Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?

Data: 2010-10-05 07:38:17
Autor: Pszemol
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Patrzę na ceny i nie widzę jakiś dużych różnic gdy się przyjrzeć szczegółom...
Chcę kupić na prezent komuś starszemu w Polsce laptopa 17"
z małym dyskiem do nauki i porównuję ceny w zakresie $500-600.
Czy ktoś może polecić coś nowego 17" poniżej 2000zł w Polsce?

Data: 2010-10-05 14:43:45
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-05 14:38, Pszemol pisze:
[...]

Dodaj VAT clo i problemz y celnikami

Data: 2010-10-05 15:05:24
Autor: Yakhub
Dnia Tue, 05 Oct 2010 14:43:45 +0200, konieczko napisał(a):

[...]

I problemy z ewentualną realizacją gwarancji w PL.

--
Yakhub

Data: 2010-10-06 09:24:53
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Realizowałem w Polsce trzyletnią gwarancję ze Stanów, nikt nie pytał gdzie był kupiony.

-- -- -

Data: 2010-10-06 11:15:54
Autor: Yakhub
Dnia Wed, 6 Oct 2010 09:24:53 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Realizowałem w Polsce trzyletnią gwarancję ze Stanów, nikt nie pytał gdzie był kupiony.

Z ciekawości: jaka marka?

PS. Odpisuj pod cytatami

--
Yakhub

Data: 2010-10-06 18:47:44
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
chape kompak.

-- -- -

Data: 2010-10-06 23:51:14
Autor: Pszemol
"Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> wrote in message news:q0ry4z6vpck9$.dlgwazzenon.pl...
[...]

Po pierwsze - mam na myśli przewiezienie takiego laptopa
przez granicę w teczce przez kogoś, a wtedy ani VATu ani cła.
Po drugie - gwarancja - jakieś ryzyko jest, ale generalnie
ja nie mam pecha do niesprawnego sprzętu... Nigdy nie
musiałem korzystać z gwarancji na sprzęt elektroniczny.

Data: 2010-10-07 11:38:21
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
W przypadku laptopa masz to jak w banku.
Kupuj tylko z 3-letnią, a może nawet dłuższą gwarancją.
Akurat w stanówku ta żaden problem.

-- -- -

Data: 2010-10-07 07:21:01
Autor: Pszemol
"ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> wrote in message news:i8k4bv$rh9$1news.net.icm.edu.pl...
W przypadku laptopa masz to jak w banku.
Kupuj tylko z 3-letnią, a może nawet dłuższą gwarancją.
Akurat w stanówku ta żaden problem.

Nie znam laptopów z 3 letnią gwarancją w USA.
Takie Sony, np. daje 1 rok gwarancji, i na 100% nie
obowiązuje ona poza granicami USA - już sprawdzałem.
Więc nie mam jak w banku... :-)

Data: 2010-10-08 10:09:02
Autor: kamil

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:i8jscu.2e4.0poczta.onet.pl...
[...]

Dell?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-08 21:21:11
Autor: Pszemol
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i8mn3f$rrv$1inews.gazeta.pl...
[...]

A poza tym Dellem jest coś innego?

p.s. u Della, dowiadywałem się, wystarczy 2 letnia gwarancja.

Data: 2010-10-08 18:50:47
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
To co Ty q...a wiesz o USA ??

-- -- -

Data: 2010-10-08 19:48:56
Autor: Pszemol
"ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> wrote in message news:i8ni2n$adk$1news.net.icm.edu.pl...
| Nie znam laptopów z 3 letnią gwarancją w USA.
To co Ty q...a wiesz o USA ??

Nie pozuję na znawcę... w końcu możesz podać mi
marki producentów gdzie nie dopłaca się za 3 letnią
gwarancję jak za zboże.

Data: 2010-10-05 15:18:42
Autor: boxfish
W dniu 2010-10-05 14:43, konieczko pisze:
[...]

Jak przywozisz ? nie spotkałem się jeszcze, przy odrobinie rozsądku (brak kartonu, cen etc) ... jak wysyłasz to rzeczywiście tragedia może być

Data: 2010-10-05 17:25:07
Autor: nom

Użytkownik "konieczko" <troll@ops.pl> napisał w wiadomości news:i8f6hu$7e2$1news.onet.pl...
[...]

