Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?

Data: 2010-01-20 21:30:03
Autor: Grzegorz Brycki
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?
Witam

Kiedyś pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwości płatności kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to jest?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

Data: 2010-01-20 22:34:17
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:hj7p49$r3c$1news.onet.pl...
[...]

Te ograniczenia są niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami. Z tego co wiem naruszają również umowy pomiędzy sklepami a centrami rozliczeniowymi. Proponuję rzucić okiem na grupę pl.biznes.banki, bo tam było już kilka wątków na ten temat.

Data: 2010-01-21 07:39:54
Autor: Alek
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał

[...]

Pytanie było o zgodność z prawem. Z prawem nie są niezgodne.

Data: 2010-01-21 08:13:55
Autor: Andrzej Adam Filip
"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Czy niedotrzymanie umowy (dwustronnej) "bez waĹĽnego powodu" jest zgodne
z prawem? Wiec można "przerobić pytanie": na co w prawie mógłby się
powoływać sklep wprowadzający podobne ograniczenia? [ o ile są one niezgodne z umową z "siecią karcianą" ]
Albo: na jakiej podstawie sklep mógłby twierdzić że podobne zapisy w
umowach sÄ… "nielegalne"/"niewymagalne"?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
PieniÄ…dz jest bezwonny, ale siÄ™ ulatnia.

Data: 2010-01-21 08:33:19
Autor: Alek
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

[...]

Jaki przepis tego zabrania?
W rachubÄ™ wchodzÄ… jakieĹ› tam konsekwencje umowne
lub rozwiÄ…zanie umowy przez operatora karcianego.
Ewentualnie odszodowanie, gdyby ów operator poniósł
jakÄ…Ĺ› szkodÄ™ na skutek naruszenia umowy przez sklep.
Zwykła sprawa cywilna.

Data: 2010-01-21 08:54:42
Autor: Andrzej Adam Filip
[...]

Zasadniczo tak (jak rozumiem).
Tylko że ja odniosłem "wrażenie" że startującemu wątek chodziło o to jak
na "jedną ze stron takiej umowy" "napuścić prokuraturę" (dostać swoje na
cudzy koszt) -> pokazanie ĹĽe  prokuraturÄ™/UOKiK/... moĹĽna prĂłbować
"napuścić" również na "drugą stronę" jest "interesujące" :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Z mleka skrzepłego powstaje masło;

Data: 2010-01-21 11:59:32
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj8tgs$r1m$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

To zależy, co rozumiesz pod pojęciem prawa. Bo zasadniczo prawo wymaga przestrzegania zawartych umów, a ograniczenia kwotowe owe ograniczenia łamią.

Data: 2010-01-22 07:55:22
Autor: Alek
[...]

Masz na myśli jakis konkretny przepis karny?

Data: 2010-01-22 09:23:43
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjbi9k$gb1$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czemu karny? Nie każde naruszene prawa jest przestęstwem lub wykroczeniem.

Data: 2010-01-22 09:59:02
Autor: Andrzej Adam Filip
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

przestrzegania zawartych umĂłw, a ograniczenia kwotowe owe ograniczenia
Ĺ‚amiÄ….

Czy ty znasz każdą umowę którą podpisał jakiś sklep z siecią karcianą "w każdym detalu" z *GWARANCJĄ* że nie ma niej czegoś co pozwala sklepowi na minimalną kwotę akceptowanej transakcji?
Ja w sieciach karcianych nie pracujÄ™ wiec tych umĂłw nie znam.

Nie zamierzam opierdalać sklepów za swoje "tylko domysły" o tym co w tych umowach jest. Za egzekwowanie umów handlowych "typowo nie w pełni
jawnych" niech się biorą strony tych umów. Operatorzy kart nie działają
za darmo wiec niech zarobiÄ… na swojÄ… prowizjÄ™ *uczciwie*.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie ma powrotu do jaskiń, jest nas za dużo.

Data: 2010-01-22 21:43:32
Autor: Robert Tomasik
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?

Czy ty znasz każdą umowę którą podpisał jakiś sklep z siecią karcianą
"w kaĹĽdym detalu" z *GWARANCJÄ„* ĹĽe nie ma niej czegoĹ› co pozwala
sklepowi na minimalnÄ… kwotÄ™ akceptowanej transakcji?
Ja w sieciach karcianych nie pracujÄ™ wiec tych umĂłw nie znam.

Ja też nie pracuję, ale widziałem kilka takich umów i w znanych mi
wypadkach są tam kary umowne - nie małę - za takie bezpodstawne odmowy
akceptacji kart.

[...]

Jeszcze raz podkreślam, że konsument ma umowę z bankiem i to do banku
powinien keirować ewentualne pretensje, a nie doo sklepu. A już na pewno
nie do kasjerki, ktĂła wykonuje tam tylko swoje obowiÄ…zki i nic od niej nie
zaleĹĽy. Ja, jedyne o co pytam przy odmowie akceptacji, to czy wynika z
problemu technicznego, czy kwoty minimalnej.

Data: 2010-01-21 07:42:00
Autor: januszek
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Robert Tomasik napisał(a):

Te ograniczenia s± niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami.

Z powyzszego wynika, ze trzeba skladac skargi do banku, ktory nam karte wydal?

j.

--
ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;)
(kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego)

Data: 2010-01-21 08:55:57
Autor: Andrzej Adam Filip
januszek <januszek@polska.irc.pl> pisze:
Robert Tomasik napisał(a):

Te ograniczenia są niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami.

Z powyzszego wynika, ze trzeba skladac skargi do banku, ktory nam karte wydal?

j.

