Czy oszustwo związane z konkursem ERY?

Data: 2010-12-14 15:04:54
Autor: Krzysztof
Czy oszustwo związane z konkursem ERY?
Witajcie,
Pewna znajoma emerytka dostałą w październiku SMSa wzywającego do
wysłania _darmowego_ SMSa, aby wziąć udział w konkursie. Ponieważ lubi
brać udział w różnych konkursach i czasem wydaje po 3 zł na SMS - a tu
trafia się okazja za darmo - to w swojej naiwności SMSa wysłała.
Niestety, nie zapoznała się z regulaminem konkursu - ponieważ był
dostępny w internecie do którego nie ma dostępu. Okazuje się, że tym
bezpłatnym SMSem klient włącza sobie subskrypcję na możliwość ściągania
tapet na komórki za 4,88zł dziennie (tak! 146,40zł/miesiąc) - trochę
drogo jak na tapety na komórkę?
Oczywiście potem przychodziły codziennie SMSy informujące o kosztach
oraz możliwości wypisania się z imprezy - możliwość wypisania się była
jednak pozorna, ponieważ starszej pani nie udało się wypisać pomimo
wysyłania zgodnie z instrukcją odpowiednich SMSów (próbowała
wielokrotnie). Wreszcie po ponad miesiącu poprosiła mnie o radę -
zadzwoniliśmy więc do BOK i udało się wyłączyć subskrypcję poprzez
operatora.

Dla mnie całą sprawa jest analogiczna do pseudo-taksówkarzy jeżdżących
po mocno zawyżonych stawkach. Czyli z jednej strony naiwny klient
płacący za swoją głupotę, a z drugiej strony bezwzględny naciągacz. Czy
jest to już przestępstwo? Skłonienie podstępem do niekorzystnego
rozporządzenia swoim mieniem - czy jak to tam się nazywa?
Sprawa wygląda tak, że organizatorem nie jest ERA - tylko jakaś "Mobile
Formats" - pomimo tego, że ERA to firmuje swoim logo. Tak więc ERA tylko
pośredniczy w przekazywaniu pieniędzy do organizatora. Czy i na jakiej
podstawie można domagać się zwrotu pieniędzy bezpośrednio od ERY?
Czy ktoś ma doświadczenie w skutecznej walce w podobnych sprawach?

Krzysztof

Data: 2010-12-14 15:17:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie7ti6$9hg$1@news.onet.pl...
Okazuje się, że tym
bezpłatnym SMSem klient włącza sobie subskrypcję na możliwość ściągania
tapet na komórki za 4,88zł dziennie (tak! 146,40zł/miesiąc) - trochę
drogo jak na tapety na komórkę?

Niech ona ocenia. Przecież wyraziła zgodę, więc dla niej cena przystępna.

Wreszcie po ponad miesiącu poprosiła mnie o radę -
zadzwoniliśmy więc do BOK i udało się wyłączyć subskrypcję poprzez
operatora.

Skoro jej się nie podobało, że pobierają kasę i nie dało się wyłączyć to na co czekała? Na oklaski?

Dla mnie całą sprawa jest analogiczna do pseudo-taksówkarzy jeżdżących
po mocno zawyżonych stawkach.

Skoro klient wsiada do samochodu to pasują stawki.

Czyli z jednej strony naiwny klient
płacący za swoją głupotę, a z drugiej strony bezwzględny naciągacz.

Czemu bezwzględny? Gdyby ludzie nie byli naiwni to nie byłoby innych wykorzystujących ten fakt.

Czy
jest to już przestępstwo?

Powinno być przestępstwo, ale bycie takim naiwnym.

Sprawa wygląda tak, że organizatorem nie jest ERA - tylko jakaś "Mobile
Formats" - pomimo tego, że ERA to firmuje swoim logo. Tak więc ERA tylko
pośredniczy w przekazywaniu pieniędzy do organizatora.