Kiedyś widziałem  w mixelectronics Acera 17" za 1328zł, ale bez systemu operacyjnego. Miał nawet dwurdzeniowy procesor, jakieś 1GB RAM i  160GB dysk. Karta graficzna zintegrowana na intelu.

Data: 2010-10-05 21:39:36
Autor: 666
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Po co laptop i taki wielki?

Co do Usiech:  opłaca się, ale oczywiście nie po RMP.

A najlepiej finansowo to coś poleasingowego itp. używanego.

-- -- -

Data: 2010-10-06 10:26:39
Autor: Irokez
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Użytkownik " 666" <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i8g5uo$rq7$1inews.gazeta.pl...
Po co laptop i taki wielki?

Kupiłem tacie też 17'stke.
Używa stacjonarnie, raz na pół roku zabierze ze sobą.
Nie ma miejsca na wielkie pudło plus monitor, a ekran 17 zapewnia lepszy komfort pracy. Dodatkowo taki laptop ma klawiaturę numeryczną.
Tak, wiem, daleko mu do zwykłej klawiatury i monitora 22 cale, ale jak piszę - miejsce.
Ja mam gdzie postawić więc lapi odpada, co najwyżej maleństwo na podróże służbowe.

A najlepiej finansowo to coś poleasingowego itp. używanego.

17 cali poleasingowe to chyba ciężko będzie.

--
Irokez

Data: 2010-10-06 11:58:53
Autor: ikov
[...]

Warto dokupić do lapka mysz i klawiaturę za grosze - zaka zaleta, że jest w pełni funkcjonalna (+ klaw. numeryczna i multimedialna), a można przy niej jeść, pić, a nawet pisać pięściami - najwyżej do wymiany będzie klawiatura za 30 zł a nie cały laptop.

Data: 2010-10-06 18:49:03
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Są  komputery wbudowane w płaską obudowę płaskiego monitora.

-- -- -

Nie ma miejsca na wielkie pudło plus monitor, a ekran 17 zapewnia lepszy komfort pracy.

Data: 2010-10-06 20:32:15
Autor: W.P.
Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Są  komputery wbudowane w płaską obudowę płaskiego monitora.

Są, ale OIDP cenowo to w okolicach 1k... USD.
(Advantech, Kontron).

W.P.

-- -- -

Nie ma miejsca na wielkie pudło plus monitor, a ekran 17 zapewnia lepszy komfort pracy.

Data: 2010-10-07 11:36:41
Autor: ąćęłńóśźż
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Dolar tak spadł?
Dziwne, bo w Makro Cash w okolicach 1 kzł

-- -- -

Data: 2010-10-06 23:17:02
Autor: Przemysław Ryk
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
Dnia Wed, 6 Oct 2010 18:49:03 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

(ciach...)

Nauczysz się w końcu cytować?

[ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo         ]
[ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
[ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył,  ]
[ że nadchodzi PIĄTEK!                                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-10-06 23:54:30
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:1tpj37k7iabrt$.dlgmaverick.kielek.info...
Dnia Wed, 6 Oct 2010 18:49:03 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

(ciach...)

Nauczysz się w końcu cytować?

-- [ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło         ]
[ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
[ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się ieszył,  ]
[ że nadchodzi PIĄTEK!                                    (JoeMonster.org) ]

A Ty się nauczysz, aby sygnatura nie miała więcej niż 4 linii, Znawco?
I w ogóle po co te bzdury siejesz do sieci??? Zbędny szum.

Data: 2010-10-07 10:52:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 6 Oct 2010 23:54:30 -0500, Pszemol napisał(a):

A Ty się nauczysz, aby sygnatura nie miała więcej niż 4 linii, Znawco?

Owszem.

I w ogóle po co te bzdury siejesz do sieci??? Zbędny szum.

Żebyś się mógł o to spytać. :)

[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2010-10-06 23:52:32
Autor: Pszemol
Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?
" 666" <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i8g5uo$rq7$1inews.gazeta.pl...
Po co laptop i taki wielki?

Nie o tym mowa...

Co do Usiech:  opłaca się, ale oczywiście nie po RMP.

