Data: 2010-11-05 16:15:05 | |
Autor: Dżery | |
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK? | |
Witam,
Kupiłem bilet MPK Wrocław przy użyciu aplikacji na komórkę Skycash łącząc się przez Internet. Po zakupie na telefon przychodzi potwierdzenie transakcji tj. id, czas, numer pojazdu, rodzaj i cena biletu, status transakcji „ZAKUPIONY” oraz te same informacje zapisane w kodzie 2D, który kontrolerzy skanują czytnikiem. Podczas kontroli pokazałem kontrolerom potwierdzenie zakupu ze wszystkimi szczegółami, jednak chcieli zobaczyć kod 2D, którego jednak ani oni, ani ja nie mogliśmy znaleźć w menu. Skończyło się wystawieniem wezwania, a jako sposób naruszenia przepisów wpisano: "bilet sms brak kodu kreskowego" (choć nie był to ani bilet sms, ani kod kreskowy). Odwołałem się opisując sytuację i załączając wydrukowane z systemu potwierdzenie zakupu biletu. Przysłano mi odmowę uznania odwołania powołując się na regulamin MPK (standardowa formułka), w którym jednak nie ma słowa o wymogu pokazania kodu 2D: http://bip.mpk.wroc.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=12 W piśmie nie było informacji co do dalszego odwoływania się. Czy mam się od tego pisma odwoływać? Jak tak, to gdzie, bo na nim nic o tym nie pisze? Po prostu im odpisać? A może czekać na wezwanie z sądu i wnieść sprzeciw dokumentując zapłatę za przejazd? Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-11-05 17:22:18 | |
Autor: Jacek_P | |
Czy odwoĹywaÄ siÄ ponownie od wezwania do zapĹaty MPK? | |
DĹźery napisal:
biletu. PrzysĹano mi odmowÄ uznania odwoĹania powoĹujÄ c siÄ na regulamin MPK (standardowa formuĹka), w ktĂłrym jednak nie ma sĹowa o wymogu pokazania kodu 2D: Hm, sÄ dzÄ, Ĺźe czas na napisanie im pisma wzywajÄ cego do podania podstawy prawnej nieuznania zapĹaty smsmem z wyszczegĂłlnieniem pozycji, ktĂłra wymaga prezentacji tego kodu. Przy okazji moĹźesz im napomknÄ Ä, Ĺźe zostaĹeĹ obciÄ Ĺźony opĹatÄ za sms, a odmowÄ uznania zapĹaty potraktujesz jako prĂłbÄ wyĹudzenia nienaleĹźnej opĹaty i skierujesz sprawÄ na drogÄ sÄ dowÄ . Taka stylistyka powinna otrzeĹşwiÄ jakiego przymuĹa urzÄdniczego w MPK. Ale pamiÄtaj: musisz mieÄ TWARDE potwierdzenie zapĹaty. Najlepiej na bilingu. Bo w wielu komĂłrkach moĹźna spreparowaÄ wiadomoĹÄ wyglÄ dajÄ cÄ jak sms odebrany. I ten kod ma potwierdzaÄ autentycznoĹÄ komunikatu. Problemy techniczne mogÄ siÄ zdarzaÄ i po to sÄ odwoĹania. JeĹźeli biling juĹź masz, to zrĂłb kopiÄ, zaznacz wykonanÄ pĹatnoĹÄ i doĹÄ cz do pisma. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-11-07 19:33:23 | |
Autor: Dżery | |
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK? | |
Dzięki za odpowiedź, miałem zrobić tak jak napisałeś, a teraz się tylko w tym utwierdziłem. Dodatkowo poskarżę się na niekompetencję kontrolera i zażądam wyciągnięcia od niego konsekwencji.