Jak bierzesz udział w telegrze, czy innym konkursie to też operator uczestniczy w przekazaniu twoimi pieniędzmi.

Data: 2010-12-14 15:38:25
Autor: Krzysztof
W dniu 2010-12-14 15:17, qwerty pisze:
Powinno być przestępstwo, ale bycie takim naiwnym.

W ten sposób można podsumować większość przestępstw: "ofiara była sama
sobie winna". Ludzie robią różne głupie rzeczy - niektórzy wysyłają cały
swój majątek do afryki w odpowiedzi na email od jakiegoś "wiceministra"
z Nigerii. Prawdą jest, że nie byłoby naciągaczy, gdyby nie było takich
co się nabierają.
Jednak po to mamy prawo, żeby oszustów ścigać. Głupota ofiary nie jest
okolicznością łagodzącą.

Krzysztof

Data: 2010-12-14 15:42:57
Autor: Krzysztof 45
qwerty napisał(a):
[...]

Zrób coś z tym cytowaniem, nie widzisz tej sieczki?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-14 15:45:01
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof 45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie7vpk$t5s$1@news.vectranet.pl...
Zrób coś z tym cytowaniem, nie widzisz tej sieczki?

Próbowałem tańców szamańskich i nie pomogło. Widać indiańskie metody nie działają z Windows Live Mail.

Data: 2010-12-14 20:33:30
Autor: Krzysztof 45
qwerty napisał(a):
Zrób coś z tym cytowaniem, nie widzisz tej sieczki?
Próbowałem tańców szamańskich i nie pomogło. Widać indiańskie metody nie działają z Windows Live Mail.
Taki cwaniak z Ciebie, a nie potrafisz skonfigurować czytnika. LOL
--
Krzysiek

Data: 2010-12-15 09:04:50
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof 45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie8gqb$9ro$1@news.vectranet.pl...
Taki cwaniak z Ciebie, a nie potrafisz skonfigurować czytnika. LOL

Taki z Ciebie cwaniak? To czekam aż powiesz jak włączyć cytowanie w Windows Live Mail.

Data: 2010-12-15 18:19:58
Autor: Krzysztof 45
qwerty napisał(a):
Taki z Ciebie cwaniak? To czekam aż powiesz jak włączyć cytowanie w Windows Live Mail.
A ktoś Cie zmusza do używania tego (...) na grupach dyskusyjnych?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-15 19:01:39
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieatc6$r2g$1@news.vectranet.pl...
A ktoś Cie zmusza do używania tego (...) na grupach dyskusyjnych?

Skoro tak jęczysz i zaraz się rozpłaczesz to masz. Pasi?

Data: 2010-12-15 19:51:31
Autor: RadoslawF
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?
Dnia 2010-12-15 19:01, Uytkownik qwerty napisa:

grup dyskusyjnych:ieatc6$r2g$1@news.vectranet.pl...
A kto Cie zmusza do uywania tego (...) na grupach dyskusyjnych?
Skoro tak jczysz i zaraz si rozpaczesz to masz. Pasi?

Nie, pucie to w HTMLu. Dalej poprawiaj.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-15 20:06:25
Autor: qwerty
Czy oszustwo związane z konkursem ERY?
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieb2nl$qt8$3@node1.news.atman.pl...
Nie, puściłeś to w HTMLu. Dalej poprawiaj.

Dziwne, gdyż w źródle wiadomości widzę:

Data: 2010-12-15 13:29:28
Autor: witek
On 12/15/2010 1:06 PM, qwerty wrote:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
Nie, puściłeś to w HTMLu. Dalej poprawiaj.
Dziwne, gdyż w źródle wiadomości widzę:

w zrodle swojej wiadomosci?
bo ja widze

bądź łaskaw przeskrolować swoje źródło pare linijek wyżej.

Data: 2010-12-15 21:32:54
Autor: niusy.pl
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?

Uytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

A kto Cie zmusza do uywania tego (...) na grupach dyskusyjnych?
Skoro tak jczysz i zaraz si rozpaczesz to masz. Pasi?