Na to że to toleruje i domagać się odszkodowania *od banku*? ;-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nadmiar słów powoduje potknięcie języka i znudzenie przyjaciół.

Data: 2010-01-21 12:03:26
Autor: Robert Tomasik

Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Dokładnie. Bank w celu uchylenia się oid odpowiedzialności musi wyegzekwować swoje prawa wynkające z umowy od centrum rozliczeniowego, zaś te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie właściwe postępowanie.

Data: 2010-01-21 11:59:42
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Na to że to toleruje i domagać się odszkodowania *od banku*? ;-)

Dokładnie. Bank w celu uchylenia się oid odpowiedzialno¶ci musi wyegzekwować swoje prawa wynkaj±ce z umowy od centrum rozliczeniowego, za¶ te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie wła¶ciwe postępowanie.

Sprawdzilem i w umowie jaka ja zawarlem z bankiem kwestia minimalnej kwoty planosci karta nie jest w zaden sposob uregulowana. Czego wiec mam sie domagac? Malo tego, sa tam rozne zastrzezenia z ktorych posdrednio wynika, ze nie zawsze i wszedzie bede mogl placic karta.

j.

Data: 2010-01-21 14:08:55
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 12:59:42 +0100, januszek napisał(a):

Sprawdzilem i w umowie jaka ja zawarlem z bankiem kwestia minimalnej
kwoty planosci karta nie jest w zaden sposob uregulowana. Czego wiec mam
sie domagac?

januszek, oni to maj± w swoich umowach (sklepowy z rozliczeniowcem).

Malo tego, sa tam rozne zastrzezenia z ktorych posdrednio
wynika, ze nie zawsze i wszedzie bede mogl placic karta.

I jest takie, że sklepowy może warunkować obsługę kwot± na paragonie?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-21 19:47:06
Autor: januszek
Olgierd napisał(a):

[...]

No tak ale ja ne jestem strona tych umow, wiec trudno abym z ich tresci czegos dla siebie wywodzil ;)

j.

Data: 2010-01-21 20:53:14
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 20:47:06 +0100, januszek napisał(a):

[...]

Bł±d! Hint: "umowa na rzecz osoby trzeciej" i bardzo dobre opracowanie tu:
http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=20&id=418

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-21 14:17:24
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhlggdd.m2j.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Masz się domagać honorowania Twojej karty w sklepie oznaczonym stosownym symbolem.

Data: 2010-01-21 19:46:10
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Masz się domagać honorowania Twojej karty w sklepie oznaczonym stosownym symbolem.

Z umowy jaka zawarlem to nie wynika.

j.

Data: 2010-01-21 20:57:25
Autor: Robert Tomasik

Robert Tomasik napisał(a):

Masz się domagać honorowania Twojej karty w sklepie oznaczonym stosownym
symbolem.

Z umowy jaka zawarlem to nie wynika.

Nie wiem w jakim banku masz kartę. Ja mam w BPH i tam w regulaminie
http://www.bph.pl/res/docs/karty/regulaminy/regulamin_kart_kredytowych_bph.pdf
jest taki zapis w §13 pkt 6:

Odmowa dokonania Transakcji przez Punkt akceptuj±cy lub Bankomat może
nast±pić, w szczególno¶ci, w przypadku:
1) wykorzystania Karty zablokowanej, zastrzeżonej lub której upłyn±ł termin
ważno¶ci,
2) odmowy okazania dokumentu tożsamo¶ci,
3) niezgodno¶ci podpisu złożonego na Karcie z podpisem złożonym na
Potwierdzeniu dokonania transakcji lub posługiwania się Kart± przez osobę
inn± niż wskazana na Karcie,
4) niemożno¶ci dokonania Uwierzytelnienia Transakcji.

Widzisz gdzie¶ tu minimaln± kwotę? Zatem, skoro w Twoim banku nie panuj± nad sprzedawanym produktem i nie s± w stanie zagwarantować jego działania, to może zmień bank. niekoniecznie na BPH, bo chyba większo¶ć ma zbliżone regulaminy.

Data: 2010-01-21 21:18:18
Autor: K.K.
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hjabsc$qo7$3inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik napisał(a):
[...]
Jest 'w szczególno¶ci', co jest także kwot± minimaln±.

Data: 2010-01-21 20:59:26
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:18:18 +0100, K.K. napisał(a):

Jest 'w szczególno¶ci', co jest także kwot± minimaln±.

Czytaj cało¶ć: w par. 9 masz odesłanie do art. 8 ust. 1 pkt 4, czyli do umowy zawartej między agentem rozliczeniowym a akceptantem. Zatem je¶liby ta umowa wprowadzała tak± możliwo¶ć, to i owszem.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-21 21:25:35
Autor: januszek
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Chwila z Google i:

ING. http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/regulamin_01102006.pdf

(par 44 pkt 3):

"Bank nie ponosi odpowiedzialno¶ci za fakt niehonorowania karty przez punkty oznaczone logo organizacji płatniczej umieszczonym na karcie, awarię systemu autoryzacyjno-rozliczeniowego lub urz±dzenia do Weryfikacji PIN czy też jego nieprawidłowe funkcjonowanie".

mBank. http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_wydawania_i_uxywania_debetowych_kart_pxatniczych_w_mBanku.pdf

(par 21):