RMP??? Po co piszesz skrótami?

A najlepiej finansowo to coś poleasingowego itp. używanego.

Interesuje mnie nowe.

Data: 2010-10-08 12:58:15
Autor: Giecze
Pszemol wrote:

" 666" <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i8g5uo$rq7$1inews.gazeta.pl...
> Po co laptop i taki wielki?

Nie o tym mowa...

A dlaczego nie? Ty pytasz czy się opłaca a 666 po co takie dziwactwo
(skoro można mieć wygodny "all in one"). Chyba że chcesz sponiewierać
zdrowie, wtedy koniecznie lap z ekranem 1920px, komfort że heja.

GC

Data: 2010-10-08 21:22:21
Autor: Pszemol
"Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote in message news:i8mtd5$esd$1news.onet.pl...
Pszemol wrote:

> [...]

(skoro można mieć wygodny "all in one"). Chyba że chcesz sponiewierać
zdrowie, wtedy koniecznie lap z ekranem 1920px, komfort że heja.

Ekran w "all in one" jest inny niż w laptopie? A skąd niby?

Data: 2010-10-09 19:08:54
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 8 Oct 2010 21:22:21 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

17" laptop i 23" all-in-one. Zadanie domowe - czym różnić się będą matryce,
jeżeli w jednym i drugim urządzeniu będą dawały naturalną rozdzielczość
1920x1200.

[ Na tym świecie nikt nie może być neutralny. Możesz jedynie wybrać sobie  ]
[ kłopoty, w które chcesz się wpakować.  (Murgen, Glen Cook "Ponure Lata") ]

Data: 2010-10-09 14:01:49
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:o7yt5xt8af3f.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

Wiadomo że w mniejszym będą mniejsze piksele, ale i będziesz go
zwykle oglądał z bliższej odległości niż stojącego gdzieś z tyłu biurka
ekranu 23".

Zresztą komputery all-in-one według mnie łączą w sobie najgorsze cechy
z obu rozwiązań: nieprzenośność, uwiązanie desktopa z nierozbudowalnością
i dużą ceną laptopa. Estetyka jest tu okupiona dużą ceną i to nie tylko w $$.
Kupując all-in-one kupujesz zasadniczo bardzo dużego i niezgrabnego
laptopa w dodatku bez baterii, czyli uwiązanego do gniazda z prądem...

Data: 2010-10-10 04:08:52
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 9 Oct 2010 14:01:49 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Z jednej strony przyznać Ci można całkowitą rację. Z drugiej - nie do końca.
Weź pod uwagę, że często wydajne, spore gabarytowo laptopy traktowane są
jako zamienniki stacjonarnych komputerów i stosunkowo rzadko używane są np.
w podróży. Biorąc pod uwagę fakt, że zarówno w komputerach all-in-one
najczęściej (nie mówię, że zawsze) dostaniesz tej samej klasy matrycę (czyli
raczej TN), to jednak często lepsze wykonanie podświetlenia i sama wielkość
piksela powodują, że praca na tej samej rozdzielczości na monitorze 23/24" w
komputerze all-in-one i notebooku będzie jednak wygodniejsza.

[...]

Z tym nawet nie próbuję polemizować - osobiście ze stacjonarnego komputera
raczej nie zrezygnuję nawet w sytuacji, gdy będę dość często zmuszony do
mobilnej pracy. Laptop będzie (ewentualnie) u mnie uzupełnieniem takiej
przenośnej maszyny, gdyż bez porządnego monitora (w sumie, to dwóch... ;D),
pełnowymiarowej klawiatury i solidnej myszki komfortowej pracę z komputerem
sobie średnio wyobrażam. Problemy z rozbudową / upgrade maszyna all-in-one
całkowicie mnie od takowych wynalazków odrzucają. Tyle, że ja się do takiego
segmentu "zwykłych użytkowników" średnio zaliczam z kilku powodów. :)

[ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2010-10-12 15:09:20
Autor: kamil
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:rvyzb3v7br74$.dlgmaverick.kielek.info...

[...]