Co do dowodu zapłaty to dołączę ponownie (zrobiłem to już za pierwszym razem) wydruk z historii płatności mojego konta w systemie Skycash.com, przez który są realizowane transakcje. Konto jest indywidualne, przypisane do numeru telefonu, a w historii są wszystkie szczegóły płatności takie jak czas, rodzaj biletu, numer pojazdu. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-11-06 07:44:49 | |
Autor: Palik | |
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK? | |
Użytkownik "Dżery" <dzery19@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ib1ai9$9bu$1inews.gazeta.pl... Witam, Nowy system opłat za MPK we Wrocławiu uważam za oszukańczy i celowo nastawiony na okradanie klienta. Czyli jednym słowem , w moim prywatnym subiektywnym odczuciu ktoś z góry założył, że będzie kradł moje pieniądze i unikał odpowiedzialności za tę kradzież. Pisałem już o tym, że dwukrotnie "system" okradł mnie z biletów które kupiłem wcześniej. Napiszcie mi jakie macie odczucia choćby w takiej kwestii: Czy to normalne, że ginie mi bilet który kupiłem i gdzieś tam słyszę od nieodpowiedzialnych osób anonimowo odpowiadających mi mailem w imieniu BOK, że to dlatego , że coś tam wcisnałem, ze nie ta kieszeń, że nie ta strzałka, i że nie ta opcja...Cholera jasna! A jakim cudem wogóle mi coś ginie za co zapłaciłem!? To tak jakby bank oznajmił mi pewnego radosnego dnia: "Proszę Pana , wcisnął pan podwójnie kombinację klawiszy na bankomacie i w związku z tym przepadły Panu bezpowrotnie wszystkie oszczędności na koncie 6 milionów.Jeśli Pan będzie chciał przeczytać dlaczego przepadły Pana marne miliony to za dwa będziemy dysponować instrukcją w pdf obsługi bankomatów i tam stoi, ze dwukrotne wciśnięcie klawisza p skutkuje, ze bank zabiera wszystkie oszczędności.Proszę na drugi raz uważać.Podpisał "z Poważaniem BOK." Kto stworzył i w jakim celu sytem który okrada mnie bezpowrotnie z pieniędzy po jednej z wielu niby-pomyłek? Dla przypomnienia: Jedna z niby pomyłek to było to, że wybrałem opcję "przedłuż bilet" i po tej opcji okazało się,że nie nastąpiło przedłużenie [a "przedłuż" po polskiemu oznacza, ze dotychczasowa opcja istnieje , a następna jest do niej dodana"...], tylko ważny dotychczasowy bilet mi zniknał, i pokazał się nowo opłacony, ale ważny za jakiś czas. BOK nie reaguje na moje skargi i nie odpisuje mi na maile w prawnej formie z podpisem osoby odpowiadającej. Na kolejne skargi dostałem po długim oczekiwaniu tylko dwa anonimy zdawkowo sugerujące moje niby błędy- a nie ustosunkowująe się wogóle do przedmiotów mojej skargi. To w moim odczuciu złodziejski system i nastawiony w dodatku na jajcarskie działania aby uwalić okradzionych i zmęczyć ich , odsunąc od dochodzenia swoich praw. Bo jak do cholery mogę prawnie dochodzić swoich pieniędzy jeśli BOK nie odbiera moich telefonów, i BOK nie odpowiada na moje skargi w sposób prawnie satysfakcjonowany?! Podać ich do sądu za brak odpowiedzi na skargi o oszutwie i kradzieży moich pieniędzy? To ja 20 lat po sądach będę chodził, a oni bedą za moje pieniądze apartamenty sobie picować i prawników z moich pieniędzy wynajmować aby mnie uwalić...[?].. Przypominam jeszcze raz. Dwukrotnie zginęły mi bilety i poniosłem sytraty około 20 zł. Nie mam jak [przynajmnmiej w cywilizowany sposób]wyjaśnić tej sprawy bo brak jest "normalnych" kontaktów z BOK , a na skargi nikt nie odpowiada w formie zgodnej z prawem. Acha...Po tych jacach jakie oni sobie robią to będę się bał płacić za bilet MPK kartą płatniczą w automacie ;}. Bo znów się okaże , że opcja "przedłuż" skutkuje na przykład tym, że coś mi namodzi z kontem bankowym. Palik |
|
Data: 2010-11-07 19:27:21 | |
Autor: Dżery | |
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK? | |
Palik <palik@TNIJktowie.pl> napisał(a):
Wdrażanie tego systemu to porażka. Dość przypomnieć problemy z przedłużaniem ulgi studenckiej na kartach/legitymacjach. Kiedy wreszcie po zamieszaniu odpuścili studentom konieczność przedłużania ulgi po podbiciu legitymacji to okazało się, że moja dziewczyna i tak musiała to zrobić, bo coś z jej legitymacją nie działa (prawie przez to została spisana przez kanara, który na szczęście nie bardzo wiedział, co ma robić). Jako rozwiązanie kazali jej wozić ze sobą... wydruk z automatu potwierdzający przedłużenie biletu (!) Niestety niekompetencja kontrolerów i obsługi to standard, nowoczesne technologie ich chyba przerastają. Nie wspominam już o takich drobiazgach jak niedziałające lub źle działające automaty, problemy z płaceniem kartą, jak i samym systemem płatności przez komórkę (niedochodzące przelewy doładowujące konto). Na twoim miejscu poszedłbym na skargę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów i podrzucił temat prasie, oni lubią takie historie. Pozdrawiam -- |
|