"1. Akceptant, oddział banku, lub inna upoważniona placówka oraz bankomat maj± prawo odmówić dokonania transakcji.  2. Odmowa dokonania transakcji może nast±pić w szczególno¶ci w przypadku: a) nieważno¶ci karty, b) zastrzeżenia karty, c) podania nieprawidłowego numeru PIN lub kodu CVV2, d) niezgodno¶ci podpisu na karcie z podpisem na dokumencie obci±żeniowym, e) odmowy okazania dokumentu stwierdzaj±cego tożsamo¶ć Posiadacza lub Użytkownika w przypadku okre¶lonym w § 20, albo w przypadku stwierdzenia posługiwania się kart± przez osobę nieuprawnion±, f) niemożno¶ci uzyskania autoryzacji".  Alior.

http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/regulamin_kart_platniczych.pdf

"2.1. Bank wydaje następuj±ce rodzaje kart płatniczych: 1) Karty debetowe,  2) Karty kredytowe. Karty s± własno¶ci± Banku. Klient zobowi±zany jest zwrócić kartę na ż±danie Banku.  2.2. Karta może być używana w kraju i za granic± do dokonywania Operacji. 2.3. Użycie karty powoduje obci±żenie Rachunku karty kwot± dokonanej Operacji. Posiadacz odpowiada prawnie i finansowo za wszelkie operacje wykonane kart± przez Użytkownika.   2.4. Przy  dokonywaniu  operacji  Klient  jest  zobowi±zany  do  okazania  dokumentu  stwierdzaj±cego  tożsamo¶ć na życzenie pracownika punktu realizuj±cego Operację".

BPH.

http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty_platnicze/regulaminy

Nic tam nie widze.

j.

Data: 2010-01-22 00:23:27
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhlhhib.qbm.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Chwila z Google i:

ING.

Z tego wniosek, że należy omijać ING, bo sprzedaje karty, za których działanie nie gwarantuje. A my¶lałem o przeniesieniu do nich konta z BPH.

Data: 2010-01-22 07:55:23
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Z tego wniosek, że należy omijać ING, bo sprzedaje karty, za których działanie nie gwarantuje. A my¶lałem o przeniesieniu do nich konta z BPH.

Mam odwrotne zdanie bo porownujac cytat ktory wkleiles z tym z ing mam wrazenie, ze oba mowia o tym samym ale ing okresla rzecz jasno i klarownie a bph owija w bawelne i rozmydla bo w rzeczywistosci i tu, i tu bank nie bierze odpowiedzialnosci za to, ze akceptant odmowi przyjecia platnosci karta.

j.

Data: 2010-01-22 09:26:23
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhlimfb.vij.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

W BPH przyjmuj± takie zgłoszenia i skutecznie działaj± - przynajmniej w znanych mi wypadkach. Jak widzę ING swoich klient ów ma w d... i sprzedaje karty nie gwarantuj±c, że będ± działały w ogóle.

Data: 2010-01-22 08:38:02
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

W BPH przyjmuj± takie zgłoszenia i skutecznie działaj± - przynajmniej w znanych mi wypadkach.

IMO z fragmentu (regulaminu BPH) ktory wkleiles nie wynika, ze akceptant nie moze odmowic przyjecia platnosci karta w innych niz wymienione wypadki. O dzialaniach na ktore sie wyzej powolujesz nie mam zadnej wiedzy wiec ciezko mi na takie argument odpowiedziec bo w zasadzie jest rownorzedny plotce.

j.

Data: 2010-01-22 21:42:17
Autor: Robert Tomasik

Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Z regulaminu wynika, ze punktach odpowiednio oznakowanych karta ma być
honorowana. Wyj±tki zawiera zacytowany fragment. Cały regulamin też
podlinkowałem. Jeszcze jest co¶ takiego w TOiP, że za darmo we wszystkich
punktach.

Data: 2010-01-23 01:48:14
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Zgodziłbym się z Tob± gdyby było tam zamiast "w szczególno¶ci" np "wył±cznie w przypadkach". Nie jest.

j.

Data: 2010-01-23 13:21:11
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhlklap.8dv.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Je¶li zawrę z Tob± umowę, że będę Ci codziennie dostarczał mleko do drzwi i z góry za to wezmę pieni±dze (opłata za wydanie karty), a w umówić będzie napisane, ze w szczególno¶ci mleka mogę nie dostarczyć w razie niedowiezienia mleka przez dostawcę, korku na drodze i mrozu poniże -20*C, to Twoim zdaniem mogę sobie w dowolnym dniu mleka nie dostarczyć, bo przecież w umowie jest "w szczególno¶ci"?

Pamiętaj, że umowy cywilne nie tłumaczy się literalnie wg tre¶ci (jak ustawy), tylko zgodnie z wol± umawiaj±cych się stron. I oczywi¶cie w razie w±tpliwo¶ci mog± istnieć inne uzasadnione przyczyny nieakceptowania karty, ale zawsze z załozenia musz± to być przyczyny wyj±tkwoe, a nie z góry zakładać, że w pewnych warunkach płacić się po prostu nie da. I w tym problem.

Data: 2010-01-23 12:47:59
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Przyklad nie pasuje do sprawy z minimalna kwota platnosci karta.

[...]

O tym wlasnie pisalem bo BPH nie jest w stan zagwarantowac nikomu ze karta wydana przez BPH bedzie akceptowalna wszedzie i zawsze a jak nie to bank wyplaci odszkodowanie wiec nie powinien konstruowac umow w taki sposob jak w przykladzie, ktory zacytowales.

j.

Data: 2010-01-23 14:53:02
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhllrvu.dp9.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Jak "nie jest", jak wła¶nie "jest". Już pisałem, że jak dot±d ragowali na każd± reklamację i po kilku tygodniach ograniczenie z danego punktu znikało. Nie wiem jak inne banki, bo korzystam tylko z BPH. Ale je¶li inne banki lec± w tym zakresie "w kulki" z klientami, to moim zdaniem otwiera się pole do popisu dla UOKiK. Ale ja z wnioskiem nie wyst±pię, bo jak dot±d problemu nie miałem. Trudno bym występował w imieniu innych anonimowych osób opieraj±c się na ogłoszeniach w newsach. je¶li kto¶ taki problem ma, to proponuję zwrócić się do UOKiK.