Przemyslawie, co pytanie o laptopa, to wyskakujesz ze swoimi "wobrazam" i "raczej nie zrezygnuje". W zetknieciu z odmiennymi opiniami ludzi, ktorzy pracuja od lat na laptopach w ten sposob, wyglada to conajmniej komicznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 23:07:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 12 Oct 2010 15:09:20 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Ja wiem, że dla kogoś dziwnym i niezrozumiałym może być, że ktoś ma na dany
temat inne zdanie. Jeżeli ciężko Ci zrozumieć takie frazy czy słowa
kluczowe, jak: "osobiście", "u mnie", "ja", to już nie moja wina. Bez urazy.
:)

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2010-10-13 10:31:33
Autor: kamil

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:15qvahr6fy879.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

Mam raczej odwrotne wrazenie - Tobie trudno pogodzic sie z faktem, ze dla wielu osob laptop jest wygodnym rozwiazaniem. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-13 12:00:10
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:31:33 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Jeżeli tak Ci wygodnie - niech i tak będzie. :)

[ Ciekawe dlaczego pieniądze odkładane na "czarną godzinę" wydaje się na   ]
[ ślub?                                                   (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-10-14 16:47:58
Autor: kamil

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:nbt41vvduzqz$.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

Calkiem wygodnie oglada sie film w lozku albo na fotelu, serio. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-15 13:12:39
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 14 Oct 2010 16:47:58 +0100, kamil napisał(a):

Jeżeli tak Ci wygodnie - niech i tak będzie. :)

Calkiem wygodnie oglada sie film w lozku albo na fotelu, serio. ;)

Wiem. Sam filmy oglądam rozwalony na łóżku. YPB?

[ The most successful marriages are based on lies.                         ]
[                              (Gregory House "House M.D. 1x04 Maternity") ]

Data: 2010-10-13 13:56:45
Autor: Giecze
kamil wrote:

> [...]

Mam raczej odwrotne wrazenie - Tobie trudno pogodzic sie z faktem, ze dla wielu osob laptop jest wygodnym rozwiazaniem. :)

Trudno zrozumieć, że to co dla niektórych dziś wygodne, nie musi być
ergonomiczne, i w dalszej perspektywie może oznaczać "mało wygodne"
problemy ze zdrowiem?

Grzegorz

Data: 2010-10-14 16:45:23
Autor: kamil
"Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote in message news:i946mi$st1$1news.onet.pl...

[...]

Alkohol pijasz? Jadasz czasem miecho? Pogodz sie, ze w dalszej perspektywie moze to oznaczac problemy ze zdrowiem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 18:52:01
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-14 17:45, kamil wrote:
[...]

Dajcie na luz, tu też są dorośli ;P

Data: 2010-10-14 18:53:12
Autor: Giecze
kamil wrote:

> [...]

Alkohol pijasz? Jadasz czasem miecho? Pogodz sie, ze w dalszej perspektywie moze to oznaczac problemy ze zdrowiem.

Błyskotliwe porównanie. Ode mnie pass.

GC

Data: 2010-10-15 09:59:36
Autor: kamil

"Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote in message news:i97ceb$dfg$1news.onet.pl...
kamil wrote:

> [...]

> problemy ze zdrowiem?

Alkohol pijasz? Jadasz czasem miecho? Pogodz sie, ze w dalszej perspektywie

No i slusznie, bo pitoleniem o problemach zdrowotnych spowodowanych przez wygode przenoszenia komputera z miejsca na miejsce jedynie sie osmieszasz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-11 15:40:19
Autor: Giecze
Pszemol wrote:

> [...]
> zdrowie, wtedy koniecznie lap z ekranem 1920px, komfort że heja.

Ekran w "all in one" jest inny niż w laptopie? A skąd niby?

Zwykle większy (wygodniejszy) i ustawiony lepiej (wyżej). Ogólnie
potrzebne mniej miejsca i ilość klamotów niż w klasycznych
stacjonarnych. Z bezprzewodowymi myszą i klawiaturą ma szanse być
całkiem wygodne. I estetyczne.

Cechy produktu "z pudełka" jak przy laptopach, dla jednych zalety, dla
innych wady.

Pytanie czy ta przenośność, o ile wogóle potrzebna, warta jest
niedoskonałości ergonomii.

Grzegorz

Czy opłaca się sprowadzac laptopy ze Stanów?