Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?

Data: 2011-08-18 13:36:35
Autor: BydlÄ™
On 2011-08-14 20:06:13 +0000, seven <seven@none.com> said:

Kto ma racjÄ™?
Ty.

Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

Dać ci je. I długo żyć potem…

Co ja, po jej śmierci, powinienem zrobić,

Przynajmniej kwiatek i świeczkę.

 aby otrzymać pieniÄ…dze?

To zależy od przyjętej metody ich przekazania.

Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

To zależy od matk i przyjętej metody przekazania.

PS. Proszę o przystępne wyjaśnienie

Matka może ci dać, ale jeśli przeniesie się na łono Abrahama przed upływem 10 lat od darowizny, będziesz musiał odpalić działkę spadkobiercom.
Matka może ci je zapisać, co niczego w zasadzie nie da, jeśli spadkopbiercy postanowią podzielić się tymi pieniędzmi.
Mniej więcej tak.

; nie znamy siÄ™ na prawie.

To dlaczego nie pĂłjdziecie do prawnika, ktĂłry za pieniÄ…dze powie wam co i jak?

--
BydlÄ™

Data: 2011-08-18 19:26:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
On Thu, 18 Aug 2011, Bydlę wrote:

Matka może ci dać, ale je¶li przeniesie się na łono Abrahama przed upływem 10 lat od darowizny, będziesz musiał odpalić działkę spadkobiercom.

  Optymista.
  Było kilka flejmów, sprawdĽ i przeczytaj przepis powoli i spokojnie:
warunek 10 lat działa wobec osób które *NIE* s± spadkobiercami.
  Pozostali podlegaj± pod rozliczenie się z zachowku.

Matka może ci je zapisać, co niczego w zasadzie nie da, je¶li spadkopbiercy postanowi± podzielić się tymi pieniędzmi.

....z dokładno¶ci± do 1/2 (ew. 2/3) tej warto¶ci.

Mniej więcej tak.

  :)

; nie znamy się na prawie.

To dlaczego nie pójdziecie do prawnika, który za pieni±dze powie
wam co i jak?

  Gdybnę sobie: bo "matka wie lepiej".
  Jest przekonana, że może skutecznie rozporz±dzić swoim maj±tkiem
na czas po swojej ¶mierci tylko na podstawie ustnego o¶wiadczenia
"a weĽ to sobie i nic innym nie dawaj".
  No to po co do prawnika :P
  Oczywi¶cie głowy że tak jest dać nie można, ale opis tak wskazuje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-18 21:46:04
Autor: Bydlę
On 2011-08-18 17:26:00 +0000, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

(ciach o zachówkach, darowiznach i dekadzie - faktycznie nieuważnie przeczytałem - mea culpa!)

(o prawniku)

  Gdybnę sobie: bo "matka wie lepiej".

Gdyby tak było, to syn nie dr±żyłby - matriarchat silny nie zezwala na w±tpliwo¶ci i podważanie zdania głowy rodu.

 Oczywi¶cie głowy że tak jest dać nie można, ale opis tak wskazuje.

Skłaniam się ku innemu sceanriuszowi, w którym wprawdzie występuje niechęć do dzielenia się, ale nie leż±ca po stronie dziel±cej.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-08-19 10:48:55
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Uczciwie przyznać trzeba że nie ma podstaw do podważania żadnej wersji!

pzdr, Gotfryd

Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?