Data: 2010-01-23 17:29:39
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Jak "nie jest", jak wła¶nie "jest". Już pisałem, że jak dot±d ragowali na każd± reklamację i po kilku tygodniach ograniczenie z danego punktu znikało.

Moim zdaniem to jest urban legend. j.

Data: 2010-01-23 20:24:50
Autor: Alek
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Użytkownik "Robert Tomasik" <rtomasik@poczta.onet.pl> napisał

Już pisałem, że jak dot±d ragowali na każd± reklamację i po kilku tygodniach ograniczenie z danego punktu znikało. Nie wiem jak inne banki, bo korzystam tylko z BPH.

Ale tak się pechowo składa, że akurat w Lidlu nie kupujesz, jaka szkoda ;>

Data: 2010-01-23 20:30:16
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

wiadomo¶ci news:hjfiiv$v3$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

;>

W Nowym S±czu limitu już nie maj±. A przynajmniej jesieni± nie mieli, jak
sprawdzałem skutek mojej interwencji. Mam ponownie i¶ć i kupić dzieciom
kilka cukierków płac±c kart±? Co¶ się ostatnio zmieniło?

I jeszcze jedna rzecz. Je¶li przez bank Ci te skargi nie przechodz±, to spróbuj bezpo¶redniio słać mail do VISA czy MASTER CARD, bo z kolei sklep oznaczajac się ich logo też się wi±żę ich regulaminami. Tylko warto wóczas dodać, ze interwencja w banku wydaj±cym kartę nie przyniosła rezultatu. Najlepiej słać mailem po angielsku do centrali, bo dym sie robi okrutny i bardzos zybko się poprawia.

Data: 2010-01-22 09:50:57
Autor: K.K.
[...]
Ale ten BPH to jest jaki¶ malutki lokalny baneczek z klientami skromnej ilo¶ci sklepów, skoro tak wiele dużych sieci handlowych i małych sklepików stosuje ogranicznia, czyli nie maj± wspólnych klientów z BPH, albo jednak BPH jest większym bankiem, ale może tym sklepom tam, gdzie...., jak wszystkie pozostałe banki, tylko ty odnosisz inne wrażenie.

Data: 2010-01-22 21:42:49
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:hjbp2g$1h7$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bank reaguje na reklamacje klientów, a nie ma na celu naprawę ¶wiata.

Data: 2010-01-22 09:33:41
Autor: Alek
[...]

Znasz jakikolwiek bank na ¶wiecie, który gwarantuje,
że wydana przez niego karta zawsze zostanie zaakceptowana
przez każdy sklep ze stosown± nalepk±?

Data: 2010-01-22 21:43:04
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

wiadomo¶ci news:hjbo1v$sjb$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie i tego nie wymagam. Jestem w stanie zrozumieć, że s± kłopoty
techniczne. Ale kartka, że nie honoruj± kart poniżej 30 zł działa na mnie,
jak czerwona płachta na byka, bo to już jawne lekceważenie zawartych umów.

Data: 2010-01-22 22:12:44
Autor: Alek
[...]

Nie

To jaki sens ma namawianie na zmianę banku?

i tego nie wymagam. Jestem w stanie zrozumieć, że s± kłopoty
techniczne. Ale kartka, że nie honoruj± kart poniżej 30 zł działa na mnie,
jak czerwona płachta na byka, bo to już jawne lekceważenie zawartych umów.

Nie podejrzewałem ciebie o tak± nadpobudliwo¶ć granicz±c±
z pieniactwem ;)
Ty ze sklepem nie masz w tym względzie żadnej umowy. A jak
wywi±zuje się on z umowy z firm± od kart to już sprawa stron
tamtej umowy, prawda?

Data: 2010-01-25 09:25:52
Autor: Herald
Dnia Fri, 22 Jan 2010 22:12:44 +0100, Alek napisał(a):

[...]

To sobie najpierw zrozum co to jest placówka handlowa/sklep. I do czego to
zobowi±zuje.

A jak wywi±zuje się on z umowy z firm± od kart to już sprawa stron
tamtej umowy, prawda?

No nie bardzo chłopie. W tym przypadku jeste¶ trzeci± stron± tej umowy :)

Data: 2010-01-25 15:56:41
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:1vzrvdmgacwxb.1tb7cp9kw3awo.dlg40tude.net...
[...]

Sprzedaż, a przyjęcie należno¶ci, to dwie zupełnie różne rzeczy.

A jak wywi±zuje się on z umowy z firm± od kart to już sprawa stron
tamtej umowy, prawda?

No nie bardzo chłopie. W tym przypadku jeste¶ trzeci± stron± tej umowy :)

Je¶li karta zostanie zaakceptowana, to stron tej umowy nagle się zrobi spokojnie więcej, bo jest jeszcze tzw. agent rozliczeniowy, a nie wiem, czy po drodze nie ma jeszcze jaki¶ po¶redników. Ale dok±d karta nie zostanie zaakceptowana, to nie widzę żadnej umowy ±łcz±cej kienta ze sklkepem dotycz±cej karty. Ty widzisz?

Data: 2010-01-25 19:08:28
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hjklqc$6n1$1news.onet.pl...
[...]

