Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?

Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?

Data: 2010-11-05 16:15:05
Autor: Dżery
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?
Witam,

Kupiłem bilet MPK Wrocław przy użyciu aplikacji na komórkę Skycash łącząc się przez Internet. Po zakupie na telefon przychodzi potwierdzenie transakcji tj. id, czas, numer pojazdu, rodzaj i cena biletu, status transakcji „ZAKUPIONY” oraz te same informacje zapisane w kodzie 2D, który kontrolerzy skanują czytnikiem. Podczas kontroli pokazałem kontrolerom potwierdzenie zakupu ze wszystkimi szczegółami, jednak chcieli zobaczyć kod 2D, którego jednak ani oni, ani ja nie mogliśmy znaleźć w menu. Skończyło się wystawieniem wezwania, a jako sposób naruszenia przepisów wpisano: "bilet sms brak kodu kreskowego" (choć nie był to ani bilet sms, ani kod kreskowy). Odwołałem się opisując sytuację i załączając wydrukowane z systemu potwierdzenie zakupu biletu. Przysłano mi odmowę uznania odwołania powołując się na regulamin MPK (standardowa formułka), w którym jednak nie ma słowa o wymogu pokazania kodu 2D:
http://bip.mpk.wroc.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=12
W piśmie nie było informacji co do dalszego odwoływania się. Czy mam się od tego pisma odwoływać? Jak tak, to gdzie, bo na nim nic o tym nie pisze? Po prostu im odpisać? A może czekać na wezwanie z sądu i wnieść sprzeciw dokumentując zapłatę za przejazd?

Pozdrawiam

--


Data: 2010-11-05 17:22:18
Autor: Jacek_P
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?
DĹźery napisal:
biletu. Przysłano mi odmowę uznania odwołania powołując się na regulamin MPK (standardowa formułka), w którym jednak nie ma słowa o wymogu pokazania kodu 2D:
http://bip.mpk.wroc.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=12
W piśmie nie było informacji co do dalszego odwoływania się. Czy mam się od tego pisma odwoływać? Jak tak, to gdzie, bo na nim nic o tym nie pisze? Po prostu im odpisać? A może czekać na wezwanie z sądu i wnieść sprzeciw dokumentując zapłatę za przejazd?

Hm, sądzę, że czas na napisanie im pisma wzywającego do podania podstawy
prawnej nieuznania zapłaty smsmem z wyszczególnieniem pozycji, która wymaga
prezentacji tego kodu. Przy okazji możesz im napomknąć, że zostałeś obciążony
opłatą za sms, a odmowę uznania zapłaty potraktujesz jako próbę wyłudzenia
nienależnej opłaty i skierujesz sprawę na drogę sądową. Taka stylistyka powinna otrzeźwić jakiego przymuła urzędniczego w MPK.

Ale pamiętaj: musisz mieć TWARDE potwierdzenie zapłaty. Najlepiej na bilingu.
Bo w wielu komórkach można spreparować wiadomość wyglądającą jak sms odebrany.
I ten kod ma potwierdzać autentyczność komunikatu. Problemy techniczne mogą
się zdarzać i po to są odwołania. Jeżeli biling już masz, to zrób kopię,
zaznacz wykonaną płatność i dołącz do pisma.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-07 19:33:23
Autor: Dżery
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?
Dzięki za odpowiedź, miałem zrobić tak jak napisałeś, a teraz się tylko w tym utwierdziłem. Dodatkowo poskarżę się na niekompetencję kontrolera i zażądam wyciągnięcia od niego konsekwencji.
Co do dowodu zapłaty to dołączę ponownie (zrobiłem to już za pierwszym razem) wydruk z historii płatności mojego konta w systemie Skycash.com, przez który są realizowane transakcje. Konto jest indywidualne, przypisane do numeru telefonu, a w historii są wszystkie szczegóły płatności takie jak czas, rodzaj biletu, numer pojazdu.

Pozdrawiam

--


Data: 2010-11-06 07:44:49
Autor: Palik
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?