Nie, pucie to w HTMLu.

Dlatego si dobrze zacytowao

Data: 2010-12-15 22:01:10
Autor: Krzysztof 45
qwerty napisał(a):
Skoro tak jęczysz i zaraz się rozpłaczesz to masz. Pasi?
Mam w dupie to co ty prezentujesz swoim zasranym czytnikiem.
To świadczy tylko o tobie, i jaki masz szacunek do swoich rozmówców.
Pałuj sie dalej.
Z mojej strony EOT
--
Krzysiek

Data: 2010-12-15 23:10:46
Autor: animka
W dniu 2010-12-15 22:01, Krzysztof 45 pisze:
qwerty napisał(a):
Skoro tak jęczysz i zaraz się rozpłaczesz to masz. Pasi?
Mam w dupie to co ty prezentujesz swoim zasranym czytnikiem.
[...]

Skonfiguruj swój czytnik lamerze. To jest XXI wiek!
Ja widzę wszystko poprawnie.

--
animka

Data: 2010-12-16 00:58:54
Autor: witek
qwerty napisał(a):
[...]

to ze ty cos widzisz poprawnie, wcale nie oznacza, ze jest poprawnie.

Data: 2010-12-16 10:29:17
Autor: Krzysztof 45
animka napisał(a):
Skonfiguruj swój czytnik lamerze. To jest XXI wiek!
Ja widzę wszystko poprawnie.
Jak jeszcze nie jest dla Ciebie za późno, skonsultuj się z okulistą.
A następnie wchłoń trochę wiedzy na temat czytników i netykiety, o ile tym nie zrobisz sobie krzywdy.
Miłego dnia życzę.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 09:39:49
Autor: januszek
Czy oszustwo związane z konkursem ERY?
Krzysztof 45 napisa?(a):

Jak jeszcze nie jest dla Ciebie za późno, skonsultuj się z okulistą.
A następnie wchłoń trochę wiedzy na temat czytników i netykiety, o ile tym nie zrobisz sobie krzywdy.

Hyhy, przedświąteczne zderzenie z Animką ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-12-16 12:37:47
Autor: animka
W dniu 2010-12-16 10:29, Krzysztof 45 pisze:
animka napisał(a):
[...]

No i o co Ci chodzi? Deklaracja charsetu jest.

--
animka

Data: 2010-12-16 08:58:24
Autor: niusy.pl
[...]

To raczej jego przedmówca tak ustawił czytnik by niektóre inne nie umiały go zacytować.

Data: 2010-12-16 10:34:36
Autor: Krzysztof 45
niusy.pl napisał(a):
To raczej jego przedmówca tak ustawił czytnik by niektóre inne nie umiały go zacytować.
Jakie niektóre inne?
Bo te mnie znane cytują.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 15:15:45
Autor: niusy.pl
[...]

Jak cytują to z czym masz problem ?

Data: 2010-12-16 16:01:25
Autor: Krzysztof 45
niusy.pl napisał(a):

[...]

Sorki. Zjadłem nie.
Ma być.
Bo te mnie znane nie cytują.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 09:19:02
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof 45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iebaaq$7s7$1@news.vectranet.pl...
Mam w dupie to co ty prezentujesz swoim zasranym czytnikiem.
To świadczy tylko o tobie, i jaki masz szacunek do swoich rozmówców.
Pałuj sie dalej.
Z mojej strony EOT

I dla tego do twoich wypowiedzi nie będę wstawiał znaku cytowania.

Data: 2010-12-16 10:55:41
Autor: RadoslawF
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?
Dnia 2010-12-16 09:19, Uytkownik qwerty napisa:

Mam w dupie to co ty prezentujesz swoim zasranym czytnikiem.
To wiadczy tylko o tobie, i jaki masz szacunek do swoich rozmwcw.
Pauj sie dalej.
Z mojej strony EOT

I dla tego do twoich wypowiedzi nie bd wstawia znaku cytowania.

Tak bardzo chcesz udowodni jak gboko masz nas w dupie i
jakim tumanem jeste ?
To udowadniaj. Z mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-14 15:43:12
Autor: PH
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?

Uytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa w wiadomoci news:ie7u99$pcg$1news.task.gda.pl...
Czy
jest to ju przestpstwo?

Powinno by przestpstwo, ale bycie takim naiwnym.

no mam nadziej e trafisz na "sprytniejszego" od siebie :]

Data: 2010-12-14 18:58:11
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-12-14 15:43, PH pisze:
no mam nadziej e trafisz na "sprytniejszego" od siebie :]

Doczam si do ycze dla uytkownika "qwerty" Od sprytnych zawsze s sprytniejsi. Zawsze.

Data: 2010-12-14 19:16:38
Autor: Maruda
Czy oszustwo związane z konkursem ERY?
W dniu 2010-12-14 15:17, qwerty pisze:

Wiesz...
Czysty palant z Ciebie. Kawał chuja. Nawet nie cały chuj, bo to byłaby obraza dla istotnego, męskiego atrybutu.

Życzę Ci, aby ktoś Cię wydymał do ostatniego grosza w dobrze przygotowanym podobnym pułapkowym przedsięwzięciu. Może wtedy zmienisz zdanie, czego Ci szczerze życzę.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2010-12-14 19:51:07
Autor: qwerty
Użytkownik "Maruda"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie8c9v$k4c$1@news.onet.pl...
Życzę Ci, aby ktoś Cię wydymał do ostatniego grosza w dobrze
przygotowanym podobnym pułapkowym przedsięwzięciu. Może wtedy zmienisz
zdanie, czego Ci szczerze życzę.

Raczej wątpię. Nie biorę w konkursach, a każdą umowę czytam uważnie. Na gębę niczego nie ustalam.

Data: 2010-12-14 20:06:14
Autor: Tomaszek
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?
W dniu 2010-12-14 19:51, qwerty pisze:
Raczej wtpi. Nie bior w konkursach, a kad umow czytam uwanie. Na
gb niczego nie ustalam.

Przyjdzie taki dzie, e bdzie cwaszy od Ciebie, a umowa, ktr podpiszesz bdzie tak skonstruowana, e bdzie Ci si wydawao, e wszystko jest w porzdku. Panta rei.

Data: 2010-12-15 10:35:35
Autor: zly
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?
Dnia Tue, 14 Dec 2010 20:06:14 +0100, Tomaszek napisa(a):

Przyjdzie taki dzie, e bdzie cwaszy od Ciebie, a umowa, ktr podpiszesz bdzie tak skonstruowana, e bdzie Ci si wydawao, e wszystko jest w porzdku. Panta rei.

Albo kto oczyci mu mieszkanie, bo jak ten ostatni frajer zaoy za mao
zabezpiecze :)
--
marcin

Data: 2010-12-14 23:22:17
Autor: Jacek S
Czy oszustwo związane z konkursem ERY?
W dniu 2010-12-14 19:51, qwerty pisze:

(...) Nie biorę w konkursach(...)

LOL
A poza konkursem bierzesz?!

--
Jacek S.

Data: 2010-12-14 20:04:26
Autor: Tomaszek
Czy oszustwo zwizane z konkursem ERY?
W dniu 2010-12-14 19:16, Maruda pisze:
Wiesz...
Czysty palant z Ciebie. Kawa chuja. Nawet nie cay chuj, bo to byaby
obraza dla istotnego, mskiego atrybutu.

ycz Ci, aby kto Ci wydyma do ostatniego grosza w dobrze
przygotowanym podobnym puapkowym przedsiwziciu. Moe wtedy zmienisz
zdanie, czego Ci szczerze ycz.

Do tych ycze te si doczam.

Data: 2010-12-14 22:46:55
Autor: Michał Gut
[...]