 Nie, no TP SA raczej stron± umowy nie będzie. Raczej chodziło mi o to, że nie wiem, czy każde centrum rozliczeniowe ma umowę z każdym bankiem, czy oni to jeszcze inaczej robi±. Nie chce mi się szukać.

Data: 2010-01-25 21:31:07
Autor: Alek
[...]

My¶lę, że jednak nie przybywa stron jakiej¶ jednej umowy tylko aktywuje się kilka umów wi±ż±cych odrębnie różne strony w układach dwustronnych.

Data: 2010-01-21 12:26:41
Autor: GB

Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Czyli jak mnie wkurza to w Lidlu to do kogoa ma napisać pismo ? :)

GB

Data: 2010-01-21 12:32:37
Autor: K.K.
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
Na to że to toleruje i domagać się odszkodowania *od banku*? ;-)
Dokładnie. Bank w celu uchylenia się oid odpowiedzialności musi

może i w dodatku jest świadom efektów.

[...]

Najtaniej wyjdzie do siebie. Efekt ten sam, a koszty mniejsze.

Data: 2010-01-21 12:34:14
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> napisał w wiadomości news:hj9els$84m$1nemesis.news.neostrada.pl...

Najtaniej wyjdzie do siebie. Efekt ten sam, a koszty mniejsze.

Mylisz się. Ja w swoim mieście w zeszłym roku latem wypleniłem ograniczenia przy pomocy BPH. Teraz pojawiły się nowe, ale nowe BPH po połączeniu z GE jakoś strasznie opornie działa. Ale i tak jestem dobrej myśli.

Data: 2010-01-21 15:38:24
Autor: Andrzej Adam Filip
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Ja byłem dość solidnie przekonany że to jest "właściwa prawnie droga"
choć z punktu widzenia "nie prawnika" wydaję się to "nieco ironiczne".

A poważniej to mało komu będzie się chciało donosić bankowi/naciskać
przez bank choć "użytkowników kart" jest tylu że paru "pieniaczy" banki
majÄ… jak w banku [ takim banku sprzed kryzysu ;-) ].

--
Gdy bramą do bogactwa i zaszczytów jest wojna, wówczas ludzie słysząc
o niej gratulujÄ… sobie wzajemnie i czy to przy pracy, czy przy odpoczynku,

Data: 2010-01-21 20:41:14
Autor: castrol
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Robert Tomasik pisze:

Te ograniczenia s± niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami. Z tego co wiem naruszaj± również umowy pomiędzy sklepami a centrami rozliczeniowymi

No nie tylko. Jest to tez niezgode z Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych

Art. 9. Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 4, może nast±pić w szczególno¶ci w przypadku:
   1)   nieważno¶ci elektronicznego instrumentu płatniczego;
   2)   zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego;
   3)   niezgodno¶ci podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem na dokumencie obci±żeniowym;
   4)   odmowy okazania dokumentu stwierdzaj±cego tożsamo¶ć przez posiadacza lub użytkownika w przypadku okre¶lonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę nieuprawnion±;
   5)   niemożno¶ci uzyskania akceptacji dokonania operacji.

W ustawie tej nie ma ani slowa o kwocie minimalnej ponizej ktorej, akceptant ma prawo odmowic przyjecia zaplaty karta.

Jacek Kustra

Data: 2010-01-21 21:07:50
Autor: Andrzej Adam Filip
castrol <jacek_01@wywalto.wp.pl> pisze:
Robert Tomasik pisze:

[...]

art. 8 ust. 1 pkt 4, może nastąpić w szczególności w przypadku:
  1)   niewaĹĽnoĹ›ci elektronicznego instrumentu pĹ‚atniczego;
  2)   zastrzeĹĽenia elektronicznego instrumentu pĹ‚atniczego;
  3)   niezgodnoĹ›ci podpisu na elektronicznym instrumencie pĹ‚atniczym
z podpisem na dokumencie obciÄ…ĹĽeniowym;
  4)   odmowy okazania dokumentu stwierdzajÄ…cego toĹĽsamość przez
posiadacza lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1,
albo stwierdzenia posługiwania się elektronicznym instrumentem
płatniczym przez osobę nieuprawnioną;
  5)   niemoĹĽnoĹ›ci uzyskania akceptacji dokonania operacji.

W ustawie tej nie ma ani slowa o kwocie minimalnej ponizej ktorej,
akceptant ma prawo odmowic przyjecia zaplaty karta.

Czy w ustawie jest powiedziane *wprost* że zabronione jest przyjęcie
płatności "z innych powodów niż te wymienione wprost w ustawie"?
Zwrot "a w szczególności" "gramatycznie" sugeruje że dozwolona jest
odmowa przyjęcia płatności również z jakichś powodów nie wymienionych
wprost w ustawie.

Powody wymienione w ustawie zapewniajÄ… tylko i aĹĽ "obicie dupy blachÄ…"
na 200% przy powołaniu się na nie przy odmowie przyjęcia płatności :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Ubogiemu zawsze wiatr w oczy.

Data: 2010-01-21 21:15:18
Autor: K.K.
[...]
^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
Masz rację, nie ma dosłownie odniesienia się do kwoty minimalnej, ale poprzez użycie zwrotu 'w szczególno¶ci' (zerknij jeszcze raz na swój cytat) ustawodawca był tak życzliwy jedynie powyższy 'katalog' rozpocz±ć i nie domkn±ł go, czyli jest otwarty na inne przyczyny odmowy zapłaty, których sam nie wymienił, a inne to także kwoty minimalne, czyli kwota minimalna jest zgodna z ustaw± o EIP, co należało udowodnić i tak się stało.

Data: 2010-01-21 21:18:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Jan 2010, castrol wrote:

[...]

   ^^^^^^^^^^^^^^^
   ^^^^^^^^^^^^^^^
w przypadku:
[...]

W ustawie tej nie ma ani slowa o kwocie minimalnej ponizej ktorej, akceptant ma prawo odmowic przyjecia zaplaty karta.

  Byłe¶ łaskaw obrócić kota ogonem (czy jak tam to idzie).
  Lista z ustawy jest OTWARTA (patrz podkre¶lenie), i pełni tak± funkcję
iż owa odmowa jest możliwa "z ustawy" BEZ konieczno¶ci regulowania
takich przypadków w regulaminach, umowach i innych takich.

  Ale NIE ZABRANIA przewidzenia w umowie *dodatkowo* *innych* przypadków.

  Tak by było, jakby w ustawie zamiast "w szczególno¶ci" napisali
"wył±cznie".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 21:01:55
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:18:25 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Nie, albowiem otwarcie katalogu jest ograniczone tre¶ci± umowy -- art. 9 odsyła do umowy z art. 8 ust. 1 pkt 4 uEIP.

Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9) wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszcz± się w tym katalogu.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-21 22:41:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Jan 2010, Olgierd wrote:

Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9)
wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszcz± się w tym
katalogu.

  Hm... jest jaka¶ podstawa do okre¶lania "ciężaru" dla katalogu
otwartego (znaczy rozszerzenia w umowie)?
  Co¶ mi się ta wersja nie podoba :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-22 08:01:08
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:41:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Oczywi¶cie, że tak -- z ogólnych reguł wnioskowania o normach: ad minori ad maius, ad maiori ad minus, per analogiam, a contrario... etc. etc.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-22 09:41:43
Autor: szerszen
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2010.01.21.21.01.54legeartis.org.pl...

Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9)
wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszcz± się w tym
katalogu.

a jakiz to katalog ustawa czy inne prawo w polsce moze zmusic przedsiebiorce do dzialania na swoja szkode?
bo niska kwota, w przypadku malych punktow handlowo uslugowych, to nie jest pierdola, tylko strata

Data: 2010-01-22 08:52:28
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 22 Jan 2010 09:41:43 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

Żaden. Ale b±dĽ łaskaw wrócić do tematu.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-22 12:19:00
Autor: szerszen
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2010.01.22.08.52.28legeartis.org.pl...

Żaden. Ale b±dĽ łaskaw wrócić do tematu.

ale to jest w temacie, jesli ktos decyduje sie na umozliwienie swoim klientom platnosci karta, jest w ramach tej uslugi obciazany minimalna kwota za taka usluge, a jednoczesnie zabranialoby mu sie ograniczania kwoty od jakiej te platnosci elektroniczne moglyby byc realizowane, to byloby to dzialaniem na jego szkode

Data: 2010-01-23 08:06:33
Autor: Alek
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

a jakiz to katalog ustawa czy inne prawo w polsce moze zmusic
przedsiebiorce do dzialania na swoja szkode?

Żaden.

Akurat :(
Jest mnóstwo przepisów które zmuszaj± przedsiębiorców do działania
na swoj± szkodę. Od płacenia podatków zaczynaj±c, dalej prawo pracy,
konsumenckie i wiele innych.

Data: 2010-01-25 08:35:19
Autor: Herald
Dnia Sat, 23 Jan 2010 08:06:33 +0100, Alek napisał(a):

Jest mnóstwo przepisów które zmuszaj± przedsiębiorców do działania
na swoj± szkodę. Od płacenia podatków zaczynaj±c,

Młody - weż się lepiej do uczciwej roboty :)

dalej prawo pracy,

No patrz - ci zbędni pracownicy....kiedy¶ było lepiej, bo po prostu
kupowało się niewolnika jak każdy inny przedmiot. Tego by¶ chciał ku....e -
prawda?

konsumenckie i wiele innych.

No patrz - nawet konsumenci s± zbędni.... to z czego chciałby¶ trzepać
kasiurę jełopie?

Data: 2010-01-21 22:19:31
Autor: castrol
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Ciekawe, bo akurat jest koiniecznosc regulowania wszystkich przypadkow innych niz wymienione w ustawie.

  Ale NIE ZABRANIA przewidzenia w umowie *dodatkowo* *innych* przypadków.

Nie nie zabraniaja. ALe chyba nie wierzysz, ze agent rozliczeniowy da taka mozliwosc akceptantowi?

Jacek Kustra

Data: 2010-01-21 22:52:16
Autor: K.K.
[...]
Oczywi¶cie że wierzę. Da możliwo¶ć, lub zrezygnuje z przychodu, jaki ten akceptant mu przynosi. Tu nie ma konkurencji, więc to akcptant dyktuje warunki, a szczególnie je¶li jest duży i takie dochody może przynosić. Je¶li nie w umowie, to ciche przyzwolenie będzie miał.

Data: 2010-01-22 08:01:59
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"castrol" napisał:

Nie nie zabraniaja. ALe chyba nie wierzysz, ze agent rozliczeniowy da taka mozliwosc akceptantowi?

Ba, nawet ustawi tak terminal, że nie przyjmie płatno¶ci niższ± kwot± niż zakładana.

Data: 2010-01-22 09:45:11
Autor: Tomasz Kaczanowski
castrol pisze:
Robert Tomasik pisze:

[...]

Terminal może miec ustawion± kwotę minimaln±, wtedy podpadało by to pod punkt 5)

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-01-22 08:54:04
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 22 Jan 2010 09:45:11 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

W sensie, że co -- że nie da się wystukać "4,99" na klawiaturce? Czy nie będzie się ł±czył z centrum w takim przypadku?
Bo akceptacja to raczej co¶ innego niż zablokowany terminal.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-22 10:03:00
Autor: Tomasz Kaczanowski
Olgierd pisze:
[...]

Nie ł±czy się z centrum. Sprawdzone, przez osobę osobi¶cie. Tam była to kwota chyba 8 zł ustawiona (na tym terminalu).

Bo akceptacja to raczej co¶ innego niż zablokowany terminal.

Nie jest to brak akceptacji, a brak możliwo¶ci uzyskania akceptacji (ten sam problem będzie, jak np komunikacji z centrum rozliczeniowym nie będzie).

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-01-22 09:12:15
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 22 Jan 2010 10:03:00 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

No je¶li będzie tak ustawione, jak opisałe¶ powyżej, to jasne. Ciekawym jaki akceptant zgodził się na takie co¶.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-22 21:43:16
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
w wiadomo¶ci news:hjboim$3r1$2news.onet.pl...

Terminal może miec ustawion± kwotę minimaln±, wtedy podpadało by to pod
punkt 5)

Ale wówczas dostanę odmowę wydrukowan± z terminala. I nie mam o to
pretensji. Zdarza się.

Data: 2010-01-28 01:35:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 22 Jan 2010, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Czekaj wa¶ć.
  To powiadasz, że istotne (dla Ciebie) jest miejsce, w którym zostanie
narzucone TAKIE SAME ograniczenie?
  Hm...
  Co za różnica, czy ustalenie "limit 20 zł" zostanie zapisane (tylko)
na papierku między sklepem a operatorem, czy zostanie wdrożone
poprzez wprowadzenie odpowiedniej danej do terminala?
  Jeszcze raz, wyraĽnie: co TOBIE, jako KLIENTOWI, czyni różnicę między
przypadkiem kiedy umowa ma postać pisemn± a ma postać "wpisu
do EPROMu"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-28 07:15:36
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1001280132280.3004quad...
[...]

Bo agent rozliczeniowy raczej na takie co¶ nie pójdzie i wydruk z terminala odmowy jest dowodem problemów technicznych, na które nikt wpływu nie ma i tyle.

Data: 2010-01-28 09:52:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Jan 2010, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Albo ja czego¶ nie rozumiem, albo piszesz na inny temat.
  Odniosłem się *wył±cznie* do przypadku kiedy limit *jest ustawiony
na terminalu* - nie napisałe¶ "takie co¶ się nie zdarza", bo
na takie dictum bym się nie odzywał, nie wiem czy się zdarza,
acz nie mam podstaw aby nie wierzyć, iż opisane w w±tku przypadki
*istnienia* takiego limitu s± nieprawdziwe.
  Przy okazji przepraszam za styl (negacja wył±czenia negacji,
całkiem jak w ustawie VAT), ale wyszło że tak najkrócej będzie :D

i wydruk z terminala odmowy jest dowodem problemów technicznych

  W postaci limitu ustawionego w terminalu? ;)
(przypomnę - takiej wersji dotyczyła moja wypowiedĽ - i *tylko* takiej)

na które nikt wpływu nie ma i tyle.

  Z opisu wynikało, że sprzedawca, owszem, nie ma (jak dostał
terminal "po kim¶" kto "wywalczył" taki limit, to nie umie
tego limitu usun±ć :>, może klientów z "drobnic±" odsyłać
do innego stanowiska, o ile ma ich kilka)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-28 18:48:15
Autor: Robert Tomasik
Czy płatno¶ć kart± od kwoty X jest zgodna z prawem?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1001280940060.464quad...

[...]

Był to skrót my¶lowy. Agent rozliczeniowy żyje z prowizji od transakcji, więc blokuj±c w jakim¶ zakresie możliwo¶ć dokonania transakcji po prostu działa na swoj± niekorzy¶ć. St±d moje stanowisko, że taki stan rzeczy jest mocno nieprawdopodobny

Data: 2010-01-21 13:15:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-20 21:30, Grzegorz Brycki pisze:
[...]

na pewno chcesz prowizji wliczonych w cenę towaru, którą zapłacą także
gotĂłwkowcy?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-21 14:26:56
Autor: Herald
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
Dnia Thu, 21 Jan 2010 13:15:47 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

na pewno chcesz prowizji wliczonych w cenę towaru, któr± zapłac± także
gotówkowcy?

Co mnie obchodz± "gotówkowcy"?
Ja np. kupuj±c paliwo do agregatu pr±dotwórczego stoj±cego na działce,
pł±cę "w każdym litrze" stary podatek drogowy, który "ma i¶ć na rozbudowę
dróg". Przecież ja kurwa nie jeżdżę z tego paliwa po drogach tylko spalam
go w agregacie.
Przykłady gdzie "się płaci a nie korzysta" jest mnóstwo albo i więcej.

Data: 2010-01-21 21:21:34
Autor: K.K.
[...]
To nie powód, by pojawiały się następne.

Data: 2010-01-22 10:05:38
Autor: Herald
Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:21:34 +0100, K.K. napisał(a):

[...]

Sęk w tym że one się nie pojawiaj±. One istniej± od samego pocz±tku
istnienia zapłat kartami.

Data: 2010-01-22 10:17:06
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-21 14:26, Herald pisze:
Dnia Thu, 21 Jan 2010 13:15:47 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

na pewno chcesz prowizji wliczonych w cenę towaru, któr± zapłac± także
gotówkowcy?

Co mnie obchodz± "gotówkowcy"?

No to inaczej: na pewno chcesz prowizji wliczonych tak, żeby opłacało
się sprzedać także mał± rzecz, a które przy większym zakupie waln± cię
po kieszeni?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-21 20:41:16
Autor: maurycy123
[...]

Idziesz do sklepu i kupujesz sobie np. wedliny za 9.99 (ograniczenie karta od 10 zl).
Przy kasie dajesz karte. Stwierdzaja, ze brakuje grosz do mozliwosci zaplaty karta.
Wtedy ty lizesz te wedliny i informujesz ze, nie masz gotowki ;-)
I co wtedy? Wzywaja policje?
Wtedy z niechecia ale przyjmuja karte ;-)

Pozdrawiam.
Maurycy123.

Data: 2010-01-21 20:41:56
Autor: castrol
maurycy123 pisze:

Wtedy ty lizesz te wedliny i informujesz ze, nie masz gotowki ;-)
I co wtedy? Wzywaja policje?

A niech wzywaja. Moze dostana jeszcze grzywne za odmowe sprzedazy ;)

Jacek Kustra

Data: 2010-01-22 09:44:00
Autor: Tomasz Kaczanowski
maurycy123 pisze:
[...]

A to już zależy. Podpytałem osobę zajmującą się kartami i powiedziała, że chyba Polcard czasami godzi się na limity i wtedy takowe są ustawione w urządzeniu. Czasami przypadkiem taki terminal może dostać inny użytkownik bez zdjętej kwoty minimalnej i wtedy nie zapłacisz poniżej pewnej kwoty, bo terminal nie pozwoli na to.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-01-21 20:50:19
Autor: Kapsel
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgo dna z prawem?
Wed, 20 Jan 2010 21:30:03 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

Kiedy¶ pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwo¶ci płatno¶ci kart± tym, że zakupy s± zbyt małe w praktyce większo¶ć małych sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to jest?

O! pręg widzę opiniotwórcz± grupa jest ;]

No ale dobra - skoro już przy temacie - wkurzyłem się. Mogę się komu¶
poskarżyć, że Lidl moj± kartę olał?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-01-22 00:07:14
Autor: Tomasz Pyra
Kapsel pisze:
[...]

Na Lidlu jest pewnie jaka¶ naklejka z symbolami kart - w rogu tej naklejki kto¶ się pewnie podpisał, jaki¶ operator tych płatno¶ci.

I jemu się możesz najszybciej poskarżyć, bo on ma umowę z Lidlem.

Ewentualnie wystawcy swojej karty (a więc bank, albo jaki¶ ogólny koordynator który to markuje - np. Visa), tylko tam to już chyba ro¶nie ryzyko że zostaniesz z głębi serca przeproszony, szczerze zapewniony o zbadaniu tej sprawy, a następnie olany.

IMO operatorzy toleruj± te limity - bo nikt mi nie powie że to, że w danym sklepie nikt nigdy nie zapłacił mniej niż 20zł jest dla operatora niezauważalne. Gdyby chciał, to by szybko przywrócił swoich klientów do porz±dku.

Tylko pytanie ile małych sklepików z jakimi¶ telefonicznie autoryzowanymi terminalami by w ogóle z obsługi kart zrezygnowało.
Bo ja się już widziałem małe sklepiki, pod franczyzowym szyldem sieciowym, zobligowane do honorowania kart w których zawsze jest "chwilowa awaria terminala - przepraszamy".

Data: 2010-01-22 09:46:32
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kapsel pisze:
[...]

Możesz - wystawcy karty

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-01-24 20:30:53
Autor: Adam KĹ‚obukowski
Grzegorz Brycki pisze:
[...]

Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatności. Limitu kwoty tam nie ma.

Adam KĹ‚obukowski

Data: 2010-01-24 23:33:34
Autor: K.K.
Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatności. Limitu kwoty tam nie ma.

jest wymieniona w 'szczególności'.

Data: 2010-01-25 00:33:13
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> napisał w wiadomości news:hjii0v$2m7$1atlantis.news.neostrada.pl...
Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatności. Limitu kwoty tam nie ma.

jest wymieniona w 'szczególności'.
Co nie znaczy - mam nadzieję - że Waszym zdaniem zatem generalnie może być w ogóle nie honorowana.

Data: 2010-01-25 00:50:51
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjim1l$k2a$1inews.gazeta.pl...

[...]

My się tu przezbywamy, a na stronie http://www.kartybeztajemnic.pl/pytania-i-odpowiedzi/pytania-i-odpowiedzi "ekspert", na pytanie: "Czy zastrzeganie przez sprzedawcę minimalnej kwoty transakcji kartą jest zgodne z prawem krajowym i regulaminem dzierżawy terminali?" - pada bardzo merytoryczna odpowiedź: "Zastrzeganie minimalnej kwoty transakcji nie jest praktyką propagowaną ani przez banki, ani organizacje kart płatniczych czy agentów rozliczeniowych. " Poprosiłem drogą elektroniczną o uszczegółowienie tego stanowiska. Ciekawe czy ktokolwiek to poprawi.

Powoli zaczynam dojrzewać do bliższego przyjrzenia się sprawie :-)

Data: 2010-01-25 07:49:29
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatno¶ci. Limitu kwoty tam nie ma.

jest wymieniona w 'szczególno¶ci'.

Co nie znaczy - mam nadzieję - że Waszym zdaniem zatem generalnie może być w ogóle nie honorowana.

Może/nie może - tak można opisywać stałe fizyczne. Tu jednak chodzi o interpretacje. Moja jest taka, że praktycznie akceptant zawsze może odmówić przyjęcia płatno¶ci kart± i praktycznie bank mu może skoczyć.
Dlatego podoba mi się to co napisano w regulaminie ING bo to opisuje stan faktyczny a nie pobozne zyczenia, jak to jest w BPH.

j.