[SPAM] Czy off-road w Polsce jest problemem dla rowerzystów?

Data: 2011-01-20 00:52:33
Autor: kawoN
[SPAM] Czy off-road w Polsce jest problemem dla rowerzystów?
Pamiętajmy o jednym: nas (rowerzystów) też duża część piechurów
wyrzuciłaby z gór.

A dlaczego?

1. Też wytwarzamy hałas (nieporównywalnie mniejszy niż pojazdy
mechaniczne ale jednak zakłócamy ciszę)
2. Niektórzy doszukują się niszczenia podłoża przez opony rowerowe -
przy dużym
natężeniu ruchu rowerowego miękkie podłoża faktycznie będą ulegać
deformacji
3. Szlaki rowerowe z reguły pokrywają się z pieszymi
4. Większość piechurów uważa że jazda po górach rowerem (szczególnie w
dół)
to sztuka magiczna i przynajmniej ja jadąc w dół (a nie jestem
downhillowcem
i w górach bywam naprawdę rzadko) nawet szeroką drogą (na wąskiej z
ruchem pieszym
raczej testuję wytrzymałość hamulców na długotrwałe obciążenie) widzę
w oczach
podchodzących przerażenie. Zakładam, że nie dają mi oni szansy na
przejechanie cało kolejnych
metrów więc albo będą uczestnikami albo świadkami wypadku (a w górach
jeszcze
mi się to nie zdarzyło tfu, tfu)
5. I łamiemy tradycję - kiedyś góry były dostępne wyłącznie dla
pieszych

Co nie znaczy, że jestem zwolennikiem off-road'u w górach czy
lasach :)
Ale przy dyskusji trzeba mieć na uwadze "ich" punkt widzenia.

pozdrawiam

kawoN

-
dziennik rowerowy off-line
www.bike4win.pl

[SPAM] Czy off-road w Polsce jest problemem dla rowerzystów?