Użytkownik "Dżery" <dzery19@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ib1ai9$9bu$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Kupiłem bilet MPK Wrocław przy użyciu aplikacji ......>


Nowy system opłat za MPK we Wrocławiu uważam za oszukańczy i celowo nastawiony na okradanie klienta. Czyli jednym słowem , w moim prywatnym subiektywnym odczuciu ktoś z góry założył, że będzie kradł moje pieniądze i unikał odpowiedzialności za tę kradzież.
Pisałem już o tym, że dwukrotnie "system" okradł mnie z biletów które kupiłem wcześniej.
Napiszcie mi jakie macie odczucia choćby w takiej kwestii: Czy to normalne, że ginie mi bilet który kupiłem i gdzieś tam słyszę od nieodpowiedzialnych osób anonimowo odpowiadających mi mailem w imieniu BOK, że to dlatego , że coś tam wcisnałem, ze nie ta kieszeń, że nie ta strzałka, i że nie ta opcja...Cholera jasna! A jakim cudem wogóle mi coś ginie za co zapłaciłem!? To tak jakby bank oznajmił mi pewnego radosnego dnia: "Proszę Pana , wcisnął pan podwójnie kombinację klawiszy na bankomacie i w związku z tym przepadły Panu bezpowrotnie wszystkie oszczędności na koncie 6 milionów.Jeśli Pan będzie chciał przeczytać dlaczego przepadły Pana marne miliony to za dwa będziemy dysponować instrukcją w pdf obsługi bankomatów i tam stoi, ze dwukrotne wciśnięcie klawisza p skutkuje, ze bank zabiera wszystkie oszczędności.Proszę na drugi raz uważać.Podpisał "z Poważaniem BOK."
Kto stworzył i w jakim celu sytem który okrada mnie bezpowrotnie z pieniędzy po jednej z wielu niby-pomyłek? Dla przypomnienia: Jedna z niby pomyłek to było to, że wybrałem opcję "przedłuż bilet" i po tej opcji okazało się,że nie nastąpiło przedłużenie [a  "przedłuż" po polskiemu oznacza, ze dotychczasowa opcja istnieje , a następna jest do niej dodana"...], tylko ważny dotychczasowy bilet mi zniknał, i pokazał się nowo opłacony, ale ważny za jakiś czas. BOK nie reaguje na moje skargi i nie odpisuje mi na maile w prawnej formie z podpisem osoby odpowiadającej. Na kolejne skargi dostałem po długim oczekiwaniu tylko dwa anonimy zdawkowo sugerujące moje niby błędy- a nie ustosunkowująe się wogóle do przedmiotów mojej skargi.
To w moim odczuciu złodziejski system i nastawiony w dodatku na jajcarskie działania aby uwalić okradzionych i zmęczyć ich , odsunąc od dochodzenia swoich praw.
Bo jak do cholery mogę prawnie dochodzić swoich pieniędzy jeśli BOK nie odbiera moich telefonów, i BOK nie odpowiada na moje skargi w sposób prawnie satysfakcjonowany?! Podać ich do sądu za brak odpowiedzi na skargi o oszutwie i kradzieży moich pieniędzy? To ja 20 lat po sądach będę chodził, a oni bedą za moje pieniądze apartamenty sobie picować i prawników z moich pieniędzy wynajmować aby mnie uwalić...[?]..
Przypominam jeszcze raz. Dwukrotnie zginęły mi bilety i poniosłem sytraty około 20 zł. Nie mam jak [przynajmnmiej w cywilizowany sposób]wyjaśnić tej sprawy bo brak jest "normalnych" kontaktów z BOK , a na skargi nikt nie odpowiada w formie zgodnej z prawem.

Acha...Po tych jacach jakie oni sobie robią to będę się bał płacić za bilet MPK kartą płatniczą w automacie ;}. Bo znów się okaże , że opcja "przedłuż" skutkuje na przykład tym, że coś mi namodzi z kontem bankowym.
Palik

Data: 2010-11-07 19:27:21
Autor: Dżery
Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?
Palik <palik@TNIJktowie.pl> napisał(a):

Nowy system opłat za MPK we Wrocławiu uważam za oszukańczy i celowo nastawiony na okradanie klienta...........

Wdrażanie tego systemu to porażka. Dość przypomnieć problemy z przedłużaniem ulgi studenckiej na kartach/legitymacjach. Kiedy wreszcie po zamieszaniu odpuścili studentom konieczność przedłużania ulgi po podbiciu legitymacji to okazało się, że moja dziewczyna i tak musiała to zrobić, bo coś z jej legitymacją nie działa (prawie przez to została spisana przez kanara, który na szczęście nie bardzo wiedział, co ma robić). Jako rozwiązanie kazali jej wozić ze sobą... wydruk z automatu potwierdzający przedłużenie biletu (!) Niestety niekompetencja kontrolerów i obsługi to standard, nowoczesne technologie ich chyba przerastają. Nie wspominam już o takich drobiazgach jak niedziałające lub źle działające automaty, problemy z płaceniem kartą, jak i samym systemem płatności przez komórkę (niedochodzące przelewy doładowujące konto).
Na twoim miejscu poszedłbym na skargę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów i podrzucił temat prasie, oni lubią takie historie.

Pozdrawiam


--


Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona