Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej ma my?

Data: 2011-08-14 22:06:13
Autor: seven
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej ma my?
Witam,
moja mama chce, aby po jej śmierci, jej pieniądze, oszczędności zgromadzone w ciągu całego życia, ulokowane na koncie, trafiły do mnie.
Twierdzi, że jako jej jedyny syn będę jedynym spadkobiercą, dlatego też podstanowiła nie tracić czasu na sporządzanie testamentu, bo - jak twierdzi - pieniądze, po jej śmierci, tak czy siak, będą moje.

Moja mama nie bierze pod uwagę następujących faktów:

- mama ma męża; nie zamierza mieć z nim rozdzielności majątkowej;
nie chce jednak, aby pieniądze trafiły do niego, bo to menel

- mama ma siostrÄ™;
nie chce, aby pieniądze trafiły do niej - są ze sobą skłócone

Moja mama twierdzi, że wszystkie pieniądze otrzymam bez problemu.
Ja myślę, że z otrzymaniem pieniędzy będą się wiązać pewne problemy, nie związane tylko i wyłącznie z podziałem spadku między trzy osoby.

Kto ma racjÄ™?

Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

Co ja, po jej śmierci, powinienem zrobić, aby otrzymać pieniądze?

Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

PS. Proszę o przystępne wyjaśnienie; nie znamy się na prawie.

Pozdrawiam.

Data: 2011-08-14 21:57:21
Autor: witek
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
On 8/14/2011 3:06 PM, seven wrote:
Kto ma racjÄ™?

ty,
po piersze majatek, ktory ma mama zapewne jest jej majtkiem wspolnym z mezem.
Wiec z definicji połowa jest jego. Drugą połowę dziedziczysz wspolnie z ojcem, wiec ty dostaniesz góra 1/4 tego co jest na koncie.

Wizyta u notariusza rozwiaze wiekszosc spraw.
Szczegolnie, ze byly dosyc spore zmiany w testamentach.

pogogolaj troche

Data: 2011-08-15 12:33:42
Autor: mvoicem
(15.08.2011 04:57), witek wrote:
[...]

Raczej nie zmieni tego, że 50% środków na koncie jest ojca.

Ja bym raczej szedł w stronę przekazania kasy jeszcze za życia matki.

p. m.

Data: 2011-08-15 13:42:10
Autor: witek
On 8/15/2011 5:33 AM, mvoicem wrote:
(15.08.2011 04:57), witek wrote:
[...]

pozmienialo sie prawo ostatnio,
mozna zrobic zapis na konketny przedmiot konkretnej osobie.
dopiero to co zostanie podlega tradycyjnemu spadkowaniu po staremu.
Wiec w zasadzie, roznica tylko w zachowku. Nie doczytalem czy cos sie w tym zakresie zmienilo.

Data: 2011-08-15 23:15:50
Autor: SDD

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j2bpju$57p$10usenet.news.interia.pl...

pozmienialo sie prawo ostatnio,
mozna zrobic zapis na konketny przedmiot konkretnej osobie.
dopiero to co zostanie podlega tradycyjnemu spadkowaniu po staremu.

No ale to zdaje si eod pazdziernika dopiero w zycie wchodzi. Tak wiec na wycieczke do Holandii szanowna mamusie zabrac najlepiej na poczatku listopada :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-16 03:10:24
Autor: mvoicem
(15.08.2011 04:57), witek wrote:
[...]

O ile wiem, zapis można było zrobić od zawsze. Ale nie upieram się.

Upieram się jednak, że matka może zapisać jedynie to, co jest jej. A więc nie cała kwota na koncie, a 50%, bo drugie 50% jest ojca.

I tego się chyba żadnym notariuszem nie załatwi, chyba że takim notariuszem dawno temu przed ślubem :).

p. m.

Data: 2011-08-15 20:54:27
Autor: witek
(15.08.2011 04:57), witek wrote:
[...]

to wiem
to sie jakos inaczej nazywa.
mozna rozporzadzic konkreetnymi przedmiotami wykluczajac je w ten sposob ze spadku.
poszukaj szczegolow, mi sie nie chce.

po też.

Data: 2011-08-16 09:31:44
Autor: mvoicem
(16.08.2011 03:54), witek wrote:
[...]

[...]

Przyjmuję na wiarę. Upieram się jednak że można rozporządzać tylko swoimi przedmiotami.

[...]

Czyli rozumiem że rozdzielność majątkowa czy coś takiego. No to do tego chyba by musiał do tego notariusza udać się mąż matki, który jak się domyślam, niekoniecznie musi być zainteresowany.

Chyba że te pieniądze pochodzą sprzed ślubu, bądź z innego powodu są majątkiem odrębnym.

p. m.

Data: 2011-08-16 09:31:54
Autor: witek
On 8/16/2011 2:31 AM, mvoicem wrote:
(16.08.2011 03:54), witek wrote:
[...]

no mowimy o spadku, a nieswoje spadkiem nie jest :)

[...]

"po" w sensie "od tego momentu".
zaprzeczylem tylko,ze intercyza musi byc przed slubem. Nie musi, moze byc tez po.

to co bylo wczesniej, juz nie pamietam dokladnie, po prostu sie miedzy soba dzieli.

Chyba że te pieniądze pochodzą sprzed ślubu, bądź z innego powodu są
majątkiem odrębnym.

tez

Data: 2011-08-16 13:19:21
Autor: krys
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
witek wrote:

Upieram siê jednak, ¿e matka mo¿e zapisaæ jedynie to, co jest jej. A
wiêc nie ca³a kwota na koncie, a 50%, bo drugie 50% jest ojca.

I tego siê chyba ¿adnym notariuszem nie za³atwi, chyba ¿e takim
notariuszem dawno temu przed ¶lubem :).

Zawsze mo¿e kasê z synem przepiæ.
J.

Data: 2011-08-16 13:32:10
Autor: Mark
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
Dnia Sun, 14 Aug 2011 21:57:21 -0500, witek napisa³(a):

ty,
po piersze majatek, ktory ma mama zapewne jest jej majtkiem wspolnym z mezem.
Wiec z definicji po³owa jest jego. Drug± po³owê dziedziczysz wspolnie z ojcem, wiec ty dostaniesz góra 1/4 tego co jest na koncie.

Chyba zeby sie najpierw rozwiodla, i uregulowala podzial, a potem testament.
To chyba by zalatwilo sprawe prawnie?

No chyba ze mama planuje szybko umrzec, i nie ma czasu...

--
Mark

Data: 2011-08-16 09:32:51
Autor: witek
On 8/16/2011 6:32 AM, Mark wrote:
No chyba ze mama planuje szybko umrzec

ale jeszcze o tym nie wie ...

Data: 2011-08-14 23:50:53
Autor: Krzysztof 45
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
seven napisał(a):
...]
Jak to przeczytałem co napisałeś, to myślę że chcesz wyrwać od niej dla siebie wszystkie jej oszczędności. Przekonaj mnie że nie.
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 12:27:21
Autor: SDD

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:j29g0e$v71$1news.vectranet.pl...

Jak to przeczytałem co napisałeś, to myślę że chcesz wyrwać od niej dla siebie wszystkie jej oszczędności. Przekonaj mnie że nie.

Znaczy sie bardziej etycznie byloby je przelac na Lux-Veritatis?
Jesli ojciec watkotworcy faktycznie jest menelem (a on sam nim nie jest - obu okolicznosci nie znamy na 100%) - to chyba normalne, ze lepiej, aby orzymal je on, a nie ojciec. Rozwazamy sytuacje po smierci matki.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-15 13:26:31
Autor: Krzysztof 45
SDD napisał(a):
Jesli ojciec watkotworcy faktycznie jest menelem (a on sam nim nie jest - obu okolicznosci nie znamy na 100%) - to chyba normalne, ze lepiej, aby orzymal je on, a nie ojciec.
Żadnej okoliczności nie znamy. Ale znamy fakt że matka jeszcze żyje, a
wątkotwórcę ciśnie ile będzie czekał na pieniądze. To raz.
A dwa. Dla czego matka nie chce spisać testamentu lub przeprowadzić
rozdzielności majątkowej?
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 11:39:12
Autor: _±æê³ñ󶼿
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
A rozdzielno¶æ maj±tkowa jakie by mia³a znaczenie dla tej sprawy?

-- -- -
lub przeprowadzic rozdzielnosci majatkowej?

Data: 2011-08-15 14:10:52
Autor: Krzysztof 45
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
_±æê³ñ󶼿 napisa³(a):
A rozdzielno¶æ maj±tkowa jakie by mia³a znaczenie dla tej sprawy?
A jaka to sprawa?
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 13:50:00
Autor: emeryt
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
Żadnej okoliczności nie znamy.

no właśnie, więc jak możemy oceniać?

Ale znamy fakt że matka jeszcze żyje, a
wątkotwórcę ciśnie ile będzie czekał na pieniądze. To raz.

no jedynie tu siÄ™ zgodzÄ™.

A dwa. Dla czego matka nie chce spisać testamentu [...]

może prozaicznie, jak wielu ludzi nie ma zbyt dużego pojęcia
o prawie i myśli, że jeżeli to jej ukochany syn to należy mu się wszystko?

Jednak myślę, że wątkodawca nie przyszedł tu po wsparcie moralne,
ocenÄ™ moralnÄ… jego pobudek, ale po informacje.

Pozdrawiam
E.

Data: 2011-08-15 14:09:45
Autor: Krzysztof 45
emeryt napisał(a):
Jednak myślę, że wątkodawca nie przyszedł tu po wsparcie moralne,
ocenÄ™ moralnÄ… jego pobudek, ale po informacje.
Wystarczy jedno, dwa hasła w google, by na szybko w kilkanaście minut
dowiedzieć się komu i ile się należy po śmierci członka rodziny, lub jak kogoś wydziedziczyć.
Dopiero po takiej lekturze wpada sie na grupÄ™ lub fora z konkretnymi
pytaniami na które nie potrafi znaleźć odpowiedzi, lub odpowiedzi jest
kilka różnych, i nie wie która jego dotyczy.

A tu masz racje. Przyszedł po informacje. Jak odziedziczyć wszystko, i jak długo będzie czekał na pieniądze po jeszcze żyjącej mamusi.
A może powinniśmy pomartwić się o mamusię?
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 14:46:05
Autor: Andrzej Lawa
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
W dniu 15.08.2011 14:09, Krzysztof 45 pisze:

A tu masz racje. Przyszed³ po informacje. Jak odziedziczyæ wszystko, i
jak d³ugo bêdzie czeka³ na pieni±dze po jeszcze ¿yj±cej mamusi.

Ooo! Jak ju¿ jasnowidzenie odprawiasz, to jaka bêdzie pogoda w tym tygodniu?

I pode¶lij mi prywatnie numery totolotka.

Data: 2011-08-15 15:06:14
Autor: Krzysztof 45
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
Andrzej Lawa napisa³(a):
Ooo! Jak ju¿ jasnowidzenie odprawiasz,
W którym miejscu lub momencie?
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 19:22:29
Autor: Andrzej Lawa
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
W dniu 15.08.2011 15:06, Krzysztof 45 pisze:
Andrzej Lawa napisa³(a):
Ooo! Jak ju¿ jasnowidzenie odprawiasz,
W którym miejscu lub momencie?

Tutaj. Wczoraj o 23:50, dzi¶ o 14:09.

Data: 2011-08-16 22:13:22
Autor: Krzysztof 45
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
Andrzej Lawa napisa³(a):
Ooo! Jak ju¿ jasnowidzenie odprawiasz,
W którym miejscu lub momencie?
Tutaj. Wczoraj o 23:50, dzi¶ o 14:09.
Szkoda ¿e seven tego nie potwierdzi.
--
Krzysiek

Data: 2011-08-17 11:37:45
Autor: Andrzej Lawa
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
W dniu 16.08.2011 22:13, Krzysztof 45 pisze:
Andrzej Lawa napisa³(a):
Ooo! Jak ju¿ jasnowidzenie odprawiasz,
W którym miejscu lub momencie?
Tutaj. Wczoraj o 23:50, dzi¶ o 14:09.
Szkoda ¿e seven tego nie potwierdzi.

Podaj liczby do nastêpnego losowania lotto, jasnowidzu, to bêdziesz mia³ potwierdzenie w TV.

Data: 2011-08-17 12:59:55
Autor: Krzysztof 45
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
Andrzej Lawa napisa³(a):
Podaj liczby do nastêpnego losowania lotto, jasnowidzu, to bêdziesz
mia³ potwierdzenie w TV.
To wszystko co powiedzia³em mogê okrasiæ oczkiem. To s± moje domys³y
na podstawie skromnego tekstu, który ma tyle w sobie prawdy co fa³szu.
Masz z tym problem?
Ja nikogo nie poni¿am i nie obra¿am. To jest grupa dyskusyjna, i seven
tez ma prawo do wypowiedzenia siê i uzupe³nienia informacji. Ale
widocznie nie zale¿y mu na tym, lub odkry³ si³ê google.
Ja poruszam wcale nie wykluczon± jedn± z wielu opcji. Zacz±³em od tej.
Masz prawo sie z ni± nie zgadzaæ.
--
Krzysiek

Data: 2011-08-15 12:58:11
Autor: emeryt
[...]

Twoja matka raczej siÄ™ myli.

Moja mama nie bierze pod uwagę następujących faktów:

- mama ma męża; nie zamierza mieć z nim rozdzielności majątkowej;
nie chce jednak, aby pieniądze trafiły do niego, bo to menel

żeby Cię tutaj nie zjedli, wyjaśni czy to Twoja matka nie chce
aby pieniądze trafiły do jej obecnego męża (z kontekstu wnioskuję,
że to Twój ojczym a nie biologiczny ojciec?), czy Ty tego nie chcesz?

- mama ma siostrÄ™;
nie chce, aby pieniądze trafiły do niej - są ze sobą skłócone

wyjaśni również, czy to Twoja matka nie chce aby pieniądze trafiły
do jej siostry, czy to Ty nie chcesz?

Moja mama twierdzi, że wszystkie pieniądze otrzymam bez problemu.

myli siÄ™ w mojej opinii.
Kolejne pytanie, czy Twoja matka dąży do tego abyś Ty dostał wszystko
po jej śmierci, czy to Ty naciskasz aby to uregulować?

Ja myślę, że z otrzymaniem pieniędzy będą się wiązać pewne problemy, nie związane tylko i wyłącznie z podziałem spadku między trzy osoby.

mnie się wydaje, że siostra nie będzie miała prawa do otrzymania
pieniędzy po jej śmierci. Kilka lat temu po śmieci mojego ojca nie przypominam
sobie aby jego siostra musiała cokolwiek podpisywać tz. nie musiała odrzucać
spadku bo taki jej się nie należał. Nie było testamentu i dziedziczenie
następowało pomiędzy mnie - jego jedynego syna i moją matkę na zasadach
opisanych już tutaj przez kogoś innego.
Tak, że generalnie Tobie jako synowi będzie się należeć połowa z połowy
czyli 1/4 a 3/4 Twojemu ojcu/ojczymowi.
Ale tutaj niech ktoś biegły w prawie mie wyprostuje lub potwierdzi.

Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

testament?

Co ja, po jej śmierci, powinienem zrobić, aby otrzymać pieniądze?

Ty chyba niewiele możesz zrobić. Prawo reguluje czy i w jakiej części
należy się spadek w przypadku braku testamentu czyli jw.

Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

ja z reguły nie mam tendencji do oceniania, szczególnie, że Cię nie znam
i nie znam sytuacji :-), ale zwróć uwagę, że Twoja mtka jeszcze żyje i pytanie
ile będziesz musiał czekać po jej śmierci na pieniądze jest IMHO nie na miejscu.
A ile jeszcze Twoja matka będzie żyła?

Pozdrawiam
E.

Data: 2011-08-15 14:48:28
Autor: Andrzej Lawa
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
W dniu 14.08.2011 22:06, seven pisze:

Co moja mama powinna zrobiæ, chc±c mieæ pewno¶æ, ¿e otrzymam pieni±dze?

Sporz±dziæ testament - z zastrze¿eniem, ¿e pieni±dze (o ile nie zosta³y wniesione jako "posag") s± wspólne z mê¿em.

Dochodzi jeszcze kwestia zachowku - niektórzy doradzaj± wydziedziczenie tych, którym siê nie zrobi³o zapisów, ale wydziedziczenie jest potencjalnie do podwa¿enia.

Data: 2011-08-16 00:10:36
Autor: Johnson
Czy otrzymam pieni±dze po ¶mierci mojej mamy?
W dniu 2011-08-14 22:06, seven pisze:

Jak d³ugo bêdê bêdê musia³ czekaæ na pieni±dze?

To pewnie zale¿y od tego jak szybko mama zejdzie ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-08-18 13:36:35
Autor: BydlÄ™
On 2011-08-14 20:06:13 +0000, seven <seven@none.com> said:

Kto ma racjÄ™?
Ty.

Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

Dać ci je. I długo żyć potem…

Co ja, po jej śmierci, powinienem zrobić,

Przynajmniej kwiatek i świeczkę.

 aby otrzymać pieniÄ…dze?

To zależy od przyjętej metody ich przekazania.

Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

To zależy od matk i przyjętej metody przekazania.

PS. Proszę o przystępne wyjaśnienie

Matka może ci dać, ale jeśli przeniesie się na łono Abrahama przed upływem 10 lat od darowizny, będziesz musiał odpalić działkę spadkobiercom.
Matka może ci je zapisać, co niczego w zasadzie nie da, jeśli spadkopbiercy postanowią podzielić się tymi pieniędzmi.
Mniej więcej tak.

; nie znamy siÄ™ na prawie.

To dlaczego nie pójdziecie do prawnika, który za pieniądze powie wam co i jak?

--
BydlÄ™

Data: 2011-08-18 19:26:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
On Thu, 18 Aug 2011, Bydlê wrote:

Matka mo¿e ci daæ, ale je¶li przeniesie siê na ³ono Abrahama przed up³ywem 10 lat od darowizny, bêdziesz musia³ odpaliæ dzia³kê spadkobiercom.

  Optymista.
  By³o kilka flejmów, sprawd¼ i przeczytaj przepis powoli i spokojnie:
warunek 10 lat dzia³a wobec osób które *NIE* s± spadkobiercami.
  Pozostali podlegaj± pod rozliczenie siê z zachowku.

Matka mo¿e ci je zapisaæ, co niczego w zasadzie nie da, je¶li spadkopbiercy postanowi± podzieliæ siê tymi pieniêdzmi.

....z dok³adno¶ci± do 1/2 (ew. 2/3) tej warto¶ci.

Mniej wiêcej tak.

  :)

; nie znamy siê na prawie.

To dlaczego nie pójdziecie do prawnika, który za pieni±dze powie
wam co i jak?

  Gdybnê sobie: bo "matka wie lepiej".
  Jest przekonana, ¿e mo¿e skutecznie rozporz±dziæ swoim maj±tkiem
na czas po swojej ¶mierci tylko na podstawie ustnego o¶wiadczenia
"a we¼ to sobie i nic innym nie dawaj".
  No to po co do prawnika :P
  Oczywi¶cie g³owy ¿e tak jest daæ nie mo¿na, ale opis tak wskazuje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-18 21:46:04
Autor: Bydlê
On 2011-08-18 17:26:00 +0000, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

(ciach o zachówkach, darowiznach i dekadzie - faktycznie nieuwa¿nie przeczyta³em - mea culpa!)

(o prawniku)

  Gdybnê sobie: bo "matka wie lepiej".

Gdyby tak by³o, to syn nie dr±¿y³by - matriarchat silny nie zezwala na w±tpliwo¶ci i podwa¿anie zdania g³owy rodu.

 Oczywi¶cie g³owy ¿e tak jest daæ nie mo¿na, ale opis tak wskazuje.

Sk³aniam siê ku innemu sceanriuszowi, w którym wprawdzie wystêpuje niechêæ do dzielenia siê, ale nie le¿±ca po stronie dziel±cej.
:-)

--
Bydlê

Data: 2011-08-19 10:48:55
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Uczciwie przyznaæ trzeba ¿e nie ma podstaw do podwa¿ania ¿adnej wersji!

pzdr, Gotfryd

Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej ma my?