat w tym przypadku tak mowi i co tak naprawde pod tymi słowami sie znajduje.

Nie każdy, bo przykładowo ja nie.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-13 15:29:13
Autor: Queequeg
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

To chytrze zadaje pytanie: "Czy wyklucza pan zamach terrorystyczny?". No i teraz można odpowiedzieć, tak, albo nie.

Można też: "Na obecną chwilę jest za wcześnie, żeby formułować jakiekolwiek wnioski".

Choć wtedy też mogą napisać, że policja nie wyklucza np. samobójstwa. Skoro za wcześnie na *jakiekolwiek* wnioski... :)

Data: 2019-12-13 16:37:57
Autor: u2
W dniu 13.12.2019 o 16:29, Queer pisze:
Można też: "Na obecną chwilę jest za wcześnie, żeby formułować
jakiekolwiek wnioski".

ano, queer za cienki jest, aby wyciągać jakiekolwiek wnioski:)))))))))))

Data: 2019-12-13 16:43:10
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Dec 2019 15:29:13 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

Można też: "Na obecną chwilę jest za wcześnie, żeby formułować jakiekolwiek wnioski".

Językoznawcy nie będą zachwyceni:
https://obcyjezykpolski.pl/nie-mowmy-na-ta-chwile-sprawa-wyglada-tak/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-12-14 00:10:24
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-13, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
[...]

"Przyczyny wypadku staną się przedmiotem rozważań dopiero po analizie zebranego materiału dowodowego."

--
Marcin

Data: 2019-12-13 21:33:09
Autor: mrbluesky.pl
Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
"Przyczyny wypadku staną się przedmiotem rozważań dopiero po analizie
zebranego materiału dowodowego." -- -
Zanalizowali.
sKOrodowana rurcia

Data: 2019-12-13 18:00:02
Autor: Budzik
[...]

Ech, Robercie, robisz z jakiejs fragmentu rzeczywistosci prawde objawiona.
A tak naprawde wyglada to tak, ze kazdy z tych "prawdomownych" kur...czaków mowi tak zeby w razie czego wszystkiego sie moc potem wyprzec.
Zdania przypuszczajace, niedopwiedzenia, dookreslenia w stylu "na ten moment" wreszcie odpowiada w ogole nie na to pytanie co było zadane.
I potem mamy takie kwiatki ze cała Polska słyszała ze Gowin bedzie ministrem wojny :) a jednak nikt tego przeciez nie powiedział...
I nie łudz sie, nikt sie z tym nie rodzi, są tego uczeni (ucza sie sami) na licznych szkoleniach z technik manipulacji, z unikania technik manipulacji...
Zreszta sam pewnie wiesz kto takie szkolenia prowadzi.

W omawianym przeciez ciebie przypadku taki rzecznik powinien odpowiedziec tak: na razie nie znamy przyczyn ale wydaje sie ze pytanie o zamach terrorystyczny na tym etapie powinno kazac przemyslec szanownej pani wybór zawodu :)))

[...]

Alez oczywiście. biedny rzecznik... ;-DDD

ROTFL --
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

Data: 2019-12-14 10:16:57
Autor: Shrek

https://1eu.funnyjunk.com/pictures/This+week+in+science_5c2d00_5271004.jpg

[...]

Tu na przykład chodzi o to że niedorzecznik jest niedorzecznikiem rządu, który się z czaszkowskim nie lubi i cokolwiek się w Warszawie spieprzy to zrobi z tego czyn polityczny.

--
Shrek

Data: 2019-12-14 10:22:47
Autor: u2
W dniu 14.12.2019 o 10:16, Srek pisze:
Tu na przykład chodzi o to że niedorzecznik jest niedorzecznikiem rządu, który się z czaszkowskim nie lubi i cokolwiek się w Warszawie spieprzy to zrobi z tego czyn polityczny.

zabawny ten srek, kto rządzi, ten uprawia politykę, bo polityka to sztuka rządzenia

teraz robi się niedorzeczne zarzuty, że Czasko wchodzi w politykę, oczywiście że wchodzi, bo jest z innej opcji politycznej niż Peace, był ministrem w nierządzie peło, a skoro warszawiacy wybrali Czasko to mają to co mają, czyli wieczne wojenki z Peace, pękające rury nie mają tutaj nic do rzeczy, jak jest zima, to musi być zimno:)

Data: 2019-12-13 02:06:07
Autor: Animka
W dniu 2019-12-12 o 11:25, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

A co ma Stefczyk do tego. Swoim szmalem bankowym niech się zajmie.

[...]

To przeciez znowu chłop operujcy koparką uszkodził rurę.
Pocięli, zniszczyli wszystkie chodniki na Sobieskiego i Powsńskiej. Nie wiem po co tam grzebią. Może jakieś nowe światłowody zakladają, bo stare się zniszczyły?
Państwo w Państwie. Państwo koparkowe :-(

Data: 2019-12-13 11:35:37
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Dec 2019 02:06:07 +0100, Animka napisał(a):

https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cieplowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

A co ma Stefczyk do tego. Swoim szmalem bankowym niech się zajmie.

Stefczyk to jeden z trybów pisowskiej mafii, więc robi to, co każe
Nowogrodzka.
Awaria jest okazją do przywalenia Trzaskowskiemu, dlatego piebiakowe trolle
zwiększyły aktywność nawet na niszowej grupie dyskusyjnej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-12-13 14:10:30
Autor: u2
W dniu 13.12.2019 o 11:35, małpa pisze:
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

:))))))))))))

Data: 2019-12-13 18:43:06
Autor: Runt
W dniu 2019-12-12 o 10:59, ubecki dureń i ciota u2 pisze:
[...]

Pijaczyna i ćpun u2 znów ucikł z psychuszki
[...]
cwel suwalski i ćpun u2
[...]
ubecka ciotka u2 obszczymur
[...]
u2 to pachołek od konfetti
[...]
u2 to genetyczny idiota
[...]